irelevantné
Absolvent študijného programu disponuje rozsiahlymi psychologickými a didaktickými vedomosťami umožňujúcimi porozumieť vzťahu medzi procesmi učenia a vyučovania, vzdelávania a výchovy jednotlivca, pozná široký repertoár vyučovacích stratégií a metód. Aplikuje pedagogicko-psychologické a odborovo-didaktické poznanie vo výchovno-vzdelávacom procese. Uskutočňuje samostatne a primeraným spôsobom pedagogické hodnotenie a evaluáciu, je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj. Absolvent študijného programu disponuje rozvinutými poznatkami o antickej civilizácii a jej dedičstve. Má všeobecné poznatky o antických dejinách, o antickej literatúre a kultúre a ich tradíciách, o antickej filozofii a všeobecný kultúrny rozhľad. Ovláda zákonitosti latinského a materinského jazyka (sčasti tiež gréckeho jazyka) v gramatickej, lexikálnej a štylistickej rovine, ako aj základné metódy a postupy analýzy textu a lexikografickej praxe. Rozsah jeho vedomostí mu umožňuje tvorivo aplikovať poznatky pri realizácii didaktických zámerov, je schopný participovať na príprave metodických materiálov pre výučbu, dokáže implementovať teoretickú prípravu do praxe. Disponuje tiež prekladateľskými zručnosťami, ktoré si osvojil prednostne na báze literárnych textov. Ako taký je tiež pripravený prekladať diela antickej a poantickej latinsky písanej literatúry alebo latinsky písaných stredovekých a novovekých listín a dokumentov. Je schopný ďalej rozvíjať svoje vedomosti a zručnosti, osvojovať si najnovšie teoretické poznatky, udržiavať kontakt s vývojom disciplíny. Je spôsobilý úspešne pôsobiť nielen ako pedagóg, ale aj v ľubovoľnom povolaní vyžadujúcom všeobecný kultúrny rozhľad, jazykovú obratnosť a logické myslenie.
Štúdium v magisterskom stupni študijného programu rozvíja základné vedomosti v jednotlivých lingvistických a literárnovedných disciplínach, ktorých jadro bolo predstavené v bakalárskom stupni a ktorého zvládnutie je nevyhnutným predpokladom pokračovania štúdia v magisterskom stupni. V rámci magