Email:
|
zuzana.jeskova@upjs.sk | |
Homepage:
|
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/zuzana.jeskova | |
Fakulta:
|
PF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
|
|
Pracovisko:
|
ÚFV
-
Ústav fyzikálnych vied
|
|
Miestnosť:
|
SA1O89 | |
Telefón:
|
+421 55 234 2223 | |
Fakulta:
|
PF UPJŠ
-
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta
|
|
Pracovisko:
|
ÚFV
-
Ústav fyzikálnych vied
|
|
Miestnosť:
|
||
Telefón:
|
||
ORCID iD:
|
0000-0001-5908-0613 |
Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie,
rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole
v aktuálnom akademickom roku
|
Študijný program: Osoba zodpovedná za študijný program Fyzika, študijný odbor: Fyzika medziodborové štúdium, I. stupeň štúdia
|
Študijný program: Člen rady študijného programu Fyzika, študijný odbor: Učiteľstvo akademických predmetov, II stupeň štúdia
|
Študijný program: Člen odborovej komisie Fyzika, študijný odbor: Teória vyučovania fyziky, III stupeň štúdia
|
Študijný program: Člen rady študijného programu Fyzika, študijný odbor: Fyzika, I. stupeň štúdia
|
Profilové predmety
|
ÚFV/VF1a/12 Všeobecná fyzika I. - Fyzika, 1 stupeň štúdia
|
ÚFV/VF1a/12 Všeobecná fyzika I. - Fyzika, I stupeň štúdia
|
ÚFV/PSP1b/04 Praktikum školských pokusov II - Fyzika, II stupeň štúdia
|
ÚFV/DPPL/11 Počítačom podporované fyzikálne laboratórium - Fyzika, III. stupeň štúdia
|
Vybrané publikácie
|
AFC Ješková, Z., Balogová, B., Kireš, M. Assessing inquiry skills of upper secondary school students In: Research-based proposals for improving physics teaching and learning – focus on laboratory work : GIREP seminar 2016. - Krakov : Uniwersytet Jagielloński, 2018. - ISBN 9788394593742. - S. 175-181, online, http://www.girep2016.confer.uj.edu.pl/docs/GIREP_2016_Proceedings.pdf |
AFD Ješková, Z., Kireš, M. Modeling activities in the framework of an interdisciplinary subject Informatics in science and mathematics In: DIDFYZ 2019 : Formation of the Natural Science Image of the World in the 21st Century. - Melville : AIP Publishing, 2019. - ISBN 9780735418974. - s. 1-9. |
V3 Ješková, Z., Lukáč, S., Šnajder, Ľ., Guniš, J., Klein, D., Kireš, M. Active Learning in STEM Education with Regard to the Development of Inquiry Skills, In: Education sciences. - ISSN 2227-7102. - Roč. 12, č. 10 (2022), art.no. 686, s. 1-22, online. https://www.mdpi.com/2227-7102/12/10/686 |
ADM Ganajová, M., Sotáková, I., Lukáč, S., Ješková, Z., Jurková, V., Orosová, R.: Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 20, č. 2 (2021), -222. - DOI 10.33225/jbse/21.20.204
|
ADM Timková, V., Ješková, Z. Computer modelling in Physics Teaching In: The role of Laboratory Work in Improving Physics Teaching and Learning. - Cham : Springer International Publishing AG, 2018. - ISBN 9783319961835. - S. 121-130. |
Vybrané projekty
|
Kultúrna a edukačná agentúra KEGA - 012UPJŠ-4/2021 Vývoj digitálnej knižnice interdisciplinárnych STEAM projektov a jej implementácia do informatického, matematického a prírodovedného vzdelávania na stredných školách Cieľom projektu je skvalitniť vyučovanie informatiky, matematiky, prírodovedných a umeleckých predmetov, a to hlavne v oblasti inovácie ich vzdelávacieho obsahu, využitia moderného hardvéru s množstvom senzorov a aktuátorov, užšieho vzájomného prepojenia vyučovania uvedených predmetov, a tiež ich prepojenie s praxou a poskytnutia odbornej a metodickej podpory pre stredoškolských učiteľov. https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/13466
|
Vedecká grantová agentúra VEGA - 1/0265/17 2017-2020 Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky spoluriešiteľ Projekt bol zameraný na zmapovanie súčasného stavu využívania formatívneho hodnotenia vo výučbe na Slovensku, spracovaniu teoreticých východísk k problematike formatívneho hodnotenia a vypracovaniu stratégií a nástrojov formatívneho hodnotenia pre výučbu prírodovedných predmetov, matematiky a informatiky. V rámci projektu bol realizovaný výskum efektívnosti implementácie formatívneho hodnotenia do výučby, ktorý preukázal pozitívny vplyv na rozvoj konceptuálneho porozumenia a bádateľských zručností.
|
Kultúrna a edukačná agentúra KEGA - 004UPJŠ-4/2020 2020 - 2022 Tvorba a implementácia digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole spoluriešiteľ Cieľom projektu je tvorba, implementácia, overovanie efektívnosti a finalizácia digitálnej knižnice s navrhnutými nástrojmi formatívneho hodnotenia pre vybrané tematické celky prírodovedných predmetov, matematiky a informatiky na základnej škole. Vytvárané nástroje budú v súlade so zameraním formatívneho hodnotenia (realizovaného učiteľom, sebahodnotením žiaka a rovesníckym hodnotením) orientované na podporu učenia pre rozvoj konceptuálneho porozumenia, rozvoj vybraných spôsobilostí vedeckej práce ako aj podporu motivácie, spolupráce, komunikácie v triede, kde učitelia a žiaci sú partnermi vo výučbe. https://www.portalvs.sk/en/prehlad-projektov/kega/12595
|
Organizačné aktivity
|
člen výboru Slovenskej fyzikálnej spoločnosti - Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2003-doteraz
|
člen redakčnej rady časopisu Obzory matematiky, fyziky a informatiky - OMFI, http://www.omfi.ukf.sk/, 2012-doteraz
|
člen ústrednej predmetovej komisie Štátneho pedagogického ústavu - Štátny pedagogický ústav, 2021- doteraz
|
Člen Teachers´ and Students´Forum - CERN,, 2018 - doteraz
|