irelevantné
Ciele vzdelávania sú v študijnom programe dosahované prostredníctvom merateľných vzdelávacích výstupov v jednotlivých častiach (predmetoch) študijného programu. Zodpovedajú príslušnej úrovni Kvalifikačného rámca v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania.
Vedomosti
Študenti nadväzujú na znalosti o témach, ktoré boli súčasťou medziodborového štúdia psychológie (napr. oblasť kognitívnej psychológie, sociálnej psychológie, psychológie osobnosti, psychológie emócií a motivácie). Na tomto stupni štúdia študenti získavajú vedomosti napr. v oblasti pedagogickej a školskej psychológie, predmetovej didaktiky. Disponujú rozsiahlymi psychologickými a didaktickými vedomosťami umožňujúcimi porozumieť vzťahu medzi procesmi učenia a vyučovania, vzdelávania a výchovy jednotlivca, dynamike sociálnej skupiny a ich špecifík.
Zručnosti
Absolvent sa orientuje v rôznorodých prístupoch výkonu profesijných činností, pozná široký repertoár adekvátnych postupov a metód, získanom aj vo všeobecnom učiteľskom základe sýteným pedagogickými a psychologickými poznatkami (Metodológia pre učiteľov, Všeobecná pedagogika a didaktika), ktoré vie aplikovať pri učení psychológie (overené 4 druhmi praxí). Je spôsobilý formulovať adekvátne diagnostické, pedagogické a odborné závery, odporúčania a usmernenia. Identifikuje a primerane personalizuje individuálne potreby cieľovej skupiny, vyplývajúce z jej vývinu v komplexnom ponímaní. Absolvent je spôsobilý pri realizácii výchovno-vzdelávacieho, pedagogického, prevenčného, intervenčného a diagnosticko-poradenského procesu tento proces samostatne pedagogicky aj odborne plánovať, riadiť, metodicky realizovať, vyhodnocovať a to aj v podmienkach inkluzívnej výchovy a vzdelávania s využitím psychologických poznatkov, zručností a kompetencií. Disponuje interdisciplinárnymi poznatkami o odlišnostiach vývinu jednotlivcov vyplývajúcimi zo zdravotných alebo sociálnych znevýhodnení, alebo nadania a talentu a z toho vyplývajúcich charakteristík špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb, aby dokázal participovať pri realizácii výchovno-vzdelávacieho procesu v podmienkach inkluzívneho vzdelávania (napr. psychológia tvorivosti, integrácia a inklúzia žiakov so zdravotným a sociálnym znevýhodnením).
Kompetencie
Dokáže efektívne kooperovať so špeciálnymi pedagógmi, psychológmi a ďalšími odbornými zamestnancami a riadiť sa ich odbornými odporúčaniami a závermi. Rovnako dokáže efektívne komunikovať, kooperovať a koordinovať svoju prácu s externým prostredím (rodičia, pestúni, komunita a podobne). Pozná metodologické súvislosti empirického výskumu v pedagogických a psychologických vedách. Absolvent je spôsobilý realizovať skúmanie pedagogických a psychologických javov v prostredí výchovy a vzdelávania, formulovať závery vlastného skúmania a disponuje spôsobilosťou akademického písania, zvláda verejný prejav. Absolvent je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj, efektívne pracovať ako člen tímu a riadiť jednotlivcov a kolektív. Dodržiava princípy profesijnej etiky.
Štúdium v magisterskom stupni študijného programu rozvíja základné vedomosti v jednotlivých lingvistických a literárnovedných disciplínach, ktorých jadro bolo predstavené v bakalárskom stupni a ktorého zvládnutie je nevyhnutným predpokladom pokračovania štúdia v magisterskom stupni. V rámci magisterského stupňa štúdia sa zároveň oboznamuje s predmetovou didaktikou zameranou na osvojovanie si metodických postupov vo výučbe anglického jazyka. Absolvent ovláda anglický jazyk na úrovni C2 Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky v písomnom aj ústnom prejave.
V teoretickej rovine vo všetkých centrálnych oblastiach štúdia (jazykoveda, britská a americká literatúra a britské a americké štúdie) sa nadväzuje na poznatky, ktoré nadobudli absolventi v bakalárskej forme štúdia s cieľom ich zásadného rozvinutia v teoretickej ako aj kreatívnej rovine.
V jazykovednej časti sú kľúčovými disciplínami povinného jadra korpusová lingvistika ako metodologické východisko moderného lingvistického bádania. Kľúčovým predmetom, ktorý nadväzuje na lingvistické poznatky získané na bakalárskom stupni, je jazyková typológia a univerzálie.
V literárnovednej časti je položený dôraz na metodológiu vedeckého výskumu literárnych diel, pozornosť sa venuje americkým etnickým literatúram ako výraznej charakteristiky americkej literatúry a vo vybraných kapitolách zo svetovej literatúry sa poskytne prierez významnými literárnymi dielami svetového významu.
V oblasti britských a amerických reálií sa hlavná pozornosť venuje súčasným USA a V. Británii a ich zahraničnej politike. Dôraz sa kladie na politické inštitúcie.
Súčasťou povinnej skladby predmetov je didaktika anglického jazyka, ktorá svojou podstatou oboznamuje študenta s učebnými štýlmi a stratégiami v cudzom jazyku, faktormi ovplyvňujúcimi osvojovanie si cudzieho jazyka a metodickými postupmi vo výučbe anglického jazyka so zreteľom na vekovú kategóriu učiaceho sa.
Okrem povinnej skladby majú študenti možnosť výberovej profilácie v súlade s výskumným zameraním záverečnej práce v predmetoch, ktoré predstavujú doplnenie a nadstavbu lingvistických a literárnovedných disciplín bakalárskeho stupňa.
Zručnosti
Praktický aspekt štúdia je zameraný na rozvíjanie schopností a zručností lingvistickej a literárnej analýzy textu, prekladu EU textov, komunikatívnych zručností. Absolvent je pripravený preukázať schopnosť funkčnej syntézy teoretických a praktických poznatkov pri samostatnej analýze zvoleného lingvistického alebo literárneho problému pri obhajobe diplomovej práce.
Kompetencie
- pozná a ovláda štruktúru jazykovedných a literárnovedných disciplín svojej predmetovej špecializácie
- je schopný aplikovať do predmetovej didaktiky vedomosti z lingvistických, literárnovedných disciplín, britských a amerických reálií
- je schopný profesne sa uplatniť v povolaniach vyžadujúcich dokonalú znalosť anglického jazyka v praktickej i teoretickej rovine, pričom dôraz je kladený na učiteľské povolanie
- po absolvovaní 2. stupňa vysokoškolského štúdia je spôsobilý pre ďalšie vzdelávanie na 3. stupni vysokoškolského štúdia
- má všestranné komunikačné schopnosti v anglickom jazyku
- jeho všestranné vedomosti mu umožňujú aktívne sa podieľať na riešení odborných a vedecko-výskumných úloh spojených s disciplínami svojej predmetovej špecializácie
- získané vedomosti dokáže tvorivo aplikovať v oblasti, pre ktorú sa špecializoval
- má základné schopnosti a spôsobilosti potrebné pre využívanie informačno-komunikačných technológií
Všetky vyššie uvedené vedomosti, zručnosti a kompetencie vie absolvent uplatniť v povolaní, na ktorý je pripravovaný: učiteľstvo.
Disponuje rozvinutými poznatkami o biologických, psychologických a sociálnych aspektoch vývinu jednotlivca, pozná a chápe koncept inštitucionálneho socializačného procesu v širších sociálnovedných súvislostiach. Absolvent má komplexný prehľad v sociálnej štruktúre spoločnosti, jej statike a dynamike, rozumie vzdelávacím a ďalším relevantným potrebám i špecifikám rôznorodých sociálnych skupín. Ovláda problematiku pedagogickej práce v kontexte diverzity vzdelávanej populácie. Disponuje rozsiahlymi poznatkami o odlišnostiach vývinu jednotlivcov vyplývajúcimi z ich zdravotných alebo sociálnych znevýhodnení, alebo nadania a talentu tak, aby dokázal pri realizácii výchovno-vzdelávacieho procesu v podmienkach inkluzívneho vzdelávania efektívne kooperovať so špeciálnymi pedagógmi, psychológmi a ďalšími odborníkmi a riadiť sa ich odbornými odporúčaniami a závermi. Absolvent disponuje rozsiahlym vedeckým poznaním v oblasti anglického jazyka a literatúry. Pozná aktuálne štátne vzdelávacie programy, ovláda teoretické základy projektovania, realizácie a hodnotenia výchovy a vzdelávania. Absolvent ovláda rozsiahle teoretické a praktické súvislosti obsahu vzdelávania a odborovej didaktiky alebo didaktiky a metodiky anglického jazyka. Disponuje rozsiahlymi psychologickými a didaktickými vedomosťami umožňujúcimi porozumieť vzťahu medzi procesmi učenia a vyučovania, vzdelávania a výchovy jednotlivca i dynamike sociálnej skupiny. Pozná široký repertoár vyučovacích stratégií a metód. Absolvent sa orientuje v systéme výchovy a vzdelávania v Slovenskej republike, v právnych predpisoch a kurikulárnych kontextoch výkonu učiteľskej profesie, pozná štruktúru profesie, profesijné zázemie odboru a princípy profesijnej etiky. Pozná metodologické súvislosti empirického výskumu v pedagogických vedách. Absolvent učiteľských študijných programov samostatne identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky a individuálne vzdelávacie potreby jednotlivca, akceptuje individualitu žiaka, má praktické skúsenosti s identifikáciou psychologických a sociálnych faktorov učenia sa jednotlivca, akceptuje diverzitu žiakov v sociokultúrnom kontexte. Absolvent sa orientuje vo všeobecne záväzných právnych predpisoch vzťahujúcich sa k práci učiteľa, v pedagogickej a ďalšej dokumentácii, v ostatných koncepčných a strategických dokumentoch a materiáloch školy. Aplikuje pedagogicko-psychologické a odborovo-didaktické poznanie vo výchovno-vzdelávacom procese. Dokáže samostatne hodnotiť rôznorodé pedagogické situácie a procesy, flexibilne na ne reagovať a optimálne ich riešiť. Dokáže samostatne zaznamenať, analyzovať a riešiť rôznorodé pedagogické situácie, má zručnosti efektívneho plánovania, projektovania, riadenia a organizácie výchovnovzdelávacieho procesu v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách. Disponuje rozsiahlymi metodickými spôsobilosťami v oblasti anglického jazyka a literatúry vrátane zručností v oblasti informačno-komunikačných technológií. Uskutočňuje samostatne a primeraným spôsobom pedagogické hodnotenie a evalváciu, je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj. Dokáže efektívne komunikovať a kooperovať s externým prostredím (rodičia, pestúni, komunita a podobne). Absolvent je spôsobilý realizovať skúmanie pedagogických javov v prostredí výchovy a vzdelávania, formulovať závery vlastného skúmania a disponuje spôsobilosťou akademického písania.
Absolvent učiteľských študijných programov, aj na základe absolvovania učiteľského základu, je pripravený pre povolanie definované v Zákone č.138/2019 o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch v kategórii učiteľ druhého stupňa základnej školy a učiteľ strednej školy. Absolvent študijného programu UAP - psychológia je pripravený na odborné vykonávanie profesie učiteľa psychológie. Absolventi učiteľstva psychológie (v kombinácii) sa uplatnia aj na pozíciách výchovný poradca, metodik pre prevenčnú činnosť, kariérový poradca, školský psychológ ako odporný pracovník školy (po ukončení rozširujúceho vzdelávania školskej psychológie) na základe Vyhlášky č.1/2000 Z.z. Vyhlášky Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky o kvalifikačných predpokladoch pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov). Absolventi majú možnosť uplatniť sa (v niektorých prípadoch až po získaní potrebného osvedčenia, ktoré súvisí s rozširujúcim štúdiom) na rôznych pozíciách najmä v oblasti: výchovy a vzdelávania, organizácie a práce, vedy a výskumu.
Vybrané indikované povolania podľa Štatistickej klasifikácie zamestnaní SK ISCO-08:
sú nasledujúce
2320003 Učiteľ profesijných (odborných) predmetov strednej školách
233 Učitelia v stredných školách
2341 Učitelia v základných školách
235 Ostatní pedagogickí a odborní pracovníci vo výchove a vzdelávaní
2351 Metodici a inšpektori v oblasti výchovy a vzdelávania
2351001 Inšpektor v oblasti výchovy a vzdelávania (školský inšpektor)
2352002 Učiteľ osôb so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
2352001 Vychovávateľ osôb so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
2359001 Pedagogický asistent
2359006 Učiteľ pre kontinuálne vzdelávanie
2359007 Lektor mäkkých zručností
2359009 Výchovný poradca
2359010 Lektor v práci s mládežou
2359011 Metodik práce s mládežou
2359999 Iný pedagogický a odborný pracovník vo výchove a vzdelávaní inde neuvedený
2423007 Kariérový poradca
2634006 Školský psychológ
UPJŠ aplikuje na indikovanie povolaní, na výkon ktorých je študent po absolvovaní študijného programu pripravený, štatistickú klasifikáciu zamestnaní SK ISCO-08.
V študijnom programe sú povolania, na výkon ktorých je potrebná získaná kvalifikácia, indikované takto:
23 Pedagogickí a odborní pracovníci vo výchove a vzdelávaní
2330001 Učiteľ strednej odbornej školy
2330003 Učiteľ gymnázia
2341002 Učiteľ základnej školy
2643001 Prekladateľ cudzích jazykov
2643002 Tlmočník cudzích jazykov
2643007 Jazykovedec (filológ, lingvista)
2642 Žurnalisti, redaktori a ostatní špecialisti v žurnalisti
221999 Pracovník turistického informačného centra, cestovnej kancelárie a agentúry
4222 Pracovníci kontaktných informačných centier
5113 Turistickí sprievodcovia
1431 Riadiaci pracovníci (manažéri) v športových, rekreačných a kultúrnych zariadeniach
V porovnaní s mnohými inými vysokoškolskými programami príprava učiteľov pripravuje študentov na jasne definované povolanie, pre ktoré sú potrebné jasne definované kvalifikácie. Absolvent ŠP bude pripravený na výkon povolania učiteľa anglického jazyka na základnej a strednej škole. Absolventi nájdu uplatnenie aj v štátnej správe a samospráve, novinárskych profesiách, turizme. Indikované povolania podľa Štatistickej klasifikácie zamestnaní SK ISCO-08: učitelia v základných školách, učitelia v stredných školách, metodici a inšpektori v oblasti výchovy a vzdelávania, organizátor vzdelávacích aktivít, riadiaci pracovník vo výchove a vzdelávaní a pod.
irelevantné
Absolventi učiteľských študijných programov sa uplatňujú predovšetkým vo sfére vzdelávania ako pedagogickí zamestnanci. Podľa údajov dostupných na stránke Uplatnenie absolventov VŠ sa vo vyštudovanom odbore uplatnilo 80% absolventov. Vzhľadom na ponúkané kombinačné programy absolventi naplnia základný úväzok pedagogického zamestnanca na štandardnej základnej alebo strednej škole alebo na súkromných školách.
Absolventi UAP -psychológia po skončení štúdia majú vedomosti, zručnosti a kompetencie, ktoré spĺňajú požiadavky profesijného štandardu začínajúceho pedagogického zamestnanca. V prípade záujmu majú možnosť absolvovať rozširujúce vzdelávanie školskej psychológie, ktoré im umožňuje pôsobiť na školách v pozícii odborného pracovníka, školského psychológa. Podľa údajov dostupných z komunikácie s absolventami sa uplatňujú absolventi odboru ako učitelia a výchovní poradcovia na školách Uplatnenie absolventov VŠ.
Problematika zamestnanosti a kvality absolventov VŠ sa v súčasnosti stáva jednou z prioritne diskutovaných tém na UPJŠ. UPJŠ nepodceňuje túto problematiku a prijala rad konkrétnych opatrení v Rozhodnutí rektora č. 9/2017. Výsledky analýzy zamestnanosti MŠVVaŠ sú a budú zverejnené na webovej stránke v časti štúdium, resp. verejnosť a médiá pre objektívnu informovanosť verejnosti.
Na webových stránkach FF a PF fakulty je zverejnený profil absolventov, uplatnenie absolventov (napr. názory vybraných absolventov na nimi absolvované štúdium, pozície, ktoré zastávali od skončenia štúdia, možnosti, ktoré im poskytlo VŠ štúdium) a príklady úspešných absolventov.
Bližšie informácie aj na univerzitných webových stránkach
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/
Ponuky pracovných príležitostí sú dostupné napr. cez https://www.profesia.sk
V čase prípravy tohto opisu na stránkach inzerujúcich voľné miesta (profesia.sk; jooble.sk; kariera.sk) sa vyskytlo vyše 70 pracovných pozícií, o ktoré by sa mohli uchádzať absolventi magisterského štúdia študijného programu učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii). Pri porovnaní počtu prijatých študentov a počet pracovných miest, treba brať do úvahy aj skutočnosť, že sa prehľad voľných miest robil v septembri – teda v čase, keď väčšia absolventov už pracovné uplatnenie má a miesta sú obsadené. Tento faktor treba mať na zreteli hlavne pri učiteľských pracovných pozíciách, ktorých bolo z celkového počtu voľných pracovných miest 15. Podľa Štátneho vzdelávacieho programu vyučovací predmet anglický jazyk patrí medzi všeobecnovzdelávacie predmety a spoločne s vyučovacím predmetom slovenský jazyk a literatúra, resp. jazyk národnostnej menšiny a literatúra vytvára vzdelávaciu oblasť Jazyk a komunikácia. V závislosti od typu školy a stupňa vzdelávania 1 až 5 hodín týždenne. Zvláštnu pozornosť pri tomto vyhodnocovaní treba venovať bilingválnym školám, kde absolvent učiteľstva anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) schopný vyučovať druhý predmet svojej aprobácie v anglickom jazyku. Z tohto hľadiska majú absolventi veľmi bohaté uplatnenie ako ukazuje aj bod 3b). Celkovo vyhodnocujeme uplatniteľnosť absolventov ako veľmi dobrú, pričom absolventi sú schopní vykryť štandardný úväzok na štandardnej škole.
Informácie o úspešných absolventoch sú pravidelne aktualizované na webových stránkach FF a PF UPJŠ v Košiciach https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-verejnost-a-media/uspesni-absolventi/.
Úspešní absolventi sa uplatnili i vo vedúcich pozíciách školských inštitúcií. Absolventi sú učiteľmi, ale aj manažérmi alebo sa uplatňujú sa vo výskume.
Adresy úspešných absolventov učiteľstva psychológie (v kombinácii):
Mgr. Veronika Maková: veronika.makova@teachforslovakia.sk, (Bio–Ps),
Mgr. Gabriela Nyisztorova: gabriela.nyissztorova@gmail.com ( Bio–Ps),
Annamária Sabolová, rod.Kopocová: amykopcova@agmail.com (Bio–Ps),
Mgr. Iveta Lukáčová: iveta91@agmail.com (Geo–Ps),
Mgr. Aneta Pregi, rod Krajňáková: aneta.krajnakova@agmail.com (Mat –Ps)
Veronika Petrovová: veronika.petrovova@student.upjs.sk (Bio -Ps)
Radomila Bučková, učiteľka, Gymnázium Sv. Edity Šteinovej, Košice
Juliána Slinčáková, učiteľka, Obchodná akadémia, Michalovce
Katarína Rybárová, učiteľka, Evanjelické gymnázium Jána Amosa Komenského, Košice
Alexandra Šimoňáková Gymnazium Trebišovská, Košice
Mária Vraštiak učiteľka, Giles Academy v Spojenom kráľovstve
Viktória Némethy učiteľka, Gymnázium sv. Edity Steinovej, Košice
Petra Filová učiteľka, Gymnázium sv. Edity Steinovej, Košice
Sadloňová Alica, učiteľka, Gymnázium Trebišovská, Košice
Martin Vranovský učiteľ, Academic language, Košice
Peter Sirovec, Program Manager v TV JOJ, Bratislava
Zuzana Šarišská učiteľka, Autisti Prešov -Súkromná spojená škola, Prešov
Hodnotenie kvality študijného programu zástupcami zamestnávateľov bolo realizované na zasadnutí Rady ŠP 16.9.2021 a na periodickom zasadnutí Rady ŠP 20.9.2022. Kompletné zápisnice sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AIS 2.
