PF

RNDr. Ivana Sotáková, Ph.D.   EN

Email:
ivana.sotakova@upjs.sk
Homepage:
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/ivana.sotakova
Fakulta:
PF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Prírodovedecká fakulta
Pracovisko:
ÚCHV - Ústav chemických vied
Miestnosť:
RC2O325
Telefón:
+421 55 234 2338
Fakulta:
PF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Prírodovedecká fakulta
Pracovisko:
ÚCHV - Ústav chemických vied
Miestnosť:
RC2O325
Telefón:
+421 55 234 2338
ORCID iD:
0000-0002-8910-5786

Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa:
Prírodovedecká fakulta Univerzity P. J. Šafárika v Košiciach, 2006, učiteľstvo akademických predmetov: matematika - chémia
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa:
Prírodovedecká fakulta Univerzity Karlovej V Prahe, 2018, Didaktika chémie/Didaktika chémie

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika

Zobraziť všetko  
Profilové predmety
ÚCHV/DCH1/22 Didaktika chémie I - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
ÚCHV/SPC1a/22 Špeciálne praktikum školských pokusov I - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
ÚCHV/MPPb/15 Výstupová priebežná prax - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
ÚCHV/MPPc/15 Výstupová súvislá prax I - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
ÚCHV/ MPPd/15 Výstupová súvislá prax II - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
ÚCHV/AMCU/22 Aktivizujúce metódy výučby chémie - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
Vybrané publikácie

GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - Ako napĺňať požiadavky pre výučbu chémie v 21. storočí - Chemické listy - 2018 - roč. 112, č.1, s. 43-51, IF 0,390 (JCR 2019), Q4.

BABINČÁKOVÁ, Mária - GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - BERNARD, Pawel - Influence of formative assessment classroom techniques (FACTs) on student’s outcomes in chemistry at secondary school - Journal of Baltic Science Education - 2020 - roč. 19, č. 1, s. 36-49 - DOI 10.33225/jbse/20.19.36, IF 0,42 (SJR 2020), Q2.

SOTÁKOVÁ, Ivana - GANAJOVÁ, Mária - BABINČÁKOVÁ, Mária - Inquiry-Based Science Education as a revision strategy - Journal of Baltic Science Education - 2020 - roč. 19, č. 3, s. 499-513. - DOI 10.33225/jbse/20.19.499, IF 0,42 (SJR 2020), Q2.

GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - LUKÁČ, Stanislav - JEŠKOVÁ, Zuzana - JURKOVÁ, Veronika - OROSOVÁ, Renáta - Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education - Journal of Baltic Science Education - 2021 - roč. 20, č. 2, s. 204-222 - DOI 10.33225/jbse/21.20.204, IF 0,42 (SJR 2020), Q2.

GANAJOVÁ, Mária - BRESTENSKÁ, Beáta - GUNIŠ, Ján - JEŠKOVÁ, Zuzana - KIREŠ, Marián - LEŠKOVÁ, Andrea - LUKÁČ, Stanislav - OROSOVÁ, Renáta - SOTÁKOVÁ, Ivana - SZARKA, Katarína - ŠNAJDER, Ľubomír - Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky - 1. vyd. - Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2021. - 449 s. [20 AH]. - recenzované. 

OROSOVÁ, Renáta - GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana. The effect of formative assessment on the development of conceptual understanding in students. In: AD ALTA : journal of interdisciplinary research. - ISSN 1804-7890. - Roč. 12, č. 1 (2022), s. 122-129. WOS CC.

GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - DZURIŠINOVÁ, Zuzana - ČTRNÁCTOVÁ, Hana. Systémové úlohy vo výučbe anorganickej chémie [Systemic Tasks in the Teaching of Inorganic Chemistry]. - recenzované. In: Chemické listy : časopis Asociace českých chemických společností. - ISSN 0009-2770. - Roč. 116, č. 9 (2022), s. 552-560. https://doi.org/10.54779/chl20220552, SCOPUS; WOS CC; CCC.

GANAJOVÁ, Mária - GUNIŠ, Ján - JEŠKOVÁ, Zuzana - KIREŠ, Marián - LAUFKOVÁ, Veronika - LEŠKOVÁ, Andrea - LUKÁČ, Stanislav - OROSOVÁ, Renáta - SOTÁKOVÁ, Ivana - SZARKA, Katarína - ŠNAJDER, Ľubomír. Formatívne hodnotenie a jeho implementácia do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky; recenzenti Katarína KImáková, Vladimír Šebeň. - 1. vyd. - Bratislava : Wolters Kluwer, 2022. - 296 s.. - ISBN 9788057104834.. - ISBN (elektronické) 9788057104841.

GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - ČTRNÁCTOVÁ, Hana. (2023). Systémové úlohy vo výučbe organickej chémie [Systemic Tasks in the Teaching of Organic Chemistry]. - recenzované. In: Chemické listy : časopis Asociace českých chemických společností. - ISSN 0009-2770. - Roč. 117, č. 8 (2023), s. 522-533, https://doi.org/10.54779/chl20230522, SCOPUS; WOS CC; CCC.

SOTÁKOVÁ, Ivana - GANAJOVÁ, Mária. (2023). The effect of the 5E instructional model on students’ cognitive processes and their attitudes towards chemistry as a subject. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(9), em2317. https://doi.org/10.29333/ejmste/13469, SCOPUS.

Vybrané projekty

Národný projekt IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie (1. 9. 2016 – 31. 08. 2022)/ Kód ITMS2014+: 312011F057 / OP Ľudské zdroje / Európsky sociálny fond – spoluriešiteľ

VEGA 1/0265/17 Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky (2017 - 2020) – spoluriešiteľ

KEGA 004UPJŠ-4/2020 Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole (2020 - 2022) - vedúca projektu

Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ vrámci projektu č. NFP312010AFP1 (2020 - 2023) / OP Ľudské zdroje / Európsky sociálny fond – spoluriešiteľ

KEGA 001UPJŠ-4/2023 Implementácia formatívneho hodnotenia do výučby na základnej škole so zameraním na digitálnu formu (2023 - 2025) – vedúca projektu

VVGS-2023-2521 Vnútorný vedecký grantový systém IPEL Rozvoj digitálnych kompetencií budúcich učiteľov chémie v rámci predmetu Aktivizujúce metódy výučby chémie (01.03.2023 - 29.02.2024) – spoluriešiteľ

Medzinárodné mobility a pracovné cesty
Katedra učiteľstva a didaktiky chémie, Prírodovedecká fakulta Univerzity Karlovej v Prahe, Praha, 18.04.–22.04.2017, mobilita – školenie v rámci programu Erasmus+; školenie zamerané na počítačom podporované experimenty
Katedra učiteľstva a didaktiky chémie, Prírodovedecká fakulta Univerzity Karlovej v Prahe, Praha, 12.03.-16.03.2018, mobilita – školenie v rámci programu Erasmus+; školenie zamerané na tvorbu komplexných úloh pre rozvoj prírodovednej gramotnosti
Katedra učiteľstva a didaktiky chémie, Prírodovedecká fakulta Univerzity Karlovej v Prahe, Praha, 09.09.-13.09.2019, mobilita – školenie v rámci programu Erasmus+; školenie zamerané na bádateľsky orientovanú výučbu a výučbu s podporou digitálnych technológií

Ďalšie informácie


PF