Predmet štátnej skúšky |
Kód:
KH/DPaOm/15
Názov:
Diplomová práca a jej obhajoba
|
Študijný program:
učiteľstvo etickej výchovy a histórie
učiteľstvo histórie a slovenského jazyka a literatúry
učiteľstvo histórie a psychológie
učiteľstvo histórie a anglického jazyka a literatúry
učiteľstvo histórie a geografie
učiteľstvo histórie a výchovy k občianstvu
učiteľstvo histórie a nemeckého jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a histórie
|
Predmet štátnej skúšky |
Kód:
ÚGE/DPOU/14
Názov:
Diplomová práca a jej obhajoba
|
Študijný program:
Geografia - informatika
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a geografie
učiteľstvo etickej výchovy a geografie
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a geografie
učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a geografie
Biológia - geografia
Geografia - psychológia
učiteľstvo histórie a geografie
Fyzika - geografia
Geografia - výchova k občianstvu
Chémia - geografia
Matematika - geografia
|
Predmet štátnej skúšky |
Kód:
ÚGE/GEOD/15
Názov:
Geografia a didaktika geografie
|
Študijný program:
Geografia - informatika
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a geografie
učiteľstvo etickej výchovy a geografie
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a geografie
učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a geografie
Biológia - geografia
Geografia - psychológia
učiteľstvo histórie a geografie
Fyzika - geografia
Geografia - výchova k občianstvu
Chémia - geografia
Matematika - geografia
|
Obsahová náplň štátnicového predmetu:
Regionálna geografia kontinentov - Fyzická a Humánna geografia Európy, Regionálna geografia Ameriky, Regionálna geografia Afriky a Austrálie, Regionálna geografia Ázie. Didaktika geografie - Didaktik geografie, Seminár z didaktiky geografie a Nové trendy vo vyučovaní geografie. Regionálna geografia sveta: Poznámka: komplexná charakteristika štátu zahŕňa fyzicko-geografickú a humánno-geografickú charakteristiku štátu (t. j. charakteristika prírodných pomerov, historického vývoja, geopolitických pomerov, obyvateľstva a hospodárstva v regióne, a špecifiká jednotlivých krajín). Odporúčame študentom, aby vo svojej odpovedi obsiahli obe zložky v pomere primeranom danému regiónu. Aj pri územiach, ktoré pozostávajú z väčšieho počtu štátov, je potrebné v prvom rade charakterizovať všeobecné znaky celého regiónu, až následne poukázať na špecifiká jednotlivých štátov. A1. Všeobecná fyzicko-geografická charakteristika Európy. A2. Historicko-politický vývoj Európy a jej všeobecná humánno-geografická charakteristika. A3. Európska únia a regionálna politika. A4. Komplexná geografická charakteristika regiónov severná Európa a Pobaltie (Nórsko, Švédsko, Fínsko, Dánsko, Island, Litva, Lotyšsko, Estónsko). A5. Komplexná geografická charakteristika regiónu západná Európa (Spojené kráľovstvo, Írsko, Francúzsko, Benelux). A6. Komplexná geografická charakteristika regiónu južnej Európy (Taliansko, Španielsko, Portugalsko, Grécko, Cyprus a Malta). A7. Komplexná geografická charakteristika regiónu strednej Európy I. – nemeckojazyčné štáty Nemecko, Rakúsko, Lichtenštajnsko a Švajčiarsko. A8. Komplexná geografická charakteristika regiónu strednej Európy II. – (Poľsko, Česko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko a Chorvátsko). A9. Komplexná geografická charakteristika regiónu východnej Európy (Rusko, Ukrajina a Bielorusko). A10. Komplexná geografická charakteristika regiónu Balkán a juhovýchodná Európa (Srbsko, Bosna a Hercegovina, Macedónsko, Čierna Hora, Albánsko, Rumunsko a Bulharsko). A11. Komplexná geografická charakteristika regiónu Východná Ázia (územie krajín Japonsko, Kórea, Čína – vrátane Taiwanu, Mongolsko). A12. Komplexná geografická charakteristika regiónu Juhovýchodná Ázia (územie krajín Malajzia, Indonézia, Východný Timor, Filipíny, Brunej, Thajsko, Laos, Mjanmarsko, Vietnam, Kambodža). A13. Komplexná geografická charakteristika regiónu Južná Ázia (územie krajín India, Pakistan, Bangladéš, Srí Lanka, Nepál, Bhután). A14. Komplexná geografická charakteristika regiónu kaukazských a stredoázijských krajín (Arménsko, Azerbajdžan, Gruzínsko, Kazachstan, Uzbekistan, Turkménsko, Tadžikistan, Kirgizsko). A15. Komplexná geografická charakteristika regiónu Juhozápadná Ázia (územie krajín Turecko, Izrael, Sýria, Libanon, Jordánsko, Saudská Arábia, Jemen, Omán, Kuvajt, Katar, SAE, Irak, Irán, Afganistan). A16. Komplexná geografická charakteristika regiónu Severná Afrika (územie krajín Egypt, Sudán, Líbya, Tunisko, Alžírsko, Maroko, Západná Sahara). A17. Komplexná geografická charakteristika regiónu Subsaharská Afrika. A18. Komplexná geografická charakteristika regiónu Anglosaská Amerika (územie krajín USA a Kanada). A19. Komplexná geografická charakteristika regiónu Stredná Amerika (územie krajín Mexiko, Guatemala, Belize, Honduras, Salvádor, Nikaragua, Kostarika, Panama + Veľké a Malé Antily). A20. Komplexná geografická charakteristika regiónu Južná Amerika. A21. Komplexná geografická charakteristika regiónu Austrália a Oceánia. Didaktika geografie: Okruhy z didaktiky geografie tvoria konzistentný celok a obsahovo