Email:
|
renata.orosova@upjs.sk | |
Homepage:
|
https://www.upjs.sk/FF/zamestnanec/renata.orosova | |
Fakulta:
|
FF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta
|
|
Pracovisko:
|
KPE
-
Katedra pedagogiky
|
|
Miestnosť:
|
A101 | |
Telefón:
|
+421 55 234 7170 | |
Fakulta:
|
FF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta
|
|
Pracovisko:
|
KPE
-
Katedra pedagogiky
|
|
Miestnosť:
|
A101 | |
Telefón:
|
+421 55 234 7170 | |
ORCID iD:
|
0000-0001-7975-956X |
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie,
rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole
v aktuálnom akademickom roku
|
Študijný program: UaPV-UZ - Učiteľstvo a pedagogické vedy - učiteľský základ: Člen Rady študijného programu, študijný odbor: Učiteľstvo a pedagogické vedy, II. stupeň štúdia
|
Študijný program: UaPV-UZ - Učiteľstvo a pedagogické vedy - učiteľský základ: Osoba zodpovedná za výučbu profilového predmetu, študijný odbor: Učiteľstvo a pedagogické vedy, II. stupeň štúdia
|
Študijný program: UaPV - Učiteľstvo a pedagogické vedy: Člen komisie štátnych záverečných skúšok, študijný odbor: Učiteľstvo a pedagogické vedy, II. stupeň štúdia
|
Profilové predmety
|
KPE/PDU/15 Pedagogika a didaktika pre učiteľov - Študijné programy učiteľského štúdia FF UPJŠ a PF UPJŠ, učiteľský základ, II. stupeň štúdia
|
Vybrané publikácie
|
ID: 1137855 | Factors increasing self-perceived efficacy of mentor teachers: general and personal efficacy / Novocký, Michal [Autor, 45%] ; Orosová, Renáta [Autor, 45%] ; Starosta, Volodymyr [Autor, 10%]. – [recenzované]. – DOI 10.20535/2410-8286.288810. – WOS CC In: Advanced Education [elektronický dokument] [textový dokument (print)] . – Kyiv (Ukrajina) : National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute". – ISSN 2409-3351. – ISSN (online) 2410-8286. – č. 23 (2023), s. 118-130 |
ID: 1070627 | Mentor a mentee v profesijnej praktickej príprave [elektronický dokument] [učebnica pre vysoké školy] : Príručka mentoringu študenta učiteľstva cvičným učiteľom / Orosová, Renáta [Autor, 50%] ; Novocký, Michal [Autor, 40%] ; Petríková, Katarína [Autor, 10%] ; Ganajová, Mária [Recenzent] ; Dulovics, Mário [Recenzent]. – 1. vyd. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Celouniverzitné pracovisko UPJŠ. Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ, 2023. – 124 s. [6 AH] [online]. – ISBN 978-80-574-0228-2 |
ID: 183515 | Zážitková pedagogika v pregraduálnej príprave / Orosová, Renáta [Autor]; Honzíková, Jarmila [Recenzent] ; Portik, Milan [Recenzent]. – 1. vyd. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2020. – 128 s. – ISBN 978-80-8152-853-8 |
ID: 179023 | The relationship between professional reflection and burnout syndrome in secondary school teachers / Novocký, Michal [Autor] ; Orosová, Renáta [Autor]. – WOS CC In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 2 (2019), s. 251-260 [tlačená forma] [online] |
ID: 156809 | Training of Future Chemistry Teachers in the Inquiry Based Teaching / Ganajová, Mária [Autor] ; Sotáková, Ivana [Autor] ; Orosová, Renáta [Autor] ; ICERI 2019, 12 [11.11.2019-13.11.2019, Seville, Španielsko]. – [recenzované] – WOS CC In: ICERI2019 Proceedings [elektronický dokument] : 12th International conference of education, research and innovation / Gómez Chova, Luis [Zostavovateľ, editor] ; López Martínez, Agustín [Zostavovateľ, editor] ; Candel Torres, Ignacio [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2019. – ISBN 978-84-09-14755-7. – ISSN 2340-1095, s. 6973-6982 [USB kľúč] |
Vybrané projekty
|
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: KEGA 013UPJŠ-4/2023, Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Názov projektu: Implementácia simulačných stratégií rozvíjajúcich reflexívne kompetencie študentov učiteľstva do prezenčnej a dištančnej formy praktickej profesijnej prípravy Obdobie realizácie projektu: 01/2023 – 12/2025 Postavenie v projekte: zodpovedný riešiteľ Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je experimentálne verifikovať efektivitu simulačných stratégií (mikrovyučovania a mikrovyučovacej analýzy) pri utváraní reflexívnych kompetencií študentov učiteľstva. V aplikačnej rovine pôjde o vytvorenie výskumne overenej metodiky exploatovania simulačných stratégií v praktickej profesijnej prípravy budúcich učiteľov a o prehodnotenie reflexívneho charakteru ich profesijnej prípravy zavádzaním simulačných stratégií do učiteľských študijných programov. Táto metodika by mala využitie tak v prezenčnej, ako aj v dištančnej forme výučby v online priestore, kedy študenti učiteľstva budú mať k dispozícii schému na analyzovanie ich výstupov stimulujúcich ich reflexívne aktivity. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/15071 |