PhDr. Emília Nuberová nuberova@cpppapke.sk je riaditeľkou Centra pre Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Zuzkin park 10, 040 11 Košice, partnerskej organizácie, ktorá sústreďuje poradenských psychológov a zabezpečuje metodickú záštitu školským psychológom, výchovným poradcom a metodikom pre prevenčnú činnosť, na ktorú sú študenti pripravovaní.
Mgr. Aneta Pregi aneta.krajnakova@gmail.com je bývalou študentkou učiteľstva psychológie na UPJŠ, pôsobila na škole ako učiteľka psychológie, výchovná poradkyňa, školská psychologička a cvičná učiteľka pre študentky učiteľstva psychológie.
Externým partnerom v pozícii významného odborníka bola menovaná od 2.9.2022 absolventka študijného programu učiteľstvo biológia -psychológia Mgr. Veronika Petrovová: veronika.petrovova@student.upjs.sk
Stanovisko zástupcov zamestnávateľov sa opiera nielen o osobné skúsenosti, ale aj zo spätných väzieb cvičných učiteľov, riaditeľov, resp. pedagogických pracovníkov školských zariadení, v ktorých absolventi pôsobia.
Kvalita študijného programu sa odráža v dlhodobej spolupráci s rôznymi profesionálnymi organizáciami – ak by program nebol kvalitný a nemali by sme kvalitných uchádzačov, tieto organizácie by nemali záujem o opakovanú spoluprácu. Uvádzame prehľad spolupráce s krátkym opisom, v prípade možnosti aj s odkazom na príslušnú webovú stránku:
Utváranie študijných plánov na UPJŠ sa riadi ustanoveniami Študijného poriadku pre 1.a2.stupeň, ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú:
Rozhodnutie rektora č. 7/2021: Akreditačný poriadok UPJŠ
Rozhodnutie rektora č. 8/2021: Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ.
Pri koncipovaní predkladaného študijného programu a študijného plánu boli zohľadnené odporúčania Európskej federácie psychologických asociácií (EFPA) Europsy 2018, dostupné tu: https://www.europsy.eu/quality-and-standards
Pravidlá na utváranie študijných plánov sa riadia ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň, ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú Rozhodnutie rektora č. 7/2021 - Akreditačný poriadok UPJŠ a Rozhodnutie rektora č. 8/2021 - Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ.
Pri koncipovaní predkladaného študijného programu a študijného plánu boli zohľadnené európske odporúčania pre tvorbu učiteľských študijných programov z roku 2018.
Študijné plány sú vytvárané v Akademickom informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2. Študijné plány pre jednotlivé akademické roky sú verejne dostupné na web stránke FF UPJŠ a na PF UPJŠ na adrese: Študijné programy
MPsmu -matematika -psychológia
AJPsmu -učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a psychológie
EvPsm -učiteľstvo etickej výchovy a psychológie
HPsm -učiteľstvo histórie a psychológie
SjPsm - učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a psychológie
NjPsm -učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a psychológie
Študijné plány sú vytvárané v Akademickom informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2. Študijné plány pre jednotlivé akademické roky a študijné kombinácie sú verejne dostupné na adrese: študijné programy na jednom mieste
Celý študijný plán sa realizuje v sídle vysokej školy. Študijný plán a informačné listy v požadovanej štruktúre sú vytvárané v Akademickom informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AIS. Všetky požadované informácie sú verejne dostupné v študijnom pláne v Registri študijných programov UPJŠ
Študijný poriadok UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia (dostupný na:
https://www.upjs.sk/public/media/3166/studijny-poriadok-upjs-maj-2019.pdf)
Celý študijný plán sa realizuje v sídle vysokej školy. Študijný plán a informačné listy v požadovanej štruktúre sú vytvárané v Akademickom
informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2.
Všetky požadované informácie sú verejne dostupné v študijnom pláne v Registri študijných programov UPJŠ na adrese: študijné programy na jednom mieste .
Podrobný prehľad kreditov uvádzajú študijné plány:
MPsmu -matematika -psychológia
AJPsmu -učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a psychológie
EvPsm -učiteľstvo etickej výchovy a psychológie
HPsm -učiteľstvo histórie a psychológie
SjPsm - učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a psychológie
NjPsm -učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a psychológie
Počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 21 kreditov + 3 kredity za Diplomový seminár A a 3 kredity za Diplomový seminár B. Diplomový seminár A, Diplomový seminár B a Diplomovú prácu a jej obhajobu absolvujú študenti iba z toho odboru, v ktorom píšu diplomovú prácu.
Počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 6
Počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: nie je daný
Počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 15
Pravidlá sú uvedené v Študijnom poriadku UPJŠ v Košiciach na UPJŠ v Košiciach
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi
Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania
Zákonom o sťažnostiach, Rozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností
Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi dokumentom
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke Študijné programy.
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi
Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi dokumentom Zásady pre získavanie spätnej väzby na účely hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti, tvorivej činnosti. Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: Študijné programy.
Pravidlá pre uznávanie štúdia alebo jeho časti upravuje Študijný poriadok pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/.
Pravidlá pre uznávanie štúdia alebo jeho časti upravuje Študijný poriadok pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/
Témy záverečných prác jednotlivých školiteľov študijného programu pre aktuálny akademický rok sú zverejnené v Akademickom informačnom systéme AIS 2.
Príklady tém záverečných prác:
Nespokojnosť s telom a s ňou súvisiace internalizované problémové správanie u vysokoškolákov.
Sledovanie pornografie a mentálne zdravie.
Súvis výchovných štýlov rodičov s rozhodovaním dospievajúcich.
Sociálno ekonomický status a výchovné štýly.
Intrapersonálne a interpersonálne faktory využívania digitálnych technológií u dospievajúcich.
Význam rovesníkov v procese pozitívneho vývinu dospievajúcich.
Mindfulness v kontexte zvládania záťažových situácií.
Zdroje záťaže a stratégie zvládanie u adolescentov vo vzťahu k problémovému správaniu.
Miera altruizmu a empatie u adolescentov a ochota dodržiavať protipandemické opatrenia.
Užívanie návykových látok a internalizované problémy u vysokoškolákov.
Pozornosť (mindfulness) v kontexte vzdelávania.
Nespokojnosť s telom, self-esteem a lokalizácia kontroly u detí a mládeže.
Zoznam záverečných prác je prístupný na webovej stránke Katedry britských a amerických štúdií v položke Témy Bc./Mgr. prác na rok 2021/22.
Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe sú uvedené vŠtudijný poriadok pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň a Zásadách pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.
Zahraničné mobility študentov a zamestnancov sú podstatnou oblasťou medzinárodných aktivít univerzity. Všetky informácie sú dostupné na: https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/ , https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/ .
Zásady pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ deklarujú dodržiavanie všeobecných princípov a pravidiel etického správania - Etický kódex UPJŠ a Etický kódex študenta UPJŠ, na ktoré sú úzko previazané Zásady dobrej praxe vedeckého publikovania, Pravidlá posudzovania plagiátorstva, Zásady správnej výskumnej praxe na UPJŠ a Zásady pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.
Študentom so špecifickými potrebami sú k dispozícii tieto podporné služby:
Poradenstvo: psychologické, sociálne, právne, kariérove
Technická podpora (špeciálne prístroje a pomôcky)
IT poradenstvo - asistencia a podpora pri využívaní IT zdrojov.
Poradenstvo pre nastavenie AiS2 pre slabozrakých študentov. Nastavenia PC pre slabozrakých študentov.
Knižničné a výpožičné služby prispôsobené pre špeciálne potreby študentov.
Erasmus +: Študent UPJŠ so špeciálnymi potrebami má možnosť uchádzať sa o grant, ktorý slúži na pokrytie výdavkov súvisiacich so špeciálnymi potrebami počas realizácie mobility v zahraničí. Viac informácií na Referáte pre zahraničné vzťahy.
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania, Zákonom o sťažnostiach, Rozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností a Študijným poriadkom doktorandského štúdia.
Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi Zásadami pre získavanie spätnej väzby na účely hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti, tvorivej činnosti a podporných činností na UPJŠ.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: Študijné programy
Viac informácii na: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/
Informačné listy sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AIS2.
Pre verejnosť sú k dispozícii v Registri študijných programov
MPsmu -matematika -psychológia
AJPsmu -učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a psychológie
EvPsm -učiteľstvo etickej výchovy a psychológie
HPsm -učiteľstvo histórie a psychológie
SjPsm - učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a psychológie
NjPsm -učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a psychológie
VOPsm -učiteľstvo výchovy k občianstvu a psychológie
Informačné listy sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Pre verejnosť sú k dispozícii v Registri študijných programov: https://studijne-programy.upjs.sk/fakulta/FF?rok=2022%2F2023
Celouniverzitný aktuálny harmonogram AR je k dispozícii na stránke UPJŠ v sekcii informácii pre študentov a v sekcii o napĺňaní štandardov pre študijný program.
Harmonogram je prístupný j na stránke Filozofickej fakulty: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/
Harmonogram je prístupný na stránke Prírodovedeckej fakulty: https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/.
Celouniverzitný aktuálny harmonogram je k dispozícii na stránke UPJŠ v sekcii informácii pre študentov. Harmonogram je prístupný aj na stránke Filozofickej fakulty: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov.
prof. PhDr. Margita Mesárošová, CSc., vo funkcii profesorky, margita.mesarosova@upjs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15475
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.; livia.kortvelyessy@upjs.sk
prof. PhDr. Margita Mesárošová, CSc.
profilový predmet: Výstupová súvislá prax II (prerekvizity Hospitačná náčuvová pedagogicko –psychologická prax, Výstupová priebežná prax , Výstupová súvislá prax I )
prepojenie: odkaz na RZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15475
kontakt: margita.mesarosova@upjs.sk
doc. PhDr. Beata Gajdošová, PhD.
profilový predmet: Didaktika psychológie, Výstupová priebežná prax, Výstupová súvislá prax I, Výstupová súvislá prax II, Pedagogická
a školská psychológia pre učiteľov
prepojenie: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15314
kontakt: beata.gajdosova1@upjs.sk
doc. Mgr. Ing. Jozef Bavoľár, PhD.
profilový predmet: Diplomový seminár I, Diplomový seminár II, Diplomový seminár III
prepojenie: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15437
kontakt: jozef.bavolar@upjs.sk
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.
livia.kortvelyessy@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14789
Jazyková typológia a univerzálie pre AJALm AJEIEm
prof. PhDr. Pavel Stekauer, DrSc
pavel.stekauer@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15440
Korpusová lingvistika pre AJALm AJEIEm
Dr. h. c. prof.. Slávka Tomaščíková, PhD.
slavka.tomascikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15442
Politické inštitúcie Veľkej Británie a USA pre AJALm AJEIEm, Diplomový seminár B pre BASm d ext AJALm AJEIEm
doc. Mgr. Soňa Šnircová, PhD
sona.snircova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14788
Moderné literárne smery pre AJALm
doc. Mgr. Renáta Timková, PhD.
renata.timkova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15421
Didaktika angličtiny 1 pre AJALm, Výstupová priebežná prax, Výstupová priebežná prax I, Výstupová priebežná prax II
VUPCH osôb zodpovedných za profilové predmety sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Údaje z VÚPCH sú zakomponované aj do oficiálnych osobných stránok zamestnancov, ktoré majú URL v tvare: https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/.
Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného Registra študijných programov
MPsmu -matematika -psychológia
AJPsmu -učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a psychológie
EvPsm -učiteľstvo etickej výchovy a psychológie
HPsm -učiteľstvo histórie a psychológie
SjPsm - učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a psychológie
NjPsm -učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a psychológie
VUPCH osôb zodpovedných za profilové predmety sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Údaje z VÚPCH sú zakomponované aj do oficiálnych osobných stránok zamestnancov, ktoré majú URL v tvare: https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/. Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného registra študijných programov https://studijne-programy.upjs.sk/fakulta/FF?rok=2022%2F2023
Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného Registra študijných programov
Prof. PhDr. Oľga Orosová, CSc. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15370
PhDr. Anna Janovská, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6858
Doc. Mgr. Mária Bačíková. PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15362
Mgr. Ondrej Kalina PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15482
Mgr. Jozef Benka, PhD. et PhD https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15481
Mgr. Lucia Barbierik, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/19521
PhDr. Iveta Bónová, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15448
doc. PaedDr. Ivica Hajdučeková, PhD . https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15449
doc. RNDr. Jozef Hanč, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15271
PhDr. Lucia Jasinská, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14809
PaedDr. Michal Novocký, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29275
Doc. Mgr. Alexander Onufrák, PhD https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21860
Mgr. Katarína Petríková, PhD https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26432
Priradenie vyučujúcich k predmetu je súčasťou učebného plánu:
Mgr. Zuzana Buráková, PhD.
zuzana.burakova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15425
prof. Myroslava Fabian DrSc.
myroslava.fabian@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15436
Mgr. Petra Filipová, PhD.
petra.filipova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26417
PhDr. Štefan Franko, PhD.
stefan.franko@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15444
doc. Mgr. Renáta Gregová, PhD.
renata.gregova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15443
doc. PhDr. Slávka Janigová, PhD.
slavka.janigova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15417
Mgr. Vesna Kalafus Antoniová, PhD.
vesna.kalafus.antoniova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30062
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.
livia.kortvelyessy@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14789
Mgr. Kurt Magsamen
kurt.magsamen@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14831
Mgr. Martina Martausová, PhD.
martina.martausova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14725
Prof. Renáta Panocová, PhD.
renata.panocova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15424
Mgr. Silvia Rosivalová Baučeková, PhD.
silvia.baucekova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/22920
Mgr. Július Rozenfeld, PhD.
julius.rozenfeld@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14727
Mgr. Karin Sabolíková, PhD.
karin.sabolikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15452
Mgr. Adriana Saboviková, PhD.
adriana.sabovikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14738
prof. PhDr. Pavel Stekauer, DrSc
pavel.stekauer@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15440
doc. Mgr. Soňa Šnircová, PhD
sona.snircova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14788
doc. Mgr. Renáta Timková, PhD.
renata.timkova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15421
Dr. h. c. prof. Mgr. Slávka Tomaščíková, PhD.
slavka.tomascikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15442
Mgr. Emília Sotáková
emilia.sotakova@upjs.sk
Školiteľmi záverečných prác študentov v danom študijnom programe budú osoby uvedené v bode 7 písm. a), b) c) d)
Školiteľmi záverečných prác sú zamestnanci katedry z bodu 7d).
Témy diplomových prác vypísaných v akademickom roku 2021/22:
On the influence of gender on the interprertation of complex words
Economy of expression vs.semantic transparency in word-formation
Motivation of complex words – contrastive analysis of a selected lexical field
On the semantics of N>V conversion (only MA)
Sound symbolism in comics
Phonosthemes - do they exist?
Corona and Covid-19: word-formation analysis
Android Smartphone terms: word-formation analysis
An Acoustic and Perceptual Analysis of Vowel Length in English and in Slovak
An Acoustic and Perceptual Analysis of Geminate Consonants in English (and in Slovak)
The use of multi- and poly- in scientific and general English
Neologisms in scientific writing
A corpus-based analysis of verbal derivatives in academic registers
A corpus-based analysis of adjectival derivatives in academic registers
Subject Adjuncts and Content Disjuncts and their counterparts in an English-Slovak translation corpus
Postmodifying dependent clauses in English and their Slovak counterparts in an English-Slovak corpus
Semantics of complex words from an onomasiological perspective
Productivity of compounding in a selected discourse – corpus driven analysis
Topic selected by students
Gender and language - comparative studies in languages
Phonetic characteristics of vowel reductions produced by Slovak learners of English
Intonation typology of English and Slovak
Complex tones in English and Slovak
Intonation-group boundaries in English and Slovak
Global Contexts in Ali Smith’s Quartet
The Poetics of Rural and Urban Spaces in Sara Baume’s Spill, Simmer, Falter and Caitriona Lally’s Eggshells
Representations of Scottish Identities in the Age of Globalization: Topics and Trends in the Short Story Genre
Suburban space and ethnic identities in selected American literature
Into The Wild – escaping the city in contemporary American fiction
Dystopian vision of American megalopolis in contemporary American literature
London as a Global Metropolis in British Fiction After 2000
Food and Identity in the Postmillennial British Novel
The Art of Food Writing: Analysing Cookbooks as Literature
Focusing on global, national, regional and local in selected post-millennial media discourses
Heritage in globalised food narratives in post-millennial media discourses
Global vs. local in food narratives in post-millennial media discourses
Gender and other social aspects in post-millennial media discourses
Gendered food narratives in post-millennial media discourses.
Marginalized Identities in Post-millennial Television
Post-millenial Queerness and Gender Identities in Film
Regional identities in contemporary American cinema
Mobile and migrating fathers in contemporary American cinema
American Factory – The Impact of Globalization on American Life
Contrasting Globalization and Local Communities in Documentary: The Economics of Happiness
Promoting the Local for Global Audiences in the Documentary Slovakia: Treasures in the Heart of Europe
Social aspects of the Brexit in Northern Ireland (selected aspects)
Representation of cultural identities in changing Northern Ireland
Representation of national (British) phenomena in regional (Scottish) press
The case of local (British) female TV detectives becoming global phenomena
Základné informácie z VUPCH školiteľov záverečných prác sú zakomponované do oficiálnych osobných WWW stránok zamestnancov, ktorých URL je v tvare https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/
VPUCH sú verejne dostupné v rámci prehľadu študijných programov a študijných plánov v Registri študijných programov
MPsmu -matematika -psychológia
AJPsmu -učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a psychológie
EvPsm -učiteľstvo etickej výchovy a psychológie
HPsm -učiteľstvo histórie a psychológie
SjPsm - učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a psychológie
NjPsm -učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a psychológie
Základné informácie z VUPCH sú zakomponované do oficiálnych osobných WWW stránok zamestnancov, ktorých URL je v tvare https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/.
Ema Rychvalská ema.rychvalska@student.upjs.sk
Kvetoslava Hasincová kvetoslava.hasincova@upjs.sk
Študenti majú zastúpenie v Rade študijného programu. Zloženie Rady študijného programu je k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v AiS2 a verejnom registri študijných programov UPJŠ
Bc. Katarína Jurčová, katarina.jurcova@student.upjs.sk
Študenti majú zastúpenie v Rade študijného programu. Aktuálne aj historické zloženie Rady
študijného programu je k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu
v AiS2 a verejnom registri študijných programov UPJŠ. Študenti majú zastúpenie aj v Rade pre vnútorné overovanie kvality.
Študijnou poradkyňou študijného programu je PhDr. Anna Janovská, PhD., pracovníčka Katedry pedagogickej psychológie a psychológie zdravia
anna.janovska@upjs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6858
Mgr. Karin Sabolíková, PhD. karin.sabolikova@upjs.sk
Administráciu štúdia zabezpečuje Študijné oddelene FF UPJŠ v Košiciach a študijné oddelenie PF UPJŠ https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/so/ s využitím Akademického informačného systému AiS2. Väčšinu agendy dokáže študent efektívne vybaviť prostredníctvom informačného systému, bez priamej interakcie so študijným oddelením.
Študijný referent (FF):
Ing. Jana Quitková, jana.quitkova@upjs.sk
Karolína Kelemenová, karolina.kelemenova@upjs.sk
Eva Mrázová , eva.mrazova@upjs.sk
Študijný referent (PF):
RNDr. Iveta Sováková , iveta.sovakova@upjs.sk
Mgr. Denisa Štefaníková, denisa.stefanikova@upjs.sk
Ing. Angesa Pivarníková, agnesa.pivarnikova@upjs.sk
Ďalšie kontakty a odkazy:
Študijný referent sociálnej pomoci: Mgr. Lýdia Bereczová (lydia.bereczova@upjs.sk)
Referent pre stáže, Erasmus+: Bc. Oľga Gállová (olga.gallova@upjs.sk) https://www.studujsff.sk/
Koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami: doc. PhDr. Beáta Gajdošová, PhD. beata.gajdosova1@upjs.sk
Správca AiS2 FF UPJŠ: Mgr. Emília Sotáková (emilia.sotakova@upjs.sk)
Univerzitné poradenské centrum: UNIVERZITA PAVLA JOZEFA ŠAFÁRIKA V KOŠICIACH
Viac informácií na: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/, https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/.
