irelevantné
Vedomosti
Štúdium v magisterskom stupni študijného programu rozvíja základné vedomosti v jednotlivých lingvistických a literárnovedných disciplínach, ktorých jadro bolo predstavené v bakalárskom stupni a ktorého zvládnutie je nevyhnutným predpokladom pokračovania štúdia v magisterskom stupni. V rámci magisterského stupňa štúdia sa zároveň oboznamuje s predmetovou didaktikou zameranou na osvojovanie si metodických postupov vo výučbe anglického jazyka. Absolvent ovláda anglický jazyk na úrovni C2 Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky v písomnom aj ústnom prejave.
V teoretickej rovine vo všetkých centrálnych oblastiach štúdia (jazykoveda, britská a americká literatúra a britské a americké štúdie) sa nadväzuje na poznatky, ktoré nadobudli absolventi v bakalárskej forme štúdia s cieľom ich zásadného rozvinutia v teoretickej ako aj kreatívnej rovine.
V jazykovednej časti sú kľúčovými disciplínami povinného jadra korpusová lingvistika ako metodologické východisko moderného lingvistického bádania. Kľúčovým predmetom, ktorý nadväzuje na lingvistické poznatky získané na bakalárskom stupni, je jazyková typológia a univerzálie.
V literárnovednej časti je položený dôraz na metodológiu vedeckého výskumu literárnych diel, pozornosť sa venuje americkým etnickým literatúram ako výraznej charakteristiky americkej literatúry a vo vybraných kapitolách zo svetovej literatúry sa poskytne prierez významnými literárnymi dielami svetového významu.
V oblasti britských a amerických reálií sa hlavná pozornosť venuje súčasným USA a V. Británii a ich zahraničnej politike. Dôraz sa kladie na politické inštitúcie.
Súčasťou povinnej skladby predmetov je didaktika anglického jazyka, ktorá svojou podstatou oboznamuje študenta s učebnými štýlmi a stratégiami v cudzom jazyku, faktormi ovplyvňujúcimi osvojovanie si cudzieho jazyka a metodickými postupmi vo výučbe anglického jazyka so zreteľom na vekovú kategóriu učiaceho sa.
Okrem povinnej skladby majú študenti možnosť výberovej profilácie v súlade s výskumným zameraním záverečnej práce v predmetoch, ktoré predstavujú doplnenie a nadstavbu lingvistických a literárnovedných disciplín bakalárskeho stupňa.
Zručnosti
Praktický aspekt štúdia je zameraný na rozvíjanie schopností a zručností lingvistickej a literárnej analýzy textu, prekladu EU textov, komunikatívnych zručností. Absolvent je pripravený preukázať schopnosť funkčnej syntézy teoretických a praktických poznatkov pri samostatnej analýze zvoleného lingvistického alebo literárneho problému pri obhajobe diplomovej práce.
Kompetencie
- pozná a ovláda štruktúru jazykovedných a literárnovedných disciplín svojej predmetovej špecializácie
- je schopný aplikovať do predmetovej didaktiky vedomosti z lingvistických, literárnovedných disciplín, britských a amerických reálií
- je schopný profesne sa uplatniť v povolaniach vyžadujúcich dokonalú znalosť anglického jazyka v praktickej i teoretickej rovine, pričom dôraz je kladený na učiteľské povolanie
- po absolvovaní 2. stupňa vysokoškolského štúdia je spôsobilý pre ďalšie vzdelávanie na 3. stupni vysokoškolského štúdia
- má všestranné komunikačné schopnosti v anglickom jazyku
- jeho všestranné vedomosti mu umožňujú aktívne sa podieľať na riešení odborných a vedecko-výskumných úloh spojených s disciplínami svojej predmetovej špecializácie
- získané vedomosti dokáže tvorivo aplikovať v oblasti, pre ktorú sa špecializoval
- má základné schopnosti a spôsobilosti potrebné pre využívanie informačno-komunikačných technológií
Všetky vyššie uvedené vedomosti, zručnosti a kompetencie vie absolvent uplatniť v povolaní, na ktorý je pripravovaný: učiteľstvo.
Disponuje rozvinutými poznatkami o biologických, psychologických a sociálnych aspektoch vývinu jednotlivca, pozná a chápe koncept inštitucionálneho socializačného procesu v širších sociálnovedných súvislostiach. Absolvent má komplexný prehľad v sociálnej štruktúre spoločnosti, jej statike a dynamike, rozumie vzdelávacím a ďalším relevantným potrebám i špecifikám rôznorodých sociálnych skupín. Ovláda problematiku pedagogickej práce v kontexte diverzity vzdelávanej populácie. Disponuje rozsiahlymi poznatkami o odlišnostiach vývinu jednotlivcov vyplývajúcimi z ich zdravotných alebo sociálnych znevýhodnení, alebo nadania a talentu tak, aby dokázal pri realizácii výchovno-vzdelávacieho procesu v podmienkach inkluzívneho vzdelávania efektívne kooperovať so špeciálnymi pedagógmi, psychológmi a ďalšími odborníkmi a riadiť sa ich odbornými odporúčaniami a závermi. Absolvent disponuje rozsiahlym vedeckým poznaním v oblasti anglického jazyka a literatúry. Pozná aktuálne štátne vzdelávacie programy, ovláda teoretické základy projektovania, realizácie a hodnotenia výchovy a vzdelávania. Absolvent ovláda rozsiahle teoretické a praktické súvislosti obsahu vzdelávania a odborovej didaktiky alebo didaktiky a metodiky anglického jazyka. Disponuje rozsiahlymi psychologickými a didaktickými vedomosťami umožňujúcimi porozumieť vzťahu medzi procesmi učenia a vyučovania, vzdelávania a výchovy jednotlivca i dynamike sociálnej skupiny. Pozná široký repertoár vyučovacích stratégií a metód. Absolvent sa orientuje v systéme výchovy a vzdelávania v Slovenskej republike, v právnych predpisoch a kurikulárnych kontextoch výkonu učiteľskej profesie, pozná štruktúru profesie, profesijné zázemie odboru a princípy profesijnej etiky. Pozná metodologické súvislosti empirického výskumu v pedagogických vedách. Absolvent učiteľských študijných programov samostatne identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky a individuálne vzdelávacie potreby jednotlivca, akceptuje individualitu žiaka, má praktické skúsenosti s identifikáciou psychologických a sociálnych faktorov učenia sa jednotlivca, akceptuje diverzitu žiakov v sociokultúrnom kontexte. Absolvent sa orientuje vo všeobecne záväzných právnych predpisoch vzťahujúcich sa k práci učiteľa, v pedagogickej a ďalšej dokumentácii, v ostatných koncepčných a strategických dokumentoch a materiáloch školy. Aplikuje pedagogicko-psychologické a odborovo-didaktické poznanie vo výchovno-vzdelávacom procese. Dokáže samostatne hodnotiť rôznorodé pedagogické situácie a procesy, flexibilne na ne reagovať a optimálne ich riešiť. Dokáže samostatne zaznamenať, analyzovať a riešiť rôznorodé pedagogické situácie, má zručnosti efektívneho plánovania, projektovania, riadenia a organizácie výchovnovzdelávacieho procesu v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách. Disponuje rozsiahlymi metodickými spôsobilosťami v oblasti anglického jazyka a literatúry vrátane zručností v oblasti informačno-komunikačných technológií. Uskutočňuje samostatne a primeraným spôsobom pedagogické hodnotenie a evalváciu, je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj. Dokáže efektívne komunikovať a kooperovať s externým prostredím (rodičia, pestúni, komunita a podobne). Absolvent je spôsobilý realizovať skúmanie pedagogických javov v prostredí výchovy a vzdelávania, formulovať závery vlastného skúmania a disponuje spôsobilosťou akademického písania.
Vedomosti, zručnosti a kompetencie absolventov zodpovedajú príslušnej úrovni Kvalifikačného rámca v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania
· Vedomosti:
Absolvent má hlboké a prierezové vedomosti z biológie a jej výučby, vrátane poznania súvislostí a vzťahov ku školskej praxi, rozumie teórii didaktiky biológie a pozná, metódy a postupy, ktoré sú využívané v jej výučbe na základnej a strednej škole. Disponuje potenciálom pre ich uplatnenie v didaktickom výskume. Ciele vzdelávania sú v študijnom programe dosahované prostredníctvom merateľných vzdelávacích výstupov v jednotlivých predmetoch študijného programu.
· Zručnosti:
Absolvent dokáže aktívnym spôsobom získavať nové znalosti a informácie, integrovať a využívať ich v o vyučovacom procese. Tvorivým spôsobom rieši praktické úlohy a prispôsobuje metodické postupy konkrétnej situácii v triede s využitím teórie a dokáže prispievať k rozvoju didaktiky biológie pri riešení uvedených úloh.
· Kompetencie:
Dokáže riešiť problémy, koordinovať postupy s ostatnými pedagógmi a samostatne a zodpovedne rozhodovať v meniacom sa prostredí školy, pripravený niesť zodpovednosť za svoju činnosť a rozhodnutia. Vie prezentovať výsledky riešenia úloh komunikovať s odborníkmi vo svojom odbore.
· Väzba na príslušnú úroveň formálneho systému vzdelávania:
Ukončenie štúdia študijného programu druhého stupňa vysokoškolského vzdelávania.
