Email:
|
maria.ganajova@upjs.sk | |
Homepage:
|
turing.science.upjs.sk/~ganajova | |
Fakulta:
|
PF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
|
|
Pracovisko:
|
ÚCHV
-
Ústav chemických vied
|
|
Miestnosť:
|
RC1O219 | |
Telefón:
|
+421 55 234 2337 | |
Fakulta:
|
PF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
|
|
Pracovisko:
|
ÚCHV
-
Ústav chemických vied
|
|
Miestnosť:
|
RC1O219 | |
Telefón:
|
+421 55 234 2337 | |
ORCID iD:
|
0000-0002-9060-0987 |
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie,
rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole
v aktuálnom akademickom roku
|
Študijný program: učiteľstvo chémie (v kombinácii), študijný odbor: učiteľstvo a pedagogické vedy, II. stupeň štúdia
|
Profilové predmety
|
ÚCHV/DCH1/22 Didaktika chémie I - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
|
ÚCHV/DCH2/22 Didaktika chémie II - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
|
ÚCHV/SPC1a/22 Špeciálne praktikum školských pokusov I - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
|
ÚCHV/AMCU/22 Aktivizujúce metódy výučby chémie - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
|
ÚCHV/MPPb/15 Výstupová priebežná prax - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
|
ÚCHV/MPPc/15 Výstupová súvislá prax I - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
|
ÚCHV/MPPd/15 Výstupová súvislá prax II - učiteľstvo chémie (v kombinácii), II. stupeň štúdia
|
Vybrané publikácie
|
GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana. Ako napĺňať požiadavky pre výučbu chémie v 21. storočí. In: Chemické listy. - ISSN 0009-2770. - Roč. 112, č. 1 (2018), s. 43-51. rok 2018 Chemické listy, IF= 0,311, Q4 (CHEMISTRY, MULTIDISCIPLINARY)- WoS, Q4 (Chemistry (miscellaneous))- Scimago. SCOPUS (ID: 2-s2.0-85043759806); Web of Science Core Collection (ID: WOS: 000427968600008). |
OROSOVÁ, Renáta - GANAJOVÁ, Mária - SZARKA, Katarína - BABINČÁKOVÁ, Mária. Hodnotenie v prírodovedných predmetoch v podmienkach slovenského školstva. - In: Scientia in educatione: the Scientific Journal for Science and Mathematics Educational Research: vědecký recenzovaný časopis pro oborové didaktiky přírodovědných předmětů a matematiky. - ISSN 1804-7106. - Roč. 10, č. 1 (2019), s. 17-32. - DOI 10.14712/18047106.1320. |
BABINČÁKOVÁ, Mária - GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - BERNARD, Pawel. Influence of Formative Assessment Classroom Techniques (FACTs) on student’s outcomes in chemistry at secondary school. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 19, č. 1 (2020), s. 36-49. - DOI 10.33225/jbse/20.19.36. rok 2020 Journal of Baltic Science Education, IF= 1,182, Q2 (EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH)- WoS, Q2 (EDucation)- Scimago. SCOPUS (ID: 2-s2.0-85079537791); Web of Science Core Collection (ID: WOS: 000513806100004). |
SOTÁKOVÁ, Ivana - GANAJOVÁ, Mária - BABINČÁKOVÁ, Mária. Inquiry-Based Science Education as a revision strategy. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 19, č. 3 (2020), s. 499-513. - DOI 10.33225/jbse/20.19.499. rok 2020 Journal of Baltic Science Education, IF= 1,182, Q2 (EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH)- WoS, Q2 (EDucation)- Scimago. SCOPUS (ID: 2-s2.0-85085949672); Web of Science Core Collection (ID: WOS:000538162000012). |
GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - LUKÁČ, Stanislav - JEŠKOVÁ, Zuzana - JURKOVÁ, Veronika - OROSOVÁ, Renáta. Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 20, č. 2 (2021), s. 204-222. - DOI 10.33225/jbse/21.20.204. rok 2021 Journal of Baltic Science Education, IF= 1,182, Q2 (EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH)- WoS, Q2 (EDucation)- Scimago. SCOPUS (ID: 2-s2.0-85103939195); Web of Science Core Collection (ID: WOS:000637528500004). |
GANAJOVÁ, Mária - BRESTENSKÁ, Beáta - GUNIŠ, Ján - JEŠKOVÁ, Zuzana - KIREŠ, Marián - LEŠKOVÁ, Andrea - LUKÁČ, Stanislav - OROSOVÁ, Renáta - SOTÁKOVÁ, Ivana - SZARKA, Katarína - ŠNAJDER, Ľubomír. Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky; recenzenti Hana Čtrnáctová, Kinga Horváth, Veronika Laufková. - 1. vyd. - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2021. - 449 s. [20 AH]. - recenzované. - ISBN 9788081529733. |
OROSOVÁ, Renáta - GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana. The effect of formative assessment on the development of conceptual understanding in students. In: AD ALTA : journal of interdisciplinary research. - ISSN 1804-7890. - Roč. 12, č. 1 (2022), s. 122-129. WOS CC. |
GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - DZURIŠINOVÁ, Zuzana - ČTRNÁCTOVÁ, Hana. Systémové úlohy vo výučbe anorganickej chémie [Systemic Tasks in the Teaching of Inorganic Chemistry]. - recenzované. In: Chemické listy : časopis Asociace českých chemických společností. - ISSN 0009-2770. - Roč. 116, č. 9 (2022), s. 552-560. https://doi.org/10.54779/chl20220552, SCOPUS; WOS CC; CCC. |
GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - ČTRNÁCTOVÁ, Hana. (2023). Systémové úlohy vo výučbe organickej chémie [Systemic Tasks in the Teaching of Organic Chemistry]. - recenzované. In: Chemické listy : časopis Asociace českých chemických společností. - ISSN 0009-2770. - Roč. 117, č. 8 (2023), s. 522-533, https://doi.org/10.54779/chl20230522, SCOPUS; WOS CC; CCC. |
SOTÁKOVÁ, Ivana - GANAJOVÁ, Mária. (2023). The effect of the 5E instructional model on students’ cognitive processes and their attitudes towards chemistry as a subject. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(9), em2317. |
Vybrané projekty
|
Národný projekt IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie (1. 9. 2016 – 31. 08. 2022)/ Kód ITMS2014+: 312011F057 / OP Ľudské zdroje / Európsky sociálny fond – spoluriešiteľ, https://itakademia.sk/ |
VEGA 1/0265/17 Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky (2017 - 2020) – vedúca projektu
|
KEGA 008UPJŠ-4/2018 Inovácia obsahu, metód a foriem výučby praktických cvičení chemických odborov s priamou účasťou potenciálnych zamestnávateľov z praxe (2018 - 2020) – spoluriešiteľ |
KEGA 004UPJŠ-4/2020 Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole (2020 - 2022) – zástupkyňa vedúcej projektu |
Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ vrámci projektu č. NFP312010AFP1 (2020 - 2023) / OP Ľudské zdroje / Európsky sociálny fond – spoluriešiteľ |
KEGA 006UPJŠ-4/2021 Tvorba obsahu, metód a foriem výučby pre nový profesijne orientovaný študijný program Chemický laborant - špecialista na UCHV PF UPJŠ (2021 - 2023) – spoluriešiteľ |
KEGA 001UPJŠ-4/2023 Implementácia formatívneho hodnotenia do výučby na základnej škole so zameraním na digitálnu formu (2023 - 2025) – zástupkyňa vedúcej projektu |
VVGS-2023-2521 Vnútorný vedecký grantový systém IPEL Rozvoj digitálnych kompetencií budúcich učiteľov chémie v rámci predmetu Aktivizujúce metódy výučby chémie (01.03.2023 - 29.02.2024) - vedúca projektu |
Medzinárodné mobility a pracovné cesty
|
Georg August Universität Göttingen, Nemecko, august 1994, stáž
|
Universität Bayreuth, Nemecko, júl 2000, stáž
|
Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften der Christian Albrechts Universität, Kiel, Nemecko, marec 2001 (2 týždne), stáž
|
Technische Universität Wien, Rakúsko, júl 2004, stáž
|
Katedra učiteľstva a didaktiky chémie, Prírodovedecká fakulta, Univerzita Karlova, Praha, 12.03.-16.03.2018, mobilita učiteľov – výučba v rámci Erasmus +
|
Katedra učiteľstva a didaktiky chémie, Prírodovedecká fakulta, Univerzita Karlova, Praha, 09.09.-13.09.2019, mobilita učiteľov – výučba v rámci Erasmus +
|
Katedra chemie, Prírodovedecká fakulta, Ostravská univerzita, Ostrava, 30.01 - 03.02.2023, mobilita učiteľov – výučba v rámci Erasmus +
|
Organizačné aktivity
|
vedúca oddelenia - Oddelenie didaktiky chémie, Ústav chemických vied, Prírodovedecká fakulta UPJŠ v Košiciach, od roku 2002
|
školiteľka PhD. v študijnom programe Didaktika chémie - Prírodovedecká fakulta, Univerzita Karlova, od roku 2008
|
predsedkyňa pre Výučbu chémie pre Východoslovenský kraj - Slovenská chemická spoločnosť, od roku 2002
|
členka predmetovej komisie pre chémiu - Štátny pedagogický ústav, od roku 2000
|
členka vedeckých výborov zahraničných konferencií - DidSci – Research in Didactics of Science, od roku 2004
|
členka vedeckých výborov domácich konferencií - Zjazd chemických spoločností, od roku 2001
|
predsedníčka organizačného výboru DidSci+2022 - DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS, 2022
|
pozvané prednášky - Štátny pedagogický ústav, 1995
|
Ocenenia
|
Projekt KEGA č. 3/6301/08 „Vzdelávanie učiteľov chémie a prírodovedných predmetov k vybraným témam trvalo udržateľného rozvoja formou blended learning“ - ocenenie udelené MŠ SR jún 2011 splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov) Projekt KEGA 027UPJŠ-4/2011 Tvorba a implementácia digitálnej knižnice pre výučbu prierezových tém Štátneho vzdelávacieho programu - ocenenie udelené MŠ SR jún 2014 splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov)
|
Projekty
|
|
Medzinárodná spolupráca
|
|
Iné
|
|
Zaujímavé linky
|
|
Záľuby
|
cestovanie a turistika
|