Email:
|
renata.timkova@upjs.sk | |
Homepage:
|
https://www.upjs.sk/FF/zamestnanec/renata.timkova | |
Fakulta:
|
FF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta
|
|
Pracovisko:
|
KAaA
-
Katedra anglistiky a amerikanistiky
|
|
Miestnosť:
|
P123 | |
Telefón:
|
+421 55 234 7210 | |
ORCID iD:
|
https://orcid.org/0000-0002-9709-5514 |
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie,
rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole
v aktuálnom akademickom roku
|
Študijný program: Britské a americké štúdiá, osoba zodpovedná za výučbu profilového predmetu (OZPP), člen komisie pre štátne záverečné skúšky (ŠZS), študijný odbor: Filológia, 1. stupeň štúdia
|
Študijný program: Britské a americké štúdiá - externá forma, osoba zodpovedná za výučbu profilového predmetu (OZPP), člen komisie pre štátne záverečné skúšky (ŠZS), študijný odbor: Filológia, 1. stupeň štúdia
|
Študijný program: Britské a americké štúdiá, osoba zodpovedná za výučbu profilového predmetu (OZPP), člen komisie pre štátne záverečné skúšky (ŠZS), študijný odbor: Filológia, 2 stupeň štúdia
|
Študijný program: Britské a americké štúdiá - externá forma, osoba zodpovedná za výučbu profilového predmetu (OZPP), člen komisie pre štátne záverečné skúšky (ŠZS), študijný odbor: Filológia, 2. stupeň štúdia
|
Študijný program: Medziodborové štúdium britských a amerických štúdií (podprogram), osoba zodpovedná za výučbu profilového predmetu (OZPP), člen komisie pre štátne záverečné skúšky (ŠZS), študijný odbor: Filológia, 1. stupeň štúdia
|
Študijný program: učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii), osoba zodpovedná za výučbu profilového predmetu (OZPP), člen komisie pre štátne záverečné skúšky (ŠZS), študijný odbor: Učiteľstvo a pedagogické vedy, 2. stupeň štúdia
|
Profilové predmety
|
KAaA/PHON/20 Fonetika a fonológia - Medziodborové štúdium britských a amerických štúdií (podprogram), bakalársky stupeň štúdia
|
KAaA/DIAJmu1/15 Didaktika angličtiny 1 pre AJALm - učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii), magisterský stupeň štúdia
|
KAaA/DIAJmu2/15 Didaktika angličtiny 2 pre AJALm - učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii), magisterský stupeň štúdia
|
KAaA/SOPSb/15 Sociolingvistika a psycholingvistika - Britské a americké štúdia, bakalársky stupeň štúdia
|
KAaA/AJSUj/08 Angličtina pre špecifické účely - Britské a americké štúdia, magisterský stupeň štúdia
|
Vybrané publikácie
|
ID: 518840 | Assessing Global Competence in Teacher Education programmes. Internal consistency and reliability of a set of rubrics / Parmigiani, Davide (Autor) (20%) ; Nir, Aviva Bar (Autor) (10%) ; Claughton, Amy (Autor) (10%) ; Ferguson Patrick, Kate (Autor) (10%) ; Impedovo, Maria Antonietta (Autor) (10%) ; Leutwyler, Bruno (Autor) (10%) ; Pennazio, Valentina (Autor) (10%) ; Timková, Renáta (Autor) (10%) ; Wikan, Gerd (Autor) (10%) ; Association of Teacher Education in Europe [25.05.2022-27.05.2022, Dublin, Írsko]. In: Association of Teacher Education in Europe (ATEE) Spring Conference 2022 Dublin, Ireland : Book of Abstracts / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Dublin (Írsko) : Association of Teacher Education in Europe, 2022, s. 65-66 [online] |
ID: 234161 | English Word Stress Placement by Non-Native Speakers of English / Timková, Renáta [Autor, 100%] In: Studies in foreign language education [textový dokument (print)] / Lojová, Gabriela [Zostavovateľ, editor] ; Kostelníková, Mária [Zostavovateľ, editor] ; Vajičková, Mária [Zostavovateľ, editor] ; Vietorová, Nina [Recenzent] ; Kvetko, Pavol [Recenzent] ; Charfaoui, Emília [Recenzent]. – 1. vyd. – Roč. 12. – Nümbrecht (Nemecko) : Kirsch-Verlag, 2020. – ISBN 978-3-943906-55-4, s. 143-156 [tlačená forma] |
ID: 434307 | Angličtina v akademickom prostredí (cvičebnica) [elektronický dokument] : Vysokoškolská učebnica = English for Doctoral Students / Kolaříková, Zuzana [Autor, 38%] ; Petruňová, Helena [Autor, 35%] ; Timková, Renáta [Autor, 27%] ; Kaščáková, Eva [Recenzent] ; Saboviková, Adriána [Recenzent]. – 2. dopl. vyd. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Celouniverzitné pracovisko UPJŠ. Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ, 2021. – 100 s. [4,63 AH] [online]. – ISBN (elektronické) 978-80-574-0044-8 |
ID: 310115 | How learners help us to improve the education of future teachers of English / Timková, Renáta [Autor, 100%]. – [recenzované]. – SCOPUS In: in esse: English Studies in Albania [textový dokument (print)] : Journal of the Albanian Society for the Study of English (ASSE). – ISSN 2078-7413. – Roč. 11, č. 1 (2020), s. 78-94 [tlačená format] (IF 0.0 - 2021, Q4, SJR 0.101) |