· Doklad o získanom vzdelaní na danej úrovni kvalifikačného rámca
Vysokoškolský diplom a dodatok k diplomu získané po ukončení štúdia študijného programu druhého stupňa vysokoškolského vzdelávania.
UPJŠ aplikuje na indikovanie povolaní, na výkon ktorých je študent po absolvovaní študijného programu pripravený, štatistickú klasifikáciu zamestnaní SK ISCO-08.
V študijnom programe sú povolania, na výkon ktorých je potrebná získaná kvalifikácia, indikované takto:
23 Pedagogickí a odborní pracovníci vo výchove a vzdelávaní
2330001 Učiteľ strednej odbornej školy
2330003 Učiteľ gymnázia
2341002 Učiteľ základnej školy
2643001 Prekladateľ cudzích jazykov
2643002 Tlmočník cudzích jazykov
2643007 Jazykovedec (filológ, lingvista)
2642 Žurnalisti, redaktori a ostatní špecialisti v žurnalisti
221999 Pracovník turistického informačného centra, cestovnej kancelárie a agentúry
4222 Pracovníci kontaktných informačných centier
5113 Turistickí sprievodcovia
1431 Riadiaci pracovníci (manažéri) v športových, rekreačných a kultúrnych zariadeniach
V porovnaní s mnohými inými vysokoškolskými programami príprava učiteľov pripravuje študentov na jasne definované povolanie, pre ktoré sú potrebné jasne definované kvalifikácie. Absolvent ŠP bude pripravený na výkon povolania učiteľa anglického jazyka na základnej a strednej škole. Absolventi nájdu uplatnenie aj v štátnej správe a samospráve, novinárskych profesiách, turizme. Indikované povolania podľa Štatistickej klasifikácie zamestnaní SK ISCO-08: učitelia v základných školách, učitelia v stredných školách, metodici a inšpektori v oblasti výchovy a vzdelávania, organizátor vzdelávacích aktivít, riadiaci pracovník vo výchove a vzdelávaní a pod.
UPJŠ aplikuje na indikovanie povolaní, na výkon ktorých je študent po absolvovaní študijného programu pripravený, štatistickú klasifikáciu zamestnaní SK ISCO-08.
V študijnom programe sú povolania, na výkon ktorých je potrebná získaná kvalifikácia, indikované takto:
Učiteľ predmetu biológia -
2330001 Učiteľ strednej odbornej školy
2330003 Učiteľ gymnázia
2341 Učitelia v základných školách
2341001 Učiteľ základnej umeleckej školy
2341002 Učiteľ základnej školy
Asistent na vysokej škole so zameraním na biológiu a aplikovanú biológiu -
2310004 Asistent vysokej školy,
Pedagogický a odborný pracovník vo výchove a vzdelávaní napríklad v centrách voľného času, vzdelávacích oddeleniach firiem a pod. –
2359999 Pedagogický a odborný pracovník vo výchove a vzdelávaní
irelevantné
Nie sú také, súlad podľa 2020NSTAStandards.pdf
V čase prípravy tohto opisu na stránkach inzerujúcich voľné miesta (profesia.sk; jooble.sk; kariera.sk) sa vyskytlo vyše 70 pracovných pozícií, o ktoré by sa mohli uchádzať absolventi magisterského štúdia študijného programu učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii). Pri porovnaní počtu prijatých študentov a počet pracovných miest, treba brať do úvahy aj skutočnosť, že sa prehľad voľných miest robil v septembri – teda v čase, keď väčšia absolventov už pracovné uplatnenie má a miesta sú obsadené. Tento faktor treba mať na zreteli hlavne pri učiteľských pracovných pozíciách, ktorých bolo z celkového počtu voľných pracovných miest 15. Podľa Štátneho vzdelávacieho programu vyučovací predmet anglický jazyk patrí medzi všeobecnovzdelávacie predmety a spoločne s vyučovacím predmetom slovenský jazyk a literatúra, resp. jazyk národnostnej menšiny a literatúra vytvára vzdelávaciu oblasť Jazyk a komunikácia. V závislosti od typu školy a stupňa vzdelávania 1 až 5 hodín týždenne. Zvláštnu pozornosť pri tomto vyhodnocovaní treba venovať bilingválnym školám, kde absolvent učiteľstva anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) schopný vyučovať druhý predmet svojej aprobácie v anglickom jazyku. Z tohto hľadiska majú absolventi veľmi bohaté uplatnenie ako ukazuje aj bod 3b). Celkovo vyhodnocujeme uplatniteľnosť absolventov ako veľmi dobrú, pričom absolventi sú schopní vykryť štandardný úväzok na štandardnej škole.
Zdroje a informácie sú uvedené na adrese https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/
Podľa https://uplatnenie.sk
· Absolventi študijného programu sú na trhu práce úspešní, 33 % absolventov študijného programu z r. 2019 pracuje ako učiteľ na základných školách, 19 % ako pedagogickí a odborní pracovníci vo výchove a vzdelávaní a 15 % ako učiteľ na stredných školách, 9 % pokračovalo v štúdiu v SR alebo v zahraničí, 5 % sa zamestnalo v iných odvetviach.
· Miera nezamestnanosti po absolvovaní v uvedenom roku bola 4%, teda iba polovičná v porovnaní s priemernou mierou nezamestnanosti absolventov UPJŠ.
· Celkový počet hodín v Rámcovom učebnom pláne ŠVP je pre biológiu na nižšom stupni sekundárneho vzdelávania 7, na vyššom stupni 6 hodín. Tento rozsah spolu s druhým aprobačným predmetom vykryje v jednej triede spravidla ¾ úväzku, v školách s paralelnými triedami sa uplatnia aj dvaja či viacerí učitelia predmetu, podľa počtu tried.
Uchádzači o zamestnanie majú kontakt na školy na ktorých absolvujú jednotlivé časti pedagogickej praxe a dozvedajú sa o pracovných miestach priamo, alebo školy kontaktujú Ústav biologických a ekologických vied PF UPJŠ a žiadajú o propagovanie ponúkaných miest už budúcim absolventom učiteľstva biológie. Ďalšou možnosťou sú ponuky na https://www.profesia.sk
Radomila Bučková, učiteľka, Gymnázium Sv. Edity Šteinovej, Košice
Juliána Slinčáková, učiteľka, Obchodná akadémia, Michalovce
Katarína Rybárová, učiteľka, Evanjelické gymnázium Jána Amosa Komenského, Košice
Alexandra Šimoňáková Gymnazium Trebišovská, Košice
Mária Vraštiak učiteľka, Giles Academy v Spojenom kráľovstve
Viktória Némethy učiteľka, Gymnázium sv. Edity Steinovej, Košice
Petra Filová učiteľka, Gymnázium sv. Edity Steinovej, Košice
Sadloňová Alica, učiteľka, Gymnázium Trebišovská, Košice
Martin Vranovský učiteľ, Academic language, Košice
Peter Sirovec, Program Manager v TV JOJ, Bratislava
Zuzana Šarišská učiteľka, Autisti Prešov -Súkromná spojená škola, Prešov
K mnohým úspešným absolventom pôsobiacich v školstve patria napríklad:
https://gym.gkmke.sk/ucitelia/rndr-maria-vavrova/
Kvalita študijného programu sa odráža v dlhodobej spolupráci s rôznymi profesionálnymi organizáciami – ak by program nebol kvalitný a nemali by sme kvalitných uchádzačov, tieto organizácie by nemali záujem o opakovanú spoluprácu. Uvádzame prehľad spolupráce s krátkym opisom, v prípade možnosti aj s odkazom na príslušnú webovú stránku:
· Stanovisko zástupcov zamestnávateľov je súčasťou Zápisnice zo zasadania RŠP
Pravidlá na utváranie študijných plánov sa riadia ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň, ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú Rozhodnutie rektora č. 7/2021 - Akreditačný poriadok UPJŠ a Rozhodnutie rektora č. 8/2021 - Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ.
Pri koncipovaní predkladaného študijného programu a študijného plánu boli zohľadnené európske odporúčania pre tvorbu učiteľských študijných programov z roku 2018.
Utváranie študijných plánov na UPJŠ sa riadi ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia (dostupný na: https://www.upjs.sk/public/media/3166/studijny-poriadok-upjs-maj-2019.pdf) a ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú:
Rozhodnutie rektora č. 7/2021 (Akreditačný poriadok UPJŠ, dostupné na: https://intranet.upjs.sk/out/out.ViewDocument.php?documentid=4252&showtree=1) a Rozhodnutie rektora č. 8/2021 (Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ, dostupné na: https://intranet.upjs.sk/out/out.ViewDocument.php?documentid=4253&showtree=1). Pri koncipovaní predkladaného študijného programu a študijného plánu boli zohľadnené európske odporúčania pre tvorbu učiteľských študijných programov z roku 2018.
Pravidlá na utváranie študijných plánov sa riadia ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň, ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú:
· Rozhodnutie rektora č. 7/2021: Akreditačný poriadok UPJŠ, dostupné na: https://intranet.upjs.sk/op/op.Public.php?documentid=4252
· Rozhodnutie rektora č. 8/2021: Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ, dostupné na: https://intranet.upjs.sk/op/op.Public.php?documentid=4253
Pri koncipovaní predkladaného študijného programu a študijného plánu boli zohľadnené európske odporúčania pre tvorbu učiteľských študijných programov z roku 2018.
