vsk_banner
Opis študijného programu
Študijný program
SjBASb - slovenský jazyk a literatúra – britské a americké štúdiá
Štúdium
Stupeň - I. - bakalársky, forma - denná, typ - medziodborové štúdium
Typ dokumentu:
Opis študijného programu
Názov vysokej školy:
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Sídlo vysokej školy:
Šrobárova 2, 04180 Košice
Názov fakulty:
Filozofická fakulta
Sídlo fakulty:
Šrobárova 2, 040 59 Košice
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné overovanie kvality
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
prvý, ISCED-F kód 645
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Košice
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
11. filológia, ISCED FoET 2013, kód 0232
11. filológia, 0232
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Bc.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

irelevantné

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
3
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaný počet študentov: 10; skutočný počet uchádzačov: 7; počet študentov: 18
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent má osvojený súbor poznatkov z literárnej vedy (dejiny slovenskej literatúry, teória, metodológia, kritika) aj jazykovedy (fonetika a fonológia, morfológia, lexikológia, syntax, štylistika zo synchrónneho hľadiska), vie ich usúvzťažňovať, hierarchizovať aj diferencovať, funkčne využívať a tvorivo aplikovať v konkrétnych komunikačných aj výskumných situáciách. Pri samostatnom riešení špecifických odborných úloh spoľahlivo narába s terminológiou a kľúčovými pojmami, s odbornými kategóriami a klasifikáciami, funkčne využíva metodiku výskumu s orientáciou v najvýznamnejších bádateľských smeroch a teoretických koncepciách. Orientuje sa v relevantných odborných zdrojoch (vie ich vyhľadať, spracovať a kriticky prehodnocovať), v aktuálnych témach vedeckého výskumu v študijnom odbore (filológia). Získaný prehľad o výsledkoch a osobnostiach súčasnej literárnej vedy aj jazykovedy (doma a v zahraničí) dokáže prehlbovať a rozširovať v súlade s požiadavkou permanentného celoživotného vzdelávania. Na základe analyticko-interpretačnej práce s umeleckým alebo jazykovým textom vie reflektovať, porovnávať a konfrontovať dosiahnuté výsledky s ustálenými teorémami, korektne argumentovať, kriticky prehodnocovať  a zaujať vlastné stanovisko. Absolvent je spôsobilý formulovať hypotézy, samostatne riešiť výskumné otázky (heuristiky), posudzovať javy a procesy zo synchrónno-diachrónneho hľadiska a dosiahnuté výsledky prezentovať. Zároveň cielene využíva nadobudnuté kompetencie kritického a strategického čitateľa, ktorý si uvedomene volí efektívne metódy aj úroveň náročnosti štúdia s ohľadom na vymedzené kritériá. Má odborové predpoklady na efektívnu kooperáciu v pracovnom tíme a komunikačné aj digitálne kompetencie na úspešné pôsobenie v profesionálnom prostredí.  

Hlavným výstupom vzdelávania je samostatná tvorivá činnosť – vypracovanie bakalárskej práce a jej obhajoba a druhým výstupom je samostatná prezentácia odborných poznatkov v predmete slovenský jazyk a slovenská literatúra.  



Absolvent medziodborového štúdia, podprogramu BASbm - britské a americké štúdiá, má vedomosti, zručnosti a kompetencie, ktoré zodpovedajú úrovni 6, podľa Národného kvalifikačného rámca Slovenskej republiky.


Vedomosti

Absolvent získava prierezové teoretické vedomosti z lingvistických, literárnovedných, literárnohistorických disciplín a disciplín z oblasti britských a amerických reálií, pričom jeho vedomosti majú interdisciplinárny charakter. Absolvent pozná metódy lingvistickej analýzy textu, ktoré sú podkladom pre možnú budúcu vedeckú profiláciu absolventa s dôrazom na kontrastívny aspekt (anglický jazyk v konfrontácii s jazykom slovenským), ovláda postupy literárnej analýzy a interpretácie textu a má prierezové vedomosti z teórie translatológie a terminológie. Disponuje vedomosťami z oblasti britských a amerických reálií, ktoré mu umožňujú chápať národné a globálne aspekty súčasného britského a amerického kultúrneho priestoru. Užšiu špecializáciu získava absolvent prostredníctvom absolvovania povinne voliteľných predmetov na základe výberu s ohľadom na tému záverečnej práce. Absolvent je plne odborne pripravený na štúdium v rámci magisterského stupňa programu.

 

Zručnosti a kompetencie

Absolvent ovláda praktické jazykové zručnosti študovaného jazyka na úrovni B2/C1 podľa stupnice Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky, vie identifikovať relevantnú odbornú literatúru z oblasti vedeckého štúdia anglického jazyka, anglofónnych literatúr a kultúr a v rámci vzdelávacích a vedeckých aktivít vie aktívne využívať informačné a komunikačné technológie. Vie použiť sofistikované výskumné metódy a je schopný analyzovať a kriticky interpretovať lingvistické a literárne texty a texty z oblasti kultúrnych štúdií. Absolvent vie implementovať nadobudnuté vedomosti a zručnosti do procesu riešenia teoretických i praktických problémov z oblasti svojej špecializácie a vie prezentovať výsledky svojho výskumu prostredníctvom jasne formulovaných, presvedčivých argumentov. Absolvent nadobudol praktické prekladateľské zručnosti so zameraním na preklad odborného textu, má vysokú úroveň písomného prejavu a silné komunikačné zručnosti.



Medziodborové štúdium slovenského jazyka a literatúry v kombinácii s históriou prehlbuje poznanie dejinných súvislostí, národné a medzinárodné historické vedomie, kontextové uvažovanie o spoločensko-politických a kultúrnych podmienkach jazykovedného a literárnovedného vývinu. V kombinácii s prírodovednými predmetmi predstavuje efektívny spôsob ako rozvíjať pluralitné myslenie a oslabovať jednostranný pohľad na svet pri profilácii vysokoškoláka, budúceho odborníka či učiteľa. Devízou je vzájomné prepojenie humanitnej a prírodovednej sféry, ktoré umožňuje rozvíjať zručnosti a kompetencie v intenciách preferovaného holizmu. Slovenský jazyk a literatúra v kombinácii s cudzími jazykmi umožňuje absolventovi využívať v medzinárodnej spolupráci, napr. v IT sfére, nielen jazykové zručnosti, ale aj zmysel pre interkulturalitu v rôznych profesných pozíciách. V kombinácii so psychológiou absolvent získava v rámci jazykovej a komunikačnej zložky jedinečný nástroj na formovanie myslenia, intelektu a reflektovania skutočnosti, a to aj cez prizmu umeleckej literatúry a osobitostí literárneho myslenia. Latinský jazyk a literatúra v kombinácii je dôležitý pri výskume literárnohistorických dokumentov a umeleckej literatúry, ktoré tvoria súčasť slovenskej národnej kultúry v období pred kodifikáciou slovenského jazyka.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent prvého stupňa bakalárskeho medziodborového štúdia je pripravený predovšetkým tak, aby mohol pokračovať v štúdiu na druhom stupni magisterského štúdia v študijnom odbore 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy.

Absolventi po skončení štúdia sa môžu uplatniť napr. v profesii:

2641007 Textový korektor

2641999 Spisovateľ a podobný autor inde neuvedený

2621008 Špecialista v oblasti umenia a štátneho jazyka


Vybrané indikované povolania sú dostupné na stránke Štatistickej klasifikácie zamestnaní SK ISCO-08


Absolvent prvého stupňa bakalárskeho medziodborového štúdia je pripravený predovšetkým tak, aby mohol pokračovať v štúdiu na druhom stupni magisterského štúdia v študijnom odbore 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy. Uplatnenie môže nájsť aj v nasledujúcich povolaniach. Vybrané indikované povolania podľa Štatistickej klasifikácie zamestnaní SK ISCO-08:


-        2642 Žurnalisti, redaktori a ostatní špecialisti v žurnalistike

-        4221999 Pracovník turistického informačného centra, cestovnej kancelárie a agentúry

-        4222 Pracovníci kontaktných informačných centier

-        5113 Turistickí sprievodcovia

-        1431 Riadiaci pracovníci (manažéri) v športových, rekreačných a kultúrnych zariadeniach

       

 


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolventi študijného programu pokračujú v štúdiu na druhom stupni vysokoškolského vzdelávania.


Problematika zamestnanosti a kvality absolventov VŠ sa v súčasnosti stáva jednou z prioritne diskutovaných tém na UPJŠ. UPJŠ nepodceňuje túto problematiku a prijala rad konkrétnych opatrení v Rozhodnutí rektora č. 9/2017. Výsledky analýzy zamestnanosti MŠVVaŠ sú a budú zverejnené na webovej stránke v časti štúdium, resp. verejnosť a médiá pre objektívnu informovanosť verejnosti.

Na webových stránkach filozofickej fakulty je zverejnený profil absolventov, uplatnenie absolventov (napr. názory vybraných absolventov na nimi absolvované štúdium, pozície, ktoré zastávali od skončenia štúdia, možnosti, ktoré im poskytlo VŠ štúdium) a príklady úspešných absolventov.


Absolventi študijného programu pokračujú v štúdiu na druhom stupni.  


Problematika zamestnanosti a kvality absolventov VŠ sa v súčasnosti stáva jednou z prioritne diskutovaných tém na UPJŠ. UPJŠ nepodceňuje túto problematiku a prijala rad konkrétnych opatrení v Rozhodnutí rektora č. 9/2017. Výsledky analýzy zamestnanosti MŠVVaŠ sú a budú zverejnené na webovej stránke v časti štúdium, resp. verejnosť a médiá pre objektívnu informovanosť verejnosti.

Na webových stránkach filozofickej fakulty je zverejnený profil absolventov, uplatnenie absolventov (napr. názory vybraných absolventov na nimi absolvované štúdium, pozície, ktoré zastávali od skončenia štúdia, možnosti, ktoré im poskytlo VŠ štúdium) a príklady úspešných absolventov.



 

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Informácie o úspešných absolventoch sú pravidelne aktualizované na webových stránkach FF UPJŠ v Košiciach https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-verejnost-a-media/uspesni-absolventi/


Informácie o úspešných absolventoch sú pravidelne aktualizované na webových stránkach FF UPJŠ v Košiciach https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-verejnost-a-media/uspesni-absolventi

 

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Indikátory kvality študijného programu zahŕňajú:

 

·       Jazykové testovacie centrum na KAaA funguje od roku 2013. V spolupráci s Americkou organizáciou Educational Testing Services a s Britskou radou na Slovensku sa nám podarilo vybudovať centrum, ktoré ponúka možnosť absolvovať testy TOEFLiBT, Praxis, a ACCAv na našom pracovisku. Tiež v spolupráci s našim partnerom Plus Academia v Bratislave máme možnosť realizovať testy TOEIC a TFI. Tieto testy ponúkame širokej verejnosti, firmám aj našim študentom. Testy umožňujú našim absolventom získať potrebné jazykové certifikáty, ktoré sú požadované pre výskumnú prácu, ďalšie štúdium, alebo pre zamestnanie v medzinárodných korporáciách v zahraničí. Celkovo v našom jazykovom testovacom centre sme už privítali bezmála 500 klientov od roku 2013. V rámci projektu RIFIV - Rozvoj inovatívnych foriem vzdelávania a podpora interdisciplinarity štúdia na UPJŠ, ITMS kód: 26110230101, Agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR pre štrukturálne fondy EÚ (2013-2015), bol zavedený Interdisciplinárny blok IB9. 100 študentov UPJŠ získalo medzinárodný certifikát TOEFL iBT (2014-2020) zadarmo a tým sme im umožnili nielen zmerať si ich jazykové zručnosti a schopnosti na medzinárodnej úrovni, ale pripraviť ich pre aktuálne požiadavky na pracovnom trhu.

·       Pracovisku KAA, kde sa študijný program realizuje, bola udelená cena Woodrowa Wilsona v kategórii "Shared Experience" v roku 2018 Veľvyslanectvom Spojených štátov amerických v Bratislave, pri príležitosti 25. výročia diplomatických vzťahov medzi Slovenskom a USA, ako uznanie za mimoriadnu snahu o podporu lepšieho vzájomného porozumenia a zhodnotenia spoločných skúseností medzi oboma krajinami. (príloha)

·       Od roku 2020 beží cyklus workshopov a prednášok z praxe, napr. prednáška s Mgr. Andreou Petrovčinovou o kariére v kreatívnom priemysle a o písaní; webinár Evy Mozešovej z Oxford University Press Slovakia o hrách vo vzdelávaní a výučbe.

·       Od r. 2019 pracovisko spoluorganizuje Krajské kola Olympiády ľudských práv v spolupráci s Mgr. Petrou Horváthovou z CVČ - Regionálne centrum mládeže. Účasť v každom ročníku je viac ako 50 študentov stredných škôl.

·       na stránke https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-verejnost-a-media/nazory-z-praxe/ sú zverejnené spätné väzby od SUVko, Lionbridge, AmCham, Zlaty zobrak.

·       v prílohe prikladáme ďakovný list od veľvyslanectva Slovenskej republiky v Grécku

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Utváranie študijných plánov na UPJŠ sa riadi ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia (dostupný na: https://www.upjs.sk/public/media/3166/studijny-poriadok-upjs-maj-2019.pdf), ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú Rozhodnutie rektora č. 7/2021 (Akreditačný poriadok UPJŠ, dostupné na: https://intranet.upjs.sk/out/out.ViewDocument.php?documentid=4252&showtree=1) a Rozhodnutie rektora č. 8/2021 (Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ, dostupné na: https://intranet.upjs.sk/out/out.ViewDocument.php?documentid=4253&showtree=1). Pri koncipovaní predkladaného študijného programu a študijného plánu boli zohľadnené európske odporúčania pre tvorbu študijných programov z histórie z roku 2018.

Pravidlá na utváranie študijných plánov sa riadia ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň, ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú:



b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijné plány sú vytvárané v Akademickom informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2. Študijné plány študijných programov s podprogramom slovenský jazyk a literatúra pre jednotlivé akademické roky sú verejne dostupné na web stránke FF UPJŠ na adresách: 

slovenský jazyk a literatúra – britské a americké štúdiá

slovenský jazyk a literatúra - biológia

slovenský jazyk a literatúra - filozofia

slovenský jazyk a literatúra - geografia

slovenský jazyk a literatúra - informatika

slovenský jazyk a literatúra - matematika

slovenský jazyk a literatúra - nemecký jazyk a literatúra

slovenský jazyk a literatúra - psychológia

latinský jazyk a literatúra - slovenský jazyk a literatúra

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia, opravných postupov definuje Študijný poriadok UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia (dostupný na: https://www.upjs.sk/public/media/3166/studijny-poriadok-upjs-maj-2019.pdf

Celý študijný plán sa realizuje v sídle vysokej školy. Študijný plán a informačné listy v požadovanej štruktúre sú vytvárané v Akademickom informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2. Všetky požadované informácie sú verejne dostupné v študijných plánoch študijných programov s podprogramom BASbm britské a americké štúdiá na adresách:


BASBb britské a americké štúdiá - biológia

BASFib britské a americké štúdiá – filozofia

BASGb geografia - britské a americké štúdiá

BASInfb britské a americké štúdiá – informatika

BASMb britské a americké štúdiá – matematika

BASNjb britské a americké štúdiá - nemecký jazyk a literatúra

BASPsb britské a americké štúdiá – psychológia

HBasb história - britské a americké štúdiá

LjBAS latinský jazyk a literatúra - britské a americké štúdiá

SjBAS slovenský jazyk a literatúra – britské a americké štúdiá



d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
180 kreditov
180. Všetky ďalšie podmienky sa riadia ustanoveniami v dokumente Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň.
f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá sú uvedené v Študijnom poriadku UPJŠ v Košiciach na UPJŠ v Košiciach

Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi

Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania

Zákonom o sťažnostiachRozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností

Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi dokumentom

Zásady pre získavanie spätnej väzby na účely hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti, tvorivej činnosti

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Pravidlá pre uznávanie štúdia alebo jeho časti upravuje Študijný poriadok UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia (dostupný na: https://www.upjs.sk/public/media/3166/studijny-poriadok-upjs-maj-2019.pdf)

Pravidlá pre uznávanie štúdia alebo jeho časti upravuje Študijný poriadok pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň.



Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/.



Sú tiež zakomponované v Smernici dekanky k realizácii Študijného poriadku UPJŠ v Košiciach na Filozofickej fakulte UPJŠ 1/2015

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Zoznam prác študijného programu sa nachádza v AISe_VSES057.


Príklady tém záverečných prác študijného podprogramu BASm: zoznam tém záverečných prác uverejnených pre akademický rok 2021/2022.

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe sú uvedené v Študijnom poriadku UPJŠ v Košiciach na UPJŠ a Zásadách pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.

Zahraničné mobility študentov a zamestnancov sú podstatnou oblasťou medzinárodných aktivít univerzity. Všetky informácie sú dostupné na:  https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/ , https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/ .

Zásady pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ deklarujú dodržiavanie všeobecných princípov a pravidiel etického správania - Etický kódex UPJŠ a Etický kódex študenta UPJŠ,  na ktoré sú úzko previazané Zásady dobrej praxe vedeckého publikovaniaPravidlá posudzovania plagiátorstvaZásady správnej výskumnej praxe na UPJŠ a Zásady pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.

Študentom so špecifickými potrebami sú k dispozícii tieto podporné služby:

Poradenstvo: psychologické, sociálne, právne, kariérove 

Technická podpora (špeciálne prístroje a pomôcky)

IT poradenstvo - asistencia a podpora pri využívaní IT zdrojov.

Poradenstvo pre nastavenie AiS2 pre slabozrakých študentov. Nastavenia PC pre slabozrakých študentov.

Knižničné a výpožičné služby prispôsobené pre špeciálne potreby študentov.

Erasmus +: Študent UPJŠ so špeciálnymi potrebami má možnosť uchádzať sa o grant, ktorý slúži na pokrytie výdavkov súvisiacich so špeciálnymi potrebami počas realizácie mobility v zahraničí. Viac informácií na Referáte pre zahraničné vzťahy.

Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávaniaZákonom o sťažnostiachRozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností.

Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi Zásadami pre získavanie spätnej väzby na účely hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti, tvorivej činnosti a podporných činností na UPJŠ.

Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: Študijné programy



  • pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe


Študijný poriadok pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň


Smernica dekanky k realizácii Študijného poriadku UPJŠ v Košiciach na Filozofickej fakulte UPJŠ 1/2015:


Smernica č. 1/2011 o základných náležitostiach záverečných prác, rigoróznych prác a habilitačných prác, ich sprístupnení po dobu ich uchovania a kontrole originality platná pre UPJŠ v Košiciach a jej súčastí


 

  • možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov

Študenti FF UPJŠ majú otvorené možnosti účasti na mobilitách s cieľom štúdia a stáží s pravidelnými aktualizáciami na webovej stránke Erasmus+ FF UPJŠ.  FF UPJŠ má aktuálne v rámci programu Erasmus+ (KA 131 – štáty EÚ) platne uzavretých takmer 180 bilaterálnych zmlúv s viac ako 100 univerzitami z 24 krajín. Od roku 2015 sa UPJŠ každoročne zapája do programu Erasmus+ s partnerskými krajinami mimo EÚ (KA 171). Aktuálne sú v platnosti zmluvy s univerzitami v Albánsku, Gruzínsku, Kanade, Kazachstane, Kosove, Rusku, Ukrajine a Uzbekistane. Fakultný Erasmus+ koordinátor je prodekan pre medzinárodné vzťahy. Zároveň má každá katedra určeného katedrového Erasmus+ koordinátora. V spolupráci s referátom pre zahraničné vzťahy UPJŠ FF UPJŠ vyhlasuje výberové konania na študentské mobility zverejnením výzvy na webových stránkach fakulty.  

