irelevantné
Absolventi magisterského stupňa učiteľského štúdia v kombinácii s informatikou disponujú znalosťami a spôsobilosťami, ktoré vedia tvorivo využiť vo výučbe predmetu informatika na základných a stredných školách. Absolventi sú oboznámení s metodológiou produkcie obsahu informatiky a jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami, sú spôsobilí pre vedecko-výskumnú činnosť a implementáciu poznatkov svojej špecializácie, pedagogiky a psychológie v procese výučby. Absolventi ovládajú všeobecnú didaktiku, didaktiku informatiky, disponujú učiteľskými spôsobilosťami, sú schopní participovať na vývoji edukačného softvéru a učebných a metodických materiálov pre výučbu. Po ukončení štúdia poznajú princípy tvorby a projektovania pedagogického a didaktického prostredia v sekundárnom vzdelávaní, teoretické i praktické súvislosti odborovej didaktiky v príslušnej špecializácii, najmä s ohľadom na projektovanie výučby v školskej triede, ovládajú základy pedagogickej psychológie, majú teoretické poznatky relevantné pre rozvoj svojich sociálnych, kognitívnych a osobnostných spôsobilostí, spôsobilostí pre prácu so skupinou a ovládajú základy metodológie pedagogicko-psychologického výskumu a stratégie prevencie rizikového správania sa žiakov, podpory ich zdravia.
Absolventi štúdia dokážu aktívne a tvorivo pracovať s poznatkami v študijnom odbore Informatika a môžu ich využívať nielen na pracovných pozíciách učiteľa informatiky na základných a stredných školách, digitálneho koordinátora na základnej a strednej škole, učiteľa profesijného rozvoja pre informatiku, špecializovaného pracovníka štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania na základných a stredných školách, ale môžu pokračovať aj na treťom stupni vysokoškolského vzdelávania. Ovládajú modernú didaktickú techniku a informačné technológie.
Štúdium v magisterskom stupni študijného programu rozvíja základné vedomosti v jednotlivých lingvistických a literárnovedných disciplínach, ktorých jadro bolo predstavené v bakalárskom stupni a ktorého zvládnutie je nevyhnutným predpokladom pokračovania štúdia v magisterskom stupni. V rámci magisterského stupňa štúdia sa zároveň oboznamuje s predmetovou didaktikou zameranou na osvojovanie si metodických postupov vo výučbe anglického jazyka. Absolvent ovláda anglický jazyk na úrovni C2 Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky v písomnom aj ústnom prejave.
V teoretickej rovine vo všetkých centrálnych oblastiach štúdia (jazykoveda, britská a americká literatúra a britské a americké štúdie) sa nadväzuje na poznatky, ktoré nadobudli absolventi v bakalárskej forme štúdia s cieľom ich zásadného rozvinutia v teoretickej ako aj kreatívnej rovine.
V jazykovednej časti sú kľúčovými disciplínami povinného jadra korpusová lingvistika ako metodologické východisko moderného lingvistického bádania. Kľúčovým predmetom, ktorý nadväzuje na lingvistické poznatky získané na bakalárskom stupni, je jazyková typológia a univerzálie.
V literárnovednej časti je položený dôraz na metodológiu vedeckého výskumu literárnych diel, pozornosť sa venuje americkým etnickým literatúram ako výraznej charakteristiky americkej literatúry a vo vybraných kapitolách zo svetovej literatúry sa poskytne prierez významnými literárnymi dielami svetového významu.
V oblasti britských a amerických reálií sa hlavná pozornosť venuje súčasným USA a V. Británii a ich zahraničnej politike. Dôraz sa kladie na politické inštitúcie.
Súčasťou povinnej skladby predmetov je didaktika anglického jazyka, ktorá svojou podstatou oboznamuje študenta s učebnými štýlmi a stratégiami v cudzom jazyku, faktormi ovplyvňujúcimi osvojovanie si cudzieho jazyka a metodickými postupmi vo výučbe anglického jazyka so zreteľom na vekovú kategóriu učiaceho sa.
Okrem povinnej skladby majú študenti možnosť výberovej profilácie v súlade s výskumným zameraním záverečnej práce v predmetoch, ktoré predstavujú doplnenie a nadstavbu lingvistických a literárnovedných disciplín bakalárskeho stupňa.
Zručnosti
Praktický aspekt štúdia je zameraný na rozvíjanie schopností a zručností lingvistickej a literárnej analýzy textu, prekladu EU textov, komunikatívnych zručností. Absolvent je pripravený preukázať schopnosť funkčnej syntézy teoretických a praktických poznatkov pri samostatnej analýze zvoleného lingvistického alebo literárneho problému pri obhajobe diplomovej práce.
Kompetencie
- pozná a ovláda štruktúru jazykovedných a literárnovedných disciplín svojej predmetovej špecializácie
- je schopný aplikovať do predmetovej didaktiky vedomosti z lingvistických, literárnovedných disciplín, britských a amerických reálií
- je schopný profesne sa uplatniť v povolaniach vyžadujúcich dokonalú znalosť anglického jazyka v praktickej i teoretickej rovine, pričom dôraz je kladený na učiteľské povolanie
- po absolvovaní 2. stupňa vysokoškolského štúdia je spôsobilý pre ďalšie vzdelávanie na 3. stupni vysokoškolského štúdia
- má všestranné komunikačné schopnosti v anglickom jazyku
- jeho všestranné vedomosti mu umožňujú aktívne sa podieľať na riešení odborných a vedecko-výskumných úloh spojených s disciplínami svojej predmetovej špecializácie
- získané vedomosti dokáže tvorivo aplikovať v oblasti, pre ktorú sa špecializoval
- má základné schopnosti a spôsobilosti potrebné pre využívanie informačno-komunikačných technológií
Všetky vyššie uvedené vedomosti, zručnosti a kompetencie vie absolvent uplatniť v povolaní, na ktorý je pripravovaný: učiteľstvo.
Disponuje rozvinutými poznatkami o biologických, psychologických a sociálnych aspektoch vývinu jednotlivca, pozná a chápe koncept inštitucionálneho socializačného procesu v širších sociálnovedných súvislostiach. Absolvent má komplexný prehľad v sociálnej štruktúre spoločnosti, jej statike a dynamike, rozumie vzdelávacím a ďalším relevantným potrebám i špecifikám rôznorodých sociálnych skupín. Ovláda problematiku pedagogickej práce v kontexte diverzity vzdelávanej populácie. Disponuje rozsiahlymi poznatkami o odlišnostiach vývinu jednotlivcov vyplývajúcimi z ich zdravotných alebo sociálnych znevýhodnení, alebo nadania a talentu tak, aby dokázal pri realizácii výchovno-vzdelávacieho procesu v podmienkach inkluzívneho vzdelávania efektívne kooperovať so špeciálnymi pedagógmi, psychológmi a ďalšími odborníkmi a riadiť sa ich odbornými odporúčaniami a závermi. Absolvent disponuje rozsiahlym vedeckým poznaním v oblasti anglického jazyka a literatúry. Pozná aktuálne štátne vzdelávacie programy, ovláda teoretické základy projektovania, realizácie a hodnotenia výchovy a vzdelávania. Absolvent ovláda rozsiahle teoretické a praktické súvislosti obsahu vzdelávania a odborovej didaktiky alebo didaktiky a metodiky anglického jazyka. Disponuje rozsiahlymi psychologickými a didaktickými vedomosťami umožňujúcimi porozumieť vzťahu medzi procesmi učenia a vyučovania, vzdelávania a výchovy jednotlivca i dynamike sociálnej skupiny. Pozná široký repertoár vyučovacích stratégií a metód. Absolvent sa orientuje v systéme výchovy a vzdelávania v Slovenskej republike, v právnych predpisoch a kurikulárnych kontextoch výkonu učiteľskej profesie, pozná štruktúru profesie, profesijné zázemie odboru a princípy profesijnej etiky. Pozná metodologické súvislosti empirického výskumu v pedagogických vedách. Absolvent učiteľských študijných programov samostatne identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky a individuálne vzdelávacie potreby jednotlivca, akceptuje individualitu žiaka, má praktické skúsenosti s identifikáciou psychologických a sociálnych faktorov učenia sa jednotlivca, akceptuje diverzitu žiakov v sociokultúrnom kontexte. Absolvent sa orientuje vo všeobecne záväzných právnych predpisoch vzťahujúcich sa k práci učiteľa, v pedagogickej a ďalšej dokumentácii, v ostatných koncepčných a strategických dokumentoch a materiáloch školy. Aplikuje pedagogicko-psychologické a odborovo-didaktické poznanie vo výchovno-vzdelávacom procese. Dokáže samostatne hodnotiť rôznorodé pedagogické situácie a procesy, flexibilne na ne reagovať a optimálne ich riešiť. Dokáže samostatne zaznamenať, analyzovať a riešiť rôznorodé pedagogické situácie, má zručnosti efektívneho plánovania, projektovania, riadenia a organizácie výchovnovzdelávacieho procesu v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách. Disponuje rozsiahlymi metodickými spôsobilosťami v oblasti anglického jazyka a literatúry vrátane zručností v oblasti informačno-komunikačných technológií. Uskutočňuje samostatne a primeraným spôsobom pedagogické hodnotenie a evalváciu, je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj. Dokáže efektívne komunikovať a kooperovať s externým prostredím (rodičia, pestúni, komunita a podobne). Absolvent je spôsobilý realizovať skúmanie pedagogických javov v prostredí výchovy a vzdelávania, formulovať závery vlastného skúmania a disponuje spôsobilosťou akademického písania.
Absolventi magisterského učiteľského študijného podprogramu XImu nájdu bezprostredné uplatnenie v profesiách v skupine 23 Pedagogickí a odborní pracovníci vo výchove a vzdelávaní podľa štatistickej klasifikácie zamestnaní SK ISCO-08 (odkaz: https://www.slov-lex.sk/static/pdf/2015/384/ZZ_2015_384_20191001.pdf)
Uplatnenie v danej skupine nájdu napríklad v podskupine 233 Učitelia v stredných školách:
2330 – Učitelia v stredných školách
2330001 – Učitelia strednej odbornej školy
2330003 – Učiteľ gymnázia
v podskupine 234 Učitelia v základných školách a predškolských zariadeniach
2341002 – Učiteľ základnej školy
v podskupine 235 Ostatní pedagogickí a odborní pracovníci vo výchove a vzdelávaní
2351 – Metodici a inšpektori v oblasti výchovy a vzdelávania
2359006 - Učiteľ pre kontinuálne vzdelávanie
Uplatnenie nájdu aj v skupine 25 Špecialisti v oblasti informačných a komunikačných technológií, napríklad v podskupine 2513 Vývojári webových aplikácií a multimediálnych aplikácií:
2513001 – Vývojár multimediálnych aplikácií
2513002 - Vývojár web stránok, internetu, intranetu
v podskupine 2519Vývojári a analytici softvéru a aplikácií inde neuvedení
2519001 – IT tester
2519999 – Iný vývojár, analytik softvéru a aplikácií inde neuvedený
v podskupine 2523 Špecialisti v oblasti počítačových sietí:
2529999 - Iný špecialista v oblasti databáz a počítačových sietí inde neuvedený
Absolventi akademicky orientovaného magisterského učiteľského študijného podprogramu XImu môžu pokračovať v doktorandskom stupni vysokoškolského štúdia.
UPJŠ aplikuje na indikovanie povolaní, na výkon ktorých je študent po absolvovaní študijného programu pripravený, štatistickú klasifikáciu zamestnaní SK ISCO-08.
V študijnom programe sú povolania, na výkon ktorých je potrebná získaná kvalifikácia, indikované takto:
23 Pedagogickí a odborní pracovníci vo výchove a vzdelávaní
2330001 Učiteľ strednej odbornej školy
2330003 Učiteľ gymnázia
2341002 Učiteľ základnej školy
2643001 Prekladateľ cudzích jazykov
2643002 Tlmočník cudzích jazykov
2643007 Jazykovedec (filológ, lingvista)
2642 Žurnalisti, redaktori a ostatní špecialisti v žurnalisti
221999 Pracovník turistického informačného centra, cestovnej kancelárie a agentúry
4222 Pracovníci kontaktných informačných centier
5113 Turistickí sprievodcovia
1431 Riadiaci pracovníci (manažéri) v športových, rekreačných a kultúrnych zariadeniach
V porovnaní s mnohými inými vysokoškolskými programami príprava učiteľov pripravuje študentov na jasne definované povolanie, pre ktoré sú potrebné jasne definované kvalifikácie. Absolvent ŠP bude pripravený na výkon povolania učiteľa anglického jazyka na základnej a strednej škole. Absolventi nájdu uplatnenie aj v štátnej správe a samospráve, novinárskych profesiách, turizme. Indikované povolania podľa Štatistickej klasifikácie zamestnaní SK ISCO-08: učitelia v základných školách, učitelia v stredných školách, metodici a inšpektori v oblasti výchovy a vzdelávania, organizátor vzdelávacích aktivít, riadiaci pracovník vo výchove a vzdelávaní a pod.
zástupkyňa zamestnávateľov v rade študijného programu XImu:
irelevantné
V najnovšom rankingu zverejnenom Sektorovou radou pre IKT je UPJŠ v oblasti informatiky na 2. mieste s 96 bodmi zo 100 možných, v študijných výsledkoch je percentil 88, v mzdách absolventov 80, v práci absolventa v odbore 84 a v nezamestanosti absolventov 37.
V čase prípravy tohto opisu na stránkach inzerujúcich voľné miesta (profesia.sk; jooble.sk; kariera.sk) sa vyskytlo vyše 70 pracovných pozícií, o ktoré by sa mohli uchádzať absolventi magisterského štúdia študijného programu učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii). Pri porovnaní počtu prijatých študentov a počet pracovných miest, treba brať do úvahy aj skutočnosť, že sa prehľad voľných miest robil v septembri – teda v čase, keď väčšia absolventov už pracovné uplatnenie má a miesta sú obsadené. Tento faktor treba mať na zreteli hlavne pri učiteľských pracovných pozíciách, ktorých bolo z celkového počtu voľných pracovných miest 15. Podľa Štátneho vzdelávacieho programu vyučovací predmet anglický jazyk patrí medzi všeobecnovzdelávacie predmety a spoločne s vyučovacím predmetom slovenský jazyk a literatúra, resp. jazyk národnostnej menšiny a literatúra vytvára vzdelávaciu oblasť Jazyk a komunikácia. V závislosti od typu školy a stupňa vzdelávania 1 až 5 hodín týždenne. Zvláštnu pozornosť pri tomto vyhodnocovaní treba venovať bilingválnym školám, kde absolvent učiteľstva anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) schopný vyučovať druhý predmet svojej aprobácie v anglickom jazyku. Z tohto hľadiska majú absolventi veľmi bohaté uplatnenie ako ukazuje aj bod 3b). Celkovo vyhodnocujeme uplatniteľnosť absolventov ako veľmi dobrú, pričom absolventi sú schopní vykryť štandardný úväzok na štandardnej škole.
Radomila Bučková, učiteľka, Gymnázium Sv. Edity Šteinovej, Košice
Juliána Slinčáková, učiteľka, Obchodná akadémia, Michalovce
Katarína Rybárová, učiteľka, Evanjelické gymnázium Jána Amosa Komenského, Košice
Alexandra Šimoňáková Gymnazium Trebišovská, Košice
Mária Vraštiak učiteľka, Giles Academy v Spojenom kráľovstve
Viktória Némethy učiteľka, Gymnázium sv. Edity Steinovej, Košice
Petra Filová učiteľka, Gymnázium sv. Edity Steinovej, Košice
Sadloňová Alica, učiteľka, Gymnázium Trebišovská, Košice
Martin Vranovský učiteľ, Academic language, Košice
Peter Sirovec, Program Manager v TV JOJ, Bratislava
Zuzana Šarišská učiteľka, Autisti Prešov -Súkromná spojená škola, Prešov
Mgr. Jana Šalagovičová (riaditeľka Gymnázia Trebišovská 12, Košice):
Vyjadrujem súhlas s navrhovaným študijným programom XImu- učiteľstvo informatiky a nemám k nemu výhrady.
Kvalita študijného programu sa odráža v dlhodobej spolupráci s rôznymi profesionálnymi organizáciami – ak by program nebol kvalitný a nemali by sme kvalitných uchádzačov, tieto organizácie by nemali záujem o opakovanú spoluprácu. Uvádzame prehľad spolupráce s krátkym opisom, v prípade možnosti aj s odkazom na príslušnú webovú stránku:
Pravidlá na utváranie študijných plánov sa riadia ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň, ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú:
· Rozhodnutie rektora č. 7/2021: Akreditačný poriadok UPJŠ, dostupné na: https://intranet.upjs.sk/op/op.Public.php?documentid=4252
· Rozhodnutie rektora č. 8/2021: Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ, dostupné na: https://intranet.upjs.sk/op/op.Public.php?documentid=4253
Tieto pravidlá boli dodržané pri tvorbe študijných plánov pre tento študijný program.
Pravidlá na utváranie študijných plánov sa riadia ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň, ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú Rozhodnutie rektora č. 7/2021 - Akreditačný poriadok UPJŠ a Rozhodnutie rektora č. 8/2021 - Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ.
Pri koncipovaní predkladaného študijného programu a študijného plánu boli zohľadnené európske odporúčania pre tvorbu učiteľských študijných programov z roku 2018.
Študijné plány sú vytvárané a archivované v Akademickom informačnom systéme AiS2 http://ais2.upjs.sk/. Študijné plány a informačné listy sú verejne dostupné na adresách:
Študijné plány sú vytvárané v Akademickom informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2. Študijné plány pre jednotlivé akademické roky a študijné kombinácie sú verejne dostupné na adrese: študijné programy na jednom mieste
Študijné plány sú vytvárané a archivované v Akademickom informačnom systéme AiS2 http://ais2.upjs.sk/. Študijné plány a informačné listy sú verejne dostupné na adrese:
Celý študijný plán sa realizuje v sídle vysokej školy. Študijný plán a informačné listy v požadovanej štruktúre sú vytvárané v Akademickom
informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2.
Všetky požadované informácie sú verejne dostupné v študijnom pláne v Registri študijných programov UPJŠ na adrese: študijné programy na jednom mieste .
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 24
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: 14
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 0
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: obhajoba 14, štátnica 2
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia: 5
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia (spolu s druhým podprogramom): 120
Počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 21 kreditov + 3 kredity za Diplomový seminár A a 3 kredity za Diplomový seminár B. Diplomový seminár A, Diplomový seminár B a Diplomovú prácu a jej obhajobu absolvujú študenti iba z toho odboru, v ktorom píšu diplomovú prácu.
Počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 6
Počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: nie je daný
Počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 15
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania, Zákonom o sťažnostiach, Rozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností a Študijným poriadkom pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň / Študjjný poriadok pre doktorandské štúdium. Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi Zásadami pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#4.
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi
Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi dokumentom Zásady pre získavanie spätnej väzby na účely hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti, tvorivej činnosti. Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: Študijné programy.
Pravidlá pre uznávanie štúdia alebo jeho časti upravuje Študijný poriadok pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/.
Pravidlá pre uznávanie štúdia alebo jeho časti upravuje Študijný poriadok pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/
Kompletný zoznam záverečných prác je k dispozícii v Akademickom informačnom systéme AiS2. Vybrané témy záverečných prác sú:
Študijný program MImu:
Študijný program FImu:
Študijný program BImu:
Študijný program SjInfm:
Zoznam záverečných prác je prístupný na webovej stránke Katedry britských a amerických štúdií v položke Témy Bc./Mgr. prác na rok 2021/22.
Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe sú uvedené v Študijnom poriadku pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia na UPJŠ a Zásadách pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.
Zahraničné mobility študentov a zamestnancov sú podstatnou oblasťou medzinárodných aktivít univerzity. Všetky informácie sú dostupné na: https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/, https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#3.
Viac informácii na: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/
Informačné listy sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Pre verejnosť sú k dispozícii v Registri študijných programov:
Informačné listy sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Pre verejnosť sú k dispozícii v Registri študijných programov: https://studijne-programy.upjs.sk/fakulta/FF?rok=2022%2F2023
Celouniverzitný aktuálny harmonogram je k dispozícii na stránke UPJŠ v sekcii informácii pre študentov a v sekcii o napĺňaní štandardov pre študijný program.
Aktuálny harmonogram na fakulte je na adrese: https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/harm/.
Všetky informácie sú dostupné aj v Intranete UPJŠ.
Celouniverzitný aktuálny harmonogram je k dispozícii na stránke UPJŠ v sekcii informácii pre študentov. Harmonogram je prístupný aj na stránke Filozofickej fakulty: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov.
prof. RNDr. Stanislav Krajči, PhD., stanislav.krajci@upjs.sk, https://ics.upjs.sk/~krajci
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.; livia.kortvelyessy@upjs.sk
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.
livia.kortvelyessy@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14789
Jazyková typológia a univerzálie pre AJALm AJEIEm
prof. PhDr. Pavel Stekauer, DrSc
pavel.stekauer@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15440
Korpusová lingvistika pre AJALm AJEIEm
Dr. h. c. prof.. Slávka Tomaščíková, PhD.
slavka.tomascikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15442
Politické inštitúcie Veľkej Británie a USA pre AJALm AJEIEm, Diplomový seminár B pre BASm d ext AJALm AJEIEm
doc. Mgr. Soňa Šnircová, PhD
sona.snircova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14788
Moderné literárne smery pre AJALm
doc. Mgr. Renáta Timková, PhD.
renata.timkova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15421
Didaktika angličtiny 1 pre AJALm, Výstupová priebežná prax, Výstupová priebežná prax I, Výstupová priebežná prax II
VUPCH osôb zodpovedných za profilové predmety sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Údaje z VÚPCH sú zakomponované aj do oficiálnych osobných stránok zamestnancov, ktoré majú URL v tvare: https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/. Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného registra študijných programov:
· prof. Geffert: https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/viliam.geffert
· prof. Krajči: https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/stanislav.krajci
· prof. Semanišin: https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/gabriel.semanisin
· doc. Krídlo: https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/ondrej.kridlo
· dr. Antoni: https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/lubomir.antoni
VUPCH osôb zodpovedných za profilové predmety sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Údaje z VÚPCH sú zakomponované aj do oficiálnych osobných stránok zamestnancov, ktoré majú URL v tvare: https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/. Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného registra študijných programov https://studijne-programy.upjs.sk/fakulta/FF?rok=2022%2F2023
Zoznam učiteľov študijných programov XImu, nimi vyučované predmety, prepojenie na ich oficiálne webové prezentácie a prepojenie na Register zamestnancov VŠ je k dispozícii v študijných plánoch XImu v Registri študijných programov UPJŠ:
Priradenie vyučujúcich k predmetu je súčasťou učebného plánu:
Mgr. Zuzana Buráková, PhD.
zuzana.burakova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15425
prof. Myroslava Fabian DrSc.
myroslava.fabian@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15436
Mgr. Petra Filipová, PhD.
petra.filipova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26417
PhDr. Štefan Franko, PhD.
stefan.franko@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15444
doc. Mgr. Renáta Gregová, PhD.
renata.gregova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15443
doc. PhDr. Slávka Janigová, PhD.
slavka.janigova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15417
Mgr. Vesna Kalafus Antoniová, PhD.
vesna.kalafus.antoniova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30062
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.
livia.kortvelyessy@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14789
Mgr. Kurt Magsamen
kurt.magsamen@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14831
Mgr. Martina Martausová, PhD.
martina.martausova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14725
Prof. Renáta Panocová, PhD.
renata.panocova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15424
Mgr. Silvia Rosivalová Baučeková, PhD.
silvia.baucekova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/22920
Mgr. Július Rozenfeld, PhD.
julius.rozenfeld@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14727
Mgr. Karin Sabolíková, PhD.
karin.sabolikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15452
Mgr. Adriana Saboviková, PhD.
adriana.sabovikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14738
prof. PhDr. Pavel Stekauer, DrSc
pavel.stekauer@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15440
doc. Mgr. Soňa Šnircová, PhD
sona.snircova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14788
doc. Mgr. Renáta Timková, PhD.
renata.timkova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15421
Dr. h. c. prof. Mgr. Slávka Tomaščíková, PhD.
slavka.tomascikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15442
Mgr. Emília Sotáková
emilia.sotakova@upjs.sk
Školiteľmi záverečných prác sú zamestnanci katedry z bodu 7d).
Témy diplomových prác vypísaných v akademickom roku 2021/22:
On the influence of gender on the interprertation of complex words
Economy of expression vs.semantic transparency in word-formation
Motivation of complex words – contrastive analysis of a selected lexical field
On the semantics of N>V conversion (only MA)
Sound symbolism in comics
Phonosthemes - do they exist?
Corona and Covid-19: word-formation analysis
Android Smartphone terms: word-formation analysis
An Acoustic and Perceptual Analysis of Vowel Length in English and in Slovak
An Acoustic and Perceptual Analysis of Geminate Consonants in English (and in Slovak)
The use of multi- and poly- in scientific and general English
Neologisms in scientific writing
A corpus-based analysis of verbal derivatives in academic registers
A corpus-based analysis of adjectival derivatives in academic registers
Subject Adjuncts and Content Disjuncts and their counterparts in an English-Slovak translation corpus
Postmodifying dependent clauses in English and their Slovak counterparts in an English-Slovak corpus
Semantics of complex words from an onomasiological perspective
Productivity of compounding in a selected discourse – corpus driven analysis
Topic selected by students
Gender and language - comparative studies in languages
Phonetic characteristics of vowel reductions produced by Slovak learners of English
Intonation typology of English and Slovak
Complex tones in English and Slovak
Intonation-group boundaries in English and Slovak
Global Contexts in Ali Smith’s Quartet
The Poetics of Rural and Urban Spaces in Sara Baume’s Spill, Simmer, Falter and Caitriona Lally’s Eggshells
Representations of Scottish Identities in the Age of Globalization: Topics and Trends in the Short Story Genre
Suburban space and ethnic identities in selected American literature
Into The Wild – escaping the city in contemporary American fiction
Dystopian vision of American megalopolis in contemporary American literature
London as a Global Metropolis in British Fiction After 2000
Food and Identity in the Postmillennial British Novel
The Art of Food Writing: Analysing Cookbooks as Literature
Focusing on global, national, regional and local in selected post-millennial media discourses
Heritage in globalised food narratives in post-millennial media discourses
Global vs. local in food narratives in post-millennial media discourses
Gender and other social aspects in post-millennial media discourses
Gendered food narratives in post-millennial media discourses.
Marginalized Identities in Post-millennial Television
Post-millenial Queerness and Gender Identities in Film
Regional identities in contemporary American cinema
Mobile and migrating fathers in contemporary American cinema
American Factory – The Impact of Globalization on American Life
Contrasting Globalization and Local Communities in Documentary: The Economics of Happiness
Promoting the Local for Global Audiences in the Documentary Slovakia: Treasures in the Heart of Europe
Social aspects of the Brexit in Northern Ireland (selected aspects)
Representation of cultural identities in changing Northern Ireland
Representation of national (British) phenomena in regional (Scottish) press
The case of local (British) female TV detectives becoming global phenomena
VUPCH školiteľov sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Údaje z VÚPCH sú zakomponované aj do oficiálnych osobných stránok zamestnancov, ktoré majú URL v tvare: https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/. Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného registra študijných programov:
Základné informácie z VUPCH sú zakomponované do oficiálnych osobných WWW stránok zamestnancov, ktorých URL je v tvare https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/.
Študenti majú zastúpenie v Rade študijného programu. Aktuálne aj historické zloženie Rady študijného programu je k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v AiS2 a verejnom registri študijných programov UPJŠ. Aktuálnymi zástupcami k 1.9.2021 je Mgr. Daniela Matisová (daniela.matisova@student.upjs.sk). Študenti majú zastúpenie aj Rade pre vnútorné overovanie kvality na UPJŠ.
Bc. Katarína Jurčová, katarina.jurcova@student.upjs.sk
Študenti majú zastúpenie v Rade študijného programu. Aktuálne aj historické zloženie Rady
študijného programu je k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu
v AiS2 a verejnom registri študijných programov UPJŠ. Študenti majú zastúpenie aj v Rade pre vnútorné overovanie kvality.
RNDr. Juraj Šebej, PhD., juraj.sebej@upjs.sk https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/juraj.sebej/
Mgr. Karin Sabolíková, PhD. karin.sabolikova@upjs.sk
Administráciu štúdia zabezpečuje študijné oddelenie https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/so/ s využitím Akademického informačného systému AiS2. Väčšinu agendy dokáže študent vybaviť len prostredníctvom informačného systému, bez priamej interakcie so študijným oddelením.
Ďalšou podpornou zložkou UNIPOC – Univerzitné poradenské centrum. Ide o špecializované pracovisko UPJŠ zriadeným rektorom UPJŠ s celouniverzitnou pôsobnosťou. Poslaním UNIPOC je poskytovať bezplatne všetkým študentom Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach poradenstvo, konkrétne psychologické, kariérové, právne a sociálne poradenstvo a poradenstvo v efektívnom učení. UNIPOC má zároveň na starosti aj podporu a starostlivosť o študentov so špecifickými potrebami. Poradenské služby môžu študenti vyžívať v osobnej aj online forme, v slovenskom aj anglickom jazyku. Zámerom poskytovaných služieb je zlepšovať uplatniteľnosť študentov a absolventov na pracovnom trhu, pôsobiť preventívne a pomáhať pri problémoch, ktoré by mohli ohroziť úspešné ukončenie štúdia našich študentov. Viac informácií na: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/, https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/.
UNIPOC zabezpečuje aj podporu pre študentov so špecifickými potrebami: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/.
UPJŠ ponúka študentom aj ubytovacie https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/ a stravovacie služby https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/ prostredníctvom Študentských domovov a jedálni UPJŠ alebo u zmluvných partnerov. Ubytovací subsystém je súčasťou AiS2, stravovanie v ŠDaJ je administrované samostatným informačným systémom, ktorý je integrovaný v rámci UIS UPJŠ.
Administráciu štúdia zabezpečuje Študijné oddelenie Filozofickej fakulty s využitím Akademického informačného systému AiS2. Väčšinu agendy dokáže študent efektívne vybaviť prostredníctvom informačného systému, bez priamej interakcie so študijným oddelením.
Ďalšou dôležitou podpornou zložkou je UNIPOC – Univerzitné poradenské centrum. Ide o špecializované pracovisko UPJŠ zriadeným rektorom UPJŠ s celouniverzitnou pôsobnosťou. Poslaním UNIPOC je poskytovať bezplatne všetkým študentom Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach poradenstvo, konkrétne psychologické, kariérové, právne a sociálne poradenstvo a poradenstvo v efektívnom učení. UNIPOC má zároveň na starosti aj podporu a starostlivosť o študentov so špecifickými potrebami. Poradenské služby môžu študenti využívať v osobnej aj online forme, v slovenskom aj anglickom jazyku. Zámerom poskytovaných služieb je zlepšovať uplatniteľnosť študentov a absolventov na pracovnom trhu, pôsobiť preventívne a pomáhať pri problémoch, ktoré by mohli ohroziť úspešné ukončenie štúdia našich študentov. Viac informácií na:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/, https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/. UNIPOC zabezpečuje aj podporu pre študentov so špecifickými potrebami: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/.
UPJŠ ponúka študentom aj ubytovacie (https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/) a stravovacie služby
(https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/) prostredníctvom Študentských domovov a jedálni UPJŠ alebo u zmluvných partnerov. Ubytovací subsystém je súčasťou AiS2, stravovanie v ŠDaJ je administrované samostatným informačným systémom, ktorý je integrovaný v rámci UIS UPJŠ.
Ďalšie kontakty a odkazy:
Študijný referent sociálnej pomoci: Ing. Vladimíra Albertová (vladimira.albertova@upjs.sk)
Referent pre stáže, Erasmus+: Bc. Oľga Gállová (olga.gallova@upjs.sk) https://www.studujsff.sk/
Koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami: doc. PhDr. Beáta Gajdošová, PhD. (beata.gajdosova1@upjs.sk)
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/
Fakultný správca AiS2: Mgr. Emília Sotáková (emilia.sotakova@upjs.sk)
Univerzitné poradenské centrum: UNIVERZITA PAVLA JOZEFA ŠAFÁRIKA V KOŠICIACH (upjs.sk)
https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/studijne-oddelenie/
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/
Deň kariéry UPJŠ:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/den-kariery/
Ubytovanie v Študentských domovoch:
https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/
Stravovanie v Študentských jedálňach:
https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/
Podpora študentov so špecifickými potrebami:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/
UPJŠ zabezpečuje priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu osobitne pre každé sídlo, v ktorom sa študijný program uskutočňuje a to primerane k cieľom a výstupom vzdelávania. Zabezpečenie plnohodnotnej infraštruktúry podporujúcej vysokoškolské vzdelávanie, tvorivé vedecké bádanie a výskumnú činnosť, patrí k prioritám univerzity. Neustále napredovanie univerzity sa odráža aj v kontinuálnom rozširovaní existujúcej infraštruktúry, rekonštrukcii budov a v zavedení moderných informačných a komunikačných technológií.
Existencia univerzitných pracovísk, je esenciálna na zabezpečenie požadovanej kvality vybraných služieb, ktoré sú charakteristické pre rešpektovanú a materiálne dobre vybavenú univerzitu.
Všetky aktuálne informácie o zabezpečení študijných programov na univerzite sú uvedené na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7
UPJŠ zabezpečuje priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu osobitne pre každé sídlo, v ktorom sa študijný program uskutočňuje a to primerane k cieľom a výstupom vzdelávania. Zabezpečenie plnohodnotnej infraštruktúry podporujúcej vysokoškolské vzdelávanie, tvorivé vedecké bádanie a výskumnú činnosť, patrí k prioritám univerzity. Neustále napredovanie univerzity sa odráža aj v kontinuálnom rozširovaní existujúcej infraštruktúry, rekonštrukcii budov a v zavedení moderných informačných a komunikačných technológií.
Existencia univerzitných pracovísk, je esenciálna na zabezpečenie požadovanej kvality vybraných služieb, ktoré sú charakteristické pre rešpektovanú a materiálne dobre vybavenú univerzitu.
Všetky aktuálne informácie o zabezpečení študijných programov na univerzite sú uvedené na stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 .
Výučba prebieha v posluchárňach a seminárnych miestnostiach, ktoré sú štandardne vybavené výpočtovou technikou, dataprojektorom, webkamerou, ozvučením, pripojením na internet a softvérovým vybavením umožňujúcim online pripojenie na výučbu. V niektorých učebniach je k dispozícii aj interaktívna tabuľa. Všetkým študijným programom je k dispozícii počítačová učebňa vybavená výpočtovou technikou, dataprojektorom, pripojením na internet, interaktívnou tabuľou a štatistickým softvérom SPSS.
V priestoroch budov, v ktorých prebieha výučba na fakulte, sú umiestnené počítačové stanice s pripojením na internet a intranet, ktoré sú voľne prístupné pre študentov. Študentom je prístupná wifi sieť Eduroam v celom areáli.
Ďalšie priestory:
Hlavným poslaním univerzitného pracoviska, Univerzitnej knižnice UPJŠ (UK) ako informačného pracoviska univerzity, je podieľať sa na informačnom zabezpečení výučby i vedecko-výskumnej činnosti jej zamestnancov a študentov, vytvárať podmienky pre podporu vzdelávacieho procesu i inšpirujúce prostredie pre používateľov. UK plní toto poslanie tvorivým využívaním informačných zdrojov a technológií, poskytovaním, dokumentov, informácií a konzultácií, odborných znalostí personálu a zariadení na podporu výučby, vzdelávania a výskumu. Knižnično-informačné služby sú zdokumentované na stránke https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/. UPJŠ prevádzkuje Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ http://www.safarikpress.6f.sk Vydavateľstvo sa podieľa na šírení povedomia o možnostiach elektronického publikovania na univerzite. Portál Unibook poskytuje trvalé úložisko elektronických dokumentov, archív všetkých vydávaných publikácií a zároveň moderné možnosti nákupu knižných publikácií zamestnancov UPJŠ prostredníctvom štandardného webového rozhrania e-shopu (https://unibook.upjs.sk/sk/ ).
Na podporu komplexného riadenia vzdelávania na všetkých troch stupňoch vysokoškolského vzdelávania sa používa Akademický informačný systém AiS2.
Centrum informačných a komunikačných technológii (CIaKT) UPJŠ v Košiciach je celouniverzitné informačné pracovisko, ktoré zastrešuje aktivity informačno-komunikačných technológii vo vnútri UPJŠ, ale aj navonok vo väzbe na svoje okolie. Univerzitný uzol CIaKT UPJŠ je súčasne aj regionálnym uzlom siete SANET (Slovak Academic Network).
Hlavným poslaním univerzitného pracoviska, Univerzitnej knižnice UPJŠ (UK) ako informačného pracoviska univerzity, je podieľať sa na informačnom zabezpečení výučby i vedecko-výskumnej činnosti jej zamestnancov a študentov, vytvárať podmienky pre podporu vzdelávacieho procesu i inšpirujúce prostredie pre používateľov. UK plní toto poslanie tvorivým využívaním informačných zdrojov a technológií, poskytovaním, dokumentov, informácií a konzultácií, odborných znalostí personálu a zariadení na podporu výučby, vzdelávania a výskumu. Knižnično-informačné služby sú zdokumentované na stránke https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/. UPJŠ prevádzkuje Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ http://www.safarikpress.6f.sk Vydavateľstvo sa podieľa na šírení povedomia o možnostiach elektronického publikovania na univerzite. Portál Unibook poskytuje trvalé úložisko elektronických dokumentov, archív všetkých vydávaných publikácií a zároveň moderné možnosti nákupu knižných publikácií zamestnancov UPJŠ prostredníctvom štandardného webového rozhrania e-shopu (https://unibook.upjs.sk/sk/ ).
Na podporu komplexného riadenia vzdelávania na všetkých troch stupňoch vysokoškolského vzdelávania sa používa Akademický informačný systém AiS2.
Centrum informačných a komunikačných technológii (CIaKT) UPJŠ v Košiciach je celouniverzitné informačné pracovisko, ktoré zastrešuje aktivity informačno-komunikačných technológii vo vnútri UPJŠ, ale aj navonok vo väzbe na svoje okolie. Univerzitný uzol CIaKT UPJŠ je súčasne aj regionálnym uzlom siete SANET (Slovak Academic Network).
Študenti študijného programu majú okrem univerzitnej infraštruktúry k dispozícii bohaté zázemie v podobe Štátnej vedeckej knižnice v Košiciach, košických ústavov SAV, Východoslovenského múzea v Košiciach atď. Študentom je k dispozícii aj katedrové informačné centrum s prístupom na internet a s knižnými darmi od sponzorov (Veľvyslanectvo USA, absolventi, zamestnanci katedry).
Vzdelávacie činnosti na UPJŠ, ktoré sú poskytované dištančnou, alebo kombinovanou metódou, sú dostatočne podporované a zabezpečené. Informácie o dištančnej forme, prehľade nástrojov s návodmi a dostupnými univerzitnými portálmi sú uvedené na web stránkach https://www.upjs.sk/elearning/ a https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/?documentid=4067#7.
Vzdelávacie činnosti na UPJŠ, ktoré sú poskytované dištančnou, alebo kombinovanou metódou, sú dostatočne podporované a zabezpečené. Informácie o dištančnej forme, prehľade nástrojov s návodmi a dostupnými univerzitnými portálmi sú uvedené na web stránkach: https://www.upjs.sk/elearning/ https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/?documentid=4067#7
Výučba sa realizuje predovšetkým prezenčnou formou. Je však možné prejsť na dištančnú formu, respektíve kombinovať prezenčnú s dištančnou formou (napr. v prípade testov, konzultácií ale aj pri realizácií prednášok a seminárov). Pri dištančnej forme sú k dispozícii programy z balíka MS Office 365 a e-learnigový portál UPJŠ (https://lms.upjs.sk/). O konkrétnom rozsahu dištančného vzdelávania rozhoduje vyučujúci pred začiatkom semestra a študentov oboznamuje s podmienkami absolvovania v zmysle študijného poriadku v prvom týždni semestra.
Univerzita dbá na prepojenie vedomostí s praxou, ktoré je podporované silnými väzbami s významnými partnermi a organizáciami. Partneri sú oficiálne združení v Career Club UPJŠ.
Partnerstvá umožňujúce zabezpečenie vzdelávacích činností študijného programu:
· Univerzitný vedecký park Technicom – špecializované laboratória a partneri, s ktorými je inštitucionalizovaná spolupráca
· CEZIS – Centrum znalostných a informačných systémov – spoločné pracovisko s VSL Software, a.s. · Technologický a inovačný park UPJŠ
· Košický klaster nového priemyslu.
UPJŠ je zakladajúcim členom Košice IT Valley. Spolupracuje aj s ďalšími partnermi https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/clenstva/.
UPJŠ má podpísané memorandá a zmluvy o spolupráci napr. s nasledovnými IT Spoločnosťami: Deutsche Telekom IT Solutions, FPT Slovakia, VSL Software, Matsuko, eZuce, in.Style, VSD, Siemens, Anovative, Tachyum, Disig. Tieto spoločnosti sa podieľajú na výučbe vybraných predmetov, ponúkajú témy a vedú projekty a záverečné práce. V spolupráci s komerčnými partnermi sú realizované aj študentské pomocné vedecké sily (napr. v minulosti so spoločnosťou RedHat).
V spolupráci s akademickými partnermi sú realizované mobility študentov.
Univerzita dbá na prepojenie vedomostí s praxou, ktoré je podporované silnými väzbami s významnými partnermi a organizáciami. Partneri sú oficiálne združení v Career Club UPJŠ.
UPJŠ je zakladajúcim členom Košice IT Valley. Spolupracuje aj s ďalšími partnermi https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/clenstva/.
Pracovisko zabezpečuje vzdelávacie činnosti prevažne vlastnými kapacitami. Spolupráca s externým prostredím je organizovaná napríklad v rámci programu Erazmus+. Stálymi partnermi pracoviska sú:
Pracovisko má dlhoročnú skúsenosť s dvojitými diplomami. Zavedenie a realizácia programov dvojitých diplomov v študijnom odbore Neslovanské jazyky a literatúry bolo najprv na úrovni doktorandského štúdia. Neskôr sa zaviedli dvojité diplomy aj na magisterskej úrovni. Intenzívna spolupráca prebieha predovšetkým s Univerzitou Baleárskych ostrovov, Španielsko (1 absolvent KAA FF UPJŠ a 2 absolventi UIB) a od roku 2017 s Národnou univerzitou Jurija Fedkoviča v Černivciach, Ukrajina (1 absolvent KAA FF UPJŠ a 3 absolventi NUJFC).
Rozvoj študentov UPJŠ je zabezpečený nie len kvalitným vzdelávaním, ale tiež sociálnym, športovým, kultúrnym, duchovným a spoločenským vyžitím počas štúdia. Prehľad toho, čo univerzita, jej pracoviská a tiež mesto Košice našim študentom ponúka, je na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7
Univerzita umožňuje a podporuje vzdelávanie sa mimo UPJŠ v domácich a zahraničných inštitúciách. Zahraničné mobility študentov podstatnou oblasťou medzinárodných aktivít univerzity. Všetky dôležité informácie o možnostiach mobilít a stáží pre študentov univerzity sú zverejnené na stránkach:
Informácie o podpore zahraničných mobilít a stáži na fakulte sú dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/vonkajsie-vztahy/.
Administrácia mobilít prebieha v Akademickom informačnom systéme AiS2. Podmienky uznávania absolvovaného štúdia upravuje Študijný poriadok UPJŠ.
Detailné podmienky ohľadom prijímania na jednotlivé študijné programy na fakulte sú zverejnené na stránke https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/informacie-pre-zaujemcov-o-studium/studium/informatika-medziodborova/.
V odôvodnených prípadoch sa realizuje prijímacie konanie formou písomného testu, ktorého cieľom je overenie znalostí uchádzača o štúdium na úrovni absolventa bakalárskeho štúdia. Uchádzačom, ktorí musia absolvovať prijímací test, sú s primeraným predstihom oznámené okruhy, ktorých sa test bude týkať.
Absolvent bakalárskeho medziodborového študijného programu na FF UPJŠ v Košiciach môže pokračovať v štúdiu nadväzujúceho magisterského študijného programu v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy. Ak počet uchádzačov na daný magisterský študijný program prekračuje kapacitu študijného programu, uprednostnia sa uchádzači s lepším výsledkom štúdia na bakalárskom stupni. Pre absolventov bakalárskeho štúdia na iných vysokých školách v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy je podmienkou súhlas dekanky FF UPJŠ, že absolvovaný bakalársky študijný program je dostatočne kompatibilný s príslušným študijným programom FF UPJŠ na bakalárskom stupni (minimálne 3/5 obsahu predstavujúce jadro študijného programu).
Zásady prijímacieho konania na UPJŠ definujú základné legislatívne východiská a všeobecné princípy, podľa ktorých sa na univerzite uskutočňuje spoľahlivé, spravodlivé a transparentné prijímacie konanie na študijné programy uskutočňované na UPJŠ v I., II., spojenom I. a II. a v III. stupni vysokoškolského vzdelávania. Informácie k prijímaciemu konaniu na UPJŠ sú zverejnené na stránke https://www.upjs.sk/zaujemcovia-o-studium/ https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#4
Detailné podmienky ohľadom prijímania na jednotlivé študijné programy na fakulte sú zverejnené na stránke https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/informacie-pre-zaujemcov-o-studium/.
V odôvodnených prípadoch sa realizuje prijímacie konanie formou písomného testu, ktorého cieľom je overenie znalostí uchádzača o štúdium na úrovni absolventa bakalárskeho štúdia. Uchádzačom, ktorí musia absolvovať prijímací test, sú s primeraným predstihom oznámené okruhy, ktorých sa test bude týkať.
Zásady prijímacieho konania na UPJŠ definujú základné legislatívne východiská a všeobecné princípy, podľa ktorých sa na univerzite uskutočňuje spoľahlivé, spravodlivé a transparentné prijímacie konanie na študijné programy uskutočňované na UPJŠ v I., II., spojenom I. a II. a v III. stupni vysokoškolského vzdelávania. Informácie k prijímaciemu konaniu na UPJŠ sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/zaujemcovia-o-studium/ a https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/ - 4
Detailné podmienky ohľadom prijímania na jednotlivé študijné programy na fakulte sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/.
Sumár výsledkov prijímacieho konania za akademické roky 2016/17-2021/22:
Informácie o postupe monitorovania a hodnotenia spokojnosti študentov na univerzite sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Indikátory kvality a výsledky monitorovania kvality na UPJŠ a jej súčastiach sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/indikatory/.
Okrem oficiálnych postupov uplatňovaných na univerzite využíva Ústav informatiky aj iné možnosti na získavanie spätnej väzby. Ide buď o individuálne prieskumy organizované učiteľmi alebo diskusie v rámci akcií ako je Letná škola sieťovania alebo Letná škola kyberkriminality. Okrem oficiálnych kanálov dostávajú študenti informácie o realizovaných opatreniach aj pri neformálnych stretnutiach, ako je napr. Informatikovica.
Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu sa uskutočňuje dvojakou formou: priama komunikácia s vedúcou katedry a dotazník. Študenti môžu svoj názor vyjadriť vyplnením dotazníka v Akademickom informačnom systéme (AiS2). Výsledky sú predkladané vedeniu fakulty a zverejnené na webovom sídle fakulty v časti Vnútorný systém hodnotenia kvality | UPJŠ (upjs.sk) . V prípade zistenia nedostatkov zo strany vyučujúceho Vedenie fakulty si vyučujúceho zavolá na rokovanie. Zistenie a overenie hodnovernosti upozornenia je podľa závažnosti riešené v súlade s platnou legislatívou.
Skúsenosti ukazujú, že študenti uprednostňujú pred anonymným dotazníkom komunikáciu s vyučujúcim, resp. s vedúcou pracoviska.
Informácie o postupe monitorovania a hodnotenia spokojnosti študentov na univerzite sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Indikátory kvality a výsledky monitorovania kvality na UPJŠ a jej súčastiach sú verejne dostupné na stránke:
Univerzita informuje o výsledkoch hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti na svojich stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/
Konkrétne opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu na základe výsledkov realizovaných prieskumov sú uvedené v zápisniciach z rokovaní Rady študijného programu, ktoré sú archivované v monitorovacom paneli ŠP v AiS2.
Spätná väzba zo strany študentov je súčasťou rokovaní Rady študijného programu. Získané informácie sú spracované a následne nachádzajú svoj odraz vo vylepšovaní študijného programu ako po obsahovej tak aj po formálnej stránke. Konkrétne opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu na základe výsledkov realizovaných prieskumov sú uvedené v zápisniciach z rokovaní Rady študijného programu, ktoré sú archivované v monitorovacom paneli ŠP v AiS2.
Univerzita informuje o výsledkoch hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti na svojich stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/
Univerzita a jej fakulty realizujú dotazníkové prieskumy o uplatnení absolventov univerzity s cieľom skvalitnenia profilu absolventa, užšieho prepojenia štúdia s praxou a zlepšenia postavenia absolventov na trhu práce. Informácie o monitorovaní spätnej väzby absolventov sú uvedené na stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/,
Aktuálne platné pravidlá, periodicita a metodológia dotazníkových prieskumov je popísaná na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Ústav informatiky využíva na získavanie spätnej väzby aj intenzívne osobné kontakty s absolventmi v rámci Dní otvorených dverí, Dni kariéry, realizácie projektov garantovaných IT spoločnosťami, resp. v rámci aktivít združenia Košice IT Valley a OZ Prírodovedec. Konkrétne závery z dotazníkových prieskumov realizovaných na úrovni univerzity, fakulty resp. pracoviska pre daný študijný program sú zdokumentované v zápisniciach z Rady študijného programu. Zápisnice sú archivované v monitorovacom paneli študijného programu v AiS2.
Na Katedre anglistiky a amerikanistiky bol v roku 2017 oficiálne založený Alumni club ako platforma na komunikáciu a networking medzi absolventmi katedry, členmi katedry a súčasnými študentmi. V skutočnosti funguje spolupráca s absolventmi katedry od jej vzniku, čoho dôkazom je množstvo prednášok, workshopov, ponuky praxe pre študentov, tlmočenia a prekladov a inej formy spolupráce. Jedným z prvých príkladov je spolupráca so vzdelávacou agentúrou SUVKO Coaching v Košiciach pod vedením absolventa anglického jazyka pre európske inštitúcie a ekonomiku Mgr. Matúša Draganovského (2014), či spolupráca s regionálnym riaditeľom americkej obchodnej komory Mgr. Martinom Mudrákom (2014) a výkonným riaditeľom jazykového inštitútu Academy language institute Mgr. Michalom Oroszom (absolvent KAaA 2012). Najúspešnejší absolventi katedry sa pravidelne zúčastňujú propagačných aktivít katedry za účelom vysvetliť a ukázať potenciálnym záujemcom o štúdium, ale aj momentálne študujúcim ako sa reálne vedia uplatniť v praxi. Napríklad v roku 2019 sa počas Alumni day predstavili bývalí absolventi katedry so svojimi prednáškami z oblasti ich profesionálneho pôsobenia: Mgr. Andrea Petrovčínová, autorka a copywriterka, Katakomby, ateliéry a strecha novej nemocnice, Creative Industry Košice, Mgr. Ivana Rusnáková, galeristka, produkčná a projektová manažérka, Aj umenie je práca, tati, VUNU Gallery Košice, Bc. Marek Sabo, programátor jazykových hier, Bc. Kristína Makóová, UPJŠ European Career Ambassador, Mgr. Slavomíra Hrabovská, Summer Work and Travel USA s Information Planet a mnoho ďalších.
V rokoch 2019-2022 počas pandémie Covid 19 sme boli nútení prejsť do online režimu spolupráce s absolventmi a založili sme schému Masterclass – učíme sa od najlepších počas ktorej študenti niekoľko workshopov napríklad s Mgr. Timeou Krauszovou (Refresher) a Mgr. Andreou Petrovčínovou (Creative Industry Košice) na témy ako je kreatívne písanie, content writing, copywriting a preklad. V ak. Roku 2021/22 plánujeme v týchto workshopoch pokračovať napr. s absolventkou katedry Mgr. Máriou Duffekovou z agentúry Promiseo, či Mgr. Tímeou Strihovou pôsobiacou ako manážér pre Digital Europe v Bruseli. Počas pandémie Covid 19 sme našim potenciálnym študentom, ale aj súčasným študentom priblížili prácu absolventov v sérii online rozhovorov napríklad s Mgr. Richardom Petrom, Mgr. Patrikom Kondášom, Mgr. Emese Koteles, Mgr. Jurajom Majcherom, Mgr. Katarínou Rybárovou, Mgr. Martinom Mudrákom, Mgr. Martinou Jesenskou, Mgr. Romanou Grajcarovou, Mgr. Robertou Erdyovou, ktoré sú dostupné na Youtube. Pridanou hodnotou týchto aktivít je, že do nej zapájame aj vybrané stredné školy v Košiciach na ktorých pôsobia taktiež absolventi katedry ako učitelia anglického jazyka, čo nám umožňuje ešte lepšiu komunikáciu. Členov alumni klubu spájame pomocou sociálnych sietí, ale predovšetkým platformy LinkedIn, kde dokážeme trasovať ich profesionálnu kariéru. Samozrejme osobné stretnutia sú určite príjemnejšie a už teraz plánujeme už štvrté stretnutie alumnistov KAaA na jar 2022.
Vyvrcholením tejto spolupráce je aj zriadenie nového predmetu pod názvom Zručnosti pre úspech – z university do praxe, ktorý vznikol práve vďaka spolupráci katedry anglistiky a amerikanistiky s absolventmi tejto katedry a ponúka sadu komunikačných nástrojov pre čerstvých absolventov nastupujúcich do praxe.
Tento spôsob prepájania praxe s akademickým prostredím sa ukázal ako jeden z najefektívnejších a najkonštruktívnejších spôsobov ako komunikovať poslanie katedry, teoretickú náplň jednotlivých predmetov s reálnymi požiadavkami praxe. Rovnako však vytvárame atraktívny networking pre samotných absolventov, ktorí tak majú možnosť lepšie prepájať svoje profesionálne záujmy, ale rovnako sa aj naďalej vzdelávať aj po ukončení svojho štúdia.
Univerzita a jej fakulty realizujú dotazníkové prieskumy o uplatnení absolventov univerzity s cieľom skvalitnenia profilu absolventa, užšieho prepojenia štúdia s praxou a zlepšenia postavenia absolventov na trhu práce. Informácie o monitorovaní spätnej väzby absolventov sú uvedené na stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/, Aktuálne platné pravidlá, periodicita a metodológia dotazníkových prieskumov je popísaná na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Konkrétne závery z dotazníkových prieskumov realizovaných na úrovni univerzity, fakulty resp. pracoviska pre daný študijný program sú zdokumentované v zápisniciach z Rady študijného programu. Zápisnice sú archivované v monitorovacom paneli študijného programu v AiS
Všetky informácie k študijným programom, ktoré poskytujú prehľad o relevantných vnútorných predpisoch, poplatkoch, či študentských pôžičkách, sú dostupné pre verejnosť a pravidelne aktualizované na nasledujúcej stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7, a tiež v informáciách pre študentov UPJŠ: https://www.upjs.sk/studium/. Špecifické informácie zverejňuje fakulta na stránke: https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/.
Všetky informácie k študijným programom, ktoré poskytujú prehľad o relevantných vnútorných predpisoch, poplatkoch, či študentských pôžičkách, sú dostupné pre verejnosť a pravidelne aktualizované na nasledujúcej stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 .
a tiež v informáciách pre študentov UPJŠ: https://www.upjs.sk/studium/.
Špecifické informácie zverejňuje fakulta na stránke: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/.