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: KEGA 001UPJŠ-4/2023, Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Názov projektu: Implementácia formatívneho hodnotenia do výučby na základnej škole so zameraním na digitálnu formu Obdobie realizácie projektu: 01/2023 – 12/2025 Postavenie v projekte: spoluriešiteľ Stručná charakteristika projektu: Hlavným cieľom projektu je vytvoriť zbierky nástrojov formatívneho hodnotenia pre vybrané spoločenskovedné predmety (slovenský jazyk, anglický jazyk, nemecký jazyk, dejepis), digitálne spracovať databázy nástrojov formatívneho hodnotenia pre všetky predmety, ktoré budú súčasťou existujúcej digitálnej knižnice, využívať digitálnu knižnicu vo výučbe prírodovedných predmetov, vybraných spoločenskovedných predmetov a matematiky na základnej škole a zistiť jej vplyv na rozvoj konceptuálneho porozumenia, na úroveň sebareflexívnych kompetencií žiakov a na názory a postoje učiteľov, žiakov a rodičov k formatívnemu hodnoteniu. Za účelom overenia efektívnosti digitálnej knižnice bude realizovaný pedagogický výskum, ktorého výsledky môžu byť využité pri pripravovaných zmenách v kurikule základného vzdelávania. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/14692 |
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: VVGS-2023-2616, Vnútorný vedecký grantový systém UPJŠ Názov projektu: Inovácia praktickej profesijnej prípravy triednych učiteľov implementáciou programu zážitkovej pedagogiky Street law Obdobie realizácie projektu: 07/2023 - 06/2024 Postavenie v projekte: spoluriešiteľ Stručná charakteristika projektu: Interdisciplinárny projekt sa zameriava na inováciu praktickej profesijnej prípravy triednych učiteľov smerom k využívaniu interaktívnych a participatívnych metód vo vzdelávaní vybraných právnych tém, ktoré sú primárne zamerané na problematiku ľudských práv, princípov rovnosti a nediskriminácie, vzdelávania k hodnotám, aktívneho občianstva či rozvoj kritického myslenia. Projekt predpokladá vytvorenie metodickej príručky obsahujúcej súbor metód zážitkovej pedagogiky Street law so zameraním na vybrané ľudskoprávne a hodnotovo orientované témy. Metodická príručka bude určená pre študentov učiteľstva na UPJŠ, ktorí absolvujú povinne voliteľný predmet Manažment triedy ponúkaný Filozofickou fakultou UPJŠ, pre všetkých študentov učiteľstva na UPJŠ ako potenciálnych triednych učiteľov a v neposlednom rade aj pre triednych učiteľov pôsobiacich v praxi. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://portal.ccvapp.upjs.sk/project-view/2616 |
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: NFP312010AFP1, Európsky sociálny fond - Operačný program ľudské zdroje Názov projektu: Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ zameraná na cielený rozvoj profesijných kompetencií budúcich učiteľov (IPPU) Obdobie realizácie projektu: 09/2020 – 08/2023 Postavenie v projekte: spoluriešiteľ (expert pre inováciu pedagogických praxí) Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je prispieť k skvalitneniu praktickej profesijnej prípravy študentov učiteľských študijných programov na UPJŠ v Košiciach. Pre dosiahnutie cieľa je potrebné efektívnejšie prepojiť vysokoškolskú prípravu študentov učiteľstva s praktickou výučbou realizovanou v rámci praxe v cvičných školách. Definovať rozsah a obsah portfólia praktických skúseností absolventa učiteľského štúdia, ktoré získa v rámci pedagogických praxí a implementovať portfólio v rámci inovácií výstupovej pedagogickej praxe. Pre pedagogických zamestnancov cvičných škôl vytvoriť podporné vzdelávacie materiály zamerané na implementáciu inovatívnych stratégií a metód vyučovania do vzdelávacieho procesu na cvičných školách. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/katedra-pedagogiky/IPPU/ |
