FF

doc. PhDr. Beata Gajdošová, PhD.   EN

Email:
beata.gajdosova1@upjs.sk
Homepage:
beata.gajdosova1@upjs.sk
Fakulta:
FF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Filozofická fakulta
Pracovisko:
KPPaPZ - Katedra pedagogickej psychológie a psychológie zdravia
Miestnosť:
S305
Telefón:
+421 55 234 7177
ORCID iD:
0000-0002-9549-508X
Docentka na Katedre pedagogickej psychológie a psychológie zdravia FF UPJŠ. Habilitovala v odbore Sociálna psychológia a psychológia práce. Je členkou medzinárodných výskumných štúdií well-beingu školákov a well-beingu učiteľov v období pandémie COVID-19, spoluriešiteľkou národných a zahraničných projektov s témami zameranými na faktory rizikového správania sa, efektívnosti školských programov prevencie rizikového správania, emigračných zámerov. Je členkou Slovenskej psychoterapeutickej spoločnosti, EHPS European Health Psychology Society a ISPA International School Psychology Association.

Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa:
UPJŠ v Košiciach, FF v Prešove, 1983, Psychológia
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa:
Prešovská univerzita v Prešove, Filozofická fakulta, 2005, 77 -01 -9 psychológia
Titul docent:
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika, 2016, Sociálna psychológia a psychológia práce

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika

Zobraziť všetko  
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Študijný program: Osoba zodpovedná za študijné programy : Medziodborové štúdium psychológie (podprogram), študijný odbor: Psychológia, Bc stupeň štúdia
Študijný program: Predseda Rady študijného programu medziodborového štúdia psychológie (podporogram) a členka Rady študijného programu učiteľstva psychológie (v kombinácii), študijný odbor: Psychológia, Učiteľstvo a pedagogické vedy, Bc., Mgr. stupeň štúdia
Študijný program: Členka rady pre vnútorné overovanie kvality, študijný odbor: Medziodborové, kombinačné a spoločné študijné programy - predsedníčka, Bc, Mgr. stupeň štúdia
Študijný program: Osoba zodpovedná za výučbu profilového predmetu (OZPP), študijný odbor: Psychológia, Učiteľstvo a pedagogické vedy, Bc, Mgr. stupeň štúdia
Študijný program: Koordinátorka pre prácu so študentami so špecifickými potrebami pre FF a PF UPJŠ, Bc, Mgr. stupeň štúdia
Študijný program: Členka komisie pre ŠZS, študijný odbor: Psychológia, Učiteľstvo a pedagogické vedy, Bc. Mgr. stupeň štúdia
Profilové predmety
KPPaPZ/SPMOS/16 Sociálna psychológia pre medziodborové štúdium - Medziodborové štúdium psychológie (podprogram), Bc stupeň štúdia
KPPaPZ/MMOSP/15 Metodológia pre medziodborové štúdium psychológie - Medziodborové štúdium psychológie (podprogram), Bc. stupeň štúdia
KPPaPZ/PSBc/06 Seminár k bakalárskej práci - Medziodborové štúdium psychológie (podprogram), Bc. stupeň štúdia
KPS/PTER/08 Psychoterapia - PSm– psychológia - (jednoodborové štúdium, denná forma), PSm_en– psychológia - (jednoodborové štúdium, denná forma), Mgr. stupeň štúdia
KPPaPZ/DPs/09 Didaktika psychológie - Učiteľstvo psychológie (v kombinácii), Mgr. stupeň štúdia
KPPaPZ/PaSPP/09 Pedagogická a školská psychológia pre učiteľov - Učiteľstvo psychológie (v kombinácii), Mgr. stupeň štúdia
KPPaPZ/MPPb/ Výstupová priebežná prax - Učiteľstvo psychológie (v kombinácii), Mgr. stupeň štúdia
KPPaPZ/MPPc/Výstupová súvislá prax I - Učiteľstvo psychológie (v kombinácii), Mgr. stupeň štúdia
KPPaPZ/MPPd/Výstupová súvislá prax II - Učiteľstvo psychológie (v kombinácii), Mgr. stupeň štúdia
Vybrané publikácie

Gajdošová, B., Orosová, O. Vybrané psychologické faktory súvisiace s emigračnými zámermi trvalého odchodu vysokoškolákov do zahraničia. Československá psychologie, 2019, 63 (3), 249-264, Q3. IF 0,478

Gajdošová, B., Orosová, O., Benka Resilience, Authenticity, Emotionality, and Vulnerability to Alcohol Dependence among Slovak University Students. Adiktologie, 2018, 18 (3-4), 163-171.Q3, IF 0,3

Gajdošová B., Orosová, O., Benka, J. Sklony k závislosti na alkohole slovenských vysokoškolákov v súvislosti s autenticitou a emocionálnym prežívaním. Česká a slovenská psychiatrie, 2020, 116 (5), 275-281, Q4, 0, IF 144.

