Email:
|
lubomir.snajder@upjs.sk | |
Homepage:
|
www.upjs.sk/PF/zamestnanec/lubomir.snajder/ | |
Fakulta:
|
PF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
|
|
Pracovisko:
|
ÚINF
-
Ústav informatiky
|
|
Miestnosť:
|
SJ1O21 | |
Telefón:
|
+421 55 234 2448 | |
Fakulta:
|
PF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
|
|
Pracovisko:
|
ÚINF
-
Ústav informatiky
|
|
Miestnosť:
|
||
Telefón:
|
||
ORCID iD:
|
https://orcid.org/0000-0002-8854-1009 |
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie,
rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole
v aktuálnom akademickom roku
|
Študijný program: ADUIb - Analýza dát a umelá inteligencia (OZPP), študijný odbor: Matematika - Informatika, prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
|
Študijný program: ADUIb - Analýza dát a umelá inteligencia (OZPP), študijný odbor: Matematika - Informatika, druhý stupeň štúdia stupeň štúdia
|
Študijný program: Ib - Informatika (OZPP), študijný odbor: Informatika, prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
|
Študijný program: Im - Informatika (OZPP), študijný odbor: Informatika, druhý stupeň štúdia stupeň štúdia
|
Študijný program: I-Xb - Informatika - X (OZPP), študijný odbor: Informatika v kombinácii (medziodborové štúdium), prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
|
Študijný program: I-Xm - Informatika - X (OZPP), študijný odbor: Informatika v kombinácii (učiteľstvo akademických predmetov), druhý stupeň štúdia stupeň štúdia
|
Študijný program: Id - Informatika (OZPP), študijný odbor: Informatika, tretí stupeň štúdia stupeň štúdia
|
Profilové predmety
|
ÚINF/PAZ1b/15 - Programovanie, algoritmy, zložitosť - Ib - Informatika, prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
|
ÚINF/PPPy/24 - Programovanie v Pythone pre pokročilých - ADUIb - Analýza dát a umelá inteligencia, prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
|
ÚINF/SPP1b/22 - Školské programovacie prostredia II. - XIb – medziodborové štúdium informatiky, prvý stupeň štúdia stupeň štúdia
|
ÚINF/ZNA1/21 - Základy znalostných systémov - Im – Informatika, ADUIm – Analýza dát a umelá inteligencia, druhý stupeň štúdia stupeň štúdia
|
ÚINF/XDIN/25 - Informatické vzdelávanie: Didaktické prístupy a metódy - Id – Informatika, tretí stupeň štúdia stupeň štúdia
|
Vybrané publikácie
|
Antoni, Ľ., Eliaš, P., ... ,Šnajder, Ľ. (2024). Bimorphisms and attribute implications in heterogeneous formal contexts. International Journal of Approximate Reasoning, 172, 109245. |
Guniš, J., Šnajder, Ľ. Antoni, Eliaš, P., Krídlo, O., Krajči, S. (2024). Formal Concept Analysis of Students’ Solutions on Computational Thinking Game. IEEE Transactions on Education. DOI: 10.1109/TE.2024.3442612 |
Jeskova, Z., Lukac, S., Hancova, M., Snajder, L., Gunis, J., Balogova, B., & Kires, M. (2016). EFFICACY OF INQUIRY-BASED LEARNING IN MATHEMATICS, PHYSICS AND INFORMATICS IN RELATION TO THE DEVELOPMENT OF STUDENTS'INQUIRY SKILLS. Journal of Baltic Science Education, 15(5), 559-574. |
Tkáčová, Z., Šnajder, Ľ., & Guniš, J. (2019, November). Inquiry-Based Learning in Computer Science Classroom. In International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives (pp. 68-79). Cham: Springer International Publishing. |