Zoznam vnútorných predpisov upravujúcich postupy účasti študentov na mobilitách:  

Predpis upravujúci mobility Erasmus+ na UPJŠ: 

Smernica č. 1/2020, ktorou sa stanovuje postup administrácie programu Erasmus+ na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a jej súčastiach

Predpis upravujúci mobility Erasmus+ na FF UPJŠ: 

Smernica k realizácii študentských mobilít Erasmus+ na FF UPJŠ

Zahraničné mobility študentov a zamestnancov sú podstatnou oblasťou medzinárodných aktivít univerzity.


Všetky informácie sú dostupné na: https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/, https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#3.


 

  •  pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov

Zásady pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ deklarujú dodržiavanie všeobecných princípov a pravidiel etického správania - Etický kódex UPJŠ


 Etický kódex študenta UPJŠ, na ktoré sú úzko previazané 


Zásady dobrej praxe vedeckého publikovania,


Pravidlá posudzovania plagiátorstva, Zásady správnej výskumnej praxe na UPJŠ v Košiciach a Zásady pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.


  • postupy aplikovateľné pre študentov so špecifickými potrebami

Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach v súlade s ust. § 100 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vytvára všeobecne prístupné akademické prostredie a zodpovedajúce podmienky štúdia pre uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami bez znižovania požiadaviek na ich študijný výkon. 

Študentom so špecifickými potrebami sú k dispozícii tieto podporné služby:

  • Poradenstvo: psychologické, sociálne, právne, kariérové 
  • Technická podpora (špeciálne prístroje a pomôcky)
  • IT poradenstvo - asistencia a podpora pri využívaní IT zdrojov. Poradenstvo pre nastavenie AiS2 pre slabozrakých študentov. Nastavenia PC pre slabozrakých študentov.
  • Knižničné a výpožičné služby prispôsobené pre špeciálne potreby študentov.
  • Erasmus +: Študent UPJŠ so špeciálnymi potrebami má možnosť uchádzať sa o grant, ktorý slúži na pokrytie výdavkov súvisiacich so špeciálnymi potrebami počas realizácie mobility v zahraničí. Viac informácií na Referáte pre zahraničné vzťahy


Viac informácii na: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7


 

  • postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta

Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania,


Zákonom o sťažnostiach


Rozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností


Študijným poriadkom pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň.


Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi dokumentom Zásady pre získavanie spätnej väzby na účely hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti, tvorivej činnosti.


Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#4.


Na zadávanie podnetov zo strany študentov sú tiež využívané: 

Diskusné témy v AiS2 pre študentov FF: AS042 Diskusia k téme 

-         štúdium na FF UPJŠ, 

-         čierna skrinka FF UPJŠ, 

-         pripomienky k fungovaniu Akademického informačného systému, 

-         školská jedáleň (Student canteen), 

-         preukazy študenta. 

Dotazníky v AiS2 (na úrovni UPJŠ a FF UPJŠ): 

-         spätná väzba (2013/2014, 2014/2015, 2015/2016, 2016/2017), 

-         študenti - hodnotenie predmetov vyučovaných na FF UPJŠ v Košiciach (2016/2017, 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020), 

-         študenti - hodnotenie výučbového procesu na UPJŠ v Košiciach (2017/2018, 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021). 

Dotazníky mimo AIS2:  

-         systém vnútorného hodnotenia kvality vysokoškolského vzdelávania (2020/2021),

-         spätnej väzby realizované na úrovni vyučujúcich, 

-         zasadnutia AS FF UPJŠ, 

-         stretnutia vedenia FF UPJŠ s katedrami za účasti doktorandov,  

-         stretnutia dekanky a vedenia FF UPJŠ so študentmi, 

-         stretnutia dekanky a vedenia FF UPJŠ zástupcami ŠR FF UPJŠ, 

-         stretnutia akademickej obce FF UPJŠ, príp. UPJŠ.

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram je prístupný na stránke Filozofickej fakulty: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/

Harmonogram je prístupný na stránke Filozofickej fakulty: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/ 

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. PhDr. Ján Gbúr, CSc. – vo funkcii profesora – slovenská literatúra realizmu a moderny, seminár k záverečnej práci 1 – 2

jan.gbur@upjs.sk                                            https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15447  

Osobou zodpovednou za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného podprogramu BASbm Britské a americké štúdiá je doc. Mgr. Soňa Šnircová, PhD., ktorá je vysokoškolskou učiteľkou vo funkcii docenta a pôsobí na Katedre anglistiky a amerikanistiky FF UPJŠ.


https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14788,


https://www.upjs.sk/FF/zamestnanec/sona.snircova/

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

prof. PhDr. Marián Andričík, PhD. – vo funkcii profesora – teória literatúry, seminár k záverečnej práci                 

marian.andricik@upjs.sk                                 https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14729

 

doc. PaedDr. Ivica Hajdučeková, PhD. – vo funkcii docentky – vedúca Oddelenia slovakistiky a literárnej vedy KSSFaK – slovenská literatúra realizmu a moderny, slovenská medzivojnová literatúra

ivica.hajducekova@upjs.sk                              https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15449

 

doc. PhDr. Marianna Sedláková, PhD.  – vo funkcii docentky – vedúca katedry slovakistiky, slovanských filológií a komunikácie – základy slavistiky a staroslovienčiny, súčasný slovenský jazyk – morfológia, súčasný slovenský jazyk – syntax, súčasný slovenský jazyk - štylistika

marianna.sedlakova@upjs.sk                           https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14735

 

PhDr. Iveta Bónová, PhD. – vo funkcii mim. docentky – fonetika, fonológia, súčasný slovenský jazyk – lexikológia

iveta.bonova@upjs.sk                                     https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15448

prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.

 

KAaA/INLG/09 Úvod do jazykovedy

livia.kortvelyessy@upjs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14789,

 

prof. PhDr. Pavel Stekauer, DrSc,

 

KAaA/MORF/20 Morfológia pre BASb komb

KAaA/LEXI/15 Lexikológia pre BASb komb


pavel.stekauer@upjs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15440

 

prof. Dr. h. c. prof. Mgr. Slávka Tomaščíková, PhD.


KAaA/BAST2/15  Britské a americké štúdiá 2 - Umenie a kultúra Veľkej Británie a USA pre BASb komb

 slavka.tomascikova@upjs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15442  


doc. Mgr. Soňa Šnircová, PhD

 

KAaA/UKLI2/21 Dejiny britskej literatúry 2 pre BASb komb AJEIEb

KAaA/USLI2/21 Dejiny americkej literatúry 2 pre BASb komb AJEIEb

sona.snircova@upjs.sk , https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14788

 

doc. Mgr. Renáta Timková, PhD.,

 

KAaA/PHON/20 Fonetika a fonológia pre BASb komb

 renata.timkova@upjs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15421

 

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH osôb zodpovedných za profilové predmety sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Údaje z VÚPCH sú zakomponované aj do oficiálnych osobných stránok zamestnancov, ktoré majú URL v tvare: https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/. Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného Registra študijných programov:

slovenský jazyk a literatúra – britské a americké štúdiá

slovenský jazyk a literatúra - biológia

slovenský jazyk a literatúra - filozofia

slovenský jazyk a literatúra - geografia

slovenský jazyk a literatúra - informatika

slovenský jazyk a literatúra - matematika

slovenský jazyk a literatúra - nemecký jazyk a literatúra

slovenský jazyk a literatúra - psychológia

latinský jazyk a literatúra - slovenský jazyk a literatúra

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Vybraní vyučujúci:

doc. Mgr. Markéta Andričíková, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6562     marketa.andricikova@upjs.sk

doc. Marián Milčák, PhD.                https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14786         marian.milcak@upjs.sk

doc. Mgr. Ján Sabol PhD., ArtD.       https://www.portalvs.sk/regzam/detail/1475           jan.sabol1@upjs.sk

PhDr. Lucia Jasinská, PhD.               https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14809         lucia.jasinska@upjs.sk

PhDr. Lukáš Šutor, PhD.                   https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14912         lukas.sutor@upjs.sk

Mgr. Lena Ivančová, PhD.                https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14913         lena.ivancova@upjs.sk

Ing. Eva Kiktová, PhD.                      https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20575         eva.kiktova@upjs.sk

Mgr. Peter Getlík, PhD.                    https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30046         peter.getlik@upjs.sk


Zoznam všetkých vyučujúcich s priradením k predmetom je verejne dostupné v: Registri študijných programov

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Školiteľmi záverečných prác študentov v danom študijnom programe budú osoby uvedené v bode 7 písm. a), b) a d).