Študijný plán nadväzuje na bakalárske študijné programy medziodborového štúdia biológie na UPJŠ, ktorých absolventi získali odbornú spôsobilosť v základných disciplínach biológie súvisiacich s obsahovým a výkonovým štandardom predmetu biológia pre základné školy
a pre stredné školy
ako i cieľovým požiadavkám maturitných skúšok
https://www.statpedu.sk/sk/maturitne-skusky/
Štátneho vzdelávacieho programu ISCED2 a ISCED3.
Povinné predmety Všeobecná ekológia a Všeobecná mikrobiológia vhodným spôsobom uzatvárajú biologické vzdelanie získané na bakalárskom stupni, integrujú poznatky študentov na úrovni prepojenia živých organizmov vzájomne ako aj so svojim neživým prostredím. Preto sem organicky zapadá aj povinný predmet Geológia. Tá tvorí významnú časť obsahu biológie v poslednom ročníku základnej školy v podobe rozsiahleho tematického celku o neživej prírode. Didaktika biológie a predmetová pedagogická prax študentom poskytujú skúsenosti s didaktickou transformáciou biologického obsahu a jeho transferom do školskej výučby.
Povinný obsah vhodne doplňujú predmety dvoch povinne voliteľných blokov: Biológia a Didaktika biológie. Študenti si zapisujú z každého bloku minimálne jeden predmet.
Pedagogicko-psychologická časť študijného plánu učiteľstva na II. stupni VŠ štúdia nadväzuje na povinné a povinne voliteľné predmety bakalárskych medziodborových programov I. stupňa poskytujúcich základnú orientáciu v psychológii, pedagogike, školskej legislatíve a spoločenskovedný základ. Celkový rozsah absolvovanej prípravy tvorí na bakalárskom stupni 14 kreditov.
Študijný program učiteľstva biológie je aj pokračovaním prvého stupňa učiteľstva biológie na Prírodovedeckej fakulte UK a Fakultách prírodných vied v SR alebo na univerzite v zahraničí s kompatibilným študijným plánom.
Študijné plány sú vytvárané v Akademickom informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2. Študijné plány pre jednotlivé akademické roky a študijné kombinácie sú verejne dostupné na adrese: študijné programy na jednom mieste
- Jednotlivé časti študijného programu (moduly, predmety a iné relevantné školské a mimoškolské činnosti za predpokladu, že prispievajú k dosahovaniu želaných výstupov vzdelávania a prinášajú kredity) v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety,
- Profilové predmety sú vyznačené v AiS2 a vo výstupnej zostave študijného plánu sú vizuálne odlíšené.
- Pre každú vzdelávaciu časť/ predmet sú definované výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),
Informácie sú každoročne upresňované na elektronickej nástenke predmetu v AiS2 a v LMS UPJŠ.
- Prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu sú uvedené v informačných listoch a výstupných zostavách študijných plánov.
- Pre každý predmet sú stanovené používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania, ktoré sú zahrnuté do informačných listov.
- Metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná – sú zahrnuté do informačných listov.
- Osnova/ sylaby predmetu
Informácie sú každoročne upresňované na elektronickej nástenke predmetu v AiS2 a v LMS UPJŠ .
- Pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)
Pracovné zaťaženie študenta je definované v prílohe Študijného poriadku UPJŠ, študijnom programe sa zásadné odchýlky nevyskytujú.
- Kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia
sú uvedené v informačných listoch a výstupných zostavách študijných plánov.
- Osoba zabezpečujúca predmet uvedením kontaktu je uvedená v informačných listoch a výstupných zostavách študijných plánov.
Na stránke UPJŠ je verejne prístupný prehľad študijných programov aj s odkazmi na osobné WWW stránky vyučujúcich s kontaktmi:
- Učitelia predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) sú viditeľné v informačných listoch a výstupných zostavách študijných plánov.
Na stránke UPJŠ je verejne prístupný prehľad študijných programov aj s odkazmi na osobné WWW stránky vyučujúcich s kontaktmi: https://studijne-programy.upjs.sk
- Miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný program uskutočňuje na viacerých pracoviskách) je mimo fakulty v prípade predmetov pedagogickej praxe. Prax študentov učiteľstva sa realizuje na cvičných školách pod vedením skúsených cvičných učiteľov.
Celý študijný plán sa realizuje v sídle vysokej školy. Študijný plán a informačné listy v požadovanej štruktúre sú vytvárané v Akademickom
informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2.
Všetky požadované informácie sú verejne dostupné v študijnom pláne v Registri študijných programov UPJŠ na adrese: študijné programy na jednom mieste .
Počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 21 kreditov + 3 kredity za Diplomový seminár A a 3 kredity za Diplomový seminár B. Diplomový seminár A, Diplomový seminár B a Diplomovú prácu a jej obhajobu absolvujú študenti iba z toho odboru, v ktorom píšu diplomovú prácu.
Počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 6
Počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: nie je daný
Počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 15
- počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia 37 (18 + 19)
- počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia 16
- počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia 2
- počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program 55
- počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia 22
- počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia 5
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi
Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi dokumentom Zásady pre získavanie spätnej väzby na účely hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti, tvorivej činnosti. Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: Študijné programy.
Fakulta sa riadi študijným poriadkom Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach:
https://www.upjs.sk/public/media/3166/studijny-poriadok-upjs-maj-2019.pdf
https://www.upjs.sk/public/media/15322/studijny-poriadok-doktorand-upjs-maj-2019-dopl.pdf)
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania, Zákonom o sťažnostiach, Rozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností a Študijným poriadkom pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň. Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi Zásadami pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#4
Pravidlá pre uznávanie štúdia alebo jeho časti upravuje Študijný poriadok pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/
Pravidlá pre uznávanie štúdia alebo jeho časti upravuje Študijný poriadok pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/.
Zoznam záverečných prác je prístupný na webovej stránke Katedry britských a amerických štúdií v položke Témy Bc./Mgr. prác na rok 2021/22.
Vybrané témy záverečných prác sú prezentované v bode 5e.
Viac informácii na: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/
Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe sú uvedené v Študijnom poriadku pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia na UPJŠ a Zásadách pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.
Zahraničné mobility študentov a zamestnancov sú podstatnou oblasťou medzinárodných aktivít univerzity. Všetky informácie sú dostupné na:
https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/,
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#3.
Zásady pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ deklarujú dodržiavanie všeobecných princípov a pravidiel etického správania - Etický kódex UPJ Ša Etický kódex študenta UPJŠ, na ktoré sú úzko previazané Zásady dobrej praxe vedeckého publikovania, Pravidlá posudzovania plagiátorstva, Zásady správnej výskumnej praxe na UPJŠ a Zásady pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.
Študentom so špecifickými potrebami sú k dispozícii tieto podporné služby:
Viac informácii na: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania, Zákonom o sťažnostiach, Rozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností a Študijným poriadkom pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň. Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi Zásadami pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#4
Informačné listy sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Pre verejnosť sú k dispozícii v Registri študijných programov: https://studijne-programy.upjs.sk/fakulta/FF?rok=2022%2F2023
Informačné listy sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Pre verejnosť sú k dispozícii v Registri študijných programov http://studijne-programy.upjs.sk/study-program/Bmu.
Celouniverzitný aktuálny harmonogram je k dispozícii na stránke UPJŠ v sekcii informácii pre študentov. Harmonogram je prístupný aj na stránke Filozofickej fakulty: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov.
· Univerzitný aktuálny harmonogram je k dispozícii na stránke UPJŠ v sekcii informácii pre študentov a v sekcii o napĺňaní štandardov pre študijný program.
· Dopĺňa ho aktuálny harmonogram na Prírodovedeckej fakulte, ktorý sa nachádza na stránke PF UPJŠ v sekcii štúdium na fakulte O štúdiu na fakulte | UPJŠ (upjs.sk).
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.; livia.kortvelyessy@upjs.sk
Doc. RNDr. Marcel Uhrin, PhD.
zaradený na funkčné miesto profesor
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/marcel.uhrin/
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.
livia.kortvelyessy@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14789
Jazyková typológia a univerzálie pre AJALm AJEIEm
prof. PhDr. Pavel Stekauer, DrSc
pavel.stekauer@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15440
Korpusová lingvistika pre AJALm AJEIEm
Dr. h. c. prof.. Slávka Tomaščíková, PhD.
slavka.tomascikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15442
Politické inštitúcie Veľkej Británie a USA pre AJALm AJEIEm, Diplomový seminár B pre BASm d ext AJALm AJEIEm
doc. Mgr. Soňa Šnircová, PhD
sona.snircova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14788
Moderné literárne smery pre AJALm
doc. Mgr. Renáta Timková, PhD.
renata.timkova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15421
Didaktika angličtiny 1 pre AJALm, Výstupová priebežná prax, Výstupová priebežná prax I, Výstupová priebežná prax II
Doc. RNDr. Marcel Uhrin, PhD.
Všeobecná ekológia
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14853
ID: 95924626514
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/marcel.uhrin/
Prof. RNDr. Ľubomír Kováč, CSc.