UNIPOC zabezpečuje aj podporu pre študentov so špecifickými potrebami: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne
Ubytovanie v Študentských domovoch
Stravovanie v Študentských jedálňach:
Podpora študentov so špecifickými potrebami
Administráciu štúdia zabezpečuje Študijné oddelenie Filozofickej fakulty s využitím Akademického informačného systému AiS2. Väčšinu agendy dokáže študent efektívne vybaviť prostredníctvom informačného systému, bez priamej interakcie so študijným oddelením.
Ďalšou dôležitou podpornou zložkou je UNIPOC – Univerzitné poradenské centrum. Ide o špecializované pracovisko UPJŠ zriadeným rektorom UPJŠ s celouniverzitnou pôsobnosťou. Poslaním UNIPOC je poskytovať bezplatne všetkým študentom Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach poradenstvo, konkrétne psychologické, kariérové, právne a sociálne poradenstvo a poradenstvo v efektívnom učení. UNIPOC má zároveň na starosti aj podporu a starostlivosť o študentov so špecifickými potrebami. Poradenské služby môžu študenti využívať v osobnej aj online forme, v slovenskom aj anglickom jazyku. Zámerom poskytovaných služieb je zlepšovať uplatniteľnosť študentov a absolventov na pracovnom trhu, pôsobiť preventívne a pomáhať pri problémoch, ktoré by mohli ohroziť úspešné ukončenie štúdia našich študentov. Viac informácií na:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/, https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/. UNIPOC zabezpečuje aj podporu pre študentov so špecifickými potrebami: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/.
UPJŠ ponúka študentom aj ubytovacie (https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/) a stravovacie služby
(https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/) prostredníctvom Študentských domovov a jedálni UPJŠ alebo u zmluvných partnerov. Ubytovací subsystém je súčasťou AiS2, stravovanie v ŠDaJ je administrované samostatným informačným systémom, ktorý je integrovaný v rámci UIS UPJŠ.
Ďalšie kontakty a odkazy:
Študijný referent sociálnej pomoci: Ing. Vladimíra Albertová (vladimira.albertova@upjs.sk)
Referent pre stáže, Erasmus+: Bc. Oľga Gállová (olga.gallova@upjs.sk) https://www.studujsff.sk/
Koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami: doc. PhDr. Beáta Gajdošová, PhD. (beata.gajdosova1@upjs.sk)
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/
Fakultný správca AiS2: Mgr. Emília Sotáková (emilia.sotakova@upjs.sk)
Univerzitné poradenské centrum: UNIVERZITA PAVLA JOZEFA ŠAFÁRIKA V KOŠICIACH (upjs.sk)
https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/studijne-oddelenie/
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/
Deň kariéry UPJŠ:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/den-kariery/
Ubytovanie v Študentských domovoch:
https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/
Stravovanie v Študentských jedálňach:
https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/
Podpora študentov so špecifickými potrebami:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/
UPJŠ zabezpečuje priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu osobitne pre každé sídlo, v ktorom sa študijný program uskutočňuje a to primerane k cieľom a výstupom vzdelávania. Zabezpečenie plnohodnotnej infraštruktúry podporujúcej vysokoškolské vzdelávanie, tvorivé vedecké bádanie a výskumnú činnosť, patrí k prioritám univerzity. Neustále napredovanie univerzity sa odráža aj v kontinuálnom rozširovaní existujúcej infraštruktúry, rekonštrukcii budov a v zavedení moderných informačných a komunikačných technológií.
Existencia univerzitných pracovísk, je esenciálna na zabezpečenie požadovanej kvality vybraných služieb, ktoré sú charakteristické pre rešpektovanú a materiálne dobre vybavenú univerzitu.
Všetky aktuálne informácie o zabezpečení študijných programov na univerzite sú uvedené na stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7
Výučba prebieha v posluchárňach a seminárnych miestnostiach, ktoré sú štandardne vybavené výpočtovou technikou, dataprojektorom, webkamerou, ozvučením, pripojením na internet a softvérových vybavením umožňujúcim online pripojenie na výučbu. V niektorých učebniach je k dispozícii aj interaktívna tabuľa. Všetkým študijným programom je k dispozícii počítačová učebňa vybavená výpočtovou technikou, dataprojektorom, pripojením na internet, interaktívnou tabuľou a štatistickým softvérom SPSS.
V priestoroch budov, v ktorých prebieha výučba na fakulte, sú umiestnené počítačové stanice s pripojením na internet a intranet, ktoré sú voľne prístupné pre študentov. Študentom je prístupná wifi sieť Eduroam v celom areáli.
Okrem bežných posluchární a seminárnych miestností sa výučba predmetov učiteľského základu realizuje aj v pedagogickom laboratóriu, počítačovej učebni, psychologickom laboratóriu a sociálno –psychologickom laboratóriu určenom na interaktívnu formu vyučovania. Pedagogické laboratórium je vybavené modernou didaktickou technikou, videokamerou, interaktívnou tabuľou a prislúchajúcim softvérom.
Na úrovni UPJŠ:
▫ Internetové prepojenie univerzity so sieťou Sanet 10Gbps
▫ Priepustnosť siete SANET-2 krát 100GE kanály, možné rozšíriť až na 500Gbps https://www.upjs.sk/pracoviska/ciakt/saunet/
▫ WIFI pripojenie, pokryté všetky budovy univerzity, súčasť siete eduoram.org
▫ AiS2 –komplexný akademický informačný systém na riadenie štúdia https://ais2.upjs.sk/ais/start.do
▫ Email pre každého zamestnanca a študenta - prevádzkový na platforme Office 365 https://outlook.office.com/ , vlastná mailová doména @upjs.sk
▫ Podpora dištančného vzdelávania Office 365 teams.microsoft.com a https://www.upjs.sk/navody/office-365/ a BigBlueButton https://bbb.science.upjs.sk/b
▫ Kybernetická bezpečnosť - vlastný CSIRT tím https://csirt.upjs.sk/#/
▫ Zvyšovanie bezpečnostného povedomia: podpora pre študentov v prípade úniku údajov, kompromitácie emailových adries, kompromitácie zariadení malvérom
▫ Helpdesk IT podpory https://helpdesk.upjs.sk/
▫ Audio vizuálna technika – umožňujúca audio a video premietanie, ako aj vzdialené spojenie v aule RB0A5 v budove RB pavilónu, aule AK0A7 na ulici Kostlivého, v Historickej zasadačke rektorátu, Veľkej zasadačke rektorátu, Malej zasadačke rektorátu a zasadačke prorektorov na rektoráte.
▫ Univerzita je zapojená aj do Národnej teleprezentačnej infraštruktúry CVTI – 10 pripojení https://www.tp.cvtisr.sk/telekonferencne-miestnosti/
▫ E-learning – portál pre e-learnigové vzdelávanie
▫ Portál UPJŠ LF - multimediálna podpora výučby klinických a zdravotníckych odborov spoločne so všetkými lekárskymi fakultami v SR a ČR
▫ Poradenstvo pre študentov – https://portal.ccvapp.upjs.sk/ticket-page/poradenstvo-pre-studentov/31
▫ Kariérne a psychologické poradenstvo pre študentov: UNIPOC UPJŠ
▫ Technologický a inovačný park UPJŠ - https://www.upjs.sk/pracoviska/tip/, ktorého súčasťou je inkubátor a podpora pre technologický transfer
▫ UVP Medipark - https://www.upjs.sk/pracoviska/medipark/
▫ Učebno-výcvikové zariadenie Danišovce
UPJŠ zabezpečuje priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu osobitne pre každé sídlo, v ktorom sa študijný program uskutočňuje a to primerane k cieľom a výstupom vzdelávania. Zabezpečenie plnohodnotnej infraštruktúry podporujúcej vysokoškolské vzdelávanie, tvorivé vedecké bádanie a výskumnú činnosť, patrí k prioritám univerzity. Neustále napredovanie univerzity sa odráža aj v kontinuálnom rozširovaní existujúcej infraštruktúry, rekonštrukcii budov a v zavedení moderných informačných a komunikačných technológií.
Existencia univerzitných pracovísk, je esenciálna na zabezpečenie požadovanej kvality vybraných služieb, ktoré sú charakteristické pre rešpektovanú a materiálne dobre vybavenú univerzitu.
Všetky aktuálne informácie o zabezpečení študijných programov na univerzite sú uvedené na stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 .
Výučba prebieha v posluchárňach a seminárnych miestnostiach, ktoré sú štandardne vybavené výpočtovou technikou, dataprojektorom, webkamerou, ozvučením, pripojením na internet a softvérovým vybavením umožňujúcim online pripojenie na výučbu. V niektorých učebniach je k dispozícii aj interaktívna tabuľa. Všetkým študijným programom je k dispozícii počítačová učebňa vybavená výpočtovou technikou, dataprojektorom, pripojením na internet, interaktívnou tabuľou a štatistickým softvérom SPSS.
V priestoroch budov, v ktorých prebieha výučba na fakulte, sú umiestnené počítačové stanice s pripojením na internet a intranet, ktoré sú voľne prístupné pre študentov. Študentom je prístupná wifi sieť Eduroam v celom areáli.
Ďalšie priestory:
Hlavným poslaním univerzitného pracoviska, Univerzitnej knižnice UPJŠ (UK) ako informačného pracoviska univerzity, je podieľať sa na informačnom zabezpečení výučby i vedecko-výskumnej činnosti jej zamestnancov a študentov, vytvárať podmienky pre podporu vzdelávacieho procesu i inšpirujúce prostredie pre používateľov. UK plní toto poslanie tvorivým využívaním informačných zdrojov a technológií, poskytovaním, dokumentov, informácií a konzultácií, odborných znalostí personálu a zariadení na podporu výučby, vzdelávania a výskumu. Knižnično-informačné služby sú zdokumentované na stránke https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/. UPJŠ prevádzkuje Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ. Vydavateľstvo sa podieľa na šírení povedomia o možnostiach elektronického publikovania na univerzite. Portál Unibook poskytuje trvalé úložisko elektronických dokumentov, archív všetkých vydávaných publikácií a zároveň moderné možnosti nákupu knižných publikácií zamestnancov UPJŠ prostredníctvom štandardného webového rozhrania e-shopu (https://unibook.upjs.sk/sk/ ).
Na podporu komplexného riadenia vzdelávania na všetkých troch stupňoch vysokoškolského vzdelávania sa používa Akademický informačný systém AiS2.
