PF

doc. RNDr. Ľubomír Šnajder, PhD.   EN

Email:
lubomir.snajder@upjs.sk
Homepage:
www.upjs.sk/PF/zamestnanec/lubomir.snajder/
Fakulta:
PF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
Pracovisko:
ÚINF - Ústav informatiky
Miestnosť:
SJ1O21
Telefón:
+421 55 234 2448
Fakulta:
PF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
Pracovisko:
ÚINF - Ústav informatiky
Miestnosť:
Telefón:
ORCID iD:
https://orcid.org/0000-0002-8854-1009
Je docentom na Ústave informatiky Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach. Dizertačnú prácu obhájil v odbore 11–17–9 Teória vyučovania matematiky (téma: Využitie multimediálnych technológií vo vzdelávaní) a habilitoval sa v odbore 9.2.3 Teória vyučovania informatiky (téma: Bádateľsky orientované vyučovanie informatiky) na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Profesionálne sa venuje diagnostike informatického myslenia žiakov a jeho rozvoj prostredníctvom programovania, diagnostiku programovacích miskoncepcií žiakov, vývoju bádateľsky a projektovo orientovaných metodík pre vyučovanie informatiky. Vyučuje predmety zamerané na úvodné programovanie (Scratch, App Inventor, MakeCode), didaktiku informatiky a didaktiku programovania, edukačný softvér, tvorbu a spracovanie multimédií, pedagogickú prax na cvičných školách. Je členom programového výboru Česko-Slovenskej Študentskej vedeckej konferencie v didaktike informatiky a členom programového výboru medzinárodnej konferencie DidInfo. Je spoluautorom 3 monografií zameraných na informatické a prírodovedné vzdelávanie, 5 učebníc informatiky pre stredné školy a desiatok metodík pre vyučovanie informatiky na strednej škole. Výsledky svojej vedeckovýskumnej a pedagogickej práce transferuje učiteľom informatiky aj študentom učiteľstva informatiky prostredníctvom vystúpení na didaktických konferenciách a seminároch, vlastného Klubu učiteľov informatiky a tiež prednáškových mobilít Erasmus+. Je tiež spoluorganizátorom, autorom a opravovateľom úloh súťaže PALMA junior v programovaní v Pythone pre žiakov stredných a základných škôl.

Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa:
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, 1988, učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov matematika a fyzika
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa:
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, 2001, 11-17-9 Teória vyučovania matematiky
Titul docent:
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, 2016, 9.2.3.Teória vyučovania informatiky

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika

Zobraziť všetko  
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Študijný program: ADUIb - Analýza dát a umelá inteligencia (OZPP), študijný odbor: Matematika - Informatika, prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
Študijný program: ADUIb - Analýza dát a umelá inteligencia (OZPP), študijný odbor: Matematika - Informatika, druhý stupeň štúdia stupeň štúdia
Študijný program: Ib - Informatika (OZPP), študijný odbor: Informatika, prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
Študijný program: Im - Informatika (OZPP), študijný odbor: Informatika, druhý stupeň štúdia stupeň štúdia
Študijný program: I-Xb - Informatika - X (OZPP), študijný odbor: Informatika v kombinácii (medziodborové štúdium), prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
Študijný program: I-Xm - Informatika - X (OZPP), študijný odbor: Informatika v kombinácii (učiteľstvo akademických predmetov), druhý stupeň štúdia stupeň štúdia
Študijný program: Id - Informatika (OZPP), študijný odbor: Informatika, tretí stupeň štúdia stupeň štúdia
Profilové predmety
ÚINF/PAZ1b/15 - Programovanie, algoritmy, zložitosť - Ib - Informatika, prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
ÚINF/PPPy/24 - Programovanie v Pythone pre pokročilých - ADUIb - Analýza dát a umelá inteligencia, prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
ÚINF/SPP1b/22 - Školské programovacie prostredia II. - XIb – medziodborové štúdium informatiky, prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
ÚINF/ZNA1/21 - Základy znalostných systémov - Im – Informatika, ADUIm – Analýza dát a umelá inteligencia, druhý stupeň štúdia stupeň štúdia
ÚINF/XDIN/25 - Informatické vzdelávanie: Didaktické prístupy a metódy - Id – Informatika, tretí stupeň štúdia stupeň štúdia
Vybrané publikácie

Antoni, Ľ., Eliaš, P., ... ,Šnajder, Ľ. (2024). Bimorphisms and attribute implications in heterogeneous formal contexts. International Journal of Approximate Reasoning, 172, 109245.

