Email:
|
lucia.barbierik@upjs.sk | |
Homepage:
|
https://www.upjs.sk/FF/zamestnanec/lucia.barbierik | |
Fakulta:
|
FF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta
|
|
Pracovisko:
|
KPPaPZ
-
Katedra pedagogickej psychológie a psychológie zdravia
|
|
Miestnosť:
|
S305 | |
Telefón:
|
+421 55 234 7177 | |
ORCID iD:
|
0000-0003-2864-2147 |
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie,
rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole
v aktuálnom akademickom roku
|
Študijný program: MOŠ Psychológie, Člen komisie pre ŠZS, študijný odbor: Psychológia, Bc. I. stupeň štúdia
|
Študijný program: Študijné programy učiteľského štúdia FF UPJŠ a PF UPJŠ, Člen komisie pre ŠZS, študijný odbor: Učiteľstvo a pedagogické vedy, Mgr. II. stupeň štúdia
|
Študijný program: Rozširujúce štúdium školskej psychológie, Člen komisie pre ŠZS, študijný odbor: Rozširujúce štúdium školskej psychológie, N. iné stupeň štúdia
|
Profilové predmety
|
KPPaPZ/PPgU/15 Psychológia a pedagogická psychológia pre učiteľov - Študijné programy učiteľského štúdia FF UPJŠ a PF UPJŠ, Učiteľský základ, Mgr. stupeň štúdia
|
Vybrané publikácie
|
ADM: Hricová, L., Orosová, O. (2017). Sociocultural pressures and self-determination as factors of body dissatisfaction among Slovak university students. Česká a slovenská psychiatrie, 113(2), 59-71. Scopus |
ADC: Hricová, L., Orosová, O., Bačíková, M. (2020). Disordered eating in the context of Self-determination theory. Current Psychology, 39(2), 608-617. Q2, IF 2.05 |
AFG: Hricova, L., Bacikova-Sleskova, M., Benka, J., Orosova, O. (2019). The role of maternal psychological control and pressure on body image in a child´s drive for thinness. European Journal of Public Health, Volume 29, Issue Supplement_4. Q2, IF (2019) 2.391 |
ADC: Barbierik, L., Bacikova-Sleskova, M.,Orosová, O., Benka, J. Autonomy support, psychological control, basic psychological needs and the drive for thinness among early adolescents. Československá psychologie (in press). IF (2020) 0,471, Q4 |
ADF: Hricová, L., Bačíková, M, Štefánková, M., & Orosová, O. (2020). Factors associated with parental non-/participation in child-development research. Človek a spoločnosť [Individual and Society], 23(1), 17–30. Ebsco |
Vybrané projekty
|
Registračné číslo projektu a plný názov organizácie (nie skratka), ktorá udelila grant: JUST-2019-AG-DRUGS: SUPPORTING INITIATIVES IN THE FIELD OF DRUGS POLICY (program Európskej komisie JUSTICE PROGRAMME). Názov projektu: IMPRESA - Implementing Methamphetamine Prevention Strategies into Action Obdobie realizácie projektu: (01/22-12/23) Postavenie v projekte: zodpovedný riešiteľ projektu / UPJŠ Stručná charakteristika projektu: Projekt je zameraný na selekciu a implementáciu konkrétnych intervenčných opatrení zameraných na prevenciu užívania metamfetamínu vo vybraných európskych mestách. Na úrovni jednotlivých pilotných miest bude vyvinutá najvhodnejšia stratégia prevencie užívania metamfetamínu podľa konkrétnych lokálnych potrieb a zdrojov a na základe výsledkov mapovania všetkých zainteresovaných strán. Intervenčná stratégia bude následne implementovaná na lokálnej úrovni. Zloženie konzorcia: Universitaetsklinikum Hamburg-Eppendorf (Nemecko, koordinujúca inštitúcia konzorcia), Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach (Slovenská republika), Univerzita Karlova (Česká republika), Akademia pedagogiki specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Poľsko), Pracownia badań i inicjatyw spolecznych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Poľsko), Respublikinis priklausomybės ligų centras (Litva) Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/projekty/IMPRESA/ |
Registračné číslo projektu a plný názov organizácie, ktorá udelila grant: VEGA 1/0523/20, Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied Názov projektu: Problémové správanie dospievajúcich. Prierezová a longitudinálna analýza protektívnych a rizikových faktorov s ním súvisiacich Obdobie realizácie projektu: (01/19-12/22) Postavenie v projekte: zodpovedná riešiteľka projektu Stručná charakteristika projektu: Problémové správanie (PS) dospievajúcich môže mať rôzne externalizované a internalizované prejavy. Komplexný teoretický model problémového správania (Jessor, 2018; Lerner, Simi, 2000) vychádza z existencie širokých rizikových a protektívnych faktorov. Tie môžeme identifikovať na úrovni intrapersonálnej a na úrovni interpersonálnej. Aktuálne trendy vo výskume problémového správania adolescentov berú do úvahy procesuálne a vývinové hľadisko t.j. orientujú sa na vytváranie komplexnejších modelov a longitudinálny dizajn. Predkladaný projekt má za cieľ obohatiť poznanie faktorov súvisiacich s problémovým správaním (a) prostredníctvom využitia longitudinálneho dizajnu a viacúrovňového modelovania; (b) obohatením škály intrapersonálnych a interpersonálnych faktorov s cieľom dosiahnuť, čo najkomplexnejšie porozumenie problémovému správaniu, (c) zameraním sa bližšie na skupinu tých, u ktorých sa PS prejavilo v takej forme, že vyžaduje intervenciu psychológa, (d) využitím údajov od viacerých informátorov. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/public/media/14487/Anotacia%20VEGA%2020%20SJ.pdf |