Témy diplomových prác vypísaných v akademickom roku 2021/22:

 

Prof. PhDr. Pavel Stekauer, DrSc.

pavel.stekauer@upjs.sk

1. On the influence of gender on the interpretation of complex words

2. Adjective-based derivational networks in selected languages

3. Onomatopoeia-based derivational networks – a selected sound type

4. Free topic

 


Prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.

livia.kortvelyessy@upjs.sk

1. Free topic

2. Evaluative morphology. A comparative analysis

3. Onomatopoeias. A comparative analysis

 

Doc. Mgr. Renáta Gregová, PhD.

renata.gregova@upjs.sk

1. Gender Differences in the Production and the Perception of Emotions in Speech

2. The Production of Weak Forms by Slovak Speakers of English

3. The Production and the Perception of Geminate Consonants in English (and in Slovak)

4. Intonation Patterns in English of Slovak Speakers

5. Intonation Patterns in News Broadcasts

6. Free topic

 

Prof. . Mgr. Renáta Panocová, PhD.

renata.panocova@upjs.sk

1. Gender assignment to borrowings.

2. The mechanisms for the formation of new terms in a specific scientific field.

3. Dictionary coverage of neologisms versus use in corpora.

4. The use of neoclassical formations in a specific scientific field.

5. Free topic.


Doc. PhDr. Slávka Janigová, PhD.   

slavka.janigova@upjs.sk

1.Subject Adjuncts and Content Disjuncts and their counterparts in an English-Slovak translation corpus

2.Object-oriented qualifying frames in English and their Slovak counterparts in an English-Slovak corpus

3.Initiation frames in English and their Slovak counterparts in an English-Slovak corpus

 

 

doc. Mgr. Renáta Timková, PhD.

renata.timkova@upjs.sk

1.Voice and gender – acoustic differences between male and female voices.

2.Phonetic characteristics of vowel reductions produced by Slovak learners of English.

3. Intonation typology of English and Slovak with focus on word stress placement.

4. Complex tones in English and Slovak.

5. Intonation-group boundaries in English and Slovak.

6. Free topic

 

Doc. Mgr. Soňa Šnircová, PhD.

sona.snircova@upjs.sk

1. Global Contexts in Ali Smith’s Quartet

2. The Poetics of Rural and Urban Spaces in Sara Baume’s Spill, Simmer, Falter and Caitriona Lally’s Eggshells

3. Representations of Scottish Identities in the Age of Globalization: Topics and Trends in the Short Story Genre



Mgr. Zuzana Buráková, PhD.

zuzana.burakova@upjs.sk

1. Depiction of domesticity in poetry of Louise Glück

2. Jewish American identity in Philip Roth´s short stories

3.  Depiction of New York in Nicole Krauss´s fiction


Kurt Magsamen, MA.    

kurt.magsamen@upjs.sk

1. Western themes and myths in Annie Dillard’s The Living

2. Agency during the apocalypse: the role of the protagonist in Climate-Science Fiction. 

3. Western and Native American themes in the works of Leslie Marmon Silko. 

4. Distorting history to portray history in E.L. Doctorow's Rag Time.  

 


Prof. Dr. h. c. prof. Mgr. Slávka Tomaščíková, PhD.

slavka.tomascikova@upjs.sk

1. The global, national, regional and local in selected post-millennial media discourses.

2. Heritage in globalised food narratives in post-millennial media discourses.

3. Global vs. local in food narratives in post-millennial media discourses.

4. Gendered food narratives in post-millennial media discourses.

 

Mgr. Petra Filipová, PhD.

petra.filipova@upjs.sk

1. Gender Roles and Stereotypes in Post-millennial Cinema

2. Post-millennial Media and Gender Representation

3. Queerness and Post-millennial Young Adult Literature

 

 

Mgr. Martina Martausová, PhD.

martina.martausova@upjs.sk

1. Landscape, territory, and space in contemporary American cinema

2. Mobility and migration in The Road (Hillcoat, 2009).

 

 

Mgr. Július Rozenfeld, PhD.

julius.rozenfeld@upjs.sk

1. Post-Brexit Britain and Slovak Migration Trends

2. The Evolution of Scotland’s European Relations in the 21st Century

3. Analysis of Martin Durkin’s Brexit-The Movie in the Light of the Post-Brexit Situation in the UK


Mgr. Karin Sabolíková, PhD.

karin.sabolikova@upjs.sk

1. Brexit as a threat to the peace process in Northern Ireland within political discourse

2. Changing identities in post-Brexit Northern Ireland within political discourse (selected identity)

 

Mgr. Adriana Saboviková, PhD.

adriana.sabovikova@upjs.sk

1. Daughters of Jane: British female TV detectives breaking the rules of the genre

2. Melancholy in Hinterland / Y Gwyll (BBC, 2013 - 2016): Characters, Landscape, Light and Music

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Základné informácie z VUPCH sú zakomponované do oficiálnych osobných WWW stránok zamestnancov, ktorých URL je v tvare https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/ VUPCH sú verejne dostupné v rámci prehľadu študijných programov a študijných plánov v Registri študijných programov:

slovenský jazyk a literatúra – britské a americké štúdiá

slovenský jazyk a literatúra - biológia

slovenský jazyk a literatúra - filozofia

slovenský jazyk a literatúra - geografia

slovenský jazyk a literatúra - informatika

slovenský jazyk a literatúra - matematika

slovenský jazyk a literatúra - nemecký jazyk a literatúra

slovenský jazyk a literatúra - psychológia

latinský jazyk a literatúra - slovenský jazyk a literatúra

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Mgr. Martina Vangorová – martina.vangorova@student.upjs.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Študijnou poradkyňou študijného programu je Mgr. Karin Sabolíková, PhD.Študenti kontaktujú študijnú poradkyňu spravidla mailom karin.sabolikova@upjs.skalebo prostredníctvom MS Teams.

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Administráciu štúdia zabezpečuje študijné oddelenie Filozofickej fakulty s využitím Akademického informačného systému AiS2:

Študijný referent: Ing. Jana Quitková (jana.quitkova@upjs.sk), Eva Mrázová (eva.mrazova@upjs.sk), Karolína Kelemenová (karolina.kelemenova@upjs.sk)                 

Fakultný správca AiS2: Mgr. Emília Sotáková (emilia.sotakova@upjs.sk)

Väčšinu agendy dokáže študent efektívne vybaviť prostredníctvom informačného systému, bez priamej interakcie s referentom.

 

Ďalšou dôležitou podpornou zložkou je UNIPOC – Univerzitné poradenské centrum. Ide o špecializované pracovisko UPJŠ zriadeným rektorom UPJŠ s celouniverzitnou pôsobnosťou. Poslaním UNIPOC je poskytovať bezplatne všetkým študentom Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach poradenstvo, konkrétne psychologické, kariérové, právne a sociálne poradenstvo a poradenstvo v efektívnom učení. UNIPOC má zároveň na starosti aj podporu a starostlivosť o študentov so špecifickými potrebami. Poradenské služby môžu študenti vyžívať v osobnej aj online forme, v slovenskom aj anglickom jazyku. Zámerom poskytovaných služieb je zlepšovať uplatniteľnosť študentov a absolventov na pracovnom trhu, pôsobiť preventívne a pomáhať pri problémoch, ktoré by mohli ohroziť úspešné ukončenie štúdia našich študentov. Viac informácií na:

https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/. UNIPOC zabezpečuje aj podporu pre študentov so špecifickými potrebami: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/.

                              

Študijný referent sociálnej pomoci:      Mgr. Lýdia Bereczová (lydia.bereczova@upjs.sk)                  

Referent pre stáže, Erasmus+:           Bc. Oľga Gállová (olga.gallova@upjs.skhttps://www.studujsff.sk/

Koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami:        doc. PhDr. Beáta Gajdošová, PhD. (beata.gajdosova1@upjs.sk)

https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/

                                               

Dôležité stránky:                               Dôležité stránky | UPJŠ (upjs.sk)

Ubytovací referát:                             Kontakty | UPJŠ (upjs.sk)

Univerzitné poradenské centrum:    UNIVERZITA PAVLA JOZEFA ŠAFÁRIKA V KOŠICIACH (upjs.sk)

Administráciu štúdia zabezpečuje študijné oddelenie Filozofickej fakulty, https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/studijne-oddelenie/, s využitím Akademického informačného systému AiS2. Väčšinu agendy dokáže študent efektívne vybaviť prostredníctvom informačného systému, bez priamej interakcie so študijným oddelením.

 

Ďalšou dôležitou podpornou zložkou je UNIPOC – Univerzitné poradenské centrum. Ide o špecializované pracovisko UPJŠ zriadeným rektorom UPJŠ s celouniverzitnou pôsobnosťou. Poslaním UNIPOC je poskytovať bezplatne všetkým študentom Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach poradenstvo, konkrétne psychologické, kariérové, právne a sociálne poradenstvo a poradenstvo v efektívnom učení. UNIPOC má zároveň na starosti aj podporu a starostlivosť o študentov so špecifickými potrebami. Poradenské služby môžu študenti vyžívať v osobnej aj online forme, v slovenskom aj anglickom jazyku. Zámerom poskytovaných služieb je zlepšovať uplatniteľnosť študentov a absolventov na pracovnom trhu, pôsobiť preventívne a pomáhať pri problémoch, ktoré by mohli ohroziť úspešné ukončenie štúdia našich študentov. Viac informácií na: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/,


https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/.


UNIPOC zabezpečuje aj podporu pre študentov so špecifickými potrebami: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/.

 

UPJŠ ponúka študentom aj ubytovacie https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/ a stravovacie služby https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/ prostredníctvom Študentských domovov a jedálni UPJŠ alebo u zmluvných partnerov. Ubytovací subsystém je súčasťou AiS2, stravovanie v ŠDaJ je administrované samostatným informačným systémom, ktorý je integrovaný v rámci UIS UPJŠ.