ID: 1010583 | Poznámky o foneticko-fonologických charakteristikách deminutív v slovenčine a v angličtine / Timková, Renáta (Autor) (100%). In: Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelávaní 7 [elektronický dokument] : zborník vedeckých prác a vedeckých štúdií = non-conference reviewed collection of papers / Repka, Richard [Zostavovateľ, editor] ; Harajová, Alica [Recenzent] ; Smetanová, Eva [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Z-F LINGUA, 2022. – ISBN 978-80-8177-094-4, s. 120-126 [CD-ROM] |
Vybrané projekty
|
Registračné číslo projektu: KEGA 001UPJŠ-4/2023 Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied Názov projektu: Implementácia formatívneho hodnotenia do výučby na základnej škole so zameraním na digitálnu formu. Obdobie realizácie projektu: 01/2023 - 12/2025 Postavenie v projekte: spoluriešiteľ Stručná charakteristika projektu: Hlavným cieľom projektu je vytvoriť zbierky nástrojov formatívneho hodnotenia pre vybrané spoločenskovedné predmety (slovenský jazyk, anglický jazyk, nemecký jazyk, dejepis), digitálne spracovať databázy nástrojov formatívneho hodnotenia pre všetky predmety, ktoré budú súčasťou existujúcej digitálnej knižnice, využívať digitálnu knižnicu vo výučbe prírodovedných predmetov, vybraných spoločenskovedných predmetov a matematiky na základnej škole a zistiť jej vplyv na rozvoj konceptuálneho porozumenia, na úroveň sebareflexívnych kompetencií žiakov a na názory a postoje učiteľov, žiakov a rodičov k formatívnemu hodnoteniu. |
Registračné číslo projektu: vvgs-2023-2541 Vnútorný vedecký grantový systém Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Názov projektu: Elektronická podpora predmetu Základy rečovej analýzy pre študentov Katedry anglistiky a amerikanistiky Filozofickej fakulty UPJŠ. Obdobie realizácie projektu: 1.3.2023 - 29.2.2024 Postavenie v projekte: hlavná riešiteľka: Stručná charakteristika projektu: Vo vzdelávacej platforme Moodle bol vytvorený kurz, ktorý dopĺňa prezenčnú formu štúdia daného predmetu. Kurz poskytuje študentom podporu pre osvojenie si, precvičenie a otestovanie vedomostí získaných na prezenčnom seminári predmetu Základy rečovej analýzy. Kurz obsahuje podporné materiály k seminárom a aktivity, ktoré môžu študenti použiť na upevnenie vedomostí daného predmetu. Elektronická podpora predmetu prispieva k rozvíjaniu vedomostí študentov nadobudnutých v prvom ročníku bakalárskeho stupňa na predmete Úvod do jazykovedy, Fonetika a fonológia a Kontrastívna fonetika a fonológia. |
Medzinárodné mobility a pracovné cesty
|
Buchara Medical Institute, Buchara, Uzbekistan, 30.4.2019 - 9.5.2019, Erasmus+
|
University College London, Londýn, Veľká Británia, 1.9.2019 - 7.9. 2019, Erasmus+
|
University of Niš, Niš, Srbsko, 09.5.2019 - 16.5.2019, Erasmus+
|
Jihočeská univerzita, České Budějovice, Česká republika, 3.10.2021 - 9.10.2021, Erasmus+
|
Sankt Petersburg University, Petrohrad, Rusko, 14.3.2019 - 27.3.2019, Erasmus+
|
Univerzita Karlova, Praha, Česká republika, 31.8.2010 - 24.8.2010, štipendium SAIA
|
Organizačné aktivity
|
členka Akademického senátu Filozofickej fakulty UPJŠ - UPJŠ, 2006 - trvá
|
inštitucionálna koordinátorka programu Erasmus na UPJŠ - UPJŠ, 2008 - 2018
|
vedúca oddelenia Katedry jazykov UPJŠ pre výučbu jazykov na Lekárskej fakulte UPJŠ - UPJŠ, 1999 - 2006
|
externá posudzovateľka zahraničnej grantovej výskumnej agentúry - Science Fund of the Republic of Serbia, od roku 2020
|
členka expertnej skupiny - Horizon Europe, od roku 2021
|
Audit internacionalizácie na vzsokých školách na Slovensku - členka tímu expertov - Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky, 2024 - 2025
|
Národný štipendijný program - členka výberovej komisie - Slovenská akademická a informačná agentúra, 2022 - trvá
|
Projekty
|
VEGA (2002-2004), č.projektu: 1/9338/02, názov projektu: Odborný jazyk a terminológia (spektrum pohľadov), zástupca riešiteľa VEGA (zač.riešenia: 2006), č.projektu: 1/3708/06, názov projektu: Invariantné a personálne fónické charakteristiky akustického rečového signálu a jeho všeobecnolingvistická, komunikačná, semiotická a komtrastívna analýza, (spoluriešiteľ projektu) KEGA (zač.riešenia: 2005), č.projektu: 3/3147/05, názov projektu: Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky a jeho aplikácia na učenie sa, vyučovanie a hodnotenie anglického odborného jazyka medicíny pri rozvíjaní a upevňovaní lingvistických jazykových kompetencií univerzitných učiteľov (riešiteľ projektu)
|