LF

PhDr. Jana Michalková, PhD.   EN

Email:
jana.michalkova@upjs.sk
Homepage:
https://www.upjs.sk/LF/zamestnanec/jana.michalkova
Fakulta:
LF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Lekárska fakulta
Pracovisko:
UO - Ústav ošetrovateľstva UPJŠ LF
Miestnosť:
MC7O07
Telefón:
+421 55 234 3296
ORCID iD:
https://orcid.org/0000-0003-4194-8722

Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa:
Univerzita Komenského, Bratislava, Jesseniova lekárska fakulta UK, Martin, 2004, Ošetrovateľstvo
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa:
Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety, Bratislava, 2011, Ošetrovateľstvo

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika

Zobraziť všetko  
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Študijný program: Štúdijný poradca, študijný odbor: Ošetrovateľstvo, I. stupeň štúdia
Profilové predmety
Ošetrovateteľská prax I., 1 - Ošetrovateľstvo, I. stupeň štúdia
Ošetrovateteľská prax I., 3 - Ošetrovateľstvo, I. stupeň štúdia
Ošetrovateľstvo v gynekológii a pôrodníctve - Ošetrovateľstvo, I. stupeň štúdia
Vybrané publikácie

V3 Michalková J., Dimunová, L., Mikula, P., Mati, M. Vplyv celiakie na kvalitu života adolescentov. Čes-slov Pediat - 2024 - 79(2) - s. 98-101. - DOI: 10.55095/CSPediatrie2023/048. SCOPUS;

V3 Michalková, J., Dimunová, L., Štefková, G. Uplatňovanie ergonomických zásad pri práci s počítačom u študentov všeobecného lekárstva. Praktický lékař : časopis pro další vzdělávání lékařů v praxi - 2022 - č. 1 - s. 37-41. SCOPUS;

V3 Štefková, G., Michalková, J., Dimunová, L., Grešš-Halász, B. Visualization of students’ cognitive knowledge in digital concept mapping.

International Journal of Evaluation and Research in Education. 2024- roč. 13, č. 1, s. 240-246. DOI 10.11591/ijere.v13i1.26349. SCOPUS;


ADM Dimunová, L., Bérešová, A., Michalková, J., Rónayová, I., Fertaľová, T. The relationship between self-esteem of nurses and their choice of strategies to cope with workload burden. Central European Journal of Nursing and Midwifery - 2020 - č. 3 - s. 130-135. - DOI 10.15452/cejnm.2020.11.0023. SCOPUS;

AAA Dimunová, L., Mohnyánszki, F., Michalková, J. Pracovná záťaž v profesii sestry. Praha: Powerprint, 2018. 75 s. ISBN 9788075680976.
Vybrané projekty

Projekt VEGA č. 1/0748/22 Behaviorálne inovácie v manažmente nadváhy a obezity u dospelej populácie (01/2022 - 12/2024), riešiteľ.

Hlavným cieľom projektu je identifikovať potenciálne predpoklady a bariéry zmeny správania pri regulácii telesnej hmotnosti. Zámerom je tiež popísať, do akej miery je telesná hmotnosť a prístup k nej výsledkom osobných zdrojov a správania človeka - porozumenia problému, motivácie, podpory a sebakontroly. Získané vedomosti môžu zefektívniť intervencie a inovovať postupy, ktoré môžu pomôcť pacientom aj zdravotníckym pracovníkom v oblasti zlepšovania zdravotného stavu na populačnej úrovni. 

Projekt KEGA č. 010UPJŠ-4/2021 Implementácia multimediálnych technológií vo výučbe preventívnych intervencií v lekárskych a nelekárskych odboroch (01/2021 – 12/2023), riešiteľ za rok 2023. Projekt predstavuje použitie inovatívnych multimediálnych technológií v praktickej a teoretickej výučbe študentov medicínskych, lekárskych aj nelekárskych odborov, hlavne študentov všeobecného lekárstva, vereného zdravotníctva, ošetrovateľstva, fyzioterapie a zubného lekárstva. Jeho náplňou je vytvorenie, zavedenie, aplikácia a implementácia multimediálnych technológií pri výučbe študentov vysokých škôl, ktoré umožnia vytvorenie intervenčných postupov pri výskyte a prevencii chronických neinfekčných, ale aj infekčných ochorení so zameraním na kardiovaskulárne ochorenia. Projekt zvýši vedomosti, schopnosti a zručnosti študentov z rôznych odborov medicíny a zmodernizuje profil absolventov. Projekt zavedie a implementuje postupy pri intervenciách v prevencii populačnej ako aj individuálnej.