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Výučba prebieha v posluchárňach a seminárnych miestnostiach, ktoré sú štandardne vybavené výpočtovou technikou, dataprojektorom, webkamerou, ozvučením, pripojením na internet a softvérových vybavením umožňujúcim online pripojenie na výučbu. V niektorých učebniach je k dispozícii aj interaktívna tabuľa. Všetkým študijným programom je k dispozícii počítačová učebňa vybavená výpočtovou technikou, dataprojektorom, pripojením na internet, interaktívnou tabuľou a štatistickým softvérom SPSS.

V priestoroch budov, v ktorých prebieha výučba na fakulte, sú umiestnené počítačové stanice s pripojením na internet a intranet, ktoré sú voľne prístupné pre študentov. Študentom je prístupná wifi sieť Eduroam v celom areáli.

Študentom slovenského jazyka a literatúry sú k dispozícii aj laboratórium experimentálnej fonetiky a komunikácie. V laboratóriu experimentálnej fonetiky a komunikácie sa študenti zoznamujú so súčasným stavom vedeckého výskumu v oblasti artikulačnej, akustickej a percepčnej fonetiky, v oblasti medziľudskej komunikácie a komunikácie človek – stroj. Laboratórium pozostáva z troch pracovísk: samotného fonetického laboratória, nahrávacieho štúdia a posluchárne fonetiky. V nahrávacom štúdiu sú inštalované zariadenia na snímanie práce vonkajších artikulačných orgánov a mimiky ( 3 ks digitálne kamery Sony FDR AX 700, 3ks Kamerové svetlo SWIT kit S-2070, 3ks Bezdrôtová microportová sada SaramonicUwMic9 Kit1 RX9+TX9 PACKAGE, 3ks Kamerový statív Viltrox VX18M, 2 kamery Sony HVR Z5E, statívy, na snímanie zvuku (mikrofóny Sennheiser) a svetelná rampa (LED aj halogénové štúdiové reflektory a regulátor Eurolight LD6230). Vo fonetickom laboratóriu – centrálnom pracovisku laboratória experimentálnej fonetiky a komunikácie – sú inštalované tieto zariadenia: prepínací pult SE-800 a rekordér Sony HVR M15E na réžiu a záznam obrazových a zvukových signálov, nahrávací pult BOSS BR-1200 na spracovanie a záznam zvukových signálov, prepínače Kramer na distribúciu zvukových a obrazových signálov do pracovných staníc vo fonetickom laboratóriu aj v posluchárni fonetiky, 6 multimediálnych stolných počítačov HP Compaq Elite 8200 s duálnymi monitormi, softvérové vybavenie na analýzu, resyntézu a syntézu rečových signálov a na matematické spracovanie dát: Computer Speech Laboratory, Multi Speech, Matlab, Adobe Creative Suite – Master Collection CS5, SPSS, S Tools STx a viacero psycholingvistických programov. V posluchárni fonetiky je inštalovaných 15 multimediálnych stolných počítačov HP Compaq Elite 8100 s duálnymi monitormi a touto programovou výbavou: Multi Speech, Adobe Creative Suite – Master Collection CS5, SPSS. Pracovisko učiteľa je doplnené audiosústavou, dataprojektorom a veľkoplošným televíznym prijímačom. Okrem výučby sa poslucháreň využíva aj na percepčné testy v súvise s fonologickým hodnotením rečového signálu.  



UPJŠ zabezpečuje priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu osobitne pre každé sídlo, v ktorom sa študijný program uskutočňuje, a to primerane k cieľom a výstupom vzdelávania. Zabezpečenie plnohodnotnej infraštruktúry podporujúcej vysokoškolské vzdelávanie, tvorivé vedecké bádanie a výskumnú činnosť, patrí k prioritám univerzity. Neustále napredovanie univerzity sa odráža aj v kontinuálnom rozširovaní existujúcej infraštruktúry, rekonštrukcii budov a v zavedení moderných informačných a komunikačných technológií. 


Výučba predmetov študijného programu prebieha v posluchárňach a seminárnych miestnostiach, ktoré sú štandardne vybavené výpočtovou technikou, dataprojektorom, webkamerou, ozvučením, pripojením na internet a softvérových vybavením umožňujúcim online pripojenie na výučbu. V niektorých učebniach je k dispozícii aj interaktívna tabuľa. Všetkým študijným programom je k dispozícii počítačová učebňa vybavená výpočtovou technikou, dataprojektorom, pripojením na internet, interaktívnou tabuľou a štatistickým softvérom SPSS. V priestoroch budov, v ktorých prebieha výučba na fakulte, sú umiestnené počítačové stanice s pripojením na internet a intranet, ktoré sú voľne prístupné pre študentov. Študentom je prístupná wifi sieť Eduroam v celom areáli. Ďalej sú k dispozícii:

 

  • Digitálne tlmočnícke laboratórium slúži na špeciálnu výučbu techník simultánneho tlmočenia. Profesionálne plne digitálne tlmočnícke laboratórium je riadené lektorským pultom. Pracovisko lektora je vybavené špeciálnym lektorským serverom s virtuálnym lektorským ovládacím panelom (s možnosťou ovládania aj pomocou PC myši) a lektorským pultom (ktorý má otočné ovládacie prvky na reguláciu zvuku v slúchadlách lektora a slúchadlách prísediaceho lektora a tiež obsahuje konektory na pripojenie oboch slúchadiel). Tlmočnícke laboratórium ďalej pozostáva z digitálnej riadiacej a napájacej jednotky a z digitálnych tlmočníckych pultov - konzol (umiestnených v tlmočníckych kabínach, v každej kabíne po 2ks). V systéme je integrovaný modul komunikácie na hromadné aj adresné dorozumievanie so študentami tlmočníctva. Ďalšou súčasťou tlmočníckeho laboratória je bezdrôtový prenos signálov k účastníkom (digitálny IR vysielač, digitálny IR žiarič, digitálne IR prijímače), digitálne konferenčné mikrofóny s príjmom tlmočených kanálov, záznamové audio zariadenia (profesionálny 8-kanálový digitálny audio rekordér, študentské kabínové digitálne audio rekordéry) a ďalšie prídavné zariadenia. Vybavenie poskytuje možnosť vyučujúcemu čítať tlmočené texty, alebo ich púšťať priamo z databázy prejavov na internete. Spolu sa v laboratóriu nachádza 8 kabín, jeho celková kapacita je 16 študentov a umožňuje nácvik všetkých zručností potrebných na simultánne tlmočenie.
  • Jazykové testovacie centrum
  • Laboratórium experimentálnej fonetiky a komunikácie LICOLAB
  • Internetové prepojenie univerzity so sieťou Sanet 10Gbps 
  • Priepustnosť chrbtice siete SANET-2 krát 100GE kanály, možné rozšíriť až na 500Gbps https://www.upjs.sk/pracoviska/ciakt/saunet/
  • WIFI pripojenie, pokryté všetky budovy univerzity, súčasť siete eduoram.org
  • AiS2 –komplexný akademický informačný systém na riadenie štúdia https://ais2.upjs.sk/ais/start.do
  • Email pre každého zamestnanca a študenta - prevádzkovanýna platforme Office 365 https://outlook.office.com/ , vlastná mailová doména @upjs.sk
  • Podpora dištančného vzdelávania Office 365 teams.microsoft.com a https://www.upjs.sk/navody/office-365/ a BigBlueButton https://bbb.science.upjs.sk/b
  • Kybernetická bezpečnosť - vlastný CSIRT tím https://csirt.upjs.sk/#/
  • Zvyšovanie bezpečnostného povedomia: podpora pre študentov v prípade úniku údajov, kompromitácie emailových adries, kompromitácie zariadení malvérom
  • Helpdesk IT podpory https://upjs.ladesk.com/
  • Audio vizuálna technika – umožňujúca audio a video premietanie, ako aj vzdialené spojenie v aule RB0A5 v budove RB pavilónu, aule AK0A7 na ulici Kostlivého, v Historickej zasadačke rektorátu, Veľkej zasadačke rektorátu, Malej zasadačke rektorátu a zasadačke prorektorov na rektoráte.
  • Univerzita je zapojená aj do Národnej teleprezentačnej infraštruktúry CVTI – 10 pripojení https://www.tp.cvtisr.sk/telekonferencne-miestnosti
  • E-learning – portál pre e-learnigové vzdelávanie
  • e-learning Moja kariéra: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/
  • Poradenstvo pre študentov – https://portal.ccvapp.upjs.sk/ticket-page/poradenstvo-pre-studentov/31
  • Kariérne a psychologické poradenstvo pre študentov: UNIPOC UPJŠ
  •  Učebno-výcvikové zariadenie Danišovce
b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

K riadeniu štúdia a komunikácii so študentmi sa používa Akademický informačný systém (AiS2), ktorý bol vyvinutý na Prírodovedeckej fakulte UPJŠ a momentálne je implementovaný na viacerých fakultách v rámci Slovenska. Prístup do AiS2 majú študenti zabezpečený z voľne dostupných počítačov, ktoré sa nachádzajú v priestoroch jednotlivých pracovísk fakulty alebo na študijnom oddelení. Okrem toho pre prístup do AiS2 môžu študenti použiť počítače, ktoré sa nachádzajú v učebniach, laboratóriách alebo knižniciach ústavov. Tieto priestory sú vybavené internetovými prípojkami internej dátovej siete priamo napojenej na optickú dátovú sieť združenia SANET (Slovenská akademická sieť). Do počítačovej siete sa možno pripojiť v budovách FF UPJŠ aj prostredníctvom bezdrôtových prístupových bodov medzinárodnej Wi-Fi siete EDUROAM. Prístup k internetu majú študenti zabezpečený aj v rámci Študentských domovov a jedální UPJŠ. Univerzita prevádzkuje vlastný mailový server kde je v súčasnosti 11 tisíc e-mailových kont z toho viac ako 10 tisíc je študentských. Kapacita mailovej schránky študentov je 300MB. Identifikácia zamestnancov a študentov prebieha prostredníctvom systému Automatickej identifikácie osôb, ktorá zastrešuje administráciu študentských preukazov a činnosť certifikačnej autority. Internetové pripojenie môžu študenti využívať aj na získavanie informácií z odborných databáz. Knižnica informuje o aktuálnych možnostiach prístupu študentov a učiteľov k relevantným odborným databáz a portálom. Študentom aj učiteľom je pre potreby dištančných foriem výučby k dispozícii prístup k prostrediu Microsoft Teams. Prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom poskytuje Univerzitná knižnica UPJŠ v Košiciach s jej študovňami a rakúskou knižnicou, v ktorých majú študenti v príručnej knižnici k dispozícii tiež väčšinu povinnej literatúry podľa infolistov, ako aj štandardné technické vybavenie (PC, skenery, tlačiarne, prístup na internet a pod.).

