|
Blok -
Filozofia
|
Min.
50
Kreditov
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
KF/UVFm/15
|
Úvod do filozofie |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
1 |
Z |
|
Mayerová |
KF/DEF1m/15
|
Dejiny filozofie 1 |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
1 |
Z |
|
Škára |
KF/DEF2m/15
|
Dejiny filozofie 2 |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
1 |
L |
|
Mičaninová |
KF/LOME1/15
|
Logika a metodológia vedy 1 |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
1 |
L |
|
Andreanský, Škára |
KF/DEF3m/15
|
Dejiny filozofie 3 |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
2 |
Z |
|
Škára |
KF/ETj 1/15
|
Etika 1 |
|
4 |
2P + 1C |
S |
2 |
Z |
|
Bednár |
KF/DEF4m/15
|
Dejiny filozofie 4 |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
2 |
L |
|
Hruška |
KF/EPI1m/15
|
Epistemológia |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
2 |
L |
|
Jusko |
KF/SUF1m/15
|
Súčasná filozofia 1 |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
3 |
Z |
|
Mayerová |
KF/SUF2m/15
|
Súčasná filozofia 2 |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
3 |
Z |
|
Andreanský, Babjak |
KF/DFSCm/15
|
Dejiny filozofie na Slovensku a v Čechách |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
3 |
L |
|
Stojka |
KF/METm/15
|
Metafyzika |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
3 |
L |
|
Hruška |
BP
|
Bakalársky projekt |
- KF/ZPJ/15
|
Záverečná práca (Bc) |
|
2 |
1C |
H |
3 |
Z |
|
|
Blok -
Geografia
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
ÚGE/GEP2/18
|
Základy geológie pre geografov |
|
6 |
2P + 2C |
S |
1 |
Z |
|
Bónová, Bóna |
ÚGE/UGP/18
|
Úvod do geografie a planetárna geografia |
|
2 |
1P + 1C |
H |
1 |
Z |
|
Hofierka, Sedlák, Kolečanský |
ÚGE/KAG/15
|
Kartografia a geoinformatika |
|
5 |
2P + 2C |
S |
1 |
Z |
|
Sedlák, Kaňuk, Gurová, Tokarčík |
ÚGE/GEM2/18
|
Geomorfológia |
|
6 |
2P + 2C |
S |
1 |
L |
|
Gessert, Sládek |
ÚGE/GEX1/07
|
Geologická exkurzia |
|
2 |
3dC |
H |
1 |
L |
|
Bónová |
ÚGE/UGIS/15
|
Úvod do geografických informačných systémov |
|
3 |
2C |
H |
1 |
L |
|
Gallay, Kaňuk, Nováková |
ÚGE/KMG/17
|
Kvantitatívne metódy v geografii |
|
3 |
1P + 2C |
H |
1 |
L |
|
Nestorová-Dická, Hofierka, Gurová |
ÚGE/FYG1/18
|
Fyzická geografia 1 |
|
6 |
3P + 1C |
S |
2 |
Z |
|
Barabas, Gessert, Sládek, Šašak |
ÚGE/OBY2/18
|
Geografia obyvateľstva a sídel |
|
6 |
2P + 2C |
S |
2 |
Z |
|
Nestorová-Dická, Gallay |
ÚGE/EXFG/15
|
Exkurzia z fyzickej geografie |
|
3 |
6dC |
H |
2 |
L |
|
Barabas, Gessert |
ÚGE/FYG2/05
|
Fyzická geografia 2 |
|
5 |
3P + 1C |
S |
2 |
L |
|
Gessert, Sládek, Barabas |
ÚGE/HUG2a/05
|
Humánna geografia (výrobná sféra) |
|
5 |
3P + 1C |
S |
2 |
L |
|
Kulla, Gregáňová, Sedlák |
ÚGE/EXHG1/15
|
Exkurzia z humánnej geografie |
|
3 |
6dC |
H |
3 |
Z |
|
Csachová, Kulla, Novotný, Nestorová-Dická |
ÚGE/FGS/15
|
Fyzická geografia Slovenskej republiky |
|
5 |
2P + 1C |
S |
3 |
Z |
|
Gessert, Šupinský |
ÚGE/HUGN/15
|
Humánna geografia (nevýrobná sféra) |
|
3 |
2P + 1C |
S |
3 |
Z |
|
Kulla, Spišiak, Gregáňová |
ÚGE/HGS/15
|
Humánna geografia Slovenskej republiky |
|
5 |
3P + 1C |
S |
3 |
L |
|
Kulla, Nestorová-Dická, Pregi, Hofierka |
BP
|
Bakalársky projekt |
- ÚGE/BKP/14
|
Bakalársky projekt |
|
2 |
|
A |
3 |
Z |
|
|
Blok -
Cudzí jazyk
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
CJ
|
Cudzí jazyk |
- CJP/PFAJ4/07
|
Odborný anglický jazyk pre prírodné vedy |
|
2 |
2C |
PaS |
2 |
L |
|
Klimčáková, Slovenská, Naďová |
- KGER/OJPV1/07
|
Nemecký odborný jazyk prírodných vied 1 |
|
2 |
2C |
S |
2 |
L |
|
Jenčíková |
|
|
Povinne voliteľné predmety |
|
|
Blok -
filozofia
|
Min.
