Predmet štátnej skúšky |
Kód:
KPPaPZ/DPaO/14
Názov:
Diplomová práca a jej obhajoba
|
Študijný program:
|
Obsahová náplň štátnicového predmetu:
Obsahová náplň štátnicového predmetu
SMERNICA č. 1/2011 o základných náležitostiach záverečných prác, rigoróznych prác a habilitačných prác, ich zverejnení a sprístupnení po dobu ich uchovávania a kontrole originality platnú pre UUPJŠ v Košiciach a jej súčasti Okruhy štátnej záverečnej skúšky sú uvedené v informačných listoch predmetov. |
Predmet štátnej skúšky |
Kód:
KPE/PD/22
Názov:
Pedagogika
|
Študijný program:
|
Podmieňujúce predmety:
KPE/PDU/15
|
Obsahová náplň štátnicového predmetu:
Obsahová náplň štátnicového predmetu
Okruhy štátnej záverečnej skúšky sú uvedené v informačnom liste predmetu v časti stručná osnova predmetu. |
Predmet štátnej skúšky |
Kód:
KSSFaK/PDPUAP/22
Názov:
Projektová diplomová práca a jej obhajoba
|
Študijný program:
|
Obsahová náplň štátnicového predmetu:
Obsahová náplň štátnicového predmetu
1. Písomná obhajoba práce: zahŕňa odborne kompetentné odpovede na otázky oponentov k odborovodidaktickej problematike slovenského jazyka a literatúry (3 + 3) s ohľadom na problematiku práce, ale tiež z otázok širšieho jazykovedného a literárnovedného zamerania (1 + 1); 2. Prezentovanie zámerov projektovej práce a dosiahnutých výsledkov. |
Predmet štátnej skúšky |
Kód:
KPE/PPD/22
Názov:
Pedagogika a psychológia
|
Študijný program:
|
Podmieňujúce predmety:
KPE/PDU/15 a KPPaPZ/PPgU/15
|
Obsahová náplň štátnicového predmetu:
Obsahová náplň štátnicového predmetu
Okruhy štátnej záverečnej skúšky sú uvedené v informačnom liste predmetu. |
Predmet štátnej skúšky |
Kód:
KPPaPZ/PSYDP/22
Názov:
Psychológia a didaktika psychológie
|
Študijný program:
|
Podmieňujúce predmety:
KPPaPZ/PaSPP/09 a KPPaPZ/DPs/09
|
Obsahová náplň štátnicového predmetu:
Obsahová náplň štátnicového predmetu
Psychológia: 1. Pedagogická psychológia, základné funcie a oblasti, zmyslupnosť Pedagogickej psychológie pre prácu učiteľa v kontexte jej premeny v čase. 2. Poslanie Pedagogickej psychológie v kontexte možných premien osobnosti 3. História a súčasnosť školskej psychológie. 4. Ciele a štandardy v práci školského psychológa. 5. Profesionálne formy kontroly a pomoci v školskej praxi, špecifiká v práci učiteľa a psychológa. 6. Ciele psychológie výchovy. 7. Trest a odmena v práci učiteľa. 8. Psychológia vyučovania, učenie v pedagogických situáciách. 9. Psychológia vyučovania, hodnotenie školského výkonu žiakov. 10. Učiteľ (profesionálna zdatnosť, vyučovací štýl, postoje k žiakom, očakávania učiteľov, zvládanie záťaže, syndróm vyhorenia). 11. Žiaci v kontexte školskej úspešnosti. 12. Školská trieda (malá sociálna skupina), psychosociálna klíma školskej triedy, škola (kultúra a klíma). 13. Etické aspekty práce školského psychológa, morálny distres školských psychológov. 14. Úloha školských psychológov v škole (vo vzťahu k riaditeľovi, učiteľom, rodičom). Didaktika psychológie 1. Vyučovanie psychológie (ciele vyučovania psychológie, učivo - jeho tvorba a výber, metódy vyučovania psychológie, skúšanie, hodnotenie, klasifikácia v predmete, osobnosť učiteľa, organizačné formy vyučovania, didaktické prostriedky v priebehu vyučovania ) z pohľadu psychoanalytického prístupu 2. Analytický prístup a jeho odraz vo vyučovaní psychológie (ciele vyučovania psychológie, učivo - jeho tvorba a výber, metódy vyučovania psychológie, skúšanie, hodnotenie, klasifikácia v predmete, osobnosť učiteľa, organizačné formy vyučovania, didaktické prostriedky v priebehu vyučovania ) 3. Prvky individuálna psychológie vo vyučovaní psychológie psychológie (ciele vyučovania psychológie, učivo - jeho tvorba a výber, metódy vyučovania psychológie, skúšanie, hodnotenie, klasifikácia v predmete, osobnosť učiteľa, organizačné formy vyučovania, didaktické prostriedky v priebehu vyučovania ) 4. Vplyv existenciálneho prístupu na vyučovanie psychológie (ciele vyučovania psychológie, učivo - jeho tvorba a výber, metódy vyučovania psychológie, skúšanie, hodnotenie, klasifikácia v predmete, osobnosť učiteľa, organizačné formy