Zoogeografia, Ochrana prírody
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15331
ID: 89755164658
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/lubomir.kovac/
RNDr. Vlasta Demečková, PhD.
Imunológia
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18575
ID: 62515197744
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/vlasta.demeckova/
RNDr. Andrea Lešková, PhD.
Didaktika biológie, Výstupová pedagogická prax II
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15361
ID: 17200302021
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/andrea.leskova/
Doc. RNDr. Peter Pristaš, CSc.
Všeobecná mikrobiológia
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15308
ID: 71555158614
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/peter.pristas/
Doc. RNDr. Katarína Bónová, PhD.
Geológia
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15299
ID: 61217082315
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/katarina.bonova/
Študijný program je z hľadiska kvalifikačnej a vekovej štruktúry zamestnancov pracoviska dlhodobo udržateľný. RNDr. Andrea Lešková, PhD. v krátkom čase splní kritériá pre habilitácie na PF UPJŠ v Košiciach a bude zaradená na funkčné miesto docenta.
VUPCH osôb zodpovedných za profilové predmety sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Údaje z VÚPCH sú zakomponované aj do oficiálnych osobných stránok zamestnancov, ktoré majú URL v tvare: https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/. Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného registra študijných programov https://studijne-programy.upjs.sk/fakulta/FF?rok=2022%2F2023
VUPCH osôb zodpovedných za profilové predmety sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Údaje z VÚPCH sú zakomponované aj do oficiálnych osobných stránok zamestnancov, ktoré majú URL v tvare: https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/. Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného registra študijných programov http://studijne-programy.upjs.sk/.
Priradenie vyučujúcich k predmetu je súčasťou učebného plánu:
Mgr. Zuzana Buráková, PhD.
zuzana.burakova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15425
prof. Myroslava Fabian DrSc.
myroslava.fabian@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15436
Mgr. Petra Filipová, PhD.
petra.filipova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26417
PhDr. Štefan Franko, PhD.
stefan.franko@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15444
doc. Mgr. Renáta Gregová, PhD.
renata.gregova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15443
doc. PhDr. Slávka Janigová, PhD.
slavka.janigova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15417
Mgr. Vesna Kalafus Antoniová, PhD.
vesna.kalafus.antoniova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30062
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.
livia.kortvelyessy@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14789
Mgr. Kurt Magsamen
kurt.magsamen@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14831
Mgr. Martina Martausová, PhD.
martina.martausova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14725
Prof. Renáta Panocová, PhD.
renata.panocova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15424
Mgr. Silvia Rosivalová Baučeková, PhD.
silvia.baucekova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/22920
Mgr. Július Rozenfeld, PhD.
julius.rozenfeld@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14727
Mgr. Karin Sabolíková, PhD.
karin.sabolikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15452
Mgr. Adriana Saboviková, PhD.
adriana.sabovikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14738
prof. PhDr. Pavel Stekauer, DrSc
pavel.stekauer@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15440
doc. Mgr. Soňa Šnircová, PhD
sona.snircova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14788
doc. Mgr. Renáta Timková, PhD.
renata.timkova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15421
Dr. h. c. prof. Mgr. Slávka Tomaščíková, PhD.
slavka.tomascikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15442
Mgr. Emília Sotáková
emilia.sotakova@upjs.sk
Zoznam učiteľov je súčasťou študijného plánu generovaného z AIS.
Školiteľmi záverečných prác sú zamestnanci katedry z bodu 7d).
Témy diplomových prác vypísaných v akademickom roku 2021/22:
On the influence of gender on the interprertation of complex words
Economy of expression vs.semantic transparency in word-formation
Motivation of complex words – contrastive analysis of a selected lexical field
On the semantics of N>V conversion (only MA)
Sound symbolism in comics
Phonosthemes - do they exist?
Corona and Covid-19: word-formation analysis
Android Smartphone terms: word-formation analysis
An Acoustic and Perceptual Analysis of Vowel Length in English and in Slovak
An Acoustic and Perceptual Analysis of Geminate Consonants in English (and in Slovak)
The use of multi- and poly- in scientific and general English
Neologisms in scientific writing
A corpus-based analysis of verbal derivatives in academic registers
A corpus-based analysis of adjectival derivatives in academic registers
Subject Adjuncts and Content Disjuncts and their counterparts in an English-Slovak translation corpus
Postmodifying dependent clauses in English and their Slovak counterparts in an English-Slovak corpus
Semantics of complex words from an onomasiological perspective
Productivity of compounding in a selected discourse – corpus driven analysis
Topic selected by students
Gender and language - comparative studies in languages
Phonetic characteristics of vowel reductions produced by Slovak learners of English
Intonation typology of English and Slovak
Complex tones in English and Slovak
Intonation-group boundaries in English and Slovak
Global Contexts in Ali Smith’s Quartet
The Poetics of Rural and Urban Spaces in Sara Baume’s Spill, Simmer, Falter and Caitriona Lally’s Eggshells
Representations of Scottish Identities in the Age of Globalization: Topics and Trends in the Short Story Genre
Suburban space and ethnic identities in selected American literature
Into The Wild – escaping the city in contemporary American fiction
Dystopian vision of American megalopolis in contemporary American literature
London as a Global Metropolis in British Fiction After 2000
Food and Identity in the Postmillennial British Novel
The Art of Food Writing: Analysing Cookbooks as Literature
Focusing on global, national, regional and local in selected post-millennial media discourses
Heritage in globalised food narratives in post-millennial media discourses
Global vs. local in food narratives in post-millennial media discourses
Gender and other social aspects in post-millennial media discourses
Gendered food narratives in post-millennial media discourses.
Marginalized Identities in Post-millennial Television
Post-millenial Queerness and Gender Identities in Film
Regional identities in contemporary American cinema
Mobile and migrating fathers in contemporary American cinema
American Factory – The Impact of Globalization on American Life
Contrasting Globalization and Local Communities in Documentary: The Economics of Happiness
Promoting the Local for Global Audiences in the Documentary Slovakia: Treasures in the Heart of Europe
Social aspects of the Brexit in Northern Ireland (selected aspects)
Representation of cultural identities in changing Northern Ireland
Representation of national (British) phenomena in regional (Scottish) press
The case of local (British) female TV detectives becoming global phenomena
Zoznam školiteľov záverečných prác a ich vybrané témy za posledné obdobie (od roku 2015):
Školiteľ
Téma diplomovej práce
Študent
Študijný program
Rok obhájenia
RNDr. Monika Balogová, PhD.
Krvné parazity vodných skokanov východného Slovenska
Mgr. Ivana Ščerbová
biológia - geografia
2019
doc. RNDr. Zuzana Daxnerová, CSc.
Prevalencia výskytu celiakie u adolescentov a jej vplyv na kvalitu života
Mgr. Petra Vojteková
biológia - psychológia
2015
RNDr. Vlasta Demečková, PhD.
Morfologická a funkčná analýza makrofágov M1 a M2 polarizovaných z ľudskej THP-1 monocytickej línie
RNDr. Petra Adamková
biológia - geografia
2018
RNDr. Michal Goga, PhD.
Štúdium sekundárnych metabolitov lišajníka Cetraria islandica a ich využitie.
Mgr. Juliana Kaňová
biológia - chémia
2020
doc. RNDr. Rastislav Jendželovský, PhD.
Expresia vybraných proangiogénnych faktorov v nádoroch vytvorených na chorioalantoickej membráne embrya prepelice japonskej
Mgr. Monika Štofanová
biológia - geografia
2019
RNDr. Terézia Kisková, PhD.
Využitie kyseliny gyroforovej pri ovplyvnení rakoviny mozgu
Mgr. Miroslava Pollaková
biológia - chémia
2021
Mgr. Vladislav Kolarčik, PhD.
Biosystematické štúdium vybraných zástupcov rodu Onosma (Boraginaceae) v Európe
Mgr. Veronika Tomková
biológia - geografia
2015
RNDr. Peter Ľuptáčik, PhD.
Roztoče (Acari) stromových dutín v intraviláne a okolí Košíc
Mgr. Veronika Legemzová
biológia - psychológia
2018
RNDr. Viktória Majláthová, PhD.
Vplyv elektromagnetického poľa na biológiu kliešťov.
Mgr. Iveta Oreničová
biológia - chémia
2018
doc. RNDr. Andrej Mock, PhD.
Pôdna makrofauna v zalesnených sutinách Slovenského krasu v hĺbkovom profile.
RNDr. Beáta Haľková, PhD.
biológia - psychológia
2016
doc. RNDr. Peter Paľove-Balang, PhD.
Zmeny akumulácie flavonoidov v Lotus corniculatus vplyvom UV-B ožiarenia.
Mgr. Katarína Sklenková
biológia - chémia
2020
RNDr. Veronika Petruľová, PhD.
Vplyv cytokinínov na produkciu flavonoidov obsiahnutých v koreňoch vybraných línií Arabidopsis thaliana.
Mgr. Dominika Gorniaková
biológia - psychológia
2019
RNDr. Natália Pipová, PhD.
Behaviorálne prejavy kliešťov rodu Dermacentor v laboratórnych podmienkach
Mgr. Katarína Peňazziová
biológia - psychológia
2017
doc. RNDr. Peter Pristaš, CSc.
