Email:
|
michaela.kovacova@upjs.sk | |
Homepage:
|
https://www.upjs.sk/FF/zamestnanec/michaela.kovacova | |
Fakulta:
|
FF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Filozofická fakulta
|
|
Pracovisko:
|
KGER
-
Katedra germanistiky
|
|
Miestnosť:
|
A309 | |
Telefón:
|
+421 55 234 7153 | |
Fakulta:
|
FF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Filozofická fakulta
|
|
Pracovisko:
|
KGER
-
Katedra germanistiky
|
|
Miestnosť:
|
||
Telefón:
|
||
ORCID iD:
|
https://orcid.org/0000-0002-2529-9470 |
Profilové predmety
|
KGER/IKŠ2/22 Interkultúrne štúdiá 2 - Nemecký jazyk a literatúra, medziodborové štúdium, bakalársky stupeň štúdia
|
KGER/MOCJ/15 Metódy osvojovania si cudzieho jazyka - Učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii), magisterský stupeň štúdia
|
KGER/PREDI1/22 Predmetová didaktika 1 - Učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii), magisterský stupeň štúdia
|
KGER/PREDI2/22 Predmetová didaktika 2 - Učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii), magisterský stupeň štúdia
|
KGER/MPPc/15 Výstupová súvislá prax I - Učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii), magisterský stupeň štúdia
|
KGER/MPPd/15 Výstupová súvislá prax II - Učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii), magisterský stupeň štúdia
|
KGER/JKOM2/15C Jazykové kompetencie 2 - Nemecký jazyk a literatúra, medziodborové štúdium, bakalársky stupeň štúdia
|
KGER/ORT1/15C Ortografia 1 - Nemecký jazyk a literatúra, medziodborové štúdium, bakalársky stupeň štúdia
|
Vybrané publikácie
|
AAA Neue Wege im DaF-Unterricht : Bildende Kunst - Spielfilm - digitale Medien / Ivica Kolečáni Lenčová, Michaela Kováčová, Simona Tomášková . - 1. vyd. - Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2018. - 177 s. - Projekt: Prehĺbenie vyučovania kultúry a umenia v študijnom programe "nemecký jazyk a literatúra" prostredníctvom blended-learningu - KEGA 051UK-4/2016. - ISBN 9783943906462. [KOLEČÁNI LENČOVÁ, Ivica (46%) - KOVÁČOVÁ, Michaela (36%) - TOMÁŠKOVÁ, Simona (18%) ]
|
AEC (Scopus) Spielfilm als Lernmittel im DaF-Unterricht? / Michaela Kováčová, Veronika Jurková. - recenzované. In: Aussiger Beiträge : Germanistische Schriftenreihe aus Forschung und Lehre. - Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2019. - ISBN 9783706910804. - S. 157-177. [KOVÁČOVÁ, Michaela (80%) - JURKOVÁ, Veronika (20%) ]
|
V3 1 Audio-Visual Culture in Textbooks of German as a Foreign Language: A Crossroads Between Media Competence and Subject-Specific Objectives [elektronický zdroj] / Michaela Kováčová, Martina Martausová. - recenzované. In: Studia Universitatis Babeş-Bolyai. Philologia. - ISSN 2065-9652. - Roč. 67, č. 2 (2022), s. 311-328. - Spôsob prístupu: http://ws.isiknowledge.com/cps/openurl/service?url_ver=Z39.88-2004&rft_id=info:ut/WOS:000817818800019. 10.24193/subbphilo.2022.2.18 DOI; WOS CC; [OV 010, 020]; [ŠO 7320 7605] [KOVÁČOVÁ, Michaela (50%) - MARTAUSOVÁ, Martina (50%) ] |
ADE "Am Anfang war's ein Schock, aber es hat sich gelohnt" - Sprachlernen Philologie- und Nicht-Philologie-Studierender in Erasmus Aufenthalten [elektronický zdroj] / Michaela Kováčová, Veronika Kopčová. - recenzované. - Popis urobený 22.5.2018. - Projekt: Prehĺbenie vyučovania kultúry a umenia v študijnom programe "nemecký jazyk a literatúra" prostredníctvom blended-learningu - KEGA 051UK-4/2016. In: German as a foreign language=GFL. - ISSN 1470-9570. - Roč. 18, č. 1 (2018), s. 15-34, online. - Spôsob prístupu: http://www.gfl-journal.de/1-2018/Kovacova.pdf. [KOVÁČOVÁ, Michaela (80%) - KOPČOVÁ, Veronika (20%) ]
|
AEC Non scholae sed vitae... Berufswege slowakischer Absolventinnen und Absolventen der DaF-Studiengänge und Vorschläge für die inhaltliche Neuorientierung des Germanistik-Studiums in der Slowakei / Michaela Kováčová, Veronika Jurková. - recenzované. In: Germanistische Diskurs- und Praxisfelder in Mittelosteuropa. - Berlin : Peter Lang, 2019. - ISBN 9783631791462. - S. 215-233. [KOVÁČOVÁ, Michaela (80%) - JURKOVÁ, Veronika (20%) ]
|
Vybrané projekty
|
Registračné číslo projektu: 001UPJŠ-4/2023, Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Názov projektu: Implementácia formatívneho hodnotenia do výučby na základnej škole so zameraním na digitálnu formu, Obdobie realizácie projektu: 2023-2025 Postavenie v projekte: riešiteľ Stručná charakteristika projektu: Ciele projektu rozširujú vytvorené databázy nástrojov formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety o spoločenskovedné predmety, posúvajú formatívne hodnotenie k digitálnym formám a implemenujú formatívne hodnotenie do výučby prostredníctvom vytvorenia digitálnej knižnice. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť zbierky nástrojov formatívneho hodnotenia pre vybrané spoločenskovedné predmety (slovenský jazyk, anglický jazyk, nemecký jazyk, dejepis), digitálne spracovať databázy nástrojov formatívneho hodnotenia pre všetky predmety, ktoré budú súčasťou existujúcej digitálnej knižnice, využívať digitálnu knižnicu vo výučbe prírodovedných predmetov, vybraných spoločenskovedných predmetov a matematiky na základnej škole a zistiť jej vplyv na rozvoj konceptuálneho porozumenia, na úroveň sebareflexívnych kompetencií žiakov a na názory a postoje učiteľov, žiakov a rodičov k formatívnemu hodnoteniu. V rámci projektu sa rozšíria obsah a funkcionality digitálnej knižnice. Implementácia digitálnej knižnice do praxe bude realizovaná v spolupráci s digitálnymi koordinátormi a vybranými učiteľmi na vybraných základných školách. Digitálni koordinátori ako aj učitelia budú pripravovaní na prácu s digitálnou knižnicou prostredníctvom školení a pripravených manuálov. Vybraní učitelia budú zaškolení i pre spoluprácu pri tvorbe zbierok s nástrojmi formatívneho hodnotenia. Digitálna knižnica má potenciál rozvíjať digitálne zručnosti učiteľov a žiakov. Za účelom overenia efektívnosti digitálnej knižnice bude realizovaný pedagogický výskum. Výsledky výskumu môžu byť využité pri pripravovaných zmenách v kurikule základného vzdelávania, v oblasti hodnotenia žiakov v jednotlivých vzdelávacích cykloch a vzdelávacích oblastiach. |
Registračné číslo projektu: APVV-21-0485, Agentúra na podporu výskumu a vývoja Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Názov projektu: Verba volant scripta manent. Slová uletia, zapísané zostáva. Karpathen Post - ako zdroj regionálnych dejín, jazyka a kultúry na Spiši na prelome 19. a 20. storoči Obdobie realizácie projektu: 2021-2025 Postavenie v projekte: riešiteľ Stručná charakteristika projektu: Systematické spracovanie historickej tlače ostáva ešte aj dnes akýmsi rezíduom seriózneho vedeckého výskumu. Jeho pertraktácia sa často zužuje na príležitostný a nekoordinovaný výťah tém s potenciou atraktívnosti či aktuálnosti. Ambíciou predkladaného projektu je prispieť k výskumu historickej tlače u nás. Noviny Karpathen Post predstavujú jedno zo zaujímavých periodík svojej doby. Vychádzali v rokoch 1880-1942 a sú odrazom svojej doby, v ktorej územie dnešného Spiša zažívalo istý hospodársky rozmach (industrializácia, výstavba železníc), nárast turizmu a kúpeľníctva v Tatrách. Pri našich analýzach budeme vychádzať zo skutočnosti, že noviny odrážajú miestny kolorit i kontext, determinovaný výraznými zmenami v etnickom zložení obyvateľov regiónu v šiestich desaťročiach, počas ktorých noviny boli publikované. Predpokladáme, že viacjazyčnosť a plurietnicita spišskej pospolitosti sa prejaví aj vo výbere a spracovaní tém v publicistických, reklamných a literárnych textoch, ako aj v hybridizácii jazyka (nemecký – maďarský – slovenský jazyk), najmä v rovine ortografie, lexiky, slovotvorby a syntaxe. Výskumný materiál tvorí takmer 3250 vydaní týždenníka Karpathen Post. |
Medzinárodné mobility a pracovné cesty
|
Jihočeská Univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky, České Budějovice, Česká republika, máj 2019, ERASMUS+
|
Filmmuseum, Viedeň, Rakúsko, november 2017 - január 2018, OeAD
|
Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, Freiburg, Nemecko, máj - júl 2014, KAAD
|
Friedrich-Schiller-Universität, Jena, Nemecko, jún - september 2007, DAAD
|
Pädagogische Hochschule Tirol, Innsbruck, 18.-21.4. 2023, Akcia Rakúsko-Slovensko
|