Registračné číslo projektu a plný názov organizácie (nie skratka), ktorá udelila grant: APVV-15-0662, Agentúra na podporu výskumu a vývoja Názov projektu: Psychologický mechanizmus zmien rizikového správania školákov a vysokoškolákov. Rizikové správanie a emigračné, migračné zámery Obdobie realizácie projektu: (07/16-12/20) Postavenie v projekte: zodpovedný riešiteľ projektu Stručná charakteristika projektu: Cieľom predkladaného projektu v prvej časti je rozvíjať na výskumných dátach založenú prevenciu užívania návykových látok (UNL) medzi školákmi a vysokoškolákmi (Implementácia Solomonovho modelu štyroch skupín výskumu efektívnosti programu medzi školákmi aj vysokoškolákmi). Efektívnosť programu univerzálnej prevencie UNL Unplugged bude skúmaná aj v komparácii programu s a bez podporných stretnutí (booster sessions). Cieľom je venovať osobitnú pozornosť skúmaniu rizikového správania školákov a efektívnosti Unplugged v krátkodobom aj dlhodobejšom rámci (až troch rokov) vo vzťahu k rizikovému správaniu rodičov a rodinným procesom na podklade komparatívnych dát rodič – dieťa. V prvej časti projekt nadväzuje na vzdelávacie a výskumné aktivity EU-Dap Faculty Network a SPAN/The Science for Prevention Academic Network (náš tím je členom uvedených sieti) v oblasti prevencie UNL, ďalej rozvíja výskumné aktivity projektu APVV-0253-11. Cieľom druhej časti projektu je skúmanie migračných (národná), emigračných (medzinárodná) zámerov, ich zmien vo vzťahu k rizikovému správaniu, vnútorným silám a vonkajším zdrojom vysokoškolákov SR, Ukrajiny, Maďarska a ďalších spolupracujúcich krajín EU. Projekt nadväzuje na realizovanú medzinárodnú SLiCE štúdiu. Cieľom druhej časti projektu je aj skúmanie názorov na migráciu, emigráciu školákov, ich zmien vo vzťahu k rizikovému správaniu a ich prediktory. Projekt podporuje vedeckovýskumnú činnosť mladých pracovníkov, PhD študentov; plánuje disemináciu a implementáciu poznatkov do školskej praxe. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/katedra-pedagogickej-psychologie-a-psychologie-zdravia/APVV-15-0662/ |
Registračné číslo projektu a plný názov organizácie, ktorá udelila grant: VEGA 1/0623/17, Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied Názov projektu: Analýza sociálno-osobnostných charakteristík dospievajúcich a indikátorov rizikového správania v kontexte rodinných procesov. Obdobie realizácie projektu: (01/17-12/19) Postavenie v projekte: zodpovedná riešiteľka projektu Stručná charakteristika projektu: Hlavným cieľom projektu bolo analyzovať sociálno-osobnostné charakteristiky dospievajúcich a indikátory rizikového správania v kontexte rodinných procesov. V rámci projektu boli spracovávané údaje získané vo viacerých vlnách zberu, ako i údaje získané od dospievajúcich a ich rodičov. Cieľom bolo analyzovať diskrepancie v percipovaní rodinných procesov medzi dospievajúcimi a rodičmi; sledovať zmeny rodinných procesov a sociálno-osobnostných charakteristík a rizikového správania dospievajúcich a analyzovať možné moderátory uvedeného vzťahu. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/public/media/14487/VEGA%20na%20stranku.pdf |
Registračné číslo projektu a plný názov organizácie (nie skratka), ktorá udelila grant: VEGA 1/0713/15, Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied Názov projektu: Intrapersonálne a interpersonálne faktory zmien rizikového správania vysokoškolákov a emigračných zámerov vysokoškolákov. Obdobie realizácie projektu :(01/15-12/17) Postavenie v projekte: zodpovedný riešiteľ projektu Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je a) pokračovať vo výskume životnej perspektívy a rizikového správania vysokoškolákov; prostredníctvom longitudinálneho dizajnu projektu sledovať zmeny životnej perspektívy a rizikového správania vysokoškolákov vo vybraných krajinách EÚ v nadväznosti na výsledky doterajšieho výskumu realizovaného s podporou VEGA 1/1092/12, b) skúmať vzťahy vybraných intrapersonálnych a interpersonálnych faktorov postojov vysokoškolákov k životu, vzdelávaniu a práci na Slovensku a iných krajinách EU a emigra čných zámerov. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/public/media/14487/VEGA%202015%20na%20stranku_1.pdf |
Organizačné aktivity
|
Člen medzinárodnej odbornej komisie InPACT - The World Institute for Advanced Research and Science (WIARS), www.wiars.org, 2019-súčasnosť
|