PF

doc. RNDr. Stanislav Lukáč, PhD.   EN

Email:
stanislav.lukac@upjs.sk
Homepage:
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/stanislav.lukac
Fakulta:
PF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
Pracovisko:
ÚMAT - Ústav matematiky
Miestnosť:
SJ1O56
Telefón:
+421 55 234 2566
Fakulta:
PF UPJŠ - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
Pracovisko:
ÚMAT - Ústav matematiky
Miestnosť:
Telefón:
ORCID iD:
0000-0003-4863-2819

Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa:
Prírodovedecká fakulta UPJŠ Košice, 1985, Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov aprobácie matematika – fyzika
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa:
Prírodovedecká fakulta UPJŠ Košice, 2002, Teória vyučovania matematiky
Titul docent:
Prírodovedecká fakulta UPJŠ Košice, 2012, Teória vyučovania matematiky

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika

Zobraziť všetko  
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Študijný program: Osoba zodpovedná za študijný program Matematika, študijný odbor: Matematika medziodborové štúdium, Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa stupeň štúdia
Študijný program: Člen odborovej komisie doktorandského štúdia pre odbor Teória vyučovania matematiky, študijný odbor: Teória vyučovania matematiky, Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa stupeň štúdia
Študijný program: Člen rady študijného programu Rozširujúceho štúdia matematiky, študijný odbor: Učiteľstvo akademických predmetov, Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa stupeň štúdia
Profilové predmety
ÚMV/dDTM/15 Digitálne technológie v matematickom vzdelávaní - Teória vyučovania matematiky, Vysokoškolské štúdium tretieho stupňa stupeň štúdia
ÚMV/dVPM/15 Výskumný prístup k matematickému vzdelávaniu - Teória vyučovania matematiky, Vysokoškolské štúdium tretieho stupňa stupeň štúdia
ÚMV/MZF/22 Matematické základy finančnej gramotnosti - MXmu, učiteľstvo matematiky v kombinácii, Vysokoškolské štúdium druhého stupňa stupeň štúdia
ÚMV/GEO2b/22 Geometria II - MXb, Matematika – medziodborové štúdium, Vysokoškolské štúdium prvého stupňa stupeň štúdia
Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania: Teória vyučovania matematiky, študijný odbor, ku ktorému je priradený: Matematika
Vybrané publikácie

ADM - M. Ganajová, I. Sotáková, S. Lukáč, Z. Ješková, V. Jurková, R. Orosová: Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education. Journal of Baltic Science Education, vol. 20, no. 2, 2021, 204-222, citované 19-krát

V3 – Z. Ješková, S. Lukáč, Ľ. Šnajder, J. Guniš, D. Klein, M. Kireš: Active Learning in STEM Education with Regard to the Development of Inquiry Skills. Education Sciences, vol. 12, no. 10, 2022, citované 18-krát

ADE - S. Lukáč, T. Gavala: Interactive learning environment supporting visualization in the teaching of probability. ICTE Journal, vol. 8, no. 1, 2019, 48-60, citované 4-krát

AFC - J. Sekerák, S. Lukáč, J. Doboš: Development of inquiry skills to analyse and determine relationships between variables in mathematics teaching using GeoGebra. In: EDULEARN20 proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning Technologies, Valencia: IATED, 2020, 2463-2471, citované 0-krát

V2 - T. Gavala, S. Lukáč: Development of preservice mathematics teachers’ competencies for inquiry-based teaching. In: Different perspectives on transgressions in mathematics and its education. Krakov, Wydawnictwo naukowe UP, 2020, 161-178, citované 0-krát

Vybrané projekty

Kultúrna a edukačná agentúra KEGA: 004UPJŠ-4/2020 - Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole, spoluriešiteľ. Creation, Implementation, and Verification of the Effectiveness of Digital Library with the Formative Assessment Tools for the Natural Sciences, Mathematics and Informatics at the Elementary School.

Kultúrna a edukačná agentúra KEGA: 020UPJŠ-4/2020 - Rozvíjanie poznania dôležitého pre učiteľa matematiky, spoluriešiteľ. Development of Mathematical Knowledge for Teaching

Kultúrna a edukačná agentúra KEGA: 001UPJŠ-4/2023: Implementácia formatívneho hodnotenia do výučby na základnej škole so zameraním na digitálnu formu.

Implementation of formative assessment in primary school teaching with a focus on digital form.

Medzinárodné mobility a pracovné cesty
Pedagogická fakulta KU v Prahe, Praha, ČR, 8.6.2008 - 14.6.2008, Mobilita spojená s prednáškou a konzultáciami za účelom nadviazania užšej spolupráce v oblasti využívania e-learningu vo vzdelávaní budúcich učiteľov matematiky.
Department of Mathematics at the University of Bayreuth, Bayreuth, Nemecko, 20.06.2004 - 27.06.2004, Mobilita spojená s prednáškou a konzultáciami za účelom nadviazania spolupráce v oblasti integrovania dynamických geometrických systémov do vyučovania matematiky.
Department of Mathematics at the University of Bayreuth, Bayreuth, Nemecko, 31.8.2003 – 8.9. 2003, Mobilita spojená s prednáškou a konzultáciami za účelom nadviazania spolupráce v oblasti využívania IKT pri riešení problémov vo vyučovaní matematiky.
Organizačné aktivity
Národné centrum pre digitálnu transformáciu vzdelávania - Ministerstvo školstva, vedy výskumu a športu SR, 2024 - 2027

Doplňujúce informácie o osobe

Projekty
Zástupca vedúceho projektu agentúry KEGA
Medzinárodný projekt Tempus Phare AC_JEP-14327-1999: Model ďalšieho vzdelávania učiteľov prírodovedných predmetov
Iné
Klub učiteľov matematiky

Ďalšie informácie


PF