Guniš, J., Šnajder, L., Tkáčová, Z., & Gunišová, V. (2020, September). Inquiry-Based Python Programming at Secondary Schools. In 2020 43rd International Convention on Information, Communication and Electronic Technology (MIPRO) (pp. 750-754). IEEE. |
Vybrané projekty
|
KEGA 012UPJŠ-4/2021 Vývoj digitálnej knižnice interdisciplinárnych STEAM projektov a jej implementácia do informatického, matematického a prírodovedného vzdelávania na stredných školách (2021-2023) - zodpovedný riešiteľ
|
NFP312010AFP1 Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ zameraná na cielený rozvoj profesijných kompetencií budúcich učiteľov (2020-2023) - riešiteľ
|
KEGA 004UPJŠ-4/2020 Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole (2020-2022) - riešiteľ
|
VEGA 1/0265/17 Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky (2017 – 2020) - riešiteľ
|
KEGA 029UKF-4/2018 Inovatívne metódy vo výučbe programovania v príprave učiteľov a IT odborníkov (2018 – 2020) - zástupca zodpovedného riešiteľa
|
Erasmus+ KA220-HED-EF63108C Adaptive Learning Management Platform for STEM (2021 – 2024) - riešiteľ |
KEGA 010UPJŠ-4/2024 Využitie umelej inteligencie vo vyučovaní školskej informatiky na stredných školách (2024-2026) - zástupca zodpovedného riešiteľa |
Medzinárodné mobility a pracovné cesty
|
University of Debrecen, Faculty of informatics, Kassai ut 26, 4028 Debrecen, Maďarsko, 20. - 27. 5. 2019, Erasmus+ učiteľská prednášková mobilita
|
Kazimierz Pulaski University of Technology and Humanities in Radom, Faculty of Philology
and Pedagogy, Malczewskiego 29, 26-600 Radom, Poľsko, 17. – 23. 5. 2009, 16. – 21. 5. 2010 a 22. – 28. 5. 2011, Erasmus učiteľské prednáškové mobility
|
Charles University, Faculty of Education, Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1, Česká republika, 14. – 19. 4. 2013 a 2. – 5. 5. 2016, Erasmus učiteľské prednáškové mobility
|
University of Ostrava, Faculty of Education, Fráni Šrámka 3, 709 00 Ostrava, Česká republika, 22. – 27. 3. 2015, Erasmus učiteľská prednášková mobilita
|
University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education, Jeronýmova 10, 371 15 České Budějovice, Česká republika, 27. – 30. 3. 2017, Erasmus učiteľská prednášková mobilita
|
Organizačné aktivity
|
On-line programátorská súťaž PALMA junior (Programovanie, ALgoritmy, MAtematika) pre
žiakov základných a stredných škôl s organizačným poriadkom registrovaným na Ministerstve
školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky pod číslom 2020/8805:19-A2220
- spoluorganizátor, tvorca súťažných zadaní a opravovateľ - Prírodovedecká fakulta UPJŠ v Košiciach, od 2005
|
Klub učiteľov informatiky (neformálne vzdelávanie učiteľov informatiky stredných a
základných škôl) - garant, spoluorganizátor a lektor - Prírodovedecká fakulta UPJŠ v Košiciach, od 2001
|
Ústredná predmetová komisia informatiky - člen komisie - Štátny pedagogický ústav, Bratislava, 1996 – 2004, 2008 – 2010, 2013 – 2015, 2016 – 2020
|
Programový výbor medzinárodnej konferencie o vyučovaní informatiky DidInfo - člen - UMB Banská Bystrica, Slovenská republika a TUL Liberec, Česká republika, od 2011
|
Programový výbor Česko-Slovenskej ŠVK z didaktiky informatiky - člen - UK Bratislava, OU Ostrava, UKF Nitra, PU Prešov, KU Ružomberok, UP Olomouc, od 2015
|
Ocenenia
|
|
Projekty
|
|
Medzinárodná spolupráca
|
|
Záľuby
|
zborový spev, vedecký humor, rekreačná cyklistika
|