Genetická variabilita izolátov Ralstonia solanacearum na Slovensku
Bc. Mgr. Anna Bulavová
biológia - psychológia
2018
doc. RNDr. Marcel Uhrin, PhD.
Morfologická a farebná variabilita pier sokola myšiara (Falco tinnunculus)
RNDr. Patrik Nunhart, PhD.
biológia - chémia
2015
Základné informácie z VUPCH sú zakomponované do oficiálnych osobných WWW stránok zamestnancov, ktorých URL je v tvare https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/.
Základné informácie z VUPCH sú zakomponované do oficiálnych osobných WWW stránok zamestnancov, ktorých URL je v tvare https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/.
VUPCH sú verejne dostupné v rámci prehľadu študijných programov a študijných plánov.
Bc. Katarína Jurčová, katarina.jurcova@student.upjs.sk
Študenti majú zastúpenie v Rade študijného programu. Aktuálne aj historické zloženie Rady
študijného programu je k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu
v AiS2 a verejnom registri študijných programov UPJŠ. Študenti majú zastúpenie aj v Rade pre vnútorné overovanie kvality.
Bc. Katarína Pajerová
katarina.pajerova@student.upjs.sk
Bc. Petronela Glodžáková
petronella.glodzakova@student.upjs.sk
Študenti majú zastúpenie v Rade študijného programu. Aktuálne aj historické zloženie Rady študijného programu je k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v AiS2 a verejnom registri študijných programov UPJŠ.
Študenti majú zastúpenie aj v Rade pre vnútorné overovanie kvality na UPJŠ.
Mgr. Karin Sabolíková, PhD. karin.sabolikova@upjs.sk
RNDr. Andrea Lešková, PhD.
e-mail: andrea.leskova@upjs.sk
Administráciu štúdia zabezpečuje Študijné oddelenie Filozofickej fakulty s využitím Akademického informačného systému AiS2. Väčšinu agendy dokáže študent efektívne vybaviť prostredníctvom informačného systému, bez priamej interakcie so študijným oddelením.
Ďalšou dôležitou podpornou zložkou je UNIPOC – Univerzitné poradenské centrum. Ide o špecializované pracovisko UPJŠ zriadeným rektorom UPJŠ s celouniverzitnou pôsobnosťou. Poslaním UNIPOC je poskytovať bezplatne všetkým študentom Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach poradenstvo, konkrétne psychologické, kariérové, právne a sociálne poradenstvo a poradenstvo v efektívnom učení. UNIPOC má zároveň na starosti aj podporu a starostlivosť o študentov so špecifickými potrebami. Poradenské služby môžu študenti využívať v osobnej aj online forme, v slovenskom aj anglickom jazyku. Zámerom poskytovaných služieb je zlepšovať uplatniteľnosť študentov a absolventov na pracovnom trhu, pôsobiť preventívne a pomáhať pri problémoch, ktoré by mohli ohroziť úspešné ukončenie štúdia našich študentov. Viac informácií na:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/, https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/. UNIPOC zabezpečuje aj podporu pre študentov so špecifickými potrebami: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/.
UPJŠ ponúka študentom aj ubytovacie (https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/) a stravovacie služby
(https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/) prostredníctvom Študentských domovov a jedálni UPJŠ alebo u zmluvných partnerov. Ubytovací subsystém je súčasťou AiS2, stravovanie v ŠDaJ je administrované samostatným informačným systémom, ktorý je integrovaný v rámci UIS UPJŠ.
Ďalšie kontakty a odkazy:
Študijný referent sociálnej pomoci: Ing. Vladimíra Albertová (vladimira.albertova@upjs.sk)
Referent pre stáže, Erasmus+: Bc. Oľga Gállová (olga.gallova@upjs.sk) https://www.studujsff.sk/
Koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami: doc. PhDr. Beáta Gajdošová, PhD. (beata.gajdosova1@upjs.sk)
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/
Fakultný správca AiS2: Mgr. Emília Sotáková (emilia.sotakova@upjs.sk)
Univerzitné poradenské centrum: UNIVERZITA PAVLA JOZEFA ŠAFÁRIKA V KOŠICIACH (upjs.sk)
https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/studijne-oddelenie/
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/
Deň kariéry UPJŠ:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/den-kariery/
Ubytovanie v Študentských domovoch:
https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/
Stravovanie v Študentských jedálňach:
https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/
Podpora študentov so špecifickými potrebami:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/
Administráciu štúdia zabezpečuje študijné oddelenie https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/so/ s využitím Akademického informačného systému AiS2. Väčšinu agendy dokáže študent efektívne vybaviť prostredníctvom informačného systému, bez priamej interakcie so študijným oddelením.
Referent Študijného oddelenia Dekanátu PF UPJŠ:
Mgr. Denisa Štefaníková
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/denisa.stefanikova
Ďalšou dôležitou podpornou zložkou je Univerzitné poradenské centrum Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach (UPJŠ), v skrátenom tvare „UNIPOC“, je špecializovaným pracoviskom UPJŠ zriadeným rektorom UPJŠ s celouniverzitnou pôsobnosťou. Poslaním UNIPOC je poskytovať bezplatne všetkým študentom Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach poradenstvo, konkrétne psychologické, kariérové, právne a sociálne poradenstvo a poradenstvo v efektívnom učení. UNIPOC má zároveň na starosti aj podporu a starostlivosť o študentov so špecifickými potrebami. Poradenské služby môžu študenti vyžívať v osobnej aj online forme, v slovenskom aj anglickom jazyku. Zámerom poskytovaných služieb je zlepšovať uplatniteľnosť študentov a absolventov na pracovnom trhu, pôsobiť preventívne a pomáhať pri problémoch, ktoré by mohli ohroziť úspešné ukončenie štúdia našich študentov. Viac informácií na:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/
· Deň kariéry UPJŠ https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/den-kariery/
· Ubytovanie v Študentských domovoch
https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/
· Stravovanie v Študentských jedálňach
https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/
· Podpora študentov so špecifickými potrebami
· https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/,
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/.
UNIPOC zabezpečuje aj podporu pre študentov so špecifickými potrebami:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/.
UPJŠ ponúka študentom aj ubytovacie https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/ a stravovacie služby https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/ prostredníctvom Študentských domovov a jedálni UPJŠ alebo u zmluvných partnerov. Ubytovací subsystém je súčasťou AiS2, stravovanie v ŠDaJ je administrované samostatným informačným systémom, ktorý je integrovaný v rámci UIS UPJŠ.
UPJŠ zabezpečuje priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu osobitne pre každé sídlo, v ktorom sa študijný program uskutočňuje a to primerane k cieľom a výstupom vzdelávania. Zabezpečenie plnohodnotnej infraštruktúry podporujúcej vysokoškolské vzdelávanie, tvorivé vedecké bádanie a výskumnú činnosť, patrí k prioritám univerzity. Neustále napredovanie univerzity sa odráža aj v kontinuálnom rozširovaní existujúcej infraštruktúry, rekonštrukcii budov a v zavedení moderných informačných a komunikačných technológií.
Existencia univerzitných pracovísk, je esenciálna na zabezpečenie požadovanej kvality vybraných služieb, ktoré sú charakteristické pre rešpektovanú a materiálne dobre vybavenú univerzitu.
Všetky aktuálne informácie o zabezpečení študijných programov na univerzite sú uvedené na stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 .
Výučba prebieha v posluchárňach a seminárnych miestnostiach, ktoré sú štandardne vybavené výpočtovou technikou, dataprojektorom, webkamerou, ozvučením, pripojením na internet a softvérovým vybavením umožňujúcim online pripojenie na výučbu. V niektorých učebniach je k dispozícii aj interaktívna tabuľa. Všetkým študijným programom je k dispozícii počítačová učebňa vybavená výpočtovou technikou, dataprojektorom, pripojením na internet, interaktívnou tabuľou a štatistickým softvérom SPSS.
V priestoroch budov, v ktorých prebieha výučba na fakulte, sú umiestnené počítačové stanice s pripojením na internet a intranet, ktoré sú voľne prístupné pre študentov. Študentom je prístupná wifi sieť Eduroam v celom areáli.
Ďalšie priestory:
· UPJŠ zabezpečuje priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu osobitne pre každé sídlo, v ktorom sa študijný program uskutočňuje a to primerane k cieľom a výstupom vzdelávania. Zabezpečenie plnohodnotnej infraštruktúry podporujúcej vysokoškolské vzdelávanie, tvorivé vedecké bádanie a výskumnú činnosť, patrí k prioritám univerzity. Neustále napredovanie univerzity sa odráža aj v kontinuálnom rozširovaní existujúcej infraštruktúry, rekonštrukcii budov a v zavedení moderných informačných a komunikačných technológií:
·
Internetové prepojenie univerzity so sieťou Sanet 10Gbps
· Priepustnosť chrbtice siete SANET-2 krát 100GE kanály, možné rozšíriť až na 500Gbps https://www.upjs.sk/pracoviska/ciakt/saunet/
· WIFI pripojenie, pokryté všetky budovy univerzity, súčasť siete eduoram.org
· AiS2 –komplexný akademický informačný systém na riadenie štúdia https://ais2.upjs.sk/ais/start.do
· Email pre každého zamestnanca a študenta - prevádzkovaný na platforme Office 365 https://outlook.office.com/ a vlastná mailová doména @upjs.sk
· Podpora dištančného vzdelávania Office 365 teams.microsoft.com a https://www.upjs.sk/navody/office-365/ a BigBlueButton https://bbb.science.upjs.sk/b
· Kybernetická bezpečnosť - vlastný CSIRT tím https://csirt.upjs.sk/#/
· Zvyšovanie bezpečnostného povedomia: podpora pre študentov v prípade úniku údajov, kompromitácie emailových adries, kompromitácie zariadení malvérom
· Helpdesk IT podpory https://helpdesk.upjs.sk/
· Audio vizuálna technika – umožňujúca audio a video premietanie, ako aj vzdialené spojenie v aule RB0A5 v budove RB pavilónu, aule AK0A7 na ulici Kostlivého, v Historickej zasadačke rektorátu, Veľkej zasadačke rektorátu, Malej zasadačke rektorátu a zasadačke prorektorov na rektoráte.
· Univerzita je zapojená aj do Národnej tele-prezentačnej infraštruktúry CVTI – 10 pripojení https://www.tp.cvtisr.sk/telekonferencne-miestnosti/
· E-learning – portál pre e-vzdelávanie
· e-learning Moja kariéra: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/
· Portál UPJŠ LF - multimediálna podpora výučby klinických a zdravotníckych odborov spoločne so všetkými lekárskymi fakultami v SR a ČR
· Poradenstvo pre študentov – https://portal.ccvapp.upjs.sk/ticket-page/poradenstvo-pre-studentov/31
· Kariérne a psychologické poradenstvo pre študentov: UNIPOC UPJŠ
· Technologický a inovačný park UPJŠ - https://www.upjs.sk/pracoviska/tip/, ktorého súčasťou je inkubátor a podpora pre technologický transfer
· Učebno-výcvikové zariadenie Danišovce
Existencia univerzitných pracovísk, je esenciálna na zabezpečenie požadovanej kvality vybraných služieb, ktoré sú charakteristické pre rešpektovanú a materiálne dobre vybavenú univerzitu.
Všetky aktuálne informácie o zabezpečení študijných programov na univerzite sú uvedené na stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7
· Vzdelávacia infraštruktúra študijného programu:
Pre výučbu didaktiky biológie a predmetov didaktického bloku povinne voliteľných predmetov študijného programu učiteľstva biológie je vyhradená špeciálna učebňa na Mánesovej 23 v Košiciach. Učebňa je vybavená rôznymi druhmi školských digitálnych mikroskopov, interaktívnou tabuľou, meracími zariadeniami so senzormi, tabletmi, notebookmi a ďalšími pomôckami, ktoré sa používajú na základných a stredných školách na výučbe biológie. Výučba predmetov biologického bloku je realizovaná v učebniach katedier Ústavu biologických a ekologických vied, ktoré predmety zabezpečujú. Pre študijný program sú k dispozícii všetky technické zariadenia, pomôcky a zabezpečenie ako pre študentov jednoodborového študijného programu biológie.
Predmetová pedagogická prax je realizovaná na základných a stredných školách, prevažne v Košiciach, ktoré sú primerane technicky vybavené pre výučbu biológie.
Hlavným poslaním univerzitného pracoviska, Univerzitnej knižnice UPJŠ (UK) ako informačného pracoviska univerzity, je podieľať sa na informačnom zabezpečení výučby i vedecko-výskumnej činnosti jej zamestnancov a študentov, vytvárať podmienky pre podporu vzdelávacieho procesu i inšpirujúce prostredie pre používateľov. UK plní toto poslanie tvorivým využívaním informačných zdrojov a technológií, poskytovaním, dokumentov, informácií a konzultácií, odborných znalostí personálu a zariadení na podporu výučby, vzdelávania a výskumu. Knižnično-informačné služby sú zdokumentované na stránke https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/. UPJŠ prevádzkuje Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ http://www.safarikpress.6f.sk Vydavateľstvo sa podieľa na šírení povedomia o možnostiach elektronického publikovania na univerzite. Portál Unibook poskytuje trvalé úložisko elektronických dokumentov, archív všetkých vydávaných publikácií a zároveň moderné možnosti nákupu knižných publikácií zamestnancov UPJŠ prostredníctvom štandardného webového rozhrania e-shopu (https://unibook.upjs.sk/sk/ ).
Na podporu komplexného riadenia vzdelávania na všetkých troch stupňoch vysokoškolského vzdelávania sa používa Akademický informačný systém AiS2.
Centrum informačných a komunikačných technológii (CIaKT) UPJŠ v Košiciach je celouniverzitné informačné pracovisko, ktoré zastrešuje aktivity informačno-komunikačných technológii vo vnútri UPJŠ, ale aj navonok vo väzbe na svoje okolie. Univerzitný uzol CIaKT UPJŠ je súčasne aj regionálnym uzlom siete SANET (Slovak Academic Network).
Študenti študijného programu majú okrem univerzitnej infraštruktúry k dispozícii bohaté zázemie v podobe Štátnej vedeckej knižnice v Košiciach, košických ústavov SAV, Východoslovenského múzea v Košiciach atď. Študentom je k dispozícii aj katedrové informačné centrum s prístupom na internet a s knižnými darmi od sponzorov (Veľvyslanectvo USA, absolventi, zamestnanci katedry).
· Univerzitná knižnica UPJŠ v Košiciach https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/
· Knižnično – informačné služby https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/
· Hlavným poslaním univerzitného pracoviska – Univerzitnej knižnice UPJŠ (UK) - informačného pracoviska univerzity, je podieľať sa na informačnom zabezpečení výučby i vedecko-výskumnej činnosti jej zamestnancov a študentov, vytvárať podmienky pre podporu vzdelávacieho procesu i inšpirujúce prostredie pre používateľov. UK plní toto poslanie tvorivým využívaním informačných zdrojov a technológií, poskytovaním, dokumentov, informácií a konzultácií, odborných znalostí personálu a zariadení na podporu výučby, vzdelávania a výskumu.
· výpožičné služby https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/vypozicne-sluzby1/
· Katalógy https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/katalogy/
· elektronické informačné zdroje https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/e-kniznica/
· Virtuálna študovňa UPJŠ https://digitalnakniznica.cvtisr.sk/page/digitalna-kniznica-upjs
· služby študovní https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/studovne1/
· informačné a rešeršné služby https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/informacne-a-resersne-sluzby1/
· medziknižničná výpožičná služba https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/mvs1/
· informačné vzdelávanie https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/vzdelavanie1/
· databáza evidencie publikačnej činnosti zamestnancov UPJŠ: https://aleph.upjs.sk/F/3MMS97JKRIL5HMDDR1P5BCMU5BI4N4HKNTLU46MT2VHH7EJNDS-03038?func=find-c-0&local_base=epc01
· Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ http://www.safarikpress.6f.sk
· Vydavateľstvo sa podieľa na šírení povedomia o možnostiach elektronického publikovania na univerzite. Portál Unibook poskytuje trvalé úložisko elektronických dokumentov, archív všetkých vydávaných publikácií a zároveň moderné možnosti nákupu knižných publikácií zamestnancov UPJŠ prostredníctvom štandardného webového rozhrania e-shopu (https://unibook.upjs.sk/sk/ ).
Knižnično-informačné služby sú zdokumentované na stránke https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/. UPJŠ prevádzkuje Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ http://www.safarikpress.6f.sk Vydavateľstvo sa podieľa na šírení povedomia o možnostiach elektronického publikovania na univerzite. Portál Unibook poskytuje trvalé úložisko elektronických dokumentov, archív všetkých vydávaných publikácií a zároveň moderné možnosti nákupu knižných publikácií zamestnancov UPJŠ prostredníctvom štandardného webového rozhrania e-shopu (https://unibook.upjs.sk/sk/ ).
Na podporu komplexného riadenia vzdelávania na všetkých troch stupňoch vysokoškolského vzdelávania sa používa Akademický informačný systém AiS2.
Centrum informačných a komunikačných technológii (CIaKT) UPJŠ v Košiciach je celouniverzitné informačné pracovisko, ktoré zastrešuje aktivity informačno-komunikačných technológii vo vnútri UPJŠ, ale aj navonok vo väzbe na svoje okolie. Univerzitný uzol CIaKT UPJŠ je súčasne aj regionálnym uzlom siete SANET (Slovak Academic Network).
Vzdelávacie činnosti na UPJŠ, ktoré sú poskytované dištančnou, alebo kombinovanou metódou, sú dostatočne podporované a zabezpečené. Informácie o dištančnej forme, prehľade nástrojov s návodmi a dostupnými univerzitnými portálmi sú uvedené na web stránkach: https://www.upjs.sk/elearning/ https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/?documentid=4067#7
Výučba sa realizuje predovšetkým prezenčnou formou. Je však možné prejsť na dištančnú formu, respektíve kombinovať prezenčnú s dištančnou formou (napr. v prípade testov, konzultácií ale aj pri realizácií prednášok a seminárov). Pri dištančnej forme sú k dispozícii programy z balíka MS Office 365 a e-learnigový portál UPJŠ (https://lms.upjs.sk/). O konkrétnom rozsahu dištančného vzdelávania rozhoduje vyučujúci pred začiatkom semestra a študentov oboznamuje s podmienkami absolvovania v zmysle študijného poriadku v prvom týždni semestra.