vyučovania, didaktické prostriedky v priebehu vyučovania ) 5. Aplikácia myšlienok humanistickej psychológie –prístup zameraný na človeka, vo vyučovaní psychológie (ciele vyučovania psychológie, učivo - jeho tvorba a výber, metódy vyučovania psychológie, skúšanie, hodnotenie, klasifikácia v predmete, osobnosť učiteľa, organizačné formy vyučovania, didaktické prostriedky v priebehu vyučovania ) 6. Kognitívny prístup a jeho vplyv na vyučovanie psychológie (ciele vyučovania psychológie, učivo - jeho tvorba a výber, metódy vyučovania psychológie, skúšanie, hodnotenie, klasifikácia v predmete, osobnosť učiteľa, organizačné formy vyučovania, didaktické prostriedky v priebehu vyučovania ) 7. Odraz behaviorálneho prístupu vo vyučovaní psychológie (ciele vyučovania psychológie, učivo - jeho tvorba a výber, metódy vyučovania psychológie, skúšanie, hodnotenie, klasifikácia v predmete, osobnosť učiteľa, organizačné formy vyučovania, didaktické prostriedky v priebehu vyučovania ) 8. Kognitívno-behaviorálny prístup a jeho odraz vo vyučovaní psychológie (ciele vyučovania psychológie, učivo - jeho tvorba a výber, metódy vyučovania psychológie, skúšanie, hodnotenie, klasifikácia v predmete, osobnosť učiteľa, organizačné formy vyučovania, didaktické prostriedky v priebehu vyučovania ) 9. Prvky konštruktivizmu vo vyučovaní psychológie (ciele vyučovania psychológie, učivo - jeho tvorba a výber, metódy vyučovania psychológie, skúšanie, hodnotenie, klasifikácia v predmete, osobnosť učiteľa, organizačné formy vyučovania, didaktické prostriedky v priebehu vyučovania ) 10. Didaktické zásady vyučovania psychológie z pohľadu vplyvu jednotlivých psychologických systémov (psychoanalytický, analytický, individuálny, existenciálny, humanistický –prístup zameraný na človeka, kognitívny, behaviorálny, kognitívno-behaviorálny, konštruktivistický) 11. Ciele vyučovania psychológie z pohľadu vplyvu jednotlivých psychologických systémov (psychoanalytický, analytický, individuálny, existenciálny, humanistický –prístup zameraný na človeka, kognitívny, behaviorálny, kognitívno-behaviorálny, konštruktivistický) 12. Učivo-jeho tvorba a výber z pohľadu vplyvu jednotlivých psychologických systémov (psychoanalytický, analytický, individuálny, existenciálny, humanistický –prístup zameraný na človeka, kognitívny, behaviorálny, kognitívno-behaviorálny, konštruktivistický) 13. Metódy vyučovania psychológie z pohľadu vplyvu jednotlivých psychologických systémov (psychoanalytický, analytický, individuálny, existenciálny, humanistický –prístup zameraný na človeka, kognitívny, behaviorálny, kognitívno-behaviorálny, konštruktivistický) 14. Osobnosť učiteľa z pohľadu vplyvu jednotlivých psychologických systémov (psychoanalytický, analytický, individuálny, existenciálny, humanistický –prístup zameraný na človeka, kognitívny, behaviorálny, kognitívno-behaviorálny, konštruktivistický) |
Predmet štátnej skúšky |
Kód:
KSSFaK/SJLDm/22
Názov:
Slovenský jazyk a literatúra s didaktikou
|
Študijný program:
|
Obsahová náplň štátnicového predmetu:
Obsahová náplň štátnicového predmetu
1. Literárnohistorické súvislosti, genologické a poetologické otázky v periodizácii svetovej literatúry: od starovekej literatúry k postmoderne. 2. Diferenciačný proces v poézii, próze dráme po roku 1989; otázky súčasnej literárnej vedy: význam komparatistiky a teórie prekladu. 3. Využitie koncepcie konštruktivizmu - inovatívnych metód a stratégií - vo vyučovaní SJaL, význam otvorených foriem a metód vzdelávania v aktuálnom edukačnom procese a rozvíjanie čitateľskej gramotnosti vo vyučovaní literatúry, mentálne mapovanie a učebné štýly. 4. Všeobecná jazykoveda - semiotické aspekty jazyka, vývinové špecifiká (kodifikačné procesy) a typológia jazyka - porovnávacia jazykoveda a dialektológia. 5. Zážitkovo-komunikačné vyučovanie jazyka a slohu: využitie aktivizujúcich metód v SJ, štýly učenia sa, problematika povrchovej a hĺbkovej roviny textu vo vyučovaní slohových postupov, žánrov a jazykových štýlov. |
Predmet štátnej skúšky |
Kód:
KSSFaK/ZPOUAP/15
Názov:
Diplomová práca a jej obhajoba
|
Študijný program:
|