Email:
|
katarina.petrikova@upjs.sk | |
Homepage:
|
https://www.upjs.sk/FF/zamestnanec/katarina.petrikova | |
Fakulta:
|
FF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta
|
|
Pracovisko:
|
KPE
-
Katedra pedagogiky
|
|
Miestnosť:
|
A103 | |
Telefón:
|
+421 55 234 7172 | |
ORCID iD:
|
0000-0002-9172-2716 |
Profilové predmety
|
KPE/PDU/15 Pedagogika a didaktika pre učiteľov - Študijné programy učiteľského štúdia FF UPJŠ a PF UPJŠ, učiteľský základ, II. stupeň štúdia
|
Vybrané publikácie
|
AFC : Influence of experiential education in pre-graduate training of teachers on the classroom climate - The conflicts / Orosová Renáta [Autor], Petríková Katarína [Autor], 2017. - SCOPUS In: Turkish Online Journal of Educational Technology, - ISSN 1303-6521. - Volume 2017, Issue November Special Issue INTE, Pages 155 - 162 |
ID: 68178 | Úroveň kompetencií študentov učiteľstva v rámci praktickej profesijnej prípravy / Petríková, Katarína [Autor] ; Orosová, Renáta [Autor] ; Frk, Vladimír [Recenzent] ; Portik, Milan [Recenzent] In: Vybrané aspekty pedagogickej profesie [elektronický dokument] : zborník vedeckých štúdií / Kosturková, Martina [Zostavovateľ, editor] ; Ferencová, Janka [Zostavovateľ, editor] ; Ištvan, Imrich [Zostavovateľ, editor] ; Rovňanová, Lenka [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Prešov (Slovensko) : Prešovská univerzita v Prešove. Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018. – ISBN 978-80-555-1973-9, s. 330-341 [CD-ROM] |
ID: 463574 | Úlohy mikrovyučovania v kontexte Bloomovej taxonómie / Orosová, Renáta [Autor] ; Petríková, Katarína [Autor] ; Starosta, Volodymyr [Autor]. – [recenzované]. – DOI 10.31339/2413-3329-2020-1(11)-183-186 In: Naukovyj visnyk Mukačivskoho deržavnoho universytetu [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : serija pedagogika ta psychologija. – Mukačevo (Ukrajina) : Mukačivskyj deržavnyj universytet. – ISSN 2413-3329. – ISSN (online) 2520-6788. – Roč. 11, č. 1 (2020), s. 183-186 [tlačená forma] [online] |
ID: 432322 | Cvičný učiteľ ako diagnostik a reflexívny praktik [textový dokument (print)] / Novocký, Michal [Autor] ; Orosová, Renáta [Autor] ; Petríková, Katarína [Autor] ; Starosta, Volodymyr [Recenzent] ; Ferencová, Janka [Recenzent]. – 1. vyd. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Celouniverzitné pracovisko UPJŠ. Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ, 2021. – 154 s. [7,22 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-80-574-0033-2 |
ID: 458800 | Reflexia vyučovacích výstupov študenta učiteľstva na pedagogickej praxi / Petríková, Katarína [Autor] ; Orosová, Renáta [Autor] ; Novocký, Michal [Autor]. – [recenzované] In: Edukácia [textový dokument (print)] : Vedecko-odborný časopis. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Celouniverzitné pracovisko UPJŠ. Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ. – ISSN 1339-8725. – Roč. 4, č. 2 (2021), s. 49-56 [tlačená forma] |
Vybrané projekty
|
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: VVGS-2020-1665, Vnútorný vedecký grantový systém UPJŠ Názov projektu: Diagnostická kompetencia cvičného učiteľa ako reflexívneho praktika Obdobie realizácie projektu: 11/2020 - 10/2021 Postavenie v projekte: spoluriešiteľ Stručná charakteristika projektu: Projekt bol zameraný na inovácie a stratégie podpory rozvoja diagnostickej kompetencie cvičných učiteľov s dôrazom na rozšírenie možností diagnostikovania žiakov a vlastnej edukačnej činnosti. Špecifickosť projektu spočívala: 1) vo vytvorení platformy interdisciplinárneho prístupu k profesijnej praktickej príprave, nakoľko bol riešiteľský kolektív tvorený zástupcami zabezpečujúcimi pedagogický základ, humanitnú a prírodovednú oblasť praktickej profesijnej prípravy a 2) v bezprostrednom kontakte a prehĺbení vzájomnej spolupráce medzi vysokoškolskými učiteľmi praktickej profesijnej prípravy, cvičnými učiteľmi zo základných a stredných škôl a študentmi učiteľstva na UPJŠ. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/public/media/22355/uspesni_na_net_PCOV_od_2_11_2020.pdf |
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: VVGS-2016-323, Vnútorný vedecký grantový systém UPJŠ Názov projektu: Inovácie metód rozvoja sebareflexívnych kompetencií študentov učiteľstva v praktickej profesijnej príprave Obdobie realizácie projektu: 03/2016 - 02/2017 Postavenie v projekte: spoluriešiteľ Stručná charakteristika projektu: Projekt bol zameraný na inováciu profesijnej praktickej prípravy študentov učiteľstva v podmienkach vysokoškolskej výučby so zámerom primárne rozvíjať sebareflexívne kompetencie študentov učiteľstva. Projekt inovoval metódy rozvoja sebareflexívnych kompetencií študentov učiteľstva v profesijnej praktickej príprave, konkrétne sebareflexívny náčuv, sebareflexívne pozorovanie, sebareflexívny rozhovor. Špecifickosť projektu spočívala: 1) vo vytvorení platformy interdisciplinárneho prístupu k profesijnej praktickej príprave, pretože riešiteľský kolektív je tvorený zástupcami zabezpečujúcimi pedagogický základ, humanitnú a prírodovednú oblasť praktickej profesijnej prípravy a 2) v bezprostrednom kontakte a prehĺbení vzájomnej spolupráce medzi vysokoškolskými učiteľmi praktickej profesijnej prípravy, cvičnými učiteľmi základných a stredných škôl a študentmi učiteľstva na UPJŠ. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/public/media/13929/uspesni_PCOV.pdf |
Medzinárodné mobility a pracovné cesty
|
Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita, Ostrava, 2019, ERASMUS+
|
Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita, Plzeň, 2018, ERASMUS+
|
Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita, Plzeň, 2017, ERASMUS+
|
Organizačné aktivity
|
lektorka, organizátorka - Workshop pre cvičných učiteľov UPJŠ v Košiciach - ZŠ a SŠ v Košickom a Prešovskom kraji (cvičné školy UPJŠ), učitelia základných a stredných
škôl, 2017 - súčasnosť
|
lektorka, organizátorka - Metodický seminár pre cvičných učiteľov UPJŠ k náčuvovej
pedagogickej praxi - ZŠ a SŠ v Košiciach (cvičné školy UPJŠ), učitelia základných a stredných škôl, 2017 - súčasnosť
|