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: KEGA 004UPJŠ-4/2020, Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Názov projektu: Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole Obdobie realizácie projektu: 01/2020 - 12/2023 Postavenie v projekte: spoluriešiteľ Stručná charakteristika projektu: Hlavným cieľom projektu je tvorba, implementácia, overovanie efektívnosti a finalizácia digitálnej knižnice s navrhnutými nástrojmi formatívneho hodnotenia pre vybrané tematické celky prírodovedných predmetov, matematiky a informatiky na základnej škole. Výsledkom projektu bude digitálna knižnica „Databáza nástrojov formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole“, obsahujúca optimalizované nástroje formatívneho hodnotenia pre vybrané tematické celky uvedených predmetov. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/12595 |
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: VEGA 1/0265/17, Vedecká a edukačná agentúra MŠVVaŠ SR Názov projektu: Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky Obdobie realizácie projektu: 01/2017 - 12/2020 Postavenie v projekte: spoluriešiteľ Stručná charakteristika projektu: Projekt bol zameraný na spracovanie nástrojov formatívneho hodnotenia zameraných na podporu porozumenia a vedeckých spôsobilostí. Nástroje formatívneho hodnotenia boli implementované do vzdelávania v prírodných vedách, matematike a informatike v rámci koncepcií orientovaných na aktívne žiacke učenie sa ako je bádateľsky orientovaná výučba a projektové vyučovanie. Pedagogickým výskumom bola zistená miera vplyvu spätnej väzby prostredníctvom nástrojov formatívneho hodnotenia na úroveň žiackeho porozumenia a vedeckých spôsobilostí, ako i progres rozvoja vybraných vedeckých spôsobilostí žiakov v rámci koncepcií orientovaných na aktívne žiacke poznávanie. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.minedu.sk › data › files |
Registračné číslo projektu a názov organizácie, ktorá udelila grant: VVGS-2020-1665, Vnútorný vedecký grantový systém UPJŠ Názov projektu: Diagnostická kompetencia cvičného učiteľa ako reflexívneho praktika Obdobie realizácie projektu: 11/2020 - 10/2021 Postavenie v projekte: spoluriešiteľ Stručná charakteristika projektu: Projekt bol zameraný na inovácie a stratégie podpory rozvoja diagnostickej kompetencie cvičných učiteľov s dôrazom na rozšírenie možností diagnostikovania žiakov a vlastnej edukačnej činnosti. Špecifickosť projektu spočívala: 1) vo vytvorení platformy interdisciplinárneho prístupu k profesijnej praktickej príprave, nakoľko bol riešiteľský kolektív tvorený zástupcami zabezpečujúcimi pedagogický základ, humanitnú a prírodovednú oblasť praktickej profesijnej prípravy a 2) v bezprostrednom kontakte a prehĺbení vzájomnej spolupráce medzi vysokoškolskými učiteľmi praktickej profesijnej prípravy, cvičnými učiteľmi zo základných a stredných škôl a študentmi učiteľstva na UPJŠ. Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/public/media/22355/uspesni_na_net_PCOV_od_2_11_2020.pdf |
Medzinárodné mobility a pracovné cesty
|
Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita, Ostrava, 2019, ERASMUS+ školenie
|
Centrum výzkumu , Fakulta humanitních stúdií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín, 2019, ERASMUS+ školenie
|
Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita, Plzeň, 2018, ERASMUS+ výučba
|
Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita, Plzeň, 2017, ERASMUS+ výučba
|
Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita, Plzeň, 2016, ERASMUS+ výučba
|
Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita, Plzeň, 2012, Program celoživotného vzdelávania - ERASMUS
|
Daugavpils University, Daugavpils, Latvia, 2011, Program celoživotného vzdelávania - ERASMUS
|
Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita, Plzeň, 2011, Program celoživotného vzdelávania - ERASMUS
|
Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita, Plzeň, 2010, Program celoživotného vzdelávania - ERASMUS
|
Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita, Plzeň, 2024, Erasmus+ výučba
|
Organizačné aktivity
|
členka - Etická komisia Filozofickej fakulty UPJŠ, 2016 - súčasnosť
|
lektorka, organizátorka - Workshop pre cvičných učiteľov UPJŠ v Košiciach - ZŠ a SŠ v Košickom a Prešovskom kraji (cvičné školy UPJŠ), učitelia základných a stredných
škôl, 2016 - súčasnosť
|
lektorka, organizátorka - Metodický seminár pre cvičných učiteľov UPJŠ k náčuvovej
