Email:
|
michal.novocky@upjs.sk | |
Homepage:
|
https://www.upjs.sk/FF/zamestnanec/michal.novocky | |
Fakulta:
|
FF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Filozofická fakulta
|
|
Pracovisko:
|
KPE
-
Katedra pedagogiky
|
|
Miestnosť:
|
A103 | |
Telefón:
|
+421 55 234 7172 | |
Fakulta:
|
FF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Filozofická fakulta
|
|
Pracovisko:
|
KPE
-
Katedra pedagogiky
|
|
Miestnosť:
|
||
Telefón:
|
||
ORCID iD:
|
0000-0002-9960-8555 |
Vybrané publikácie
|
ID: 205912 | Typy profesijnej reflexie v práci učiteľov základnej školy = Professional reflection types in the work of secondary school teachers / Novocký, Michal [Autor] In:Edukácia [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Roč. 3, č. 2. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Filozofická fakulta, 2019. – ISSN (online) 1339-8725, s. 134-144 [online] |
ID: 458800 | Reflexia vyučovacích výstupov študenta učiteľstva na pedagogickej praxi / Petríková, Katarína [Autor, 40%] ; Orosová, Renáta [Autor, 30%] ; Novocký, Michal [Autor, 30%]. – [recenzované] In:Edukácia [textový dokument (print)] : Vedecko-odborný časopis. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Celouniverzitné pracovisko UPJŠ. Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ. – ISSN 1339-8725. – Roč. 4, č. 2 (2021), s. 49-56 [tlačená forma] |
ID: 432322 | Cvičný učiteľ ako diagnostik a reflexívny praktik [textový dokument (print)] / Novocký, Michal [Autor] ; Orosová, Renáta [Autor] ; Petríková, Katarína [Autor] ; Starosta, Volodymyr [Recenzent] ; Ferencová, Janka [Recenzent]. – 1. vyd. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Celouniverzitné pracovisko UPJŠ. Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ, 2021. – 154 s. [7,22 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-80-574-0033-2 |
ID: 228969 | Smartpone addictive behaviour in adolescents / Niklová, Miriam [Autor] ; Zošáková, Karina [Autor] ; Novocký, Michal [Autor]. – DOI 10.15804/tner.2020.62.4.02. – SCOPUS In:The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 62, č. 4 (2020), s. 24-33 [tlačená forma] [online] |
Vybrané projekty
|
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: VVGS-2020-1665, Vnútorný vedecký grantový systém UPJŠ Názov projektu: Diagnostická kompetencia cvičného učiteľa ako reflexívneho praktika Obdobie realizácie projektu: 11/2020 - 10/2021 Postavenie v projekte: zodpovedný riešiteľ Stručná charakteristika projektu: Projekt bol zameraný na inovácie a stratégie podpory rozvoja diagnostickej kompetenciecvičných učiteľov s dôrazom na rozšírenie možností diagnostikovania žiakov a vlastnej edukačnej činnosti. Špecifickosť projektuspočívala: 1) vo vytvorení platformy interdisciplinárneho prístupu k profesijnej praktickej príprave, nakoľko bol riešiteľský kolektívtvorený zástupcami zabezpečujúcimi pedagogický základ, humanitnú a prírodovednú oblasť praktickej profesijnej prípravy a 2) vbezprostrednom kontakte a prehĺbení vzájomnej spolupráce medzi vysokoškolskými učiteľmi praktickej profesijnej prípravy,cvičnými učiteľmi zo základných a stredných škôl a študentmi učiteľstva na UPJŠ. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/public/media/22355/uspesni_na_net_PCOV_od_2_11_2020.pdf |
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: NFP312010AFP1, Európsky sociálny fond - Operačný program ľudské zdroje Názov projektu: Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ zameraná na cielený rozvoj profesijných kompetencií budúcich učiteľov (IPPU) Obdobie realizácie projektu: 09/2020 – 08/2023 Postavenie v projekte: spoluriešiteľ (expert pre inováciu pedagogických praxí) Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je prispieť k skvalitneniu praktickej profesijnej prípravy študentov učiteľských študijných programov na UPJŠ v Košiciach. Pre dosiahnutie cieľa je potrebné efektívnejšie prepojiť vysokoškolskú prípravu študentov učiteľstva s praktickou výučbou realizovanou v rámci praxe v cvičných školách. Definovať rozsah a obsah portfólia praktických skúseností absolventa učiteľského štúdia, ktoré získa v rámci pedagogických praxí a implementovať portfólio v rámci inovácií výstupovej pedagogickej praxe. Pre pedagogických zamestnancov cvičných škôl vytvoriť podporné vzdelávacie materiály zamerané na implementáciu inovatívnych stratégií a metód vyučovania do vzdelávacieho procesu na cvičných školách. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/katedra-pedagogiky/IPPU/ |
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: KEGA 013UPJŠ-4/2023, Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Názov projektu: Implementácia simulačných stratégií rozvíjajúcich reflexívne kompetencie študentov učiteľstva do prezenčnej a dištančnej formy praktickej profesijnej prípravy Obdobie realizácie projektu: 01/2023 – 12/2025 Postavenie v projekte: spoluriešiteľ Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je experimentálne verifikovať efektivitu simulačných stratégií (mikrovyučovania a mikrovyučovacej analýzy) pri utváraní reflexívnych kompetencií študentov učiteľstva. V aplikačnej rovine pôjde o vytvorenie výskumne overenej metodiky exploatovania simulačných stratégií v praktickej profesijnej prípravy budúcich učiteľov a o prehodnotenie reflexívneho charakteru ich profesijnej prípravy zavádzaním simulačných stratégií do učiteľských študijných programov. Táto metodika by mala využitie tak v prezenčnej, ako aj v dištančnej forme výučby v online priestore, kedy študenti učiteľstva budú mať k dispozícii schému na analyzovanie ich výstupov stimulujúcich ich reflexívne aktivity. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/15071 |