FF

PaedDr. Michal Novocký, PhD.   EN

Email:
michal.novocky@upjs.sk
Homepage:
https://www.upjs.sk/FF/zamestnanec/michal.novocky
Fakulta:
FF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Filozofická fakulta
Pracovisko:
KPE - Katedra pedagogiky
Miestnosť:
A103
Telefón:
+421 55 234 7172
Fakulta:
FF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Filozofická fakulta
Pracovisko:
KPE - Katedra pedagogiky
Miestnosť:
Telefón:
ORCID iD:
0000-0002-9960-8555

Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa:
Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2009, Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, pedagogika - slovenský jazyk a literatúra
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa:
Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2012, Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, pedagogika - slovenský jazyk a literatúra
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa:
Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2014, pedagogika

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika

Zobraziť všetko  
Vybrané publikácie

ID: 205912 | Typy profesijnej reflexie v práci učiteľov základnej školy = Professional reflection types in the work of secondary school teachers / Novocký, Michal [Autor]

In:Edukácia [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Roč. 3, č. 2. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Filozofická fakulta, 2019. – ISSN (online) 1339-8725, s. 134-144 [online]

ID: 458800 | Reflexia vyučovacích výstupov študenta učiteľstva na pedagogickej praxi / Petríková, Katarína [Autor, 40%] ; Orosová, Renáta [Autor, 30%] ; Novocký, Michal [Autor, 30%]. – [recenzované]

In:Edukácia [textový dokument (print)] : Vedecko-odborný časopis. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Celouniverzitné pracovisko UPJŠ. Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ. – ISSN 1339-8725. – Roč. 4, č. 2 (2021), s. 49-56 [tlačená forma]

ID: 432322 | Cvičný učiteľ ako diagnostik a reflexívny praktik [textový dokument (print)] / Novocký, Michal [Autor] ; Orosová, Renáta [Autor] ; Petríková, Katarína [Autor] ; Starosta, Volodymyr [Recenzent] ; Ferencová, Janka [Recenzent]. – 1. vyd. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Celouniverzitné pracovisko UPJŠ. Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ, 2021. – 154 s. [7,22 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-80-574-0033-2

ID: 228969 | Smartpone addictive behaviour in adolescents / Niklová, Miriam [Autor] ; Zošáková, Karina [Autor] ; Novocký, Michal [Autor]. – DOI 10.15804/tner.2020.62.4.02. – SCOPUS

In:The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 62, č. 4 (2020), s. 24-33 [tlačená forma] [online]

Vybrané projekty

Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: VVGS-2020-1665, Vnútorný vedecký grantový systém UPJŠ

Názov projektu: Diagnostická kompetencia cvičného učiteľa ako reflexívneho praktika

Obdobie realizácie projektu: 11/2020 - 10/2021

Postavenie v projekte: zodpovedný riešiteľ

Stručná charakteristika projektu: Projekt bol zameraný na inovácie a stratégie podpory rozvoja diagnostickej kompetenciecvičných učiteľov s dôrazom na rozšírenie možností diagnostikovania žiakov a vlastnej edukačnej činnosti. Špecifickosť projektuspočívala: 1) vo vytvorení platformy interdisciplinárneho prístupu k profesijnej praktickej príprave, nakoľko bol riešiteľský kolektívtvorený zástupcami zabezpečujúcimi pedagogický základ, humanitnú a prírodovednú oblasť praktickej profesijnej prípravy a 2) vbezprostrednom kontakte a prehĺbení vzájomnej spolupráce medzi vysokoškolskými učiteľmi praktickej profesijnej prípravy,cvičnými učiteľmi zo základných a stredných škôl a študentmi učiteľstva na UPJŠ.

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/public/media/22355/uspesni_na_net_PCOV_od_2_11_2020.pdf

Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: NFP312010AFP1, Európsky sociálny fond - Operačný program ľudské zdroje

Názov projektu: Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ zameraná na cielený rozvoj profesijných kompetencií budúcich učiteľov (IPPU)

Obdobie realizácie projektu: 09/2020 – 08/2023

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ (expert pre inováciu pedagogických praxí)

Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je prispieť k skvalitneniu praktickej profesijnej prípravy študentov učiteľských študijných programov na UPJŠ v Košiciach. Pre dosiahnutie cieľa je potrebné efektívnejšie prepojiť vysokoškolskú prípravu študentov učiteľstva s praktickou výučbou realizovanou v rámci praxe v cvičných školách. Definovať rozsah a obsah portfólia praktických skúseností absolventa učiteľského štúdia, ktoré získa v rámci pedagogických praxí a implementovať portfólio v rámci inovácií výstupovej pedagogickej praxe. Pre pedagogických zamestnancov cvičných škôl vytvoriť podporné vzdelávacie materiály zamerané na implementáciu inovatívnych stratégií a metód vyučovania do vzdelávacieho procesu na cvičných školách.  

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/katedra-pedagogiky/IPPU/


Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: KEGA 013UPJŠ-4/2023, Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky

Názov projektu: Implementácia simulačných stratégií rozvíjajúcich reflexívne kompetencie študentov učiteľstva do prezenčnej a dištančnej formy praktickej profesijnej prípravy

Obdobie realizácie projektu: 01/2023 – 12/2025

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ

Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je experimentálne verifikovať efektivitu simulačných stratégií (mikrovyučovania a mikrovyučovacej analýzy) pri utváraní reflexívnych kompetencií študentov učiteľstva. V aplikačnej rovine pôjde o vytvorenie výskumne overenej metodiky exploatovania simulačných stratégií v praktickej profesijnej prípravy budúcich učiteľov a o prehodnotenie reflexívneho charakteru ich profesijnej prípravy zavádzaním simulačných stratégií do učiteľských študijných programov. Táto metodika by mala využitie tak v prezenčnej, ako aj v dištančnej forme výučby v online priestore, kedy študenti učiteľstva budú mať k dispozícii schému na analyzovanie ich výstupov stimulujúcich ich reflexívne aktivity.

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/15071


Ďalšie informácie


FF