pedagogickej praxi - ZŠ a SŠ v Košiciach (cvičné školy UPJŠ), učitelia základných a stredných škôl, 2012 - súčasnosť
|
vedúca kurzu - Kurz zážitkovej pedagogiky pre žiakov základnej školy - Základná škola Šarišské Dravce, žiaci a triedny učiteľ 5.ročníka, 2013
|
Projekty
|
* 1. Názov projektu: Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ zameraná na cielený rozvoj profesijných kompetencií budúcich učiteľov (IPPU) Grantová schéma: ESF - OPLZ Číslo projektu: NFP312010AFP1 Roky riešenia: 2020 - 2023 Pozícia: spoluriešiteľ (expert pre inováciu pedagogických praxí). * 2. Názov projektu: Inovácie pre vedomostnú spoločnosť (IRES) Grantová schéma: ESF - OPV Číslo projektu: OPV-2011/1.2/03-SORO Roky riešenia: 2012 - 2015 Pozícia: spoluriešiteľ (tvorca IT nástroja) * 3. Názov projektu: Vzdelávaním pedagogických zamestnancov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít Grantová schéma: ESF - OPV Číslo projektu: OPV/24/2011 Roky riešenia: 2012 - 2015 Pozícia: spoluriešiteľ (expert – konzultant implementácie pedagogického modelu CVS pre ZŠ) * 4. Názov projektu: Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole Grantová schéma: KEGA Číslo projektu: 004UPJŠ-4/2020 Roky riešenia: 2020 - 2023 Pozícia: spoluriešiteľ * 5. Názov projektu: Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky Grantová schéma: VEGA Číslo projektu: 1/0265/17 Roky riešenia: 2017 - 2020 Pozícia: spoluriešiteľ * 6. Názov projektu: Zefektívnenie výchovného pôsobenia triedneho učiteľa implementáciou prvkov zážitkovej pedagogiky pri mimoškolských aktivitách so žiakmi Grantová schéma: KEGA Číslo projektu: 034-014UPJŠ-4/2010 Roky riešenia: 2010 - 2012 Pozícia: zodpovedný riešiteľ * 7. Názov projektu: Mikroedukatívne analýzy v kompetenčnom vzdelávaní pedagógov prírodovedných predmetov Grantová schéma: VEGA Číslo projektu: 1/0193/08 Roky riešenia: 2008 - 2011 Pozícia: spoluriešiteľ * 8. Názov projektu: Mikroedukatívne analýzy v pregraduálnej príprave učiteľov prírodovedných predmetov ako prostriedok zvyšovania efektívnosti kompetenčného vzdelávania Grantová schéma: APVV Číslo projektu: APVV-0088-07 Roky riešenia: 2007 - 2011 Pozícia: zodpovedný riešiteľ * 9. Názov projektu: Diagnostická kompetencia cvičného učiteľa ako reflexívneho praktika Grantová schéma: Vnútorný vedecký grantový systém (projekt prioritne cielene orientovaného výskumu) Číslo projektu: VVGS-2020-1665 Roky riešenia: 2020 - 2021 Pozícia: spoluriešiteľ * 10. Názov projektu: Inovácie metód rozvoja sebareflexívnych kompetencií študentov učiteľstva v praktickej profesijnej príprave Grantová schéma: Vnútorný vedecký grantový systém (projekt prioritne cielene orientovaného výskumu) Číslo projektu: VVGS-2016-323 Roky riešenia: 2016 - 2017 Pozícia: zodpovedný riešiteľ * 11. Názov projektu: Inovácia praktickej profesijnej prípravy budúcich učiteľov Grantová schéma: rozvojový projekt MŠVVaŠ SR Číslo projektu: 002UMB-2/2013 Roky riešenia: 2013 - 2015 Pozícia: spoluriešiteľ * 12. Názov projektu: Prvky dobrodružnej pedagogiky vo výchovnom pôsobení triedneho učiteľa Grantová schéma: Vnútorný vedecký grantový systém (VVGS do 35 rokov) Číslo projektu: VVGS-39/09-10 Roky riešenia: 2010 - 2011 Pozícia: zodpovedný riešiteľ
|
Medzinárodná spolupráca
|
* Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni * Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostrave * Centrum výzkumu, Fakulta humanitních stúdií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
|
Iné
|
* Členka redakčnej rady vedeckého časopisu Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series: “Pedagogy and Psychology” * Členka redakčnej rady vedeckého časopisu Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: "Pedagogy. Social Work" * Členka programového a organizačného výboru Medzinárodnej vedecko-praktickej internetovej konferencie vo Vinnici * Výkonná redaktorka vedecko-odborného časopisu Edukácia *Členka organizačného výboru medzinárodnej vedeckej konferencie Výchova a vzdelávanie * Členka Slovenskej pedagogickej spoločnosti * Členka České pedagogické společnosti * Členka Asociácie sociálnych pedagógov * Členka komisie pre kvalifikačné skúšky MPC v Košiciach (2010) * Členka etickej komisie FF UPJŠ * Tajomníčka AS FF UPJŠ (2007-2011) * Členka AS FF UPJŠ (od 2007)
|
Zaujímavé linky
|
https://www.researchgate.net/profile/Renata-Orosova
|