Hlavným poslaním univerzitného pracoviska, Univerzitnej knižnice UPJŠ (UK) ako informačného pracoviska univerzity, je podieľať sa na informačnom zabezpečení výučby i vedecko-výskumnej činnosti jej zamestnancov a študentov, vytvárať podmienky pre podporu vzdelávacieho procesu i inšpirujúce prostredie pre používateľov. UK plní toto poslanie tvorivým využívaním informačných zdrojov a technológií, poskytovaním dokumentov, informácií a konzultácií, odborných znalostí personálu a zariadení na podporu výučby, vzdelávania a výskumu. Knižnično-informačné služby sú zdokumentované na stránke https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/. UPJŠ prevádzkuje Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ http://www.safarikpress.6f.sk Vydavateľstvo sa podieľa na šírení povedomia o možnostiach elektronického publikovania na univerzite. Portál Unibook poskytuje trvalé úložisko elektronických dokumentov, archív všetkých vydávaných publikácií a zároveň moderné možnosti nákupu knižných publikácií zamestnancov UPJŠ prostredníctvom štandardného webového rozhrania e-shopu (https://unibook.upjs.sk/sk/ ).


Na podporu komplexného riadenia vzdelávania na všetkých troch stupňoch vysokoškolského vzdelávania sa používa Akademický informačný systém AiS2.

 

Centrum informačných a komunikačných technológii (CIaKT) UPJŠ v Košiciach je celouniverzitné informačné pracovisko, ktoré zastrešuje aktivity informačno-komunikačných technológii vo vnútri UPJŠ, ale aj navonok vo väzbe na svoje okolie. Univerzitný uzol CIaKT UPJŠ je súčasne aj regionálnym uzlom siete SANET (Slovak Academic Network).

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Základom výučby je prezenčné vzdelávanie, avšak pri jednotlivých predmetoch uvádzame spravidla kombinované vzdelávanie. Do rozsahu dištančného vzdelávania rátame predovšetkým možnosť realizovať časť priebežného hodnotenia (napr. testov) prostredníctvom dostupných aplikácií. Za efektívnu považujeme tiež možnosť absolvovať dištančne časť individuálnych konzultácií. Pri dištančnom vzdelávaní je možné využívať licenciu na programy z balíka MS Office 365 a e-learningový portál UPJŠ (https://lms.upjs.sk/). O konkrétnom rozsahu dištančného vzdelávania rozhoduje vyučujúci pred začiatkom semestra a študentov oboznamuje s podmienkami absolvovania v zmysle študijného poriadku v prvom týždni semestra.

Vzdelávacie činnosti na UPJŠ, ktoré sú poskytované dištančnou alebo kombinovanou metódou, sú dostatočne podporované a zabezpečené. Informácie o dištančnej forme, prehľade nástrojov s návodmi a dostupnými univerzitnými portálmi sú uvedené na web stránkach: https://www.upjs.sk/elearning/, https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/?documentid=4067#7


Výučba sa realizuje predovšetkým prezenčnou formou. Je však možné prejsť na dištančnú formu, respektíve kombinovať prezenčnú s dištančnou formou (napr. v prípade testov, konzultácií, ale aj pri realizácií prednášok a seminárov). Pri dištančnej forme sú k dispozícii programy z balíka MS Office 365 a e-learnigový portál UPJŠ ((https://lms.upjs.sk/). O konkrétnom rozsahu dištančného vzdelávania rozhoduje vyučujúci pred začiatkom semestra a študentov oboznamuje s podmienkami absolvovania v zmysle študijného poriadku v prvom týždni semestra.


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Univerzita dbá na prepojenie vedomostí s praxou, ktoré je podporované silnými väzbami s významnými partnermi a organizáciami. Partneri sú oficiálne združení v Career Club UPJŠ.

 

UPJŠ je zakladajúcim členom Košice IT Valley. Spolupracuje aj s ďalšími partnermi https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/clenstva/.

  

Partnerstvá umožňujúce zabezpečenie vzdelávacích činností študijného programu na Filozofickej fakulte:



Spolupráca s externým prostredím je organizovaná napríklad v rámci programu Erasmus+. Stálymi partnermi pracoviska sú:

Univerzita v Granade, Španielsko

Univerzita Baleárskych ostrovov, Španielsko

Univerzita St. Kliment Ohridski v Sofii, Bulharsko

Karlova univerzita v Prahe, Česká republika

Ostravská univerzita, Česká republika

Univerzita Paris-Diderot, Paríž VIII, Francúzsko

Univerzita v Štrasburgu, Francúzsko

Univerzita v Patrase, Grécko

Univerzita v Szegede, Maďarsko

Bolonská univerzita, Bologna, Taliansko

Univerzita v Utrechte, Holandsko

Univerzita Maria Curie-Skłodowskej, Lublin, Poľsko

Univerzita v Rzeszowe, Poľsko

Univerzita Babes-Bolyai, Cluj-Napoca, Rumunsko

Sliezska univerzita, Katovice, Poľsko

Štátna univerzita v Petrohrade, Rusko

Univerzita v Niš, Srbsko

Univerzita v Jaén, Španielsko

Cernivecka národná univerzita Jurija Fedkovica, Ukrajina

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Na UPJŠ a na FF pôsobia študentské organizácie (https://www.upjs.sk/studium/studentske-organizacie/) a záujmové združenia (https://www.upjs.sk/studium/zaujmove-zdruzenia/), ktoré poskytujú študentom možnosti ako sociálneho, športového, kultúrneho a spoločenského vyžitia, do ktorého sa môžu zapojiť všetci študenti. Podporu a poradenstvo študentom poskytuje aj Univerzitné poradenské centrum UNIPOC (https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/). Športové aktivity ponúka študentom Ústav telesnej výchovy a športu (https://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/studenti-fakult-upjs/). Študenti majú možnosť duchovného vyžitia prostredníctvom Univerzitného pastoračného centra v Košiciach, ktorému UPJŠ vytvára priestor pre pôsobenie medzi študentami univerzity https://www.upcke.sk/rodina-upc/

Rozvoj študentov UPJŠ je zabezpečený nielen kvalitným vzdelávaním, ale tiež sociálnym, športovým, kultúrnym, duchovným a spoločenským vyžitím počas štúdia. Prehľad toho, čo univerzita, jej pracoviská a tiež mesto Košice našim študentom ponúka, nájdete na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7


Z iniciatívy študentov KAA FF UPJŠ bol v roku 2018 založený ELSE - Študentský klub ELSE (English Language Students' Ensamble). Cieľom klubu je vytvárať priateľské prostredie a príjemný zážitok študentom KAA formou akcií, na ktorých majú možnosť vzájomne sa stretávať a diskutovať. Do činnosti klubu sa môže zapojiť každý študent KAA. ELSE v rámci svojej doterajšej existencie zorganizovala hneď na začiatku svojho pôsobenia v novembri 2018 stretnutie študentov prvých ročníkov bakalárskeho stupňa štúdia na KAA. Témou stretnutia bola adaptácia nových študentov KAA na univerzitné prostredie a vzájomná výmena skúseností študentov z rôznych oblastí študentského života. Pravidelné stretnutia so študentami, a nielen prvých ročníkov, sa tak stali pevným pilierom činnosti ELSE. Ďalšia aktivita ELSE sa viaže na predvianočné obdobie. Zaujímavým projektom ELSE je aj inštalácia knižnice v priestoroch KAA, ktorá funguje ako zdieľaná knižnica. Študenti a zamestnanci KAA tak majú možnosť priniesť svoje prečítané knihy, o ktoré by sa radi podelili, alebo si môžu požičať niektorú z publikácií, ktorá ich zaujme. Zdieľaná knižnica je voľne dostupná, umiestnená na chodbe KAA a majú k nej kedykoľvek prístup študenti aj zamestnanci KAA. Činnosť a aktivity ELSE sú dôležité aj z pohľadu neustáleho skvalitňovania práce KAA vo vzťahu k študentom nielen v rámci formálneho vzdelávacieho procesu, ale aj v oblasti neformálneho vzdelávania študentov KAA. Cieľom klubu je snaha o poskytovanie spätnej väzby od študentov KAA na vzdelávaciu a mimo-vzdelávaciu činnosť KAA, ktorá naopak KAA pomáha zlepšovať svoju prácu. V rokoch postihnutých pandémiou sa stretnutia uskutočňujú v online prostredí.