Vzdelávacie činnosti na UPJŠ, ktoré sú poskytované dištančnou, alebo kombinovanou metódou, sú dostatočne podporované a zabezpečené. Informácie o dištančnej forme, prehľade nástrojov s návodmi a dostupnými univerzitnými portálmi sú uvedené na web stránkach:
https://www.upjs.sk/elearning/
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/?documentid=4067#7
Univerzita dbá na prepojenie vedomostí s praxou, ktoré je podporované silnými väzbami s významnými partnermi a organizáciami. Partneri sú oficiálne združení v Career Club UPJŠ.
UPJŠ je zakladajúcim členom Košice IT Valley. Spolupracuje aj s ďalšími partnermi https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/clenstva/.
Pracovisko zabezpečuje vzdelávacie činnosti prevažne vlastnými kapacitami. Spolupráca s externým prostredím je organizovaná napríklad v rámci programu Erazmus+. Stálymi partnermi pracoviska sú:
Pracovisko má dlhoročnú skúsenosť s dvojitými diplomami. Zavedenie a realizácia programov dvojitých diplomov v študijnom odbore Neslovanské jazyky a literatúry bolo najprv na úrovni doktorandského štúdia. Neskôr sa zaviedli dvojité diplomy aj na magisterskej úrovni. Intenzívna spolupráca prebieha predovšetkým s Univerzitou Baleárskych ostrovov, Španielsko (1 absolvent KAA FF UPJŠ a 2 absolventi UIB) a od roku 2017 s Národnou univerzitou Jurija Fedkoviča v Černivciach, Ukrajina (1 absolvent KAA FF UPJŠ a 3 absolventi NUJFC).
· Klub riaditeľov stredných škôl pri PF UPJŠ
· Partneri, ktorí spolupracujú pri vedení projektov, záverečných prác, realizujú stáže, sú členmi komisií pre ŠZS a ŠVK:
Botanická záhrada Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Ústav verejného zdravotníctva a hygieny Lekárskej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Ústav psychológie zdravia a metodológie výskumu LF UPJŠ v Košiciach
Katedra zoológie PF UPJŠ v Košiciach
Katedra mikrobiológie PF UPJŠ v Košiciach
Cviční učitelia na ZŠ a SŠ kde je realizovaná pedagogická prax
Univerzita dbá na prepojenie vedomostí s praxou, ktoré je podporované silnými väzbami s významnými partnermi a organizáciami. Partneri sú oficiálne združení v Career Club UPJŠ.
UPJŠ je zakladajúcim členom Košice IT Valley. Spolupracuje aj s ďalšími partnermi https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/clenstva/.
Partnerstvá umožňujúce zabezpečenie vzdelávacích činností študijného programu:
Prírodovedecká fakulta
· Univerzitný vedecký park Technicom
· Spoločne využívané laboratóriá
· Vedecko-výskumné centrum Promatech
Rozvoj študentov UPJŠ je zabezpečený nie len kvalitným vzdelávaním, ale tiež sociálnym, športovým, kultúrnym, duchovným a spoločenským vyžitím počas štúdia. Prehľad toho, čo univerzita, jej pracoviská a tiež mesto Košice našim študentom ponúka, nájdete na stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7
Podujatia:
www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktivity/
· Prírodovedecké dni
· Študentský rozhlas Košice – ŠtuRKo http://sturko.intrak.upjs.sk
· Študentské organizácie https://www.upjs.sk/studium/studentske-organizacie/
· Záujmové združenia https://www.upjs.sk/studium/zaujmove-zdruzenia/
· Športoviská UPJŠ www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/sluzby/telovychovne-objekty/
Športové vyžitie pre študentov UPJŠ zabezpečuje univerzitné pracovisko Ústav telesnej výchovy a športu (ÚTVŠ). To ponúka prostredníctvom predmetu Športové aktivity možnosť výberu z 21 druhov športu (https://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/studenti-fakult-upjs/). Študenti si môžu zašportovať nielen v rámci povinného či výberového predmetu, ale aj nad rámec kreditovej formy. Okrem ponúkaných pohybových aktivít sa študenti môžu zúčastňovať vysokoškolskej ligy v 4 športoch (futsal, flotbal, basketbal, volejbal). Tradičným doplnením ponuky ÚTVŠ sú zimné a letné kurzy (lyžiarsky kurz, survival, cykloturistický kurz, splav rieky Tisa a cvičenie pri mori). Študenti, ktorým nepostačujú športové aktivity ponúkané ÚTVŠ, sa môžu uchádzať aj o oveľa širšiu paletu športov, ktoré ponúka TJ Slávia UPJŠ. (http://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/o-nas-utvs/tj-slavia-upjs-kosice/). Pre športové vyžitie študentov je k dispozícii 5 telocviční, z ktorých väčšina prešla v posledných rokoch zásadnou obnovou. Posilňovňa je vybavená pre potreby rôznych úrovní – od začiatočníkov až po pokročilých a je pravidelne dopĺňaná a inovovaná. Okrem toho v objekte ÚTVŠ sa nachádzajú 4 tenisové kurty a 3 multifunkčné betónové ihriská, ktoré študenti využívajú predovšetkým na športové hry.
· Športové akcie UPJŠ https://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/sportove-akcie-utvs/
· Mesto Košice www.visitkosice.org
· Oficiálna stránka mesta Košice https://www.kosice.sk/sk
· Komplexné informácie o ponuke mobilít a stáží a proces výberu uchádzačov je k dispozícii na stránke univerzity.
· Na administráciu mobilít využíva univerzita Akademický informačný systém AiS2 a portálové nástroje vytvorené v rámci projektu Erasmus without paper. AiS2 a EWP sú postupne integrované do jedného funkčného celku.
Univerzita umožňuje a podporuje vzdelávanie sa mimo UPJŠ v domácich a zahraničných inštitúciách. Zahraničné mobility študentov podstatnou oblasťou medzinárodných vzťahov univerzity. Všetky dôležité informácie o možnostiach mobilít a stáží pre študentov univerzity sú zverejnené na stránkach:
https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/,
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#3.
Informácie o podpore zahraničných mobilít a stáži na fakulte sú dostupné na stránke:
PF: https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/vonkajsie-vztahy/
Administrácia mobilít prebieha v Akademickom informačnom systéme AiS2. Podmienky uznávania absolvovaného štúdia upravuje Študijný poriadok UPJŠ.
Absolvent bakalárskeho medziodborového študijného programu na FF UPJŠ v Košiciach môže pokračovať v štúdiu nadväzujúceho magisterského študijného programu v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy. Ak počet uchádzačov na daný magisterský študijný program prekračuje kapacitu študijného programu, uprednostnia sa uchádzači s lepším výsledkom štúdia na bakalárskom stupni. Pre absolventov bakalárskeho štúdia na iných vysokých školách v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy je podmienkou súhlas dekanky FF UPJŠ, že absolvovaný bakalársky študijný program je dostatočne kompatibilný s príslušným študijným programom FF UPJŠ na bakalárskom stupni (minimálne 3/5 obsahu predstavujúce jadro študijného programu).
Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sú pre uchádzačov o štúdium na Prírodovedeckej fakulte UPJŠ v Košiciach a schválené kritéria pre prijatie na VŠ štúdium uvedené na stránke: https://www.upjs.sk/public/media245/prij_konanie_PFUPJS_21_22_Mgr_senat_14_10_schvalene_signed.pdf
Zásady prijímacieho konania na UPJŠ definujú základné legislatívne východiská a všeobecné princípy, podľa ktorých sa na univerzite uskutočňuje spoľahlivé, spravodlivé a transparentné prijímacie konanie na študijné programy uskutočňované na UPJŠ v I., II., spojenom I. a II. a v III. stupni vysokoškolského vzdelávania. Informácie k prijímaciemu konaniu na UPJŠ sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/zaujemcovia-o-studium/ a https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/ - 4
Detailné podmienky ohľadom prijímania na jednotlivé študijné programy na fakulte sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/.
Prijímanie na študijný program sa riadi všeobecnými pravidlami na UPJŠ Zásady prijímacieho konania na UPJŠ. Fakulta akceptuje aj uchádzačov - absolventov kompatibilného bakalárskeho študijného programu iných VŠ.
Zásady prijímacieho konania na UPJŠ definujú základné legislatívne východiská a všeobecné princípy, podľa ktorých sa na univerzite uskutočňuje spoľahlivé, spravodlivé a transparentné prijímacie konanie na študijné programy uskutočňované na UPJŠ v I., II., spojenom I. a II. a v III. stupni vysokoškolského vzdelávania. Informácie k prijímaciemu konaniu na UPJŠ sú zverejnené na stránke:
https://www.upjs.sk/zaujemcovia-o-studium/
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/ - 4
Detailné podmienky ohľadom prijímania na jednotlivé študijné programy na fakulte sú zverejnené na stránke:
https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/informacie-pre-zaujemcov-o-studium/
Sumár výsledkov prijímacieho konania za akademické roky 2016/17-2021/22:
Podrobná štruktúrovaná analýza prijímacieho konania je uverejnená na stránke UPJŠ medzi indikátormi kvality.
Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu sa uskutočňuje dvojakou formou: priama komunikácia s vedúcou katedry a dotazník. Študenti môžu svoj názor vyjadriť vyplnením dotazníka v Akademickom informačnom systéme (AiS2). Výsledky sú predkladané vedeniu fakulty a zverejnené na webovom sídle fakulty v časti Vnútorný systém hodnotenia kvality | UPJŠ (upjs.sk) . V prípade zistenia nedostatkov zo strany vyučujúceho Vedenie fakulty si vyučujúceho zavolá na rokovanie. Zistenie a overenie hodnovernosti upozornenia je podľa závažnosti riešené v súlade s platnou legislatívou.
Skúsenosti ukazujú, že študenti uprednostňujú pred anonymným dotazníkom komunikáciu s vyučujúcim, resp. s vedúcou pracoviska.
Informácie o postupe monitorovania a hodnotenia spokojnosti študentov na univerzite sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Indikátory kvality a výsledky monitorovania kvality na UPJŠ a jej súčastiach sú verejne dostupné na stránke:
Prieskum spokojnosti študentov sa na univerzite koná pravidelne každoročne. Informácie sú na webovej stránke univerzity.
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskum-vyucbovy-proces/
Hodnotenie výučby študentmi podporuje a propaguje aj fakulta:
https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/vnutorne-hodnotenie/
https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/26223/
Informácie o postupe monitorovania a hodnotenia spokojnosti študentov na univerzite sú zverejnené na stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Indikátory kvality a výsledky monitorovania kvality na UPJŠ a jej súčastiach sú verejne dostupné na stránke:
Spätná väzba zo strany študentov je súčasťou rokovaní Rady študijného programu. Získané informácie sú spracované a následne nachádzajú svoj odraz vo vylepšovaní študijného programu ako po obsahovej tak aj po formálnej stránke. Konkrétne opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu na základe výsledkov realizovaných prieskumov sú uvedené v zápisniciach z rokovaní Rady študijného programu, ktoré sú archivované v monitorovacom paneli ŠP v AiS2.
Univerzita informuje o výsledkoch hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti na svojich stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/
Rada študijného programu má svojho člena spomedzi študentov. Vyjadruje sa k študijnému plánu, teda ku skladbe predmetov, ale aj ich obsahovej náplni. Pri didaktike biológie dporučil viac sa zamerať na konkrétne príklady odrážajúce obsah predmetu biológia na základnej a strednej škole.
Univerzita informuje o výsledkoch hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti na svojich stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/
Konkrétne opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu na základe výsledkov realizovaných prieskumov sú uvedené v zápisniciach z rokovaní Rady študijného programu, ktoré sú archivované v monitorovacom paneli ŠP v AiS2.
Na Katedre anglistiky a amerikanistiky bol v roku 2017 oficiálne založený Alumni club ako platforma na komunikáciu a networking medzi absolventmi katedry, členmi katedry a súčasnými študentmi. V skutočnosti funguje spolupráca s absolventmi katedry od jej vzniku, čoho dôkazom je množstvo prednášok, workshopov, ponuky praxe pre študentov, tlmočenia a prekladov a inej formy spolupráce. Jedným z prvých príkladov je spolupráca so vzdelávacou agentúrou SUVKO Coaching v Košiciach pod vedením absolventa anglického jazyka pre európske inštitúcie a ekonomiku Mgr. Matúša Draganovského (2014), či spolupráca s regionálnym riaditeľom americkej obchodnej komory Mgr. Martinom Mudrákom (2014) a výkonným riaditeľom jazykového inštitútu Academy language institute Mgr. Michalom Oroszom (absolvent KAaA 2012). Najúspešnejší absolventi katedry sa pravidelne zúčastňujú propagačných aktivít katedry za účelom vysvetliť a ukázať potenciálnym záujemcom o štúdium, ale aj momentálne študujúcim ako sa reálne vedia uplatniť v praxi. Napríklad v roku 2019 sa počas Alumni day predstavili bývalí absolventi katedry so svojimi prednáškami z oblasti ich profesionálneho pôsobenia: Mgr. Andrea Petrovčínová, autorka a copywriterka, Katakomby, ateliéry a strecha novej nemocnice, Creative Industry Košice, Mgr. Ivana Rusnáková, galeristka, produkčná a projektová manažérka, Aj umenie je práca, tati, VUNU Gallery Košice, Bc. Marek Sabo, programátor jazykových hier, Bc. Kristína Makóová, UPJŠ European Career Ambassador, Mgr. Slavomíra Hrabovská, Summer Work and Travel USA s Information Planet a mnoho ďalších.
V rokoch 2019-2022 počas pandémie Covid 19 sme boli nútení prejsť do online režimu spolupráce s absolventmi a založili sme schému Masterclass – učíme sa od najlepších počas ktorej študenti niekoľko workshopov napríklad s Mgr. Timeou Krauszovou (Refresher) a Mgr. Andreou Petrovčínovou (Creative Industry Košice) na témy ako je kreatívne písanie, content writing, copywriting a preklad. V ak. Roku 2021/22 plánujeme v týchto workshopoch pokračovať napr. s absolventkou katedry Mgr. Máriou Duffekovou z agentúry Promiseo, či Mgr. Tímeou Strihovou pôsobiacou ako manážér pre Digital Europe v Bruseli. Počas pandémie Covid 19 sme našim potenciálnym študentom, ale aj súčasným študentom priblížili prácu absolventov v sérii online rozhovorov napríklad s Mgr. Richardom Petrom, Mgr. Patrikom Kondášom, Mgr. Emese Koteles, Mgr. Jurajom Majcherom, Mgr. Katarínou Rybárovou, Mgr. Martinom Mudrákom, Mgr. Martinou Jesenskou, Mgr. Romanou Grajcarovou, Mgr. Robertou Erdyovou, ktoré sú dostupné na Youtube. Pridanou hodnotou týchto aktivít je, že do nej zapájame aj vybrané stredné školy v Košiciach na ktorých pôsobia taktiež absolventi katedry ako učitelia anglického jazyka, čo nám umožňuje ešte lepšiu komunikáciu. Členov alumni klubu spájame pomocou sociálnych sietí, ale predovšetkým platformy LinkedIn, kde dokážeme trasovať ich profesionálnu kariéru. Samozrejme osobné stretnutia sú určite príjemnejšie a už teraz plánujeme už štvrté stretnutie alumnistov KAaA na jar 2022.
Vyvrcholením tejto spolupráce je aj zriadenie nového predmetu pod názvom Zručnosti pre úspech – z university do praxe, ktorý vznikol práve vďaka spolupráci katedry anglistiky a amerikanistiky s absolventmi tejto katedry a ponúka sadu komunikačných nástrojov pre čerstvých absolventov nastupujúcich do praxe.
Tento spôsob prepájania praxe s akademickým prostredím sa ukázal ako jeden z najefektívnejších a najkonštruktívnejších spôsobov ako komunikovať poslanie katedry, teoretickú náplň jednotlivých predmetov s reálnymi požiadavkami praxe. Rovnako však vytvárame atraktívny networking pre samotných absolventov, ktorí tak majú možnosť lepšie prepájať svoje profesionálne záujmy, ale rovnako sa aj naďalej vzdelávať aj po ukončení svojho štúdia.
Univerzita a jej fakulty realizujú dotazníkové prieskumy o uplatnení absolventov univerzity s cieľom skvalitnenia profilu absolventa, užšieho prepojenia štúdia s praxou a zlepšenia postavenia absolventov na trhu práce. Informácie o monitorovaní spätnej väzby absolventov sú uvedené na stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/, Aktuálne platné pravidlá, periodicita a metodológia dotazníkových prieskumov je popísaná na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Konkrétne závery z dotazníkových prieskumov realizovaných na úrovni univerzity, fakulty resp. pracoviska pre daný študijný program sú zdokumentované v zápisniciach z Rady študijného programu. Zápisnice sú archivované v monitorovacom paneli študijného programu v AiS
Univerzita a jej fakulty realizujú dotazníkové prieskumy o uplatnení absolventov univerzity s cieľom skvalitnenia profilu absolventa, užšieho prepojenia štúdia s praxou a zlepšenia postavenia absolventov na trhu práce. Informácie o monitorovaní spätnej väzby absolventov sú uvedené na stránkach:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/,
Aktuálne platné pravidlá, periodicita a metodológia dotazníkových prieskumov je popísaná na stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Konkrétne závery z dotazníkových prieskumov realizovaných na úrovni univerzity, fakulty resp. pracoviska pre daný študijný program sú zdokumentované v zápisniciach z Rady študijného programu. Zápisnice sú archivované v monitorovacom paneli študijného programu v AiS2.
Všetky informácie k študijným programom, ktoré poskytujú prehľad o relevantných vnútorných predpisoch, poplatkoch, či študentských pôžičkách, sú dostupné pre verejnosť a pravidelne aktualizované na nasledujúcej stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 .
a tiež v informáciách pre študentov UPJŠ: https://www.upjs.sk/studium/.
Špecifické informácie zverejňuje fakulta na stránke: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/.
Všetky informácie k študijným programom, ktoré poskytujú prehľad o relevantných vnútorných predpisoch, poplatkoch, či študentských pôžičkách, sú dostupné pre verejnosť a pravidelne aktualizované na nasledujúcej stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7,
a tiež v informáciách pre študentov UPJŠ:
Špecifické informácie zverejňuje fakulta na stránke:
https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/