Centrum informačných a komunikačných technológii (CIaKT) UPJŠ v Košiciach je celouniverzitné informačné pracovisko, ktoré zastrešuje aktivity informačno-komunikačných technológii vo vnútri UPJŠ, ale aj navonok vo väzbe na svoje okolie. Univerzitný uzol CIaKT UPJŠ je súčasne aj regionálnym uzlom siete SANET (Slovak Academic Network).
K riadeniu štúdia a komunikácie so študentmi sa používa Akademický informačný systém (AiS2), ktorý bol vyvinutý na Prírodovedeckej fakulte UPJŠ a momentálne je implementovaný aj na Filozofickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Prístup do AiS2 majú študenti zabezpečený z voľne dostupných počítačov, ktoré sa nachádzajú v priestoroch jednotlivých pracovísk fakulty alebo na študijnom oddelení. Okrem
toho pre prístup do AiS2 môžu študenti použiť počítače, ktoré sa nachádzajú v učebniach, laboratóriách alebo knižniciach jednotlivých katedier. Tieto priestory sú vybavené internetovými prípojkami internej dátovej siete priamo napojenej na optickú dátovú sieť združenia SANET (Slovenská akademická sieť). Do počítačovej siete sa možno pripojiť v budovách FF UPJŠ aj prostredníctvom bezdrôtových prístupových bodov medzinárodnej wi-fi siete EDUROAM. Prístup k internetu majú študenti zabezpečený aj v rámci Študentských domovov a jedální UPJŠ. Univerzita prevádzkuje vlastný mailový server kde je v súčasnosti 11 tisíc e-mailových kont z toho viac ako 10 tisíc je študentských. Kapacita mailovej schránky študentov je 300MB. Identifikácia zamestnancov a študentov prebieha prostredníctvom systému Automatickej identifikácie osôb, ktorá zastrešuje administráciu študentských preukazov a činnosť certifikačnej autority. Internetové pripojenie môžu študenti využívať aj na získavanie informácií z odborných databáz. Univerzita umožňuje prístup študentov a učiteľov relevantných odborných databáz a portálov napr.: Web of Science (Science Citation Index, Social Science Citation Index - citačné databázy), Current Contents Connect, CELEX, JASPI, SpringerLink, Wiley Interscience, EBSCO, ProQuest Central, Scopus, Science Direct, vyhľadávací portál pre vedu a výskum Scientia (http:// http://scientia.cvtisr.sk/). Okrem spomínaných predplatených databáz majú študenti a zamestnanci prostredníctvom Univerzitnej knižnice skúšobný prístup k profilovo blízkym databázam a vytipovaným pre rôzne študijné odbory univerzity, napr. BioMed Central. Podrobnejšie nižšie. Pre potreby vyučovania sú na Filozofickej fakulte k dispozícii 3 počítačové učebne.
Hlavným poslaním univerzitného pracoviska, Univerzitnej knižnice UPJŠ (UK) ako informačného pracoviska univerzity, je podieľať sa na informačnom zabezpečení výučby i vedecko-výskumnej činnosti jej zamestnancov a študentov, vytvárať podmienky pre podporu vzdelávacieho procesu i inšpirujúce prostredie pre používateľov. UK plní toto poslanie tvorivým využívaním informačných zdrojov a technológií, poskytovaním, dokumentov, informácií a konzultácií, odborných znalostí personálu a zariadení na podporu výučby, vzdelávania a výskumu. Knižnično-informačné služby sú zdokumentované na stránke https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/. UPJŠ prevádzkuje Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ http://www.safarikpress.6f.sk Vydavateľstvo sa podieľa na šírení povedomia o možnostiach elektronického publikovania na univerzite. Portál Unibook poskytuje trvalé úložisko elektronických dokumentov, archív všetkých vydávaných publikácií a zároveň moderné možnosti nákupu knižných publikácií zamestnancov UPJŠ prostredníctvom štandardného webového rozhrania e-shopu (https://unibook.upjs.sk/sk/ ).
Na podporu komplexného riadenia vzdelávania na všetkých troch stupňoch vysokoškolského vzdelávania sa používa Akademický informačný systém AiS2.
Centrum informačných a komunikačných technológii (CIaKT) UPJŠ v Košiciach je celouniverzitné informačné pracovisko, ktoré zastrešuje aktivity informačno-komunikačných technológii vo vnútri UPJŠ, ale aj navonok vo väzbe na svoje okolie. Univerzitný uzol CIaKT UPJŠ je súčasne aj regionálnym uzlom siete SANET (Slovak Academic Network).
Študenti študijného programu majú okrem univerzitnej infraštruktúry k dispozícii bohaté zázemie v podobe Štátnej vedeckej knižnice v Košiciach, košických ústavov SAV, Východoslovenského múzea v Košiciach atď. Študentom je k dispozícii aj katedrové informačné centrum s prístupom na internet a s knižnými darmi od sponzorov (Veľvyslanectvo USA, absolventi, zamestnanci katedry).
Vzdelávacie činnosti na UPJŠ, ktoré sú poskytované dištančnou alebo kombinovanou metódou, sú dostatočne podporované a zabezpečené. Informácie o dištančnej forme, prehľade nástrojov s návodmi a dostupnými univerzitnými portálmi sú uvedené na web stránkach: https://www.upjs.sk/elearning/, https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/?documentid=4067#7
Výučba sa realizuje predovšetkým prezenčnou formou. Je však možné prejsť na dištančnú formu, respektíve kombinovať prezenčnú s dištančnou formou (napr. možnosť realizovať časť priebežného hodnotenia, napr. testov prostredníctvom dostupných aplikácií, za efektívnu považujeme tiež možnosť absolvovať dištančne časť individuálnych konzultácií). Pri dištančnom vzdelávaní je možné využívať licenciu na programy z balíka MS Office 365 a e-learnigový portál UPJŠ. O konkrétnom rozsahu dištančného vzdelávania rozhoduje vyučujúci pred začiatkom semestra a študentov oboznamuje s podmienkami absolvovania v zmysle študijného poriadku v prvom týždni semestra. K dispozícii je Portál s podporou pre e-vzdelávanie na UPJŠ.
Rozhodnutie rektora 22/2020 upravuje realizáciu telekonferenčných prednášok
Vzdelávacie činnosti na UPJŠ, ktoré sú poskytované dištančnou, alebo kombinovanou metódou, sú dostatočne podporované a zabezpečené. Informácie o dištančnej forme, prehľade nástrojov s návodmi a dostupnými univerzitnými portálmi sú uvedené na web stránkach: https://www.upjs.sk/elearning/ https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/?documentid=4067#7
Výučba sa realizuje predovšetkým prezenčnou formou. Je však možné prejsť na dištančnú formu, respektíve kombinovať prezenčnú s dištančnou formou (napr. v prípade testov, konzultácií ale aj pri realizácií prednášok a seminárov). Pri dištančnej forme sú k dispozícii programy z balíka MS Office 365 a e-learnigový portál UPJŠ (https://lms.upjs.sk/). O konkrétnom rozsahu dištančného vzdelávania rozhoduje vyučujúci pred začiatkom semestra a študentov oboznamuje s podmienkami absolvovania v zmysle študijného poriadku v prvom týždni semestra.
Univerzita dbá na prepojenie vedomostí s praxou, ktoré je podporované silnými väzbami s významnými partnermi a organizáciami. Partneri sú oficiálne združení v Career Club UPJŠ.
UPJŠ je zakladajúcim členom Košice IT Valley. Spolupracuje aj s ďalšími partnermi, informácie sú uvedené na web stránke v sekcii Medzinárodné vzťahy.
Partnerstvá umožňujúce zabezpečenie vzdelávacích činností študijného programu na Filozofickej fakulte: Partnerské organizácie
Externí partneri sú najmä výchovnovzdelávacie inštitúcie regionálneho školstva – základné a stredné školy (cvičné školy), v ktorých študenti absolvujú pedagogickú prax. Ide o 293 základných a stredných škôl, predovšetkým v Košickom a Prešovskom kraji, z toho 75 škôl priamo v Košiciach. Každá partnerská inštitúcia spolupracuje prostredníctvom cvičných učiteľov, ktorí odborne vedú študentov, realizujú s nimi hospitácie, výstupy a rozbory vyučovacích hodín. Po ukončení každého typu praxe študentovi vystavujú písomné hodnotenie jeho činností.
Pre podporu prírodovedného vzdelávania a udržiavanie kvality prípravy budúcich učiteľov organizujeme pravidelné stretnutia Klubu riaditeľov stredných škôl a intenzívne spolupracuje so strednými školami v rámci partnerských škôl.
Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, Zuzkin park 10, Košice https://www.cpppapke.sk/ zabezpečuje metodickú prácu výchovných poradcov, kariérových poradcov , školských psychológov a pracovníkov v oblasti prevencie, s ktorými budúci učitelia psychológie konzultujú v rámci praxí.
Univerzita dbá na prepojenie vedomostí s praxou, ktoré je podporované silnými väzbami s významnými partnermi a organizáciami. Partneri sú oficiálne združení v Career Club UPJŠ.
UPJŠ je zakladajúcim členom Košice IT Valley. Spolupracuje aj s ďalšími partnermi https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/clenstva/.
Pracovisko zabezpečuje vzdelávacie činnosti prevažne vlastnými kapacitami. Spolupráca s externým prostredím je organizovaná napríklad v rámci programu Erazmus+. Stálymi partnermi pracoviska sú:
Pracovisko má dlhoročnú skúsenosť s dvojitými diplomami. Zavedenie a realizácia programov dvojitých diplomov v študijnom odbore Neslovanské jazyky a literatúry bolo najprv na úrovni doktorandského štúdia. Neskôr sa zaviedli dvojité diplomy aj na magisterskej úrovni. Intenzívna spolupráca prebieha predovšetkým s Univerzitou Baleárskych ostrovov, Španielsko (1 absolvent KAA FF UPJŠ a 2 absolventi UIB) a od roku 2017 s Národnou univerzitou Jurija Fedkoviča v Černivciach, Ukrajina (1 absolvent KAA FF UPJŠ a 3 absolventi NUJFC).
(https://www.upjs.sk/studium/zaujmove-zdruzenia/), ktoré poskytujú študentom možnosti ako sociálneho, športového, kultúrneho a spoločenského vyžitia, do ktorého sa môžu zapojiť všetci študenti.
UPJŠ vydáva oficiálny časopis univerzity - Universitas Šafarikiana, ktorý pravidelne informuje o dianí na akademickej pôde. Prostriedkom internej komunikácie, ale tiež s ambíciou priblížiť život na UPJŠ širokej verejnosti na univerzite pôsobí aj Študentský rozhlas a televízia Uni TV UPJŠ.