Projekt APVV-15-0719: Longitudinálny výskum psychosociálnych inovácií v manažmente chronických chorôb (LORICCOM) 2016-2020, riešiteľ Hlavným cieľom tohto multidisciplinárneho výskumného projektu je prehĺbenie poznatkov z oblasti efektívneho manažmentu chronických chorôb a možností zlepšenia kvality života pacientov. Projekt predpokladá získanie nových poznatkov ohľadom zručností self-manažmentu, ako aj faktorov súvisiacich s dodržiavaním liečebného režimu (adherencia, kompliancia) a potrebou využívania zdravotníckych služieb. Projekt taktiež predpokladá zvýšenie povedomia o integrovaných modeloch zdravotnej starostlivosti a o manažmente chronických chorôb. Prezentované budú produkty a nástroje pre vytváranie psychosociálnych inovácií, ktorých cieľom je reagovať na narastajúci problém chronických ochorení. Identifikované a experimentálne testované budú kulturálne adekvátne programy podpory self-manažmentu pacienta. Tieto poznatky budú využité pri facilitácii rozhodnutí ohľadom inovatívnych modelov poskytovania zdravotnej starostlivosti.

Projekt VVGS-2021-1862: Rozvoj kritického myslenia vo výučbe prostredníctvom elektronickej myšlienkovej mapy. V súčasnosti stále dominuje orientácia školského vzdelávania na množstvo zapamätaných informácií. Vyššie kognitívne procesy ako súčasť kritického myslenia nie sú cielene rozvíjané a ani náležite oceňované. Kurikulárna reforma v SR oficiálne vytvorila priestor pre rozvoj jednej z najpožadovanejších kvalít budúcnosti, a to rozvoj kritického myslenia. Študentom ako aj učiteľom sa takto vytvárajú príležitostí prijímať a hodnotiť vedomosti, objasňovať pojmy a nápady, hľadať rôzne perspektívy a alternatívne prístupy k riešeniu úloh. Pojem kritické myslenie v akademickom prostredí nie je novinkou avšak absentujú stratégie a činnosti zamerané na rozvoj kritického myslenia medzi študentmi (Derňárová Mikel, 2018, Duchovičová, 2017, Turek, 2003). Vhodnou vyučovacou stratégiou je myšlienková mapa, ktorá vyvíja a zlepšuje kognitívne funkcie, podporuje kritické myslenie, uľahčuje prechod od teórie k praxi a v konečnom dôsledku posilňuje sebavedomie študentov. Prínos a význam tvorby elektronickej myšlienkovej mapy ako metódy výučby predmetov v e-learningovom vzdelávaní vidíme v hodnotení komplexného prehľadu vedomostí študentov s vytváraním vlastného kritického úsudku. Online aktívna interakcia medzi učiteľom a študentom vizualizuje obsah učiva a identifikuje medzery vo vedomostiach študentov. Cieľom projektu je rozvoj a podpora kritického myslenia u študentov vo výchovno- vzdelávacom procese formou spoluvytvárania komplexného obsahu učiva prostredníctvom elektronickej myšlienkovej mapy vo vybraných predmetoch. Kľúčové slová v slovenskom jazyku: elektronická myšlienková mapa, kritické myslenie, e-learning, študenti.

Organizačné aktivity
člen - Slovenská komora sestier a pôrodných asistentiek, 2019 - trvá
člen komisie pre štátne záverečné skúšky, študijný program Ošetrovateľstvo - UPJŠ LF v Košiciach, 2008, 2012, 2020, 2021
člen komisie pre štátnu skúšku z predmetu Diplomová práca a obhajoba diplomovej práce, študijný program Všeobecné lekárstvo - UPJŠ LF v Košiciach, 2022, 2023

Doplňujúce informácie o osobe

Projekty
Granty a projekty: 2005-2006: Leonardo da Vinci II Action programme for implementation of a European vocational training policy SK/O5/A/F/PL - 5032124

Ďalšie informácie


LF