PF

doc. RNDr. Ingrid Semanišinová, PhD.   EN

Email:
ingrid.semanisinova@upjs.sk
Homepage:
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/ingrid.semanisinova
Fakulta:
PF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
Pracovisko:
ÚMAT - Ústav matematiky
Miestnosť:
SJ1O57
Telefón:
+421 55 234 2574
Fakulta:
PF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
Pracovisko:
ÚMAT - Ústav matematiky
Miestnosť:
Telefón:
ORCID iD:
https://orcid.org/ 0000-0001-6573-250X
Ingrid Semanišinová sa venuje teórii vyučovania matematiky a starostlivosti o učiteľov a talentovaných študentov. Je organizátorskou Klubu učiteľov matematiky a predsedníčkou Krajského výboru Matematickej olympiády.

Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa:
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, 1993, Matematika - Výpočtová technika
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa:
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, 2007, Teória vyučovania matematiky
Titul docent:
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, 2021, Teória vyučovania matematiky

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika

Zobraziť všetko  
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Študijný program: Medziodborové štúdium matematiky, študijný odbor: Matematika, I. stupeň štúdia
Študijný program: Učiteľstvo akademických predmetov v kombinácii s matematikou, študijný odbor: Učiteľstvo a pedagogické vedy, II. stupeň štúdia
Študijný program: Teória vyučovania matematiky, študijný odbor: Matematika, III. stupeň štúdia
Profilové predmety
ÚMV/DDMc/22 - Didaktika matematiky III - MXmu - Učiteľstvo akademických predmetov v kombinácii s matematikou, II. stupeň štúdia
ÚMV/dVDM/10 - Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky - TVMd - Teória vyučovania matematiky, III. stupeň štúdia
ÚMV/MRUb/22 - Metódy riešenia matematických úloh II - Medziodborové štúdium matematiky, I. stupeň štúdia
Vybrané publikácie
Semanišinová, I.: Multiple-Solution Tasks in Pre-Service Teachers Course on Combinatorics. Mathematics 2021, 9, 2286. https://doi.org/10.3390/math9182286

Slabý, M., Semanišinová, I., Climent, N.: The specialized knowledge of middle school teachers concerning the concept of function, In: Annales Universitates Paedagogicae Cracoviensis : Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - ISSN 2450341X. - č. 14 (2022), s. 81-101.

Hubeňáková V., Semanišinová I.: Preservice teachers’ mathematical knowledge for teaching combinatorial thinking. In: CERME 11 : Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research inMathematics Education, Utrecht, 5 - 10 February 2019. - Utrecht : Utrecht University, 2020. - ISBN 9789073346758. - S. 3921-3928.

Castilla, L., Climent, N., Hubeňáková, V., Riffo, L., Semanišinová, I.: Preservice teachers' knowledge for teaching uncertainty: cases from Slovakia and Spain, In: Proceedings of the Twelfth Congress of European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). - Bozen-Bolzano : Free University of Bozen-Bolzano, 2022. - ISBN 9791221025378. - S. 3511-3518

Gönciová, Z., Hubeňáková V., Semanišinová I.: Mathematics Teachers Reflecting on Student's Non-Standard Reasoning about Dividing Fractions. In: Aplimat 2020 : 19th Conference on Applied Mathematics : proceeding. - Bratislava : Spektrum STU , 2020. - ISBN 9788022749831. - S. 555-563.
Vybrané projekty
Erasmus+ Strategic Partnership: Enhancing functional thinking from primary to upper secondary school (FunThink), 2020 - 2023, koordinátor projektu na UPJŠ, koordinátor projektu: Pädagogische Hochschule Ludwigsburg (Nemecko)
KEGA 020UPJŠ-4/2020: Rozvíjanie poznania dôležitého pre učiteľa matematiky, 2020 -2022, vedúca projektu

Národný projekt IT Akadémia - vzdelávanie pre 21. storočie, ITMS kód projektu: 312011F057; 2016-2021, členka riešiteľského kolektívu

VEGA 1/0265/17: Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky, 2017-2020, členka riešiteľského kolektívu, vedúci projektu: Ganajová Mária, doc. RNDr., CSc.
APVV-0715-12: Výskum efektívnosti metód inovácie výučby matematiky, fyziky a informatiky, 2013-2016, členka riešiteľského kolektívu, vedúci projektu doc. RNDr. S. Lukáč, PhD.
Medzinárodné mobility a pracovné cesty
University of Pretoria, Pretoria, Juhoafrická republika, júl 2015, 14 dní, výskumný pobyt
TU Braunsweig, Institut Computational Mathematics, Braunsweig, Nemecko, jún 2015, 7 dní, Erasmus
Gdańsk University of Technology, Gdańsk, Poľsko, jún 2017, 7 dní, Erasmus
Pedagogická univerzita v Krakove, Krakov, Poľsko, máj 2018, 6 dní, Erasmus
Univerzita Karlova v Prahe, Pedagogická fakulta, Praha, Česká republika, apríl 2004, 6 dní, výskumný pobyt
Universität Bayreuth, Lehrstuhl für Mathematik und ihre Didaktik, Bayreuth, Nemecko, máj 2005, 8 dní, Erasmus
Pedagogická univerzita v Krakove, Krakov, Poľsko, október 2022 - december 2022, Pracovný kontrakt - visiting professor
Univerzita v Huelve, Huelva, Španielsko, september 2023, 8 dní, Erasmus
Organizačné aktivity
Členka redakčnej rady časopisu Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia - Pedagogická univerzita v Krakove, Poľsko, 2019 - doteraz

Doplňujúce informácie o osobe

Iné
  • Od novembra 1999 účasť na projekte TEMPUS AC_JEP 14327-1999 Model ďalšieho vzdelávania učiteľov prírodovedných predmetov
  • Zaujímavé linky

    Ďalšie informácie


    PF