FF

Mgr. Július Rozenfeld, PhD.   EN

Email:
julius.rozenfeld@upjs.sk
Homepage:
http://kaa.ff.upjs.sk/en/people/135/mgr-julius-rozenfeld-ph-d
Fakulta:
FF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Filozofická fakulta
Pracovisko:
KAaA - Katedra anglistiky a amerikanistiky
Miestnosť:
P117
Telefón:
+421 55 234 7193
ORCID iD:
https://orcid.org/0000-0002-8725-9116

Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa:
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 1997, Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: anglický jazyk
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa:
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2013, Britské a americké štúdiá v študijnom odbore 2.1.29. neslovanské jazyky a literatúry

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika

Zobraziť všetko  
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Študijný program: Ajm-UAP - anglický jazyk a literatúra: člen komisie pre štátne záverečné skúšky, študijný odbor: 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy, magisterský, II. st. stupeň štúdia
Študijný program: BASm, BASmex - britské a americké štúdiá: člen komisie pre štátne záverečné skúšky, študijný odbor: 11. - filológia, magisterský, II. st. stupeň štúdia
Študijný program: AJEIEm - anglický jazyk pre európske inštitúcie a ekonomiku: člen komisie pre štátne záverečné skúšky, študijný odbor: 11. - filológia, magisterský, II. st. stupeň štúdia
Študijný program: BASb, BASbm, BASbex - britské a americké štúdiá: člen komisie pre štátne záverečné skúšky, študijný odbor: 11. - filológia, bakalársky, I. st. stupeň štúdia
Študijný program: AJEIEb - anglický jazyk pre európske inštitúcie a ekonomiku: člen komisie pre štátne záverečné skúšky, študijný odbor: 11. - filológia, bakalársky, I. st. stupeň štúdia
Profilové predmety
KAaA/DIAJmu1/15 Didaktika angličtiny 1 pre AJALm - Ajm-UAP - učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii), magisterský II. st stupeň štúdia
KAaA/DIAJmu2/15 Didaktika angličtiny 2 pre AJALm - Ajm-UAP - učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii), magisterský II. st. stupeň štúdia
Vybrané publikácie

236264 | Developing Academic English in Speaking and Writing / Tomaščíková, Slávka [Autor, 50%]; Rozenfeld, Július [Autor, 50%]; – 1. vyd. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Celouniverzitné pracovisko UPJŠ. Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ, 2021. – 154 s. [6,8 AH] [tlačená forma]. – [recenzované].– ISBN 978-80-8152-960-3

Projekt: The Global and the Local in Postmillennial Anglophone Literatures, Cultures and Media - VEGA 1/0447/20.

ID: 118189 | The Subjective Reality of Documenting in Digimodernism / Rozenfeld, Július [Autor, 100%]. – [recenzované]

In: Postmillennial Trends in Anglophone Literatures, Cultures and Media [textový dokument (print)] / Šnircová, Soňa [Zostavovateľ, editor] ; Tomaščíková, Slávka [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Newcastle Upon Tyne (Veľká Británia) : Cambridge Scholars Publishing, 2019. – ISBN 9781527527096, s. 122-142

ID: 167605 | Walls - The New Symbols of Culture Wars in Documentary Discourse / Rozenfeld, Július [Autor, 100%]

In: SKASE Journal of Literary and Cultural Studies [elektronický dokument] . – Košice (Slovensko) : SKASE. – ISSN (online) 2644-5506. – Roč. 1, č. 2 (2019), s. 51-59 [online]

ID: 167623 | The concept of a new nation or the new concept of a nation / Rozenfeld, Július [Autor, 100%]. – SCOPUS

In: in esse: English Studies in Albania [textový dokument (print)] : Journal of the Albanian Society for the Study of English (ASSE). – ISSN 2078-7413. – Roč. 9, č. 1 (2018), s. 57-72 [tlačená forma]

ID: 55818 | Metódy sebareflexie v praktickej profesijnej príprave učiteľov / Orosová, Renáta [Autor, 70%] ; Ganajová, Mária [Autor, 20%] ; Rozenfeld, Július [Autor, 5%] ; Desiatniková, Lýdia [Autor, 5%]

In: Journal of global science [elektronický dokument] . – Prešov (Slovensko) : eXclusive marketing. – ISSN (online) 2453-756X. – Roč. 3, č. 1 (2018), s. 1-8 [online]

Vybrané projekty

Registračné číslo projektu: 1/0336/16 VEGA Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied

Názov projektu: Postmileniárna sensibilita v anglofónnych literatúrach, kultúrach a médiách.

Obdobie realizácie projektu: 01/2016-12/2018

Postavenie v projekte: riešiteľ projektu.

Projekt bol zameraný na vytváranie priesečníkov medzi mužskými teóriami postmileniárnej kultúrnej paradigmy a ženskými teóriami postfeministickej kultúry. S pomocou analýzy reprezentatívnej vzorky literárnych, mediálnych a internetových textov testoval platnosť rozvíjajúcich sa teórií novej kultúrnej paradigmy a zároveň zdôrazňoval rodové aspekty teoretického spracovania súčasných metamodernistických trendov.