sa môžu prelínať. Študent počas odpovede uvádza príklady z vyučovania geografie a zo skúseností svojej pedagogickej praxe. Otázka č. 11 predpokladá, že si študent vyberie jeden ľubovoľný tematický celok a na jeho príklade zodpovie otázku. B1. Didaktika geografie – pojem, objekt skúmania, úlohy a výskum v didaktike geografie. Stručný vývoj geografie ako vyučovacieho predmetu v historickom vývoji Slovenska až do súčasnosti. B2.Postavenie geografie v kurikulárnych dokumentoch na Slovensku. Rámcový učebný plán a obsah vyučovania geografie na nižšom a vyššom stupni sekundárneho vzdelávania. B3. Ciele geografického vzdelávania a kľúčové kompetencie geografického vzdelávania. Taxonómie vzdelávacích cieľov s príkladmi z geografie. B4.Prehľad metód vo vyučovaní geografie – charakteristika a možnosti ich uplatnenia vo vyučovaní geografie. B5. Aktivizujúce metódy vo vyučovaní geografie – charakteristika a možnosti ich uplatnenia vo vyučovaní geografie. B6. Využitie IKT vo vyučovaní geografie. Príklady práce s tabletom, internetom, webovými GISmi. B7. Organizačné formy vyučovania geografie. Vyučovacia hodina, jej štruktúra a typy. B8.Vychádzky, exkurzie a terénne vyučovanie geografie – charakteristika a možnosti ich uplatnenia vo vyučovaní geografie. B9. Materiálne vyučovanie prostriedky (pomôcky) a moderná didaktická technika vo vyučovaní geografie. Moderné vybavenie učebne geografie. B10.Učebnica geografie, pracovný zošit a atlas vo vyučovaní geografie. Doplnková literatúra, časopisy s geografickou tematikou. B11. Didaktická analýza učiva na príklade vybraného tematického celku. Príprava učiteľa na vyučovanie. B12.Osobnosť učiteľa geografie – odborné a osobnostné predpoklady učiteľa geografie. B13. Hodnotenie v geografii. Didaktický test, jeho vlastnosti a špecifiká tvorby testových otázok v geografii. |
Predmet štátnej skúšky |
Kód:
KPE/PPD/15
Názov:
Pedagogika a psychológia
|
Študijný program:
Biológia - chémia
Geografia - informatika
Matematika - chémia
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a geografie
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a nemeckého jazyka a literatúry
učiteľstvo etickej výchovy a histórie
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu
Fyzika - biológia
Matematika - fyzika
učiteľstvo etickej výchovy a geografie
učiteľstvo etickej výchovy a psychológie
Chémia - informatika
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a biológie
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a matematiky
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a geografie
učiteľstvo histórie a slovenského jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a anglického jazyka a literatúry
učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a geografie
učiteľstvo etickej výchovy a výchovy k občianstvu
učiteľstvo histórie a psychológie
učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a psychológie
učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a informatiky
Biológia - geografia
učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a anglického jazyka a literatúry
Matematika - psychológia
učiteľstvo histórie a anglického jazyka a literatúry
učiteľstvo etickej výchovy a nemeckého jazyka a literatúry
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a informatiky
Fyzika - informatika
Matematika - informatika
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu
Biológia - psychológia
Geografia - psychológia
učiteľstvo histórie a geografie
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a literatúry
Biológia - informatika
Fyzika - geografia
Matematika - biológia
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a anglického jazyka a literatúry
učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a psychológie
Geografia - výchova k občianstvu
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a matematiky
učiteľstvo histórie a výchovy k občianstvu
učiteľstvo histórie a nemeckého jazyka a literatúry
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a informatiky
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a etickej výchovy
učiteľstvo výchovy k občianstvu a psychológie
Fyzika - chémia
Chémia - geografia
Matematika - geografia
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a biológie
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a etickej výchovy
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a nemeckého jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a histórie
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a psychológie
|
Podmieňujúce predmety:
KPE/PDU/15 a KPPaPZ/PPgU/15
|
Obsahová náplň štátnicového predmetu:
Okruhy štátnej záverečnej skúšky sú uvedené v informačnom liste predmetu. |
Predmet štátnej skúšky |
Kód:
KH/SS_sas/15
Názov:
Slovenské a svetové dejiny
|
Študijný program:
učiteľstvo etickej výchovy a histórie
učiteľstvo histórie a slovenského jazyka a literatúry
učiteľstvo histórie a psychológie
učiteľstvo histórie a anglického jazyka a literatúry
učiteľstvo histórie a geografie
učiteľstvo histórie a výchovy k občianstvu
učiteľstvo histórie a nemeckého jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a histórie
|