Na UPJŠ a na FF pôsobia študentské organizácie (https://www.upjs.sk/studium/studentske-organizacie/) a záujmové združenia (https://www.upjs.sk/studium/zaujmove-zdruzenia/), ktoré poskytujú študentom možnosti sociálneho, športového, kultúrneho a spoločenského vyžitia, do ktorých sa môžu zapojiť všetci študenti. Podporu a poradenstvo študentom poskytuje aj Univerzitné poradenské centrum UNIPOC (https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/). Športové aktivity ponúka študentom Ústav telesnej výchovy a športu (https://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/studenti-fakult-upjs/). Študenti majú možnosť duchovného vyžitia prostredníctvom Univerzitného pastoračného centra v Košiciach, ktorému UPJŠ vytvára priestor pre pôsobenie medzi študentmi univerzity https://www.upcke.sk/rodina-upc/.   



f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Študenti FF UPJŠ majú otvorené možnosti účasti na mobilitách s cieľom štúdia a stáží s pravidelnými aktualizáciami na webovej stránke Erasmus+ FF UPJŠ.

FF UPJŠ má aktuálne v rámci programu Erasmus+ (KA 103 – štáty EÚ) platne uzavretých takmer 180 bilaterálnych zmlúv s viac ako 100 univerzitami z 24 krajín. Od roku 2015 sa UPJŠ každoročne zapája do programu Erasmus+ s partnerskými krajinami mimo EÚ (KA 107). Aktuálne sú v platnosti zmluvy s univerzitami v Albánsku, Gruzínsku, Kanade, Kazachstane, Kosove, Rusku, Ukrajine Uzbekistane. Fakultný Erasmus+ koordinátor je prodekan pre medzinárodné vzťahy. Zároveň má každá katedra určeného katedrového Erasmus+ koordinátora. V spolupráci s referátom pre zahraničné vzťahy UPJŠ FF UPJŠ vyhlasuje výberové konania na študentské mobility zverejnením výzvy na webových stránkach fakulty.

Zoznam vnútorných predpisov upravujúcich postupy účasti študentov na mobilitách:

Predpis upravujúci mobility Erasmus+ na UPJŠ: Smernica č. 1/2020, ktorou sa stanovuje postup administrácie programu Erasmus+ na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a jej súčastiach

Predpis upravujúci mobility Erasmus+ na FF UPJŠ: ​Smernica k realizácii študentských mobilít Erasmus+ na FF UPJŠ

Web stránky:

Erasmus+ UPJŠ

Erasmus+ FF UPJŠ

Univerzita umožňuje a podporuje vzdelávanie sa mimo UPJŠ v domácich a zahraničných inštitúciách. Zahraničné mobility študentov súnpodstatnou oblasťou medzinárodných vzťahov univerzity. Všetky dôležité informácie o možnostiach mobilít a stáží pre študentov univerzity sú zverejnené na stránkach:https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/, https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#3.


Študenti FF UPJŠ majú otvorené možnosti účasti na mobilitách s cieľom štúdia a stáží s pravidelnými aktualizáciami na webovej stránke Erasmus+ FF UPJŠ.  FF UPJŠ má aktuálne v rámci programu Erasmus+ (KA 131 – štáty EÚ) platne uzavretých takmer 180 bilaterálnych zmlúv s viac ako 100 univerzitami z 24 krajín. Od roku 2015 sa UPJŠ každoročne zapája do programu Erasmus+ s partnerskými krajinami mimo EÚ (KA 171). Aktuálne sú v platnosti zmluvy s univerzitami v Albánsku, Gruzínsku, Kanade, Kazachstane, Kosove, Rusku, Ukrajine a Uzbekistane. Fakultný Erasmus+ koordinátor je prodekan pre medzinárodné vzťahy. Zároveň má každá katedra určeného katedrového Erasmus+ koordinátora. V spolupráci s referátom pre zahraničné vzťahy UPJŠ FF UPJŠ vyhlasuje výberové konania na študentské mobility zverejnením výzvy na webových stránkach fakulty.  

Zoznam vnútorných predpisov upravujúcich postupy účasti študentov na mobilitách:  

Predpis upravujúci mobility Erasmus+ na UPJŠ: 

Smernica č. 1/2020, ktorou sa stanovuje postup administrácie programu Erasmus+ na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a jej súčastiach

Predpis upravujúci mobility Erasmus+ na FF UPJŠ: 

Smernica k realizácii študentských mobilít Erasmus+ na FF UPJŠ.


 

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Podmienky sú uvedené na webových stránkach fakulty v sekcii pre záujemcov o štúdium: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Zásady prijímacieho konania na UPJŠ definujú základné legislatívne východiská a všeobecné princípy, podľa ktorých sa na univerzite uskutočňuje spoľahlivé, spravodlivé a transparentné prijímacie konanie na študijné programy uskutočňované na UPJŠ v I., II., spojenom I. a II. a v III. stupni vysokoškolského vzdelávania. Informácie k prijímaciemu konaniu na UPJŠ sú zverejnené na stránke:

Detailné podmienky ohľadom prijímania na jednotlivé študijné programy na fakulte sú zverejnené na stránke:

https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/

Zásady prijímacieho konania na UPJŠ definujú základné legislatívne východiská a všeobecné princípy, podľa ktorých sa na univerzite uskutočňuje spoľahlivé, spravodlivé a transparentné prijímacie konanie na študijné programy uskutočňované na UPJŠ v I., II., spojenom I. a II. a v III. stupni vysokoškolského vzdelávania. Informácie k prijímaciemu konaniu na UPJŠ sú zverejnené na stránke:


 

Detailné podmienky prijímania na jednotlivé študijné programy na fakulte sú zverejnené na stránke https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Prehľad prihlásených a prijatých uchádzačov v akademických rokoch 2016/17 - 2021/22 na študijný program v štruktúre Akademický rok - Počet uchádzačov - Prijatí uchádzači - Zapísaní uchádzači:


AR 2022/2023: 171 - 143 - 63

AR 2021/2022: 123 - 108 - 46

AR 2020/2021: 148 - 109 - 66

AR 2019/2020: 178 - 148 - 82 

AR 2018/2019: 95 - 79 - 45

AR 2017/2018: 112 - 101 - 47

AR 2016/2017: 63 - 82 - 39



BASBb  

AR 2021/2022 - prihlásení (10), prijatí (9), zapísaní (4)

 AR 2020/2021 – prihlásení (20), prijatí (10), zapísaní (9)

 AR 2019/2020 - prihlásení (6), prijatí (6), zapísaní (2)

 AR 2018/2019 - prihlásení (11), prijatí (9), zapísaní (3)

 AR 2017/2018 - prihlásení (7), prijatí (5), zapísaní (1)

 AR 2016/2017 - prihlásení (8), prijatí (7), zapísaní (5)


BASFib         

AR 2021/2022 - prihlásení (10), prijatí (8), zapísaní (4)

 AR 2020/2021 – prihlásení (12), prijatí (8), zapísaní (4)

 AR 2019/2020 - prihlásení (5), prijatí (5), zapísaní (2)

 AR 2018/2019 - prihlásení (10), prijatí (9), zapísaní (3)

 AR 2017/2018 - prihlásení (9), prijatí (9), zapísaní (3)

 AR 2016/2017 - prihlásení (3), prijatí (3), zapísaní (2)

 

BASInfb   

AR 2021/2022 - prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (2)

 AR 2020/2021 – prihlásení (5), prijatí (4), zapísaní (1)

 AR 2019/2020 - prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (0)

 AR 2018/2019 - prihlásení (9), prijatí (9), zapísaní (4)

 AR 2017/2018 - prihlásení (9), prijatí (8), zapísaní (4)

 AR 2016/2017 - prihlásení (4), prijatí (4), zapísaní (4)

 

BASMb         

AR 2021/2022 - prihlásení (4), prijatí (3), zapísaní (2)

 AR 2020/2021 – prihlásení (5), prijatí (4), zapísaní (3)

 AR 2019/2020 - prihlásení (4), prijatí (4), zapísaní (2)

 AR 2018/2019 - prihlásení (5), prijatí (4), zapísaní (1)

 AR 2017/2018 - prihlásení (3), prijatí (3), zapísaní (3)

 AR 2016/2017 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)


BASNjb

AR 2021/2022 - prihlásení (19), prijatí (15), zapísaní (7)

AR 2020/2021 – prihlásení (9), prijatí (7), zapísaní (6)

AR 2019/2020 - prihlásení (13), prijatí (13), zapísaní (3)

AR 2018/2019 - prihlásení (8), prijatí (7), zapísaní (4)

AR 2017/2018 - prihlásení (9), prijatí (8), zapísaní (2)

AR 2016/2017 - prihlásení (8), prijatí (8), zapísaní (2)



BASPsb        

AR 2021/2022 - prihlásení (37), prijatí (32), zapísaní (22)

 AR 2020/2021 – prihlásení (33), prijatí (27), zapísaní (20)

 AR 2019/2020 - prihlásení (14), prijatí (11), zapísaní (4)

 AR 2018/2019 - prihlásení (33), prijatí (27), zapísaní (12)

 AR 2017/2018 - prihlásení (12), prijatí (8), zapísaní (5)

 AR 2016/2017 - prihlásení (4), prijatí (3), zapísaní (1)

 

BASGb    

AR 2021/2022 - prihlásení (8), prijatí (7), zapísaní (7)

 AR 2020/2021 – prihlásení (15), prijatí (8), zapísaní (5)

 AR 2019/2020 - prihlásení (13), prijatí (11), zapísaní (6)

 AR 2018/2019 - prihlásení (11), prijatí (11), zapísaní (4)

 AR 2017/2018 - prihlásení (7), prijatí (7), zapísaní (2)

 AR 2016/2017 - prihlásení (9), prijatí (8), zapísaní (5)

 

HBasb       

AR 2021/2022 - prihlásení (14), prijatí (12), zapísaní (10)

 AR 2020/2021 – prihlásení (20), prijatí (16), zapísaní (9)

 AR 2019/2020 - prihlásení (13), prijatí (12), zapísaní (6)

 AR 2018/2019 - prihlásení (17), prijatí (15), zapísaní (11)

 AR 2017/2018 - prihlásení (10), prijatí (8), zapísaní (6)

 AR 2016/2017 - prihlásení (14), prijatí (11), zapísaní (6)

 

  

SjBAS         

AR 2021/2022 - prihlásení (17), prijatí (16), zapísaní (9)

 AR 2020/2021 – prihlásení (25), prijatí (18), zapísaní (13)

 AR 2019/2020 - prihlásení (22), prijatí (20), zapísaní (5)

 AR 2018/2019 - prihlásení (21), prijatí (16), zapísaní (8)

 AR 2017/2018 - prihlásení (20), prijatí (20), zapísaní (10)

 AR 2016/2017 - prihlásení (14), prijatí (13), zapísaní (6)


LjBAS

AR 2021/2022 - prihlásení (0), prijatí (0), zapísaní (0)

AR 2020/2021 – prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (2)

 AR 2019/2020 - prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (0)

 AR 2018/2019 - prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (1)

 AR 2017/2018 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)

 AR 2016/2017 - prihlásení (3), prijatí (2), zapísaní (0)

 

 

 

 

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Informácie o postupe monitorovania a hodnotenia spokojnosti študentov na univerzite sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.