29
Kreditov
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
KF/PSTJ/15
|
Platon: Štát |
|
3 |
2C |
H |
1 |
Z |
|
Nezník |
KF/HDFJ/15
|
Hegelove dejiny filozofie |
|
3 |
2C |
H |
1 |
Z |
|
Stojka |
KF/MMFJ/09
|
Mýtus, mytológia a vznik filozofie |
|
3 |
2C |
H |
1 |
Z |
|
Jusko |
KF/AMEm/15
|
Aristoteles: Metafyzika |
|
3 |
2C |
H |
1 |
Z |
|
Škára |
KF/VP1B/15
|
Výberová prednáška z filozofie pre bakalárov 1 |
|
3 |
2P |
H |
1 |
Z |
|
|
KF/PLE/15
|
Plotinos: Enneady |
|
3 |
2C |
H |
1 |
L |
|
Mičaninová |
KF/AAV/15
|
Aurelius Augustinus: Vyznania |
|
3 |
2C |
H |
1 |
L |
|
Bosáková |
KF/FOGJ/09
|
F. Nietzsche: Filozofia v tragickom období Grékov |
|
3 |
2C |
H |
1 |
L |
|
Jusko |
KF/PFS/15
|
Platon: Parmenides, Filebos, Sofista |
|
3 |
2C |
H |
1 |
L |
|
Škára |
KF/AVM/15
|
Avicebron a jeho metafyzika |
|
3 |
1P + 1C |
S |
2 |
Z |
|
Mičaninová |
KF/SFI/15
|
Suhrawardiho filozofia iluminácie |
|
3 |
1P + 1C |
S |
2 |
Z |
|
Mičaninová |
KF/MPF/15
|
R. Descartes: Meditácie o prvej filozofii |
|
3 |
2C |
H |
2 |
Z |
|
Škára |
KF/LOME2/15
|
Logika a metodológia vedy 2 |
|
3 |
1P + 1C |
H |
2 |
L |
|
Andreanský, Škára |
KF/LMM/15
|
G. W. Leibniz: Metafyzické meditácie |
|
3 |
2C |
H |
2 |
L |
|
Nezník |
KF/MNP/15
|
Metodológia novovekej prírodovedy |
+ |
3 |
1P + 1C |
H |
2 |
L |
|
Andreanský |
KF/FNGM/15
|
F. Nietzsche: Genealógia morálky |
+ |
3 |
2C |
H |
2 |
L |
|
Jusko |
KF/VP2B/15
|
Výberová prednáška z filozofie pre bakalárov 2 |
|
3 |
2P |
H |
2 |
L |
|
|
KF/SVK1/15
|
Študentská vedecká konferencia (Bc) 1 |
|
3 |
|
H |
2 |
L |
|
|
KF/LMPS/15
|
Leibnizova metafyzika a perspektívy sveta |
|
3 |
1P + 1C |
H |
3 |
Z |
|
Nezník |
KF/FLO/15
|
Filozofická logika |
|
3 |
1P + 1C |
H |
3 |
Z |
|
Andreanský |
KF/KEV/15
|
E. Husserl: Kríza európskych vied |
|
3 |
2C |
H |
3 |
Z |
|
Stojka, Hruška |
KF/ESTIJ/15
|
Estetika |
|
3 |
1P + 1C |
H |
3 |
Z |
|
Jusko |
KF/VP3B/15
|
Výberová prednáška z filozofie pre bakalárov 3 |
|
3 |
2P |
H |
3 |
Z |
|
|
KF/BAC/15
|
M. Heidegger: Bytie a čas |
|
3 |
1P + 1C |
H |
3 |
L |
|
Stojka |
KF/TLFJ/15
|
L. Wittgenstein: Tractatus logico-philosophicus |
! |
3 |
2C |
H |
3 |
L |
|
Andreanský |
KF/LMON/15
|
G. W. Leibniz: Monadológia |
|
3 |
2C |
H |
3 |
L |
|
Škára |
KF/NMDZ/15
|
F. Nietzsche: Mimo dobra a zla |
! |
3 |
2C |
H |
3 |
L |
|
Jusko |
KF/EST2/15
|
Estetika 2 |
+ |
3 |
1P + 1C |
H |
3 |
L |
|
Jusko |
KF/PMF/15
|
Postmetafyzické myslenie |
|
3 |
1P + 1C |
H |
3 |
L |
|
Mayerová |
KF/DaT/15
|
M. Foucault: Dozerať a trestať |
+ |
3 |
2C |
H |
3 |
L |
|
Hruška |
KF/SVK2/15
|
Študentská vedecká konferencia (Bc) 2 |
|
3 |
|
H |
3 |
L |
|
|
Blok -
Psychológia (PF)
|
Min.
4
Kredity
|
Predmety bloku sú určené pre študentov, ktorí chcú po absolvovaní bakalárskeho stupňa
štúdia pokračovať na druhom stupni štúdiom „Učiteľstva akademických predmetov“. Osobitne
sú pre pokračovanie na druhom stupni odporúčané predmety „Pedagogika pre MOŠ“ a „Psychológia
pre MOŠ“.
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
KPPaPZ/Ps/15
|
Psychológia pre medziodborové štúdium |
|
2 |
2P |
H |
2, 3 |
Z |
|
Janovská, Kalina |
KPPaPZ/PUDB/15
|
Prevencia užívania drog medzi vysokoškolákmi |
|
2 |
2C |
H |
2, 3 |
Z |
|
Orosová, Dobrowolska Kulanová, Barbierik, Abrinková, Lučanská, Čurová, Štefaňáková |
KPPaPZ/PP/15
|
Pozitívna psychológia |
|
2 |
2C |
H |
2, 3 |
L |
|
Benka |
KPPaPZ/PKŽ/15
|
Psychológia každodenného života |
|
2 |
2C |
H |
2 |
Z |
|
Kalina |
Blok -
Pedagogika (PF)
|
Min.
4
Kredity
|
Predmety bloku sú určené pre študentov, ktorí chcú po absolvovaní bakalárskeho stupňa
štúdia pokračovať na druhom stupni štúdiom „Učiteľstva akademických predmetov“. Osobitne
sú pre pokračovanie na druhom stupni odporúčané predmety „Pedagogika pre MOŠ“ a „Psychológia
pre MOŠ“.
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
KPE/Pg/15
|
Pedagogika pre medziodborové štúdium |
|
2 |
2P |
H |
2, 3 |
Z |
|
Novocký |
KPE/OLŠ/15
|
Organizácia a legislatíva školy |
|
2 |
2C |
H |
2, 3 |
Z |
|
Orosová, Ferencová |
KPE/TVE/08
|
Teória výchovy |
|
2 |
2C |
H |
2, 3 |
L |
|
Petríková |
KPE/ALP/06
|
Alternatívna pedagogika |
|
2 |
2C |
H |
2 |
L |
|
Petríková |
KPE/MMKV/17
|
Multikulturalita a multikultúrna výchova |
|
2 |
2C |
H |
2 |
L |
|
Novocký |
ÚINF/EDS/15
|
Edukačný softvér |
|
2 |
2C |
H |
3 |
Z |
|
Šnajder |
KPE/INP/17
|
Inkluzívna pedagogika |
|
2 |
2C |
H |
3 |
Z |
|
Ferencová |
Blok -
Spoločenský a sociálno-vedný základ (PF)
|
Min.
2
Kredity
|
Predmety bloku sú určené pre študentov, ktorí chcú po absolvovaní bakalárskeho stupňa
štúdia pokračovať na druhom stupni štúdiom „Učiteľstva akademických predmetov“. Osobitne
sú pre pokračovanie na druhom stupni odporúčané predmety „Pedagogika pre MOŠ“ a „Psychológia
pre MOŠ“.
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
ÚMV/DGS/15
|
Digitálna gramotnosť študenta |
|
2 |
2C |
A |
1 |
Z |
|
Lukáč, Hanč, Šnajder |
KF/VKFV/07
|
Vybrané kapitoly z filozofie výchovy (všeobecný základ) |
|
2 |
|
H |
2, 3 |
Z |
KF/DF1/05 |
Tholt |
ÚBEV/BDD/05
|
Biológia dieťaťa a dorastu |
|
2 |
2P + 0C |
H |
2, 3 |
L |
|
Kassayová |
KPO/SPKVV/15
|
Sociálny a politický kontext výchovy a vzdelávania |
|
2 |
2P |
H |
2, 3 |
L |
|
Ruman |
Blok -
Geografia
|
Min.
10
Kreditov
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
ÚGE/KUL/12
|
Kultúrna geografia |
|
4 |
2P + 1C |
H |
2 |
Z |
|
Kulla, Kolečanský, Hofierka |
ÚGE/PVS/18
|
Populačný vývoj Slovenska |
|
5 |
2P + 1C |
S |
2 |
L |
|
Nestorová-Dická, Sedlák |
ÚGE/SBP1/13
|
Seminár k bakalárskej práci 1 |
|
2 |
2C |
H |
3 |
Z |
|
Hofierka, Novotný |
ÚGE/GIS/15
|
Geografické informačné systémy |
|
6 |
2P + 2C |
S |
3 |
Z |
|
Gallay, Nováková |
ÚGE/MHG1/07
|
Mapovací kurz z humánnej geografie |
|
3 |
4dC |
H |
3 |
L |
|
Csachová, Kulla, Nestorová-Dická, Pregi |
ÚGE/POL1/18
|
Politická geografia a geopolitika |
|
5 |
1P + 2C |
S |
3 |
L |
|
Csachová |
ÚGE/SBP2/13
|
Seminár k bakalárskej práci 2 |
|
2 |
2C |
H |
3 |
L |
|
Hofierka, Novotný |
ÚGE/KRS/08
|
Komplexná geografická charakteristika vybraných regiónov sveta |
|
3 |
2C |
H |
3 |
L |
|
Novotný |
ÚGE/NSGE/15
|
Nerastné suroviny - geologické a environmentálne relácie |
|
4 |
2P + 1C |
H |
3 |
L |
|
Bónová |
Blok -
Spoločensko-vedný základ
|
Min.
4
Kredity
|
Predmety bloku sú určené pre študentov, ktorí chcú po absolvovaní bakalárskeho stupňa
štúdia pokračovať na druhom stupni štúdiom jednoodborových študijných programov.
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
KPPaPZ/Ps/15
|
Psychológia pre medziodborové štúdium |
|
2 |
2P |
H |
1 |
Z |
|
Janovská, Kalina |
KF/DF2p/03
|
Dejiny filozofie 2 (všeobecný základ) |
|
4 |
2P + 1C |
PaS |
3 |
L |
|
Nezník, Mayerová, Stojka |
KOP/OPaPDV/14
|
Občianske právo a právo duševného vlastníctva |
|
4 |
2P |
A |
2, 3 |
Z |
|
Bačárová, Vojčík |
Blok -
Prírodovedné predmety
|
Min.
6
Kreditov
|
Predmety bloku sú určené pre študentov, ktorí chcú po absolvovaní bakalárskeho stupňa
štúdia pokračovať na druhom stupni štúdiom jednoodborových prírodovedných študijných
programov. Študent si volí min. 6 kreditov z odboru, v ktorom plánuje pokračovať v
štúdiu na magisterskom stupni
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
ÚGE/GEE2/07
|
Geoekológia |
|
5 |
2P + 1C |
S |
|
Z |
|
Barabas, Sládek, Šašak |
ÚGE/MIK/15
|
Mikrogeografia |
|
3 |
2C |
H |
|
Z |
|
Sládek |
ÚGE/PVS/18
|
Populačný vývoj Slovenska |
|
5 |
2P + 1C |
S |
|
L |
|
Nestorová-Dická, Sedlák |
ÚGE/GIS/15
|
Geografické informačné systémy |
|
6 |
2P + 2C |
S |
|
Z |
|
Gallay, Nováková |
|
|
|
Blok -
Filozofia
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
KF/UDJ/12
|
Úvod do judaizmu |
+ |
3 |
1P + 1C |
H |
1, 2 |
L |
|
Mičaninová |
KF/AKAT/15
|
Aristoteles: Kategórie |
|
2 |
1P + 1C |
H |
2 |
Z |
|
Škára |
KF/ISL/15
|
Leibniz: Individuálna substancia a logický subjekt |
|
2 |
1P + 1C |
H |
3 |
L |
|
Škára |
Blok -
Geografia
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
ÚGE/MG/18
|
Montánna geografia |
|
2 |
2P |
H |
2 |
Z |
|
Sedlák |
ÚGE/HYP/15
|
Hydrologické praktikum |
|
3 |
2C |
H |
2 |
L |
|
Barabas |
ÚGE/KAR/05
|
Základy karsológie a speleológie |
|
2 |
2C |
H |
2 |
L |
|
Gessert |
ÚGE/LOS/18
|
Linux a open source GIS |
|
3 |
2C |
H |
2 |
Z |
|
Gallay, Hofierka, Nováková |
ÚGE/GMAP/13
|
Geomorfologické mapovanie |
|
2 |
2C |
H |
2 |
L |
|
Gessert |
ÚGE/ZAE1/18
|
Zahraničná exkurzia 1 |
! |
5 |
10dC |
H |
2 |
L |
|
|
ÚGE/GCR/12
|
Geografia Českej republiky |
|
4 |
2P + 1C |
H |
3 |
Z |
|
Kulla, Sládek |
ÚGE/SVG/04
|
Študentská vedecká konferencia z geografie |
|
4 |
|
H |
3 |
L |
|
Spišiak, Barabas, Gessert, Nestorová-Dická, Kulla, Bónová, Csachová |
Blok -
TV
|
Študent môže absolvovať všetky ponúkané predmety z bloku TV, ale do štandardného počtu
180 kreditov sa študentovi môžu započítať maximálne 6 kreditov.
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
ÚTVŠ/TVa/11
|
Športové aktivity I |
|
2 |
2C |
A |
1 |
Z |
|
Horbacz, Kaško, Küchelová, Uher, Vokál, Čurgali, Berta, Kručanica, Melichar, Tomková |
ÚTVŠ/TVb/11
|
Športové aktivity II |
|
2 |
2C |
A |
1 |
L |
|
Horbacz, Kaško, Küchelová, Uher, Vokál, Čurgali, Berta, Kručanica, Melichar, Tomková |
ÚTVŠ/TVc/11
|
Športové aktivity III |
|
2 |
2C |
A |
2 |
Z |
|
Čurgali, Horbacz, Kaško, Küchelová, Uher, Vokál, Berta, Kručanica, Melichar, Tomková |
ÚTVŠ/TVd/11
|
Športové aktivity IV |
|
2 |
2C |
A |
2 |
L |
|
Čurgali, Horbacz, Kaško, Küchelová, Uher, Vokál, Berta, Kručanica, Melichar, Tomková |
ÚTVŠ/KP/12
|
Kurz prežitia-survival |
|
2 |
36sC |
A |
|
Z |
|
Dombrovský, Kručanica |
ÚTVŠ/ÚTVŠ/CM/13
|
Cvičenie pri mori |
|
2 |
36sC |
A |
|
L |
|
Horbacz |
ÚTVŠ/LKSp/13
|
Letný kurz-splav rieky Tisa |
|
2 |
36sC |
A |
|
L |
|
Kaško |
Blok -
Rozvíjanie jazykových kompetencií
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
CJP/PFAJAKA/07
|
Akademická angličtina |
|
2 |
2C |
H |
|
Z |
|
Slovenská |
CJP/PFAJGA/07
|
Komunikatívna gramatika v anglickom jazyku |
|
2 |
2C |
H |
|
Z |
|
Klimčáková |
KGER/NJKG/07
|
Komunikatívna gramatika v nemeckom jazyku |
|
2 |
2C |
H |
|
Z |
|
Jenčíková |
CJP/PFAJKKA/07
|
Komunikatívne kompetencie v anglickom jazyku |
|
2 |
2C |
H |
|
L |
|
Mitríková, Naďová |
Blok -
I
|
Skratka |
Názov |
Akt. |
Kredit |
Rozsah |
Ukonč. |
Roč. |
Sem. |
Podmieňujúce |
Vyučujúci |
Dek. PF UPJŠ/USPV/13
|
Úvod do štúdia prírodných vied |
|
2 |
12sP + 3dC |
A |
1 |
Z |
|
Kireš |
|
|