Gajdošová, B., Orosová, O., Benka, Van Hal, G., Naydenova, V., Lukacs, A., Petkeviciene, J. Life satisfaction, dimensions of internalized cultural values and self-efficacy related to emigration intentions for a long-term stay abroad of university students in five European countries. Journal of Language and Cultural Education, 2020, 8 (2), 53-68.

Užívanie alkoholu, sebaúčinnosť odmietania alkoholu vo vzťahu k očakávaným dôsledkom užívania alkoholu a jeho dostupnosťou u školákov [elektronický zdroj] / Beata Gajdošová. -

In: E-psychologie : elektronický časopis ČMPS. - ISSN 1802-8853. - Roč. 15, č. 2 (2021), s. 17-28, online. - DOI 10.29364/epsy.400

2021 ERIH PLUS

[GAJDOŠOVÁ, Beata (100%) ]

Vybrané projekty

Registračné číslo projektu a plný názov organizácie (nie skratka), ktorá udelila grant: JUST-2019-AG-DRUGS: SUPPORTING INITIATIVES IN THE FIELD OF DRUGS POLICY (program Európskej komisie JUSTICE PROGRAMME).

Názov projektu: IMPRESA - Implementing Methamphetamine Prevention Strategies into Action

Obdobie realizácie projektu: (01/22-12/23)

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ projektu / UPJŠ

Stručná charakteristika projektu: Projekt je zameraný na selekciu a implementáciu konkrétnych intervenčných opatrení zameraných na prevenciu užívania metamfetamínu vo vybraných európskych mestách. Na úrovni jednotlivých pilotných miest bude vyvinutá najvhodnejšia stratégia prevencie užívania metamfetamínu podľa konkrétnych lokálnych potrieb a zdrojov a na základe výsledkov mapovania všetkých zainteresovaných strán. Intervenčná stratégia bude následne implementovaná na lokálnej úrovni. Zloženie konzorcia: Universitaetsklinikum Hamburg-Eppendorf (Nemecko, koordinujúca inštitúcia konzorcia), Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach (Slovenská republika),

Univerzita Karlova (Česká republika), Akademia pedagogiki specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Poľsko), Pracownia badań i inicjatyw spolecznych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Poľsko), Respublikinis priklausomybės ligų centras (Litva)

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/projekty/IMPRESA/

Registračné číslo projektu a plný názov organizácie (nie skratka), ktorá udelila grant: APVV-15-0662, Agentúra na podporu výskumu a vývoja

Názov projektu: Psychologický mechanizmus zmien rizikového správania školákov a vysokoškolákov. Rizikové správanie a emigračné, migračné zámery

Obdobie realizácie projektu: (07/16-12/20)

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ projektu

Stručná charakteristika projektu: Cieľom predkladaného projektu v prvej časti je rozvíjať na výskumných dátach založenú prevenciu užívania návykových látok (UNL) medzi školákmi a vysokoškolákmi (Implementácia Solomonovho modelu štyroch skupín výskumu efektívnosti programu medzi školákmi aj vysokoškolákmi). Efektívnosť programu univerzálnej prevencie UNL Unplugged bude skúmaná aj v komparácii programu s a bez podporných stretnutí (booster sessions). Cieľom je venovať osobitnú pozornosť skúmaniu rizikového správania školákov a efektívnosti Unplugged v krátkodobom aj dlhodobejšom rámci (až troch rokov) vo vzťahu k rizikovému správaniu rodičov a rodinným procesom na podklade komparatívnych dát rodič – dieťa. V prvej časti projekt nadväzuje na vzdelávacie a výskumné aktivity EU-Dap Faculty Network a SPAN/The Science for Prevention Academic Network (náš tím je členom uvedených sieti) v oblasti prevencie UNL, ďalej rozvíja výskumné aktivity projektu APVV-0253-11. Cieľom druhej časti projektu je skúmanie migračných (národná), emigračných (medzinárodná) zámerov, ich zmien vo vzťahu k rizikovému správaniu, vnútorným silám a vonkajším zdrojom vysokoškolákov SR, Ukrajiny, Maďarska a ďalších spolupracujúcich krajín EU. Projekt nadväzuje na realizovanú medzinárodnú SLiCE štúdiu. Cieľom druhej časti projektu je aj skúmanie názorov na migráciu, emigráciu školákov, ich zmien vo vzťahu k rizikovému správaniu a ich prediktory. Projekt podporuje vedeckovýskumnú činnosť mladých pracovníkov, PhD študentov; plánuje disemináciu a implementáciu poznatkov do školskej praxe.

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/katedra-pedagogickej-psychologie-a-psychologie-zdravia/APVV-15-0662/

Registračné číslo projektu a plný názov organizácie (nie skratka), ktorá udelila grant: VEGA 1//0713/15, Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied

Názov projektu: Intrapersonálne a interpersonálne faktory zmien rizikového správania vysokoškolákov a emigračných zámerov vysokoškolákov.

Obdobie realizácie projektu :(01/15-12/17)

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ projektu

Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je a) pokračovať vo výskume životnej perspektívy a rizikového správania vysokoškolákov; prostredníctvom longitudinálneho dizajnu projektu sledovať zmeny životnej perspektívy a rizikového správania vysokoškolákov vo vybraných krajinách EÚ v nadväznosti na výsledky doterajšieho výskumu realizovaného s podporou VEGA 1/1092/12, b) skúmať vzťahy vybraných intrapersonálnych a interpersonálnych faktorov postojov vysokoškolákov k životu, vzdelávaniu a práci na Slovensku a iných krajinách EU a emigra čných zámerov. 

Odkaz (hyperlink) na projekt: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/viewer.html?pdfurl=https%3A%2F%2Fwww.upjs.sk%2Fpublic%2Fmedia%2F14487%2FVEGA%25202015%2520na%2520stranku_1.pdf&clen=261838&chunk=true

Registračné číslo projektu a plný názov organizácie (nie skratka), ktorá udelila grant: VEGA 1/0371/20, Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied

Názov projektu: Trendy v prevalencii rizikového správania adolescentov. Školské randomizované kontrolované štúdie prevencie užívania drog slovenských adolescentov

Obdobie realizácie projektu (01/20-12/23):

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ projektu

Stručná charakteristika projektu: Hlavnými cieľmi tohto projektu je sledovania : (i) skúmať vplyv času (východiskový stav a štyri následné uskutočňované v období 22 mesiacov) na rizikové správanie žiakov základných škôl a porovnávať tre ndy v ich rizikovom správaní pomocou dvoch databáz siedmych ročníkov . (ii) prispievať k výskumu prevencie a intervencie žiakov šiestych a využívaním dvoch veľkých a jedinečných súborov údajov obsahujúcich údaje o účinnosti programu Unplugged na rizikové správan ie školákov. Tieto súbory údajov obsahujú údaje o rôznych cieľových skupinách s rôznym návrhom implementácie programu; fidelita implementácie programu. iii) skúmať súvislosti medzi rizikovým správaním a zámermi študovať v zahraničí medzi študentmi stredných š kôl a inými faktormi súvisiacimi s týmito zámermi. 

Organizačné aktivity
Členka výboru Asociácie školských psychológov - Asociácia školských psychológov, od 2017 -2023
Členka komisie č.1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy) Kultúrnej a edukačnej grantovej agentúry Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky - Ministerstvo školstva, od 2021
Členka Slovenskej psychoterapeutickej spoločnosti - Slovenská psychoterapeutická spoločnosť, od 1999
členka AS FF UPJŠ - Filozofická fakulta UPJŠ, od 2015 -2023
členka Vedeckej rady FF UPJŠ - Filozofická fakulta UPJŠ, od 2019 -2023
vedúca Katedry pedagogickej a školskej psychológie FF UPJŠ - Filozofická fakulta UPJŠ, od 2007 -2023

Doplňujúce informácie o osobe

Ďalšie informácie


FF