Podporu a poradenstvo študentom poskytuje aj Univerzitné poradenské centrum UNIPOC (https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/).
Športové aktivity ponúka študentom Ústav telesnej výchovy a športu (https://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/studenti-fakult-upjs/).
Študenti majú možnosť duchovného vyžitia prostredníctvom Univerzitného pastoračného centra v Košiciach, ktorému UPJŠ vytvára priestor pre pôsobenie medzi študentami univerzity https://www.upcke.sk/rodina-upc/.
Podrobný prehľad toho, čo univerzita, jej pracoviská a tiež Mesto Košice našim študentom ponúka, nájdete na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 .
Študenti FF UPJŠ majú otvorené možnosti účasti na mobilitách s cieľom štúdia a stáží s pravidelnými aktualizáciami na webovej stránke Erasmus+ FF UPJŠ: https://www.studujsff.sk/.
FF UPJŠ má aktuálne v rámci programu Erasmus+ (KA 103 – štáty EÚ) platne uzavretých takmer 180 bilaterálnych zmlúv s viac ako 100 univerzitami z 24 krajín. Od roku 2015 sa UPJŠ každoročne zapája do programu Erasmus+ s partnerskými krajinami mimo EÚ (KA 107). Aktuálne sú v platnosti zmluvy s univerzitami v Albánsku, Gruzínsku, Kanade, Kazachstane, Kosove, Rusku, Ukrajine Uzbekistane. Fakultný Erasmus+ koordinátor je prodekan pre medzinárodné vzťahy. Zároveň má každá katedra určeného katedrového Erasmus+ koordinátora. V spolupráci s referátom pre zahraničné vzťahy UPJŠ FF UPJŠ vyhlasuje výberové konania na študentské mobility zverejnením výzvy na webových stránkach fakulty.
Zoznam vnútorných predpisov upravujúcich postupy účasti študentov na mobilitách:
Predpis upravujúci mobility Erasmus+ na UPJŠ: Smernica č. 1/2020, ktorou sa stanovuje postup administrácie programu Erasmus+ na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a jej súčastiach
Predpis upravujúci mobility Erasmus+ na FF UPJŠ: Smernica k realizácii študentských mobilít Erasmus+ na FF UPJŠ
Web stránky:
Erasmus+ UPJŠ: https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/erasmus-plus/
Erasmus+ FF UPJŠ: https://www.studujsff.sk/
Informácie o podpore zahraničných mobilít a stáži na fakulte sú dostupné na stránkach
https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/vonkajsie-vztahy/erasmusplus/
Na administráciu mobilít využíva univerzita Akademický informačný systém AIS2 a portálové nástroje vytvorené v rámci projektu Erasmus without paper (https://www.erasmuswithoutpaper.eu/).
Podmienky uznávania absolvovaného štúdia upravuje Študijný poriadok UPJŠ.
KPPaPZ má uzavreté zmluvy s University of South Bohemia in České Budějovice, Česká republika, Maďarsko: University of Miskolc (F. of Health Science a University of Miskolc (F. of Arts). Študenti Magisterského stupňa Učiteľstva psychológie akademických predmetov v kombinácii si vyberajú na štáže univerzity, kde môžu absolvovať a priniesť si kredity z obidvoch odborov, vo väčšine je to v prvom ročníku magisterského stupňa. Študenti sa pred odchodom na stáž musia preukázať možnosťou priniesť si kredity za obsahovo a kreditovo podobné predmety.
Referent pre stáže, Erasmus+: doc. Mgr. Mária Bačíková, PhD. maria.bacikova@upjs.sk
Podmienky sú uvedené na webových stránkach fakulty v sekcii pre záujemcov o štúdium:
https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/
Ďalšie informácie sú uvedené na stránke https://www.studujsnami.sk/.
Podrobné informácie sú verejne dostupné na webových stránkach fakulty v sekcii pre záujemcov o štúdium:
https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/
https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/informacie-pre-zaujemcov-o-studium/
a v Registri študijných programov
Ďalšie informácie sú uvedené na stránke https://www.studujsnami.sk/.
Absolvent bakalárskeho medziodborového študijného programu na FF UPJŠ v Košiciach môže pokračovať v štúdiu nadväzujúceho magisterského študijného programu v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy. Ak počet uchádzačov na daný magisterský študijný program prekračuje kapacitu študijného programu, uprednostnia sa uchádzači s lepším výsledkom štúdia na bakalárskom stupni. Pre absolventov bakalárskeho štúdia na iných vysokých školách v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy je podmienkou súhlas dekanky FF UPJŠ, že absolvovaný bakalársky študijný program je dostatočne kompatibilný s príslušným študijným programom FF UPJŠ na bakalárskom stupni (minimálne 3/5 obsahu predstavujúce jadro študijného programu).
Zásady prijímacieho konania na UPJŠ definujú základné legislatívne východiská a všeobecné princípy, podľa ktorých sa na univerzite uskutočňuje spoľahlivé, spravodlivé a transparentné prijímacie konanie na študijné programy uskutočňované na UPJŠ v I., II., spojenom I. a II. a v III. stupni vysokoškolského vzdelávania. Informácie k prijímaciemu konaniu na UPJŠ sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/zaujemcovia-o-studium/
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/
Detailné podmienky ohľadom prijímania na jednotlivé študijné programy na fakulte sú zverejnené na stránke:
https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/
https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/informacie-pre-zaujemcov-o-studium/
Zásady prijímacieho konania na UPJŠ definujú základné legislatívne východiská a všeobecné princípy, podľa ktorých sa na univerzite uskutočňuje spoľahlivé, spravodlivé a transparentné prijímacie konanie na študijné programy uskutočňované na UPJŠ v I., II., spojenom I. a II. a v III. stupni vysokoškolského vzdelávania. Informácie k prijímaciemu konaniu na UPJŠ sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/zaujemcovia-o-studium/ a https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/ - 4
Detailné podmienky ohľadom prijímania na jednotlivé študijné programy na fakulte sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/.
Výsledky prijímacieho konania za posledných 6 rokov - PF UPJŠ
AR 2021/2022 - prihlásení (5), prijatí (5), zapísaní (5)
AR 2020/2021 - prihlásení (3), prijatí (3), zapísaní (3)
AR 2019/2020 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)
AR 2018/2019 - prihlásení (5), prijatí (5), zapísaní (5)
AR 2017/2018 - prihlásení (6), prijatí (6), zapísaní (6)
AR 2016/2017 - prihlásení (13), prijatí (10), zapísaní (9)
Výsledky prijímacieho konania za posledných 6 rokov - FF UPJŠ
AR 2021/2022 - prihlásení (9), prijatí (7), zapísaní (7)
AR 2020/2021 - prihlásení (5), prijatí (3), zapísaní (3)
AR 2019/2020 - prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (2)
AR 2018/2019 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2017/2018 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2016/2017 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2021/2022 - prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (2)
AR 2020/2021 – prihlásení (3), prijatí (3), zapísaní (3)
AR 2019/2020 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)
AR 2018/2019 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)
AR 2017/2018 - prihlásení (5), prijatí (5), zapísaní (5)
AR 2016/2017 - prihlásení (11), prijatí (8), zapísaní (8)
AR 2021/2022 - prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (2)
AR 2020/2021 – prihlásení (0), prijatí (0), zapísaní (0)
AR 2019/2020 - prihlásení (0), prijatí (0), zapísaní (0)
AR 2018/2019 - prihlásení (3), prijatí (3), zapísaní (2)
AR 2017/2018 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)
AR 2016/2017 - prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (1)
MPsmu -matematika -psychológia
AR 2021/2022 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)
AR 2020/2021 – prihlásení (0), prijatí (0), zapísaní (0)
AR 2019/2020 - prihlásení (0), prijatí (0), zapísaní (0)
AR 2018/2019 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)
AR 2017/2018 - prihlásení (0), prijatí (0), zapísaní (0)
AR 2016/2017 - prihlásení (), prijatí (0), zapísaní (0)
AJPsmu -učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a psychológie
AR 2021/2022 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)
AR 2020/2021 - prihlásení (2), prijatí (0), zapísaní (0)
AR 2019/2020 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2018/2019 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2017/2018 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2016/2017 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
EvPsm -učiteľstvo etickej výchovy a psychológie
AR 2021/2022 - prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (2)
AR 2020/2021 – prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (2)
AR 2019/2020 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)
AR 2018/2019 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2017/2018 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2016/2017 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
HPsm -učiteľstvo histórie a psychológie
AR 2021/2022 - prihlásení (3), prijatí (2), zapísaní (2)
AR 2020/2021 – prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2019/2020 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2018/2019 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2017/2018 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2016/2017 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
SjPsm - učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a psychológie
AR 2021/2022 - prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (1)
AR 2020/2021 – prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2019/2020 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)
AR 2018/2019 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2017/2018 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2016/2017 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
NjPsm -učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry a psychológie
AR 2021/2022 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2020/2021 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)
AR 2019/2020 - prihlásení (1), prijatí (1), zapísaní (1)
AR 2018/2019 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2017/2018 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2016/2017 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
VOPsm -učiteľstvo výchovy k občianstvu a psychológie
AR 2021/2022 - prihlásení (2), prijatí (2), zapísaní (1)
AR 2020/2021 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2019/2020 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2018/2019 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2017/2018 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
AR 2016/2017 - prihlásení (-), prijatí (-), zapísaní (-)
Sumár výsledkov prijímacieho konania za akademické roky 2016/17-2021/22:
Informácie o postupe monitorovania a hodnotenia spokojnosti študentov na univerzite sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10
Indikátory kvality a výsledky monitorovania kvality na UPJŠ a jej súčastiach sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/indikatory/.
Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu sa uskutočňuje viacerými spôsobmi: ide o priebežnú spätnú väzbu prostredníctvom ročníkových tútorov, ďalej spätnú väzbu, ktorú realizujú a vyhodnocujú jednotliví vyučujúci v priebehu výučby individuálne, pričom je raz za semestra takto získaná spätná väzba vyhodnotená na spoločnom stretnutí vyučujúcich. Ďalej je tu možnosť komunikácie s vedúcou katedry a okrem týchto možností, môžu študenti svoj názor vyjadriť vyplnením dotazníka v Akademickom informačnom systéme (AiS2). Výsledky sú predkladané vedeniu fakulty a zverejnené na webovom sídle fakulty v časti Vnútorný systém hodnotenia kvality na FF UPJŠ.
Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu sa uskutočňuje dvojakou formou: priama komunikácia s vedúcou katedry a dotazník. Študenti môžu svoj názor vyjadriť vyplnením dotazníka v Akademickom informačnom systéme (AiS2). Výsledky sú predkladané vedeniu fakulty a zverejnené na webovom sídle fakulty v časti Vnútorný systém hodnotenia kvality | UPJŠ (upjs.sk) . V prípade zistenia nedostatkov zo strany vyučujúceho Vedenie fakulty si vyučujúceho zavolá na rokovanie. Zistenie a overenie hodnovernosti upozornenia je podľa závažnosti riešené v súlade s platnou legislatívou.
Skúsenosti ukazujú, že študenti uprednostňujú pred anonymným dotazníkom komunikáciu s vyučujúcim, resp. s vedúcou pracoviska.
Informácie o postupe monitorovania a hodnotenia spokojnosti študentov na univerzite sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Indikátory kvality a výsledky monitorovania kvality na UPJŠ a jej súčastiach sú verejne dostupné na stránke:
Univerzita informuje o výsledkoch hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti na svojich stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/.
Konkrétne opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu na základe výsledkov realizovaných prieskumov sú uvedené v zápisniciach z rokovaní Rady študijného programu, ktoré sú archivované v monitorovacom paneli ŠP v AiS2.
Výsledky spätnej väzby študentov na vzdelávanie sú uvádzané a aktualizované na stránkach fakulty: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/vyhodnotenie-spokojnosti-ff/
Spätná väzba zo strany študentov je súčasťou rokovaní Rady študijného programu. Získané informácie sú spracované a následne nachádzajú svoj odraz vo vylepšovaní študijného programu ako po obsahovej tak aj po formálnej stránke. Konkrétne opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu na základe výsledkov realizovaných prieskumov sú uvedené v zápisniciach z rokovaní Rady študijného programu, ktoré sú archivované v monitorovacom paneli ŠP v AiS2.
Univerzita informuje o výsledkoch hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti na svojich stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/
Katedra pedagogickej psychológie a psychológie zdravia spolupracuje s absolventmi v rámci ponuky rozširujúceho vzdelávania školskej psychológie a Klubu školských psychológov.
Univerzita a jej fakulty realizujú dotazníkové prieskumy o uplatnení absolventov univerzity s cieľom skvalitnenia profilu absolventa, užšieho prepojenia štúdia s praxou a zlepšenia postavenia absolventov na trhu práce. Informácie o monitorovaní spätnej väzby absolventov sú uvedené na stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/.
Aktuálne platné pravidlá, periodicita a metodológia dotazníkových prieskumov je popísaná na stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Konkrétne závery z dotazníkových prieskumov realizovaných na úrovni univerzity, fakulty resp. pracoviska pre daný študijný program sú zdokumentované v zápisniciach zo zasadnutia Rady študijného prorgamu. Zápisnice sú archivované v monitorovacom paneli študijného programu v AiS2.
Výsledky prieskumov realizovaných na Filozofickej fakulte:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/ a
https://www.upjs.sk/public/media/18089/FF-prieskum-spokojnosti-studentov-2019-20.pdf
Na Katedre anglistiky a amerikanistiky bol v roku 2017 oficiálne založený Alumni club ako platforma na komunikáciu a networking medzi absolventmi katedry, členmi katedry a súčasnými študentmi. V skutočnosti funguje spolupráca s absolventmi katedry od jej vzniku, čoho dôkazom je množstvo prednášok, workshopov, ponuky praxe pre študentov, tlmočenia a prekladov a inej formy spolupráce. Jedným z prvých príkladov je spolupráca so vzdelávacou agentúrou SUVKO Coaching v Košiciach pod vedením absolventa anglického jazyka pre európske inštitúcie a ekonomiku Mgr. Matúša Draganovského (2014), či spolupráca s regionálnym riaditeľom americkej obchodnej komory Mgr. Martinom Mudrákom (2014) a výkonným riaditeľom jazykového inštitútu Academy language institute Mgr. Michalom Oroszom (absolvent KAaA 2012). Najúspešnejší absolventi katedry sa pravidelne zúčastňujú propagačných aktivít katedry za účelom vysvetliť a ukázať potenciálnym záujemcom o štúdium, ale aj momentálne študujúcim ako sa reálne vedia uplatniť v praxi. Napríklad v roku 2019 sa počas Alumni day predstavili bývalí absolventi katedry so svojimi prednáškami z oblasti ich profesionálneho pôsobenia: Mgr. Andrea Petrovčínová, autorka a copywriterka, Katakomby, ateliéry a strecha novej nemocnice, Creative Industry Košice, Mgr. Ivana Rusnáková, galeristka, produkčná a projektová manažérka, Aj umenie je práca, tati, VUNU Gallery Košice, Bc. Marek Sabo, programátor jazykových hier, Bc. Kristína Makóová, UPJŠ European Career Ambassador, Mgr. Slavomíra Hrabovská, Summer Work and Travel USA s Information Planet a mnoho ďalších.
V rokoch 2019-2022 počas pandémie Covid 19 sme boli nútení prejsť do online režimu spolupráce s absolventmi a založili sme schému Masterclass – učíme sa od najlepších počas ktorej študenti niekoľko workshopov napríklad s Mgr. Timeou Krauszovou (Refresher) a Mgr. Andreou Petrovčínovou (Creative Industry Košice) na témy ako je kreatívne písanie, content writing, copywriting a preklad. V ak. Roku 2021/22 plánujeme v týchto workshopoch pokračovať napr. s absolventkou katedry Mgr. Máriou Duffekovou z agentúry Promiseo, či Mgr. Tímeou Strihovou pôsobiacou ako manážér pre Digital Europe v Bruseli. Počas pandémie Covid 19 sme našim potenciálnym študentom, ale aj súčasným študentom priblížili prácu absolventov v sérii online rozhovorov napríklad s Mgr. Richardom Petrom, Mgr. Patrikom Kondášom, Mgr. Emese Koteles, Mgr. Jurajom Majcherom, Mgr. Katarínou Rybárovou, Mgr. Martinom Mudrákom, Mgr. Martinou Jesenskou, Mgr. Romanou Grajcarovou, Mgr. Robertou Erdyovou, ktoré sú dostupné na Youtube. Pridanou hodnotou týchto aktivít je, že do nej zapájame aj vybrané stredné školy v Košiciach na ktorých pôsobia taktiež absolventi katedry ako učitelia anglického jazyka, čo nám umožňuje ešte lepšiu komunikáciu. Členov alumni klubu spájame pomocou sociálnych sietí, ale predovšetkým platformy LinkedIn, kde dokážeme trasovať ich profesionálnu kariéru. Samozrejme osobné stretnutia sú určite príjemnejšie a už teraz plánujeme už štvrté stretnutie alumnistov KAaA na jar 2022.
Vyvrcholením tejto spolupráce je aj zriadenie nového predmetu pod názvom Zručnosti pre úspech – z university do praxe, ktorý vznikol práve vďaka spolupráci katedry anglistiky a amerikanistiky s absolventmi tejto katedry a ponúka sadu komunikačných nástrojov pre čerstvých absolventov nastupujúcich do praxe.
Tento spôsob prepájania praxe s akademickým prostredím sa ukázal ako jeden z najefektívnejších a najkonštruktívnejších spôsobov ako komunikovať poslanie katedry, teoretickú náplň jednotlivých predmetov s reálnymi požiadavkami praxe. Rovnako však vytvárame atraktívny networking pre samotných absolventov, ktorí tak majú možnosť lepšie prepájať svoje profesionálne záujmy, ale rovnako sa aj naďalej vzdelávať aj po ukončení svojho štúdia.
Univerzita a jej fakulty realizujú dotazníkové prieskumy o uplatnení absolventov univerzity s cieľom skvalitnenia profilu absolventa, užšieho prepojenia štúdia s praxou a zlepšenia postavenia absolventov na trhu práce. Informácie o monitorovaní spätnej väzby absolventov sú uvedené na stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/, Aktuálne platné pravidlá, periodicita a metodológia dotazníkových prieskumov je popísaná na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Konkrétne závery z dotazníkových prieskumov realizovaných na úrovni univerzity, fakulty resp. pracoviska pre daný študijný program sú zdokumentované v zápisniciach z Rady študijného programu. Zápisnice sú archivované v monitorovacom paneli študijného programu v AiS
Všetky informácie k študijným programom, ktoré poskytujú komplexný prehľad o štúdiu, študijnom odbore, relevantných vnútorných predpisoch, poplatkoch, či študentských pôžičkách, sú dostupné pre verejnosť a pravidelne aktualizované na nasledujúcej stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 a tiež v informáciách pre študentov UPJŠ: https://www.upjs.sk/studium/
Špecifické informácie zverejňuje fakulta na stránke:
https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/.
Špecifické informácie zverejňuje Prírodovedecká fakulta na stránke
https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/
Ďalšie podporné linky:
· študijný poriadok: https://www.upjs.sk/public/media/3166/studijny-poriadok-upjs-maj-2019.pdf
· Štipendijný poriadok Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach (úplné znenie)
Smerrnica č. 1/2011 o základných náležitostiach záverečných prác, rigoróznych prác a
habilitačných prác, ich zverejnení a sprístupnení po dobu ich uchovávania a kontrole originality
platná pre UPJŠ v Košiciach a jej súčasti, Prílohy: 1, 2, 3, 4, 5, 6, dodatok: č. 1 , dodatok: č. 2,
dodatok č. 3
· Záverečné práce | UPJŠ (upjs.sk)
· Disciplinárny poriadok UPJŠ FF
· Rokovací poriadok disciplinárnej komisie
· UNIPOC – univerzitné poradenské centrum
· Ústav telesnej výchovy a športu
Všetky informácie k študijným programom, ktoré poskytujú prehľad o relevantných vnútorných predpisoch, poplatkoch, či študentských pôžičkách, sú dostupné pre verejnosť a pravidelne aktualizované na nasledujúcej stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 .
a tiež v informáciách pre študentov UPJŠ: https://www.upjs.sk/studium/.
Špecifické informácie zverejňuje fakulta na stránke: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/.