Indikátory kvality a výsledky monitorovania kvality na UPJŠ a jej súčastiach sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/indikatory/.


Študenti môžu svoj názor vyjadriť vyplnením dotazníka v Akademickom informačnom systéme (AiS2). Výsledky sú predkladané vedeniu fakulty a zverejnené na webovom sídle fakulty v časti Vnútorný systém hodnotenia kvality | UPJŠ (upjs.sk).


Informácie o postupe monitorovania a hodnotenia spokojnosti študentov na univerzite sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.

Indikátory kvality a výsledky monitorovania kvality na UPJŠ a jej súčastiach sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/indikatory/.


Študenti môžu svoj názor vyjadriť vyplnením dotazníka v Akademickom informačnom systéme (AiS2). Výsledky sú predkladané vedeniu fakulty a zverejnené na webovom sídle fakulty v časti Vnútorný systém hodnotenia kvality | UPJŠ (upjs.sk).


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Univerzita informuje o výsledkoch hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti na svojich stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/.

Konkrétne opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu na základe výsledkov realizovaných prieskumov sú uvedené v zápisniciach z rokovaní Odborovej komisie.

Výsledky spätnej väzby študentov na vzdelávanie sú uvádzané a aktualizované na stránkach fakulty: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/vyhodnotenie-spokojnosti-ff/


Univerzita informuje o výsledkoch hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti na svojich stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/.

Konkrétne opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu na základe výsledkov realizovaných prieskumov sú uvedené v zápisniciach z rokovaní Odborovej komisie.

Výsledky spätnej väzby študentov na vzdelávanie sú uvádzané a aktualizované na stránkach fakulty: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/vyhodnotenie-spokojnosti-ff/


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Kritéria hodnotenia sú verejne prístupné, študenti sú s nimi oboznámení na začiatku výučby. Výsledky štúdia sú pravidelne monitorované a študenti sa majú možnosť zapojiť do hodnotenia jednotlivých predmetov po ukončení výučby. Ich názory sú sumarizované a reflektované na úrovni fakulty aj univerzity.

Informácie o monitorovaní spätnej väzby absolventov sú uvedené na stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/.

 

Aktuálne platné pravidlá, periodicita a metodológia dotazníkových prieskumov je popísaná na stránke:

https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.


Univerzita a jej fakulty realizujú dotazníkové prieskumy o uplatnení absolventov univerzity s cieľom skvalitnenia profilu absolventa, užšieho prepojenia štúdia s praxou a zlepšenia postavenia absolventov na trhu práce. Informácie o monitorovaní spätnej väzby absolventov sú uvedené na stránkach:https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/.

Aktuálne platné pravidlá, periodicita a metodológia dotazníkových prieskumov je popísaná na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.

 

Konkrétne závery z dotazníkových prieskumov realizovaných na úrovni univerzity, fakulty resp. pracoviska pre daný študijný program sú zdokumentované v zápisniciach z Rady študijného programu. Zápisnice sú archivované v monitorovacom paneli študijného programu v AiS2.


Na KAA FF UPJŠ bol v roku 2017 oficiálne založený Alumni club ako platforma na komunikáciu a networking medzi absolventmi katedry, členmi katedry a súčasnými študentmi. V skutočnosti funguje spolupráca s absolventmi katedry od jej vzniku, čoho dôkazom je množstvo prednášok, workshopov, ale aj ponuky praxe pre študentov vo forme tlmočenia a prekladov a iné formy spolupráce. Jedným z prvých príkladov je spolupráca so vzdelávacou agentúrou SUVKO Coaching v Košiciach pod vedením absolventa anglického jazyka pre európske inštitúcie a ekonomiku Mgr. Matúša Draganovského (2014), či spolupráca s regionálnym riaditeľom americkej obchodnej komory Mgr. Martinom Mudrákom (2014) a výkonným riaditeľom jazykového inštitútu Academy Language Institute Mgr. Michalom Oroszom (absolvent KAaA 2012). Najúspešnejší absolventi katedry sa pravidelne zúčastňujú propagačných aktivít katedry za účelom vysvetliť a ukázať potenciálnym záujemcom o štúdium, ale aj momentálne študujúcim, ako sa reálne vedia uplatniť v praxi. Napríklad v roku 2019 sa počas Alumni day predstavili bývalí absolventi katedry so svojimi prednáškami z oblasti ich profesionálneho pôsobenia: Mgr. Andrea Petrovčínová, autorka a copywriterka, Katakomby, ateliéry a strecha novej nemocnice, Creative Industry Košice, Mgr. Ivana Rusnáková, galeristka, produkčná a projektová manažérka, Aj umenie je práca, tati, VUNU Gallery Košice, Bc. Marek Sabo, programátor jazykových hier, Bc. Kristína Makóová, UPJŠ European Career Ambassador, Mgr. Slavomíra Hrabovská, Summer Work and Travel USA s Information Planet a mnoho ďalších.

V roku 2019 sme počas pandémie Covid 19 boli nútení prejsť do online režimu spolupráce s absolventmi a založili sme schému Masterclass – učíme sa od najlepších. Študenti mali možnosť zúčastniť sa na niekoľkých workshopov napríklad s Mgr. Timeou Krauszovou (Refresher) a Mgr. Andreou Petrovčínovou (Creative Industry Košice) na témy, ako je kreatívne písanie, content writing, copywriting a preklad. V ak. roku 2021/22 plánujeme v týchto workshopoch pokračovať napr. s absolventkou katedry Mgr. Máriou Duffekovou z agentúry Promiseo, či Mgr. Timeou Strihovou pôsobiacou ako manážér pre Digital Europe v Bruseli. Počas pandémie Covid 19 sme našim potenciálnym študentom, ale aj súčasným študentom priblížili prácu absolventov v sérii online rozhovorov napríklad s Mgr. Richardom Petrom, Mgr. Patrikom Kondášom, Mgr. Emese Koteles, Mgr. Jurajom Majcherom, Mgr. Katarínou Rybárovou, Mgr. Martinom Mudrákom, Mgr. Martinou Jesenskou, Mgr. Romanou Grajcarovou, Mgr. Robertou Erdyovou, ktoré sú dostupné na Youtube. Pridanou hodnotou týchto aktivít je, že do nej zapájame aj vybrané stredné školy v Košiciach, na ktorých pôsobia taktiež absolventi katedry ako učitelia anglického jazyka, čo nám umožňuje ešte lepšiu komunikáciu. Členov Alumni klubu spájame pomocou sociálnych sietí, ale predovšetkým prostredníctvom platformy LinkedIn, kde dokážeme trasovať ich profesionálnu kariéru. Samozrejme osobné stretnutia sú určite príjemnejšie a už teraz plánujeme štvrté stretnutie alumnistov KAaA na jar 2022.

Vyvrcholením tejto spolupráce je aj zriadenie nového predmetu pod názvom Zručnosti pre úspech – z univerzity do praxe, ktorý vznikol práve vďaka spolupráci Katedry anglistiky a amerikanistiky s absolventmi tejto katedry a ponúka sadu komunikačných nástrojov pre čerstvých absolventov nastupujúcich do praxe.

Tento spôsob prepájania praxe s akademickým prostredím sa ukázal ako jeden z najefektívnejších a najkonštruktívnejších spôsobov ako komunikovať poslanie katedry, teoretickú náplň jednotlivých predmetov s reálnymi požiadavkami praxe. Rovnako však vytvárame atraktívny networking pre samotných absolventov, ktorí tak majú možnosť lepšie prepájať svoje profesionálne záujmy, ale rovnako sa naďalej vzdelávať aj po ukončení svojho štúdia.  

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Všetky informácie k študijným programom, ktoré poskytujú komplexný prehľad o štúdiu, študijnom odbore, relevantných vnútorných predpisoch, poplatkoch, či študentských pôžičkách, sú dostupné pre verejnosť a pravidelne aktualizované na nasledujúcej stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 a tiež v informáciách pre študentov UPJŠ: https://www.upjs.sk/studium/

Špecifické informácie zverejňuje fakulta na stránke: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/.


Ďalšie podporné linky:


Všetky informácie k študijným programom, ktoré poskytujú prehľad o relevantných vnútorných predpisoch, poplatkoch, či študentských pôžičkách, sú dostupné pre verejnosť a pravidelne aktualizované na nasledujúcej stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7, a tiež v informáciách pre študentov UPJŠ https://www.upjs.sk/studium/.


Špecifické informácie zverejňuje fakulta na stránke: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/


Ďalšie podporné linky: