Email:
|
rene.sebena@upjs.sk | |
Homepage:
|
rene.sebena@upjs.sk | |
Fakulta:
|
FF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta
|
|
Pracovisko:
|
KPS
-
Katedra psychológie
|
|
Miestnosť:
|
S215 | |
Telefón:
|
+421 55 234 7137 | |
ORCID iD:
|
https://orcid.org/0000-0001-7192-6773 |
Profilové predmety
|
KPS/MPV2/08 Metodológia psychologického výskumu 2 - Psychológia, bakalársky I. stupeň stupeň štúdia
|
KPS/MPV1/08 Metodológia sociálneho a behaviorálneho výskumu - Psychológia, bakalársky I. stupeň stupeň štúdia
|
Vybrané publikácie
|
Janis H. Zickfeld, Niels van de Ven, Olivia Pich, Thomas W. Schubert, Jana B. Berkessel, José J. Pizarro, Braj Bhushan, Nino Jose Mateo, Sergio Barbosa, Leah Sharman, Gyöngyi Kökönyei, Elke Schrover, Igor Kardum, John Jamir Benzon Aruta, Ljiljana B. Lazarevic, María Josefina Escobar, Marie Stadel, Patrícia Arriaga, Arta Dodaj, Rebecca Shankland, Nadyanna M. Majeed, Yansong Li, Eleimonitria Lekkou, Andree Hartanto, Asil A. Özdoğru, Leigh Ann Vaughn, Maria del Carmen Espinoza, Amparo Caballero, Anouk Kolen, Julie Karsten, Harry Manley, Nao Maeura, Mustafa Eşkisu, Yaniv Shani, Phakkanun Chittham, Diogo Ferreira, Jozef Bavolar, Irina Konova, Wataru Sato, Coby Morvinski, Pilar Carrera, Sergio Villar, Agustin Ibanez, Shlomo Hareli, Adolfo M. Garcia, Inbal Kremer, Friedrich M. Götz, Andreas Schwerdtfeger, Catalina Estrada-Mejia, Masataka Nakayama, Wee Qin Ng, Kristina Sesar, Charles T. Orjiakor, Kitty Dumont, Tara Bulut Allred, Asmir Gračanin, Peter J. Rentfrow, Victoria Schönefeld, Zahir Vally, Krystian Barzykowski, Henna-Riikka Peltola, Anna Tcherkassof, Shamsul Haque, Magdalena Śmieja, Terri Tan Su-May, Hans IJzerman, Argiro Vatakis, Chew Wei Ong, Eunsoo Choi, Sebastian L. Schorch, Darío Páez, Sadia Malik, Pavol Kačmár, Magdalena Bobowik, Paul Jose, Jonna K. Vuoskoski, Nekane Basabe, Uğur Doğan, Tobias Ebert, Yukiko Uchida, Michelle Xue Zheng, Philip Mefoh, René Šebeňa, Franziska A. Stanke, Christine Joy Ballada, Agata Blaut, Yang Wu, Judith K. Daniels, Natália Kocsel, Elif Gizem Demirag Burak, Nina F. Balt, Eric Vanman, Suzanne L.K. Stewart, Bruno Verschuere, Pilleriin Sikka, Jordane Boudesseul, Diogo Martins, Ravit Nussinson, Kenichi Ito, Sari Mentser, Tuğba Seda Çolak, Gonzalo Martinez-Zelaya, Ad Vingerhoets, Tears evoke the intention to offer social support: A systematic investigation of the interpersonal effects of emotional crying across 41 countries, Journal of Experimental Social Psychology, Volume 95, 2021,104137, ISSN 0022-1031. Šebeňa, René [Autor, 0.97%]. |
El Ansari W, Suominen S, El-Ansari K, Šebeňa R. Are behavioural risk factors clusters associated with self-reported health complaints? University students in Finland. Cent Eur J Public Health. 2023 Dec;31(4):248-255. doi: 10.21101/cejph.a7916. PMID: 38309702. |
El Ansari W, Sebena R, El-Ansari K, Suominen S. Clusters of lifestyle behavioral risk factors and their associations with depressive symptoms and stress: evidence from students at a university in Finland. BMC Public Health. 2024 Apr 22;24(1):1103. doi: 10.1186/s12889-024-18421-0. PMID: 38649903; PMCID: PMC11034152. |
René Šebeňa. Metódy experimentálnej psychológie / Návody na cvičenia z kognitívnej psychológie. 1. vyd. - Košice : Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ, 2021. - 132 s. ISBN (elektronické) 9788057400714. [3,87 AH] |
René Šebeňa. Factors Associated with Alcohol Use in University Students.1. vyd. - Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2022. - 84 s. - ISBN 9788024462097. [4,82 AH] |
Vybrané projekty
|
ALT – Adaptation, learning and training for spatial hearing in complex environments (EU Horizon 2020 MSCA-RISE-2015 program). Project Number: 691229 Obdobie realizácie projektu: 01/01/2016-31/12/2019 (extended co-funding until 12/2020) Postavenie v projekte: spoluriešiteľ Stručná charakteristika projektu: Schopnosť porozumieť reči v zložitých hlučných prostrediach je pre človeka veľmi dôležitá. Medzinárodné konzorcium vedené doc. Norbertom Kopčom z Laboratória vnímania a kognície Ústavu informatiky UPJŠ ukončilo EU Horizon 2020 projekt ALT, ktorý študoval ako sa ľudský mozog prispôsobuje a učí pre úspešné zvládanie takýchto úloh. Výsledky výskumu zahŕňajú nové poznatky o neurálnych štruktúrach a kognitívnych procesoch učenia dôležitých pri rôznych každodenných úlohách, od určovania „kde je môj zvoniaci telefón“ po rozpoznávanie nových hlások v cudzích jazykoch. V rámci projektu boli tiež vyvinuté nástroje a mobilné hry na mozgový tréning s cieľom zlepšiť sluchové schopnosti u zdravých ľudí aj u pacientov s poruchami sluchu |
Registračné číslo projektu: VEGA 1/0355/20 Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied Názov projektu: Mechanizmy sluchového priestorového a pozornostného spracovania: experimenty, oscilácie, výpočtové modely a analytické metódy. Obdobie realizácie projektu: 01/01/2020 – 31/12/2022 Postavenie v projekte: zodpovedný riešiteľ Stručná charakteristika projektu: Navrhovaný projekt plánuje uskutočniť sériu experimentálnych a výpočtovo-analytických štúdií s cieľom študovať, akým spôsobom používame rôzne pozornostné mechanizmy na lokalizáciu zvukov vo virtuálnom sluchovom prostredí. Projekt bude sledovať neurálnu aktivitu použitím elektroencefalografie a porovnávať ju s behaviorálnym výkonom a s predikciami výpočtových modelov pozornostného riadenia. Pri návrhu, analýze a modelovaní pozorovaných mechanizmov riadenia pozornosti na základe experimentálnych dát, bude kladený dôraz na pokročilé výpočtové nástroje. Výsledky budú použiteľné napríklad pre vývoj nových protetických pomôcok a nových technológií virtuálnej reality. |
APVV-23-0027 Onomatopoje na priesečníku psychológie, fyziológie a psycholingvistiky. Postavenie v projekte: spoluriešiteľ |
APVV-23-0548 Keď ciele spaľujú: Systematické overenie roly dosahovania cieľov v rámci pracovnej angažovanosti a rozvoja symptómov vyhorenia Postavenie v projekte: spoluriešiteľ |
Medzinárodné mobility a pracovné cesty
|
Psychologický ústav Filozofickej fakulty Masarikovej Univerzity v Brne, 2011 - 7 dni, Rizikové a protektívne faktory rizikového správania sa vysokoškolákov a stredoškolákov.
Informácie ohľadom SLiCE a SNIPE projektu.
|
University of Bremen, Bremen Institute for Prevention Research and Social Medicine, 2012 - 7 dni, Rizikové a protektívne faktory rizikového správania sa vysokoškolákov a stredoškolákov.
|