Guniš, J., Šnajder, Ľ. Antoni, Eliaš, P., Krídlo, O., Krajči, S. (2024). Formal Concept Analysis of Students’ Solutions on Computational Thinking Game. IEEE Transactions on Education. DOI: 10.1109/TE.2024.3442612

Jeskova, Z., Lukac, S., Hancova, M., Snajder, L., Gunis, J., Balogova, B., & Kires, M. (2016). EFFICACY OF INQUIRY-BASED LEARNING IN MATHEMATICS, PHYSICS AND INFORMATICS IN RELATION TO THE DEVELOPMENT OF STUDENTS'INQUIRY SKILLS. Journal of Baltic Science Education, 15(5), 559-574.

Tkáčová, Z., Šnajder, Ľ., & Guniš, J. (2019, November). Inquiry-Based Learning in Computer Science Classroom. In International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives (pp. 68-79). Cham: Springer International Publishing.

Guniš, J., Šnajder, L., Tkáčová, Z., & Gunišová, V. (2020, September). Inquiry-Based Python Programming at Secondary Schools. In 2020 43rd International Convention on Information, Communication and Electronic Technology (MIPRO) (pp. 750-754). IEEE.

Vybrané projekty
KEGA 012UPJŠ-4/2021 Vývoj digitálnej knižnice interdisciplinárnych STEAM projektov a jej implementácia do informatického, matematického a prírodovedného vzdelávania na stredných školách (2021-2023) - zodpovedný riešiteľ
NFP312010AFP1 Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ zameraná na cielený rozvoj profesijných kompetencií budúcich učiteľov (2020-2023) - riešiteľ
KEGA 004UPJŠ-4/2020 Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole (2020-2022) - riešiteľ
VEGA 1/0265/17 Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky (2017 – 2020) - riešiteľ
KEGA 029UKF-4/2018 Inovatívne metódy vo výučbe programovania v príprave učiteľov a IT odborníkov (2018 – 2020) - zástupca zodpovedného riešiteľa

Erasmus+ KA220-HED-EF63108C Adaptive Learning Management Platform for STEM (2021 – 2024) - riešiteľ

KEGA 010UPJŠ-4/2024 Využitie umelej inteligencie vo vyučovaní školskej informatiky na stredných školách (2024-2026) - zástupca zodpovedného riešiteľa

Medzinárodné mobility a pracovné cesty
University of Debrecen, Faculty of informatics, Kassai ut 26, 4028 Debrecen, Maďarsko, 20. - 27. 5. 2019, Erasmus+ učiteľská prednášková mobilita
Kazimierz Pulaski University of Technology and Humanities in Radom, Faculty of Philology and Pedagogy, Malczewskiego 29, 26-600 Radom, Poľsko, 17. – 23. 5. 2009, 16. – 21. 5. 2010 a 22. – 28. 5. 2011, Erasmus učiteľské prednáškové mobility
Charles University, Faculty of Education, Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1, Česká republika, 14. – 19. 4. 2013 a 2. – 5. 5. 2016, Erasmus učiteľské prednáškové mobility
University of Ostrava, Faculty of Education, Fráni Šrámka 3, 709 00 Ostrava, Česká republika, 22. – 27. 3. 2015, Erasmus učiteľská prednášková mobilita
University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education, Jeronýmova 10, 371 15 České Budějovice, Česká republika, 27. – 30. 3. 2017, Erasmus učiteľská prednášková mobilita
Organizačné aktivity
On-line programátorská súťaž PALMA junior (Programovanie, ALgoritmy, MAtematika) pre žiakov základných a stredných škôl s organizačným poriadkom registrovaným na Ministerstve školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky pod číslom 2020/8805:19-A2220 - spoluorganizátor, tvorca súťažných zadaní a opravovateľ - Prírodovedecká fakulta UPJŠ v Košiciach, od 2005
Klub učiteľov informatiky (neformálne vzdelávanie učiteľov informatiky stredných a základných škôl) - garant, spoluorganizátor a lektor - Prírodovedecká fakulta UPJŠ v Košiciach, od 2001
Ústredná predmetová komisia informatiky - člen komisie - Štátny pedagogický ústav, Bratislava, 1996 – 2004, 2008 – 2010, 2013 – 2015, 2016 – 2020
Programový výbor medzinárodnej konferencie o vyučovaní informatiky DidInfo - člen - UMB Banská Bystrica, Slovenská republika a TUL Liberec, Česká republika, od 2011
Programový výbor Česko-Slovenskej ŠVK z didaktiky informatiky - člen - UK Bratislava, OU Ostrava, UKF Nitra, PU Prešov, KU Ružomberok, UP Olomouc, od 2015

Doplňujúce informácie o osobe

Ocenenia
  • Cena dekana PF UPJŠ za rozvoj fakulty (Košice, 28. 3. 2018)
  • Cena dekana PF UPJŠ za pedagogickú činnosť učiteľov (Košice 20. 3. 2013)
  • Vyznamenanie za vynikajúcu pedagogickú prácu v Jednote slovenských matematikov a fyzikov (Nitra, 22. 6. 2002)
  • Čestné uznanie za iniciatívnu prácu v Jednote slovenských matematikov a fyzikov (Nitra, 3. 7. 1999)
  • Projekty
  • Erasmus+ KA220-HED-EF63108C Adaptive Learning Management Platform for STEM (2021 – 2024)
  • KEGA 012UPJŠ-4/2021 Vývoj digitálnej knižnice interdisciplinárnych STEAM projektov a jej implementácia do informatického, matematického a prírodovedného vzdelávania na SŠ (2021 – 2023) – zodpovedný riešiteľ Doc. RNDr. Ľubomír Šnajder, PhD.
  • Národný projekt IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie (2016 – 2022)
  • NFP312010AFP1 Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ zameraná na cielený rozvoj profesijných kompetencií budúcich učiteľov (IPPU, 2020 – 2023)
  • KEGA 004UPJŠ-4/2020 Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na ZŠ (2020-2022)
  • KEGA 029UKF-4/2018 Inovatívne metódy vo výučbe programovania v príprave učiteľov a IT odborníkov (01/2018 – 03/2021) – zástupca za UPJŠ Doc. RNDr. Ľubomír Šnajder, PhD.
  • VEGA 1/0265/17 Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky (01/2017 – 03/2021)
  • APVV 0715–12 Výskum efektívnosti metód inovácie výučby matematiky, fyziky a informatiky (2013 – 2016)
  • Erasmus+ SciVis - Making Science Visible (2014-2016)
  • VEGA 1/0073/15 Škálovateľné výpočtové metódy analýzy štruktúrovaných a neštruktúrovaných dát s prvkami neurčitosti (2015 – 2017)
  • Medzinárodná spolupráca
  • Charles University, Faculty of Education in Prague, Faculty of Education, Czech Republic
  • University of West Bohemia in Pilsen, Faculty of Education, Czech Republic
  • Palacký University Olomouc in Olomouc, Faculty of Education, Czech Republic
  • University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education, Czech Republic
  • Technical University of Liberec, Faculty of Science, Humanities and Education, Czech Republic
  • University of Ostrava, Faculty of Education, Czech Republic
  • University of Debrecen, Faculty of informatics, Hungary
  • Kazimierz Pulaski University of Technology and Humanities in Radom, Faculty of Philology and Pedagogy, Poland
  • University of Palermo, Department of Physics and Chemistry, Italy
  • University of Patras, Department of Education and Early Childhood Education, Greece
  • Záľuby
    zborový spev, vedecký humor, rekreačná cyklistika

    Ďalšie informácie


    PF