Email:
|
stanislav.lukac@upjs.sk | |
Homepage:
|
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/stanislav.lukac | |
Fakulta:
|
PF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
|
|
Pracovisko:
|
ÚMAT
-
Ústav matematiky
|
|
Miestnosť:
|
SJ1O56 | |
Telefón:
|
+421 55 234 2566 | |
Fakulta:
|
PF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
|
|
Pracovisko:
|
ÚMAT
-
Ústav matematiky
|
|
Miestnosť:
|
||
Telefón:
|
||
ORCID iD:
|
0000-0003-4863-2819 |
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie,
rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole
v aktuálnom akademickom roku
|
Študijný program: Osoba zodpovedná za študijný program Matematika, študijný odbor: Matematika medziodborové štúdium, Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa stupeň štúdia
|
Študijný program: Člen odborovej komisie doktorandského štúdia pre odbor Teória vyučovania matematiky, študijný odbor: Teória vyučovania matematiky, Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa stupeň štúdia
|
Študijný program: Člen rady študijného programu Rozširujúceho štúdia matematiky, študijný odbor: Učiteľstvo akademických predmetov, Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa stupeň štúdia
|
Profilové predmety
|
ÚMV/dDTM/15 Digitálne technológie v matematickom vzdelávaní - Teória vyučovania matematiky, Vysokoškolské štúdium tretieho stupňa stupeň štúdia
|
ÚMV/dVPM/15 Výskumný prístup k matematickému vzdelávaniu - Teória vyučovania matematiky, Vysokoškolské štúdium tretieho stupňa stupeň štúdia
|
ÚMV/MZF/22 Matematické základy finančnej gramotnosti - MXmu, učiteľstvo matematiky v kombinácii, Vysokoškolské štúdium druhého stupňa stupeň štúdia
|
ÚMV/GEO2b/22 Geometria II - MXb, Matematika – medziodborové štúdium, Vysokoškolské štúdium prvého stupňa stupeň štúdia
|
Prehľad o zodpovednosti za rozvoj
a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom
roku
|
Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania: Teória vyučovania matematiky, študijný odbor, ku ktorému je priradený: Matematika
|
Vybrané publikácie
|
ADM - M. Ganajová, I. Sotáková, S. Lukáč, Z. Ješková, V. Jurková, R. Orosová: Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education. Journal of Baltic Science Education, vol. 20, no. 2, 2021, 204-222, citované 19-krát |
V3 – Z. Ješková, S. Lukáč, Ľ. Šnajder, J. Guniš, D. Klein, M. Kireš: Active Learning in STEM Education with Regard to the Development of Inquiry Skills. Education Sciences, vol. 12, no. 10, 2022, citované 18-krát |
ADE - S. Lukáč, T. Gavala: Interactive learning environment supporting visualization in the teaching of probability. ICTE Journal, vol. 8, no. 1, 2019, 48-60, citované 4-krát |
AFC - J. Sekerák, S. Lukáč, J. Doboš: Development of inquiry skills to analyse and determine relationships between variables in mathematics teaching using GeoGebra. In: EDULEARN20 proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning Technologies, Valencia: IATED, 2020, 2463-2471, citované 0-krát |
V2 - T. Gavala, S. Lukáč: Development of preservice mathematics teachers’ competencies for inquiry-based teaching. In: Different perspectives on transgressions in mathematics and its education. Krakov, Wydawnictwo naukowe UP, 2020, 161-178, citované 0-krát |
Vybrané projekty
|
Kultúrna a edukačná agentúra KEGA: 004UPJŠ-4/2020 - Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole, spoluriešiteľ. Creation, Implementation, and Verification of the Effectiveness of Digital Library with the Formative Assessment Tools for the Natural Sciences, Mathematics and Informatics at the Elementary School. |
Kultúrna a edukačná agentúra KEGA: 020UPJŠ-4/2020 - Rozvíjanie poznania dôležitého pre učiteľa matematiky, spoluriešiteľ. Development of Mathematical Knowledge for Teaching |
Kultúrna a edukačná agentúra KEGA: 001UPJŠ-4/2023: Implementácia formatívneho hodnotenia do výučby na základnej škole so zameraním na digitálnu formu. Implementation of formative assessment in primary school teaching with a focus on digital form. |
Medzinárodné mobility a pracovné cesty
|
Pedagogická fakulta KU v Prahe, Praha, ČR, 8.6.2008 - 14.6.2008, Mobilita spojená s prednáškou a konzultáciami za účelom nadviazania užšej spolupráce
v oblasti využívania e-learningu vo vzdelávaní budúcich učiteľov matematiky.
|
Department of Mathematics at the University of Bayreuth, Bayreuth, Nemecko, 20.06.2004 - 27.06.2004, Mobilita spojená s prednáškou a konzultáciami za účelom nadviazania spolupráce v oblasti
integrovania dynamických geometrických systémov do vyučovania matematiky.
|
Department of Mathematics at the University of Bayreuth, Bayreuth, Nemecko, 31.8.2003 – 8.9. 2003, Mobilita spojená s prednáškou a konzultáciami za účelom nadviazania spolupráce v oblasti
využívania IKT pri riešení problémov vo vyučovaní matematiky.
|
Organizačné aktivity
|
Národné centrum pre digitálnu transformáciu vzdelávania - Ministerstvo školstva, vedy výskumu a športu SR, 2024 - 2027
|
Projekty
|
Zástupca vedúceho projektu agentúry KEGA
Medzinárodný projekt Tempus Phare AC_JEP-14327-1999: Model ďalšieho vzdelávania učiteľov prírodovedných predmetov |
Iné
|
Klub učiteľov matematiky
|