Hlavné výstupy projektu:

1. editovaná kniha:

Postmillennial Trends in Anglophone Literatures, Cultures and Media / Editorky Soňa Šnircová, Slávka Tomaščíková. - 1. vyd. - Newcastle Upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2019. - 345 s. - recenzované. - Projekt: Post-mileniárna senzibilita v anglofónnych literatúrach, kultúrach a médiách - VEGA 1/0336/16. - ISBN 9781527527096. [ŠNIRCOVÁ, Soňa (50%) - TOMAŠČÍKOVÁ, Slávka (50%) ]

2. zorganizovanie dvoch medzinárodných konferencií:

POSTMILLENNIAL SENSIBILITY IN ANGLOPHONE LITERATURES, CULTURES AND MEDIA II, KAA FF UPJŠ Košice, SK, 27.-29.6.2019.

POSTMILLENNIAL SENSIBILITY IN ANGLOPHONE LITERATURES, CULTURES AND MEDIA I, KAA FF UPJŠ Košice, SK, 29.6.-1.7.2017.

Registračné číslo projektu: 2016-323 VVGS Vnútorný vedecký grantový systém UPJŠ v Košiciach

Názov projektu: Inovácie metód rozvoja sebareflexívnych kompetencií študentov učiteľstva v praktickej profesijnej príprave

Obdobie realizácie projektu: 01/03/2017 - 28/20/2018

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ projektu

Projekt bol zameraný na zistenie úrovne profesijných kompetencií študentov učiteľstva s dôrazom na sebareflexívne kompetencie. Cieľom výskumu bolo zistiť, na základe názorov cvičných učiteľov vybraných základných a stredných škôl Košického kraja, úroveň kompetencií študentov učiteľstva UPJŠ v rámci praktickej profesijnej prípravy. 

Registračné číslo projektu: 1/0447/20 VEGA Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied

Názov projektu: Globálne a lokálne v postmileniárnych anglofónnych literatúrach, kultúrach a médiách.

Obdobie realizácie projektu: 01/2020-12/2022

Postavenie v projekte: Riešiteľka projektu.

Cieľom projektu je vytvoriť prieniky medzi teoretickými úvahami o globalizácii, teoretickými úvahami o identite a súčasnými teóriami novej post-postmodernej kultúrnej paradigmy. Táto teoretická báza je využívaná na skúmanie napätia medzi diskurzom globalizácie a diskurzom o identite, ktoré je prítomné v reprezentáciách globálneho a lokálneho v postmileniárnych anglofónnych kultúrnych produkciách. 

Registračné číslo projektu: NFP312010AFP1 Európsky sociálny fond - Operačný program Ľudské zdroje

Názov projektu: Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ zameraná na cielený rozvoj profesijných kompetencií budúcich učiteľov

Obdobie realizácie projektu: 09/2020-08/2023

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ projektu

Cieľom projektu je prispieť k skvalitneniu praktickej profesijnej prípravy študentov učiteľských študijných programov na UPJŠ v Košiciach. Pre dosiahnutie cieľa je potrebné efektívnejšie prepojiť vysokoškolskú prípravu študentov učiteľstva s praktickou výučbou realizovanou v rámci praxe v cvičných školách. Definovať rozsah a obsah portfólia praktických skúseností absolventa učiteľského štúdia, ktoré získa v rámci pedagogických praxí a implementovať portfólio v rámci inovácií výstupovej pedagogickej praxe. Pre pedagogických zamestnancov cvičných škôl vytvoriť podporné vzdelávacie materiály zamerané na implementáciu inovatívnych stratégií a metód vyučovania do vzdelávacieho procesu na cvičných školách.

Medzinárodné mobility a pracovné cesty
RAND Corporation, Santa Monica, Los Angeles, California, USA, od 1. apríla do 7. júla 2019, Professional affiliation v rámci Hubert Humphrey Fellowship program
Vanderbilt University, Peabody College, Nashville, Tennessee, USA, od 7. augusta 2018 do 31. apríla 2019, Hubert Humphrey Fellowship program: Leadership & Higher Education Management
University University of Genoa, Università degli studi di Genova, Via Balbi 5, 16126 Genova, Italy, od 15. do 22. apríla 2018, učiteľská mobilita Erasmus+
University of Valencia, Španielsko, Dpt. Filologia Anglesa i Alemanya Universitat de València Avgda. Blasco Ibàñez, 32 - 46010 València, od 6. do 13. mája 2018, učiteľská mobilita Erasmus+
Saint-Petersburg State University, Ruská federácia, Universitetskaja Nabrezhnaja 7/9, Sankt-Petersburg, 199034, od 17. do 24. októbra 2016, učiteľská mobilita Erasmus+
Universitat de les Illes Balears, Palma de Mallorca, Palma de Mallorca, Carretera de Valldemossa, km 7.5, 07122 Palma, Illes Balears, Spain, od 27. mája do 3. júna 2015, učiteľská mobilita Erasmus+
Organizačné aktivity
Zástupca vedúcej katedry zodpovedný za pedagogickú činnosť - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta, Katedra anglistiky a amerikanistiky, od 14. februára 2019

Doplňujúce informácie o osobe

Iné
Doplnkové vzdelávanie a kurzy
2001 Kurz TQM
2001 CCNA
2005 ECDL Štart
2005 Pilotný projekt odbornej prípravy expertov verejnej správy na tvorbu a manažovanie projektov financovaných z ESF
2005 Využitie IKT v práci učiteľa
2005 Správca počítačových systémov
Zaujímavé linky
Záľuby
1. jazyky, filozofia a literatúra
2. počítačové siete a komunikačné technológie
3. hra na gitare
4. vedecko-fantastická literatúra
5. IQ testy, výskum ľudského myslenia, veda a technika

Ďalšie informácie


FF