FF

PaedDr. Michal Novocký, PhD.   EN

Email:
michal.novocky@upjs.sk
Homepage:
https://www.upjs.sk/FF/zamestnanec/michal.novocky
Fakulta:
FF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta
Pracovisko:
KPE - Katedra pedagogiky
Miestnosť:
A103
Telefón:
+421 55 234 7172
Fakulta:
FF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta
Pracovisko:
KPE - Katedra pedagogiky
Miestnosť:
A103
Telefón:
+421 55 234 7172
ORCID iD:
0000-0002-9960-8555

Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa:
Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2009, Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, pedagogika - slovenský jazyk a literatúra
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa:
Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2012, Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, pedagogika - slovenský jazyk a literatúra
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa:
Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2014, pedagogika

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika

Zobraziť všetko  
Vybrané publikácie

ID: 205912 | Typy profesijnej reflexie v práci učiteľov základnej školy = Professional reflection types in the work of secondary school teachers / Novocký, Michal [Autor]

In:Edukácia [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Roč. 3, č. 2. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Filozofická fakulta, 2019. – ISSN (online) 1339-8725, s. 134-144 [online]

ID: 179023 | The relationship between professional reflection and burnout syndrome in secondary school teachers / Novocký, Michal [Autor, 50%] ; Orosová, Renáta [Autor, 50%]. – WOS CC

In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 2 (2019), s. 251-260 [tlačená forma] [online]

ID: 432322 | Cvičný učiteľ ako diagnostik a reflexívny praktik [textový dokument (print)] / Novocký, Michal [Autor] ; Orosová, Renáta [Autor] ; Petríková, Katarína [Autor] ; Starosta, Volodymyr [Recenzent] ; Ferencová, Janka [Recenzent]. – 1. vyd. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Celouniverzitné pracovisko UPJŠ. Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ, 2021. – 154 s. [7,22 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-80-574-0033-2

ID: 1064876 | The relationship between perceived professional self-efficacy of lower secondary school teachers and “My Academic Subject” questionnaire evaluations of their teaching quality / Novocký, Michal [Autor, 40%] ; Orosová, Renáta [Autor, 30%] ; Rovňanová, Lenka [Autor, 30%]. – [recenzované]

In: GRANT journal [elektronický dokument] : European Grant Projects, Results, Research & Development, Science : Peer-Reviewed Scientific Journal. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN (online) 1805-0638. – ISSN (online) 1805-062X. – Roč. 12, č. 1 (2023), s. 25-31 [CD-ROM] [online]

ID: 1137855 | Factors increasing self-perceived efficacy of mentor teachers: general and personal efficacy / Novocký, Michal [Autor, 45%] ; Orosová, Renáta [Autor, 45%] ; Starosta, Volodymyr [Autor, 10%]. – [recenzované]. – DOI 10.20535/2410-8286.288810. – WOS CC ; SCO

In: Advanced education [elektronický dokument] [textový dokument (print)] . – Kyiv (Ukrajina) : National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute". – ISSN 2409-3351. – ISSN (online) 2410-8286. – č. 23 (2023), s. 118-130 [tlačená forma] [online]

Vybrané projekty

Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: VVGS UPJŠ 2020-1665, Vnútorný vedecký grantový systém UPJŠ

Názov projektu: Diagnostická kompetencia cvičného učiteľa ako reflexívneho praktika

Obdobie realizácie projektu: 11/2020 - 10/2021

Postavenie v projekte: zodpovedný riešiteľ

Stručná charakteristika projektu: Projekt bol zameraný na inovácie a stratégie podpory rozvoja diagnostickej kompetenciecvičných učiteľov s dôrazom na rozšírenie možností diagnostikovania žiakov a vlastnej edukačnej činnosti. Špecifickosť projektuspočívala: 1) vo vytvorení platformy interdisciplinárneho prístupu k profesijnej praktickej príprave, nakoľko bol riešiteľský kolektívtvorený zástupcami zabezpečujúcimi pedagogický základ, humanitnú a prírodovednú oblasť praktickej profesijnej prípravy a 2) vbezprostrednom kontakte a prehĺbení vzájomnej spolupráce medzi vysokoškolskými učiteľmi praktickej profesijnej prípravy,cvičnými učiteľmi zo základných a stredných škôl a študentmi učiteľstva na UPJŠ.

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://portal.ccvapp.upjs.sk/project-view/1665

Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: NFP312010AFP1, Európsky sociálny fond - Operačný program ľudské zdroje

Názov projektu: Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ zameraná na cielený rozvoj profesijných kompetencií budúcich učiteľov (IPPU)

Obdobie realizácie projektu: 09/2020 – 08/2023

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ (expert pre inováciu pedagogických praxí)

Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je prispieť k skvalitneniu praktickej profesijnej prípravy študentov učiteľských študijných programov na UPJŠ v Košiciach. Pre dosiahnutie cieľa je potrebné efektívnejšie prepojiť vysokoškolskú prípravu študentov učiteľstva s praktickou výučbou realizovanou v rámci praxe v cvičných školách. Definovať rozsah a obsah portfólia praktických skúseností absolventa učiteľského štúdia, ktoré získa v rámci pedagogických praxí a implementovať portfólio v rámci inovácií výstupovej pedagogickej praxe. Pre pedagogických zamestnancov cvičných škôl vytvoriť podporné vzdelávacie materiály zamerané na implementáciu inovatívnych stratégií a metód vyučovania do vzdelávacieho procesu na cvičných školách.  

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://portal.ccvapp.upjs.sk/project-view/1400

Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: VVGS UPJŠ 2022-2386, Vnútorný vedecký grantový systém UPJŠ

Názov projektu: Mentoring študenta učiteľstva cvičným učiteľom

Obdobie realizácie projektu: 07/2022 - 06/2023

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ

Pregraduálna príprava, ako komplexné štúdium na vysokej škole, je dôležitou zložkou profesijného rozvoja budúcich učiteľov. Jej cieľom je formovanie študentov po ich osobnostnej a profesionálnej stránke, čo je jedna z kľúčových fáz, v ktorej rola študenta postupne prechádza do roly učiteľa. V profesijnej príprave študentov učiteľských študijných programov zohráva významnú úlohu jej praktická časť. Dôležitou súčasťou a významným činiteľom profesijného rozvoja študenta v rámci jeho praktickej prípravy je cvičný učiteľ ako človek, na ktorého sa môže obrátiť v akejkoľvek situácii, ktorý mu poskytuje podporu a prostredníctvom praktickej skúsenosti a jej reflexie pomáha rozvíjať poznanie i zručnosti na kvalitatívne vyššej úrovni. Projekt je zameraný na inovácie v stratégiách podpory rozvoja mentorských spôsobilostí cvičného učiteľa s dôrazom na inovatívne prístupy vo vzťahu k študentovi učiteľstva. Špecifickosť projektu spočíva: 1) vo vytvorení platformy interdisciplinárneho prístupu k profesijnej praktickej príprave, pretože riešiteľský kolektív je tvorený zástupcami zabezpečujúcimi pedagogický základ, humanitnú a prírodovednú oblasť praktickej profesijnej prípravy a 2) v bezprostrednom kontakte a prehĺbení vzájomnej spolupráce medzi vysokoškolskými učiteľmi praktickej profesijnej prípravy, cvičnými učiteľmi základných a stredných škôl a študentmi učiteľstva na UPJŠ. Výstupom riešenia projektu je metodická príručka ako textová pomôcka k rozboru vyučovacej hodiny v školských podmienkach v rámci pedagogickej praxe, obsahujúca transfer aktuálnych trendov z oblasti rozvíjania mentorských spôsobilostí cvičného učiteľa.

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://portal.ccvapp.upjs.sk/project-view/2386

Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: KEGA 013UPJŠ-4/2023, Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky

Názov projektu: Implementácia simulačných stratégií rozvíjajúcich reflexívne kompetencie študentov učiteľstva do prezenčnej a dištančnej formy praktickej profesijnej prípravy

Obdobie realizácie projektu: 01/2023 – 12/2025

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ

Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je experimentálne verifikovať efektivitu simulačných stratégií (mikrovyučovania a mikrovyučovacej analýzy) pri utváraní reflexívnych kompetencií študentov učiteľstva. V aplikačnej rovine pôjde o vytvorenie výskumne overenej metodiky exploatovania simulačných stratégií v praktickej profesijnej prípravy budúcich učiteľov a o prehodnotenie reflexívneho charakteru ich profesijnej prípravy zavádzaním simulačných stratégií do učiteľských študijných programov. Táto metodika by mala využitie tak v prezenčnej, ako aj v dištančnej forme výučby v online priestore, kedy študenti učiteľstva budú mať k dispozícii schému na analyzovanie ich výstupov stimulujúcich ich reflexívne aktivity.

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/14692

Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: VVGS FF UPJŠ 2022-2441, Vnútorný vedecký grantový systém FF UPJŠ

Názov projektu: Adaptácia škály The Teacher Efficacy for Inclusive Practices pre autodiagnostikovanie profesijnej zdatnosti realizovať inkluzívnu edukáciu

Obdobie realizácie projektu: 12/2023 - 12/2024

Postavenie v projekte: zodpovedný riešiteľ

Stručná charakteristika projektu: Implementácia inkluzívnej edukácie je jednou z výchovno-vzdelávacích koncepcií a zároveň prístup k vzdelávaniu žiakov. V súčasnosti má rozhodujúce postavenie pri utváraní modernej školy, ktorá pri tvorbe kurikula prihliada na špecifickosť žiakov odrážajúcu sa v ich limitoch, potrebách, záujmoch a samotnom prospechu. Škola, ktorá o sebe deklaruje, že je inkluzívna, sa podieľa na integrácii zdola, teda nestavia len na príkazoch z rezortu školstva, ale predovšetkým sa sama usiluje akceptovať odlišnosť v edukácii a ponímať ju ako prostriedok, možný stimul na kvalitatívne zmeny vo výučbe. Projekt je zameraný na adaptáciu škály TEIP (The Teacher Efficacy for Inclusive Practices) pre slovenské podmienky učiteľov a študentov učiteľstva, a tým podporu autodiagnostikovania ich vnímanej profesijnej zdatnosti realizovať inkluzívnu edukáciu. Špecifickosť projektu spočíva: 1) vo vytvorení platformy interdisciplinárneho prístupu k profesijnej praktickej príprave, keďže súčasťou výskumného súboru budú učitelia prírodovedných a humanitných predmetov, ako aj študenti učiteľstva s týmito aprobáciami, 2) v prehĺbení spolupráce so základnými školami.

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://portal.ccvapp.upjs.sk/project-view/2441

Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: SK - Program Slovensko - SK - ERDF/CF/JTF/ESF+, Národný projekt Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu)

Názov projektu: Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu)

Obdobie realizácie projektu: 09/2023 - 08/2028

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ

Cieľom národného projektu je na základe výskumu priamo na školách a relevantných dát vytvorenie trvalo udržateľného systému podpory digitálnej transformácie vzdelávania zriadením „Národného centra pre digitálnu transformáciu vzdelávania“ v akademickom prostredí s dvoma pracoviskami – v Košiciach na UPJŠ a v Bratislave na UK, so zapojením expertov z ďalších VŠ, NIVaM a praxe.

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://portal.ccvapp.upjs.sk/activity/ditedu

Ďalšie informácie


FF