Email:
|
stanislav.lukac@upjs.sk | |
Homepage:
|
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/stanislav.lukac | |
Fakulta:
|
PF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Prírodovedecká fakulta
|
|
Pracovisko:
|
ÚMAT
-
Ústav matematiky
|
|
Miestnosť:
|
SJ1O56 | |
Telefón:
|
+421 55 234 2566 | |
Fakulta:
|
PF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach Prírodovedecká fakulta
|
|
Pracovisko:
|
ÚMAT
-
Ústav matematiky
|
|
Miestnosť:
|
||
Telefón:
|
||
ORCID iD:
|
0000-0003-4863-2819 |
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie,
rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole
v aktuálnom akademickom roku
|
Študijný program: Osoba zodpovedná za študijný program Matematika, študijný odbor: Matematika medziodborové štúdium, Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa stupeň štúdia
|
Študijný program: Člen odborovej komisie doktorandského štúdia pre odbor Teória vyučovania matematiky, študijný odbor: Teória vyučovania matematiky, Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa stupeň štúdia
|
Študijný program: Člen rady študijného programu Rozširujúceho štúdia matematiky, študijný odbor: Učiteľstvo akademických predmetov, Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa stupeň štúdia
|
Profilové predmety
|
ÚMV/dDTM/15 Digitálne technológie v matematickom vzdelávaní - Teória vyučovania matematiky, Vysokoškolské štúdium tretieho stupňa stupeň štúdia
|
ÚMV/dVPM/15 Výskumný prístup k matematickému vzdelávaniu - Teória vyučovania matematiky, Vysokoškolské štúdium tretieho stupňa stupeň štúdia
|
ÚMV/MZF/22 Matematické základy finančnej gramotnosti - MXmu, učiteľstvo matematiky v kombinácii, Vysokoškolské štúdium druhého stupňa stupeň štúdia
|
ÚMV/GEO2b/22 Geometria II - MXb, Matematika – medziodborové štúdium, Vysokoškolské štúdium prvého stupňa stupeň štúdia
|
Prehľad o zodpovednosti za rozvoj
a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom
roku
|
Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania: Teória vyučovania matematiky, študijný odbor, ku ktorému je priradený: Matematika
|
Vybrané publikácie
|
ADM - M. Ganajová, I. Sotáková, S. Lukáč, Z. Ješková, V. Jurková, R. Orosová: Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education. Journal of Baltic Science Education, vol. 20, no. 2, 2021, 204-222, citované 7-krát |
V3 – Z. Ješková, S. Lukáč, Ľ. Šnajder, J. Guniš, D. Klein, M. Kireš: Active Learning in STEM Education with Regard to the Development of Inquiry Skills. Education Sciences, vol. 12, no. 10, 2022, citované 2-krát |
ADE - S. Lukáč, T. Gavala: Interactive learning environment supporting visualization in the teaching of probability. ICTE Journal, vol. 8, no. 1, 2019, 48-60, citované 2-krát |
AFD - S. Lukáč, J. Sekerák: The use of the system Geogebra for graphical interpretation of functional dependencies in mathematics teaching. In: ICETA 2017: 15th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, proceedings, Starý Smokovec, 2017, 245-250, citované 2-krát |
V2 - T. Gavala, S. Lukáč: Development of preservice mathematics teachers’ competencies for inquiry-based teaching. In: Different perspectives on transgressions in mathematics and its education. Krakov, Wydawnictwo naukowe UP, 2020, 161-178, citované 0-krát |
Vybrané projekty
|
Agentúra na podporu výskumu a vývoja: APVV-0715-12: Výskum efektívnosti metód inovácie výučby matematiky, fyziky a informatiky, zodpovedný riešiteľ. Doba riešenia projektu: 01.10.2013 - 31.12.2016. Projekt bol zameraný na vytvorenie modelu implementácie bádateľsky orientovaného vyučovania matematiky, fyziky a informatiky a výskum efektívnosti vytvoreného modelu pri rozvíjaní vybraných bádateľských zručností žiakov. Research on the efficiency of innovative teaching methods in mathematics, physics and informatics education |
Vedecká grantová agentúra VEGA: 1/0265/17 - Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky, spoluriešiteľ. Projekt bol zameraný na prieskum súčasného stavu využívania formatívneho hodnotenia vo výučbe na Slovensku, spracovanie teoretických východísk k problematike formatívneho hodnotenia a vypracovanie stratégií a nástrojov pre využívanie formatívneho hodnotenia vo výučovaní prírodovedných predmetov, matematiky a informatiky. Formative Assessment in Natural Sciences, Mathematics and Informatics.
|
Kultúrna a edukačná agentúra KEGA: 004UPJŠ-4/2020 - Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole, spoluriešiteľ. Cieľom projektu je tvorba, implementácia, overovanie efektívnosti a finalizácia digitálnej knižnice s navrhnutými nástrojmi formatívneho hodnotenia pre výučbu vybraných tematických celkov v prírodovedných predmetoch, matematike a informatike na základnej škole. Creation, Implementation, and Verification of the Effectiveness of Digital Library with the Formative Assessment Tools for the Natural Sciences, Mathematics and Informatics at the Elementary School.
|
Kultúrna a edukačná agentúra KEGA: 020UPJŠ-4/2020 - Rozvíjanie poznania dôležitého pre učiteľa matematiky, spoluriešiteľ. Development of Mathematical Knowledge for Teaching |
Medzinárodné mobility a pracovné cesty
|
Pedagogická fakulta KU v Prahe, Praha, ČR, 8.6.2008 - 14.6.2008, Mobilita spojená s prednáškou a konzultáciami za účelom nadviazania užšej spolupráce
v oblasti využívania e-learningu vo vzdelávaní budúcich učiteľov matematiky.
|
Department of Mathematics at the University of Bayreuth, Bayreuth, Nemecko, 20.06.2004 - 27.06.2004, Mobilita spojená s prednáškou a konzultáciami za účelom nadviazania spolupráce v oblasti
integrovania dynamických geometrických systémov do vyučovania matematiky.
|
Department of Mathematics at the University of Bayreuth, Bayreuth, Nemecko, 31.8.2003 – 8.9. 2003, Mobilita spojená s prednáškou a konzultáciami za účelom nadviazania spolupráce v oblasti
využívania IKT pri riešení problémov vo vyučovaní matematiky.
|
Organizačné aktivity
|
Národný projekt IT Akadémia, líder pre predmet matematika - Centrum Vedecko - technických informácií SR, 2016 - 2022
|
Projekty
|
Zástupca vedúceho projektu agentúry KEGA
Medzinárodný projekt Tempus Phare AC_JEP-14327-1999: Model ďalšieho vzdelávania učiteľov prírodovedných predmetov |
Iné
|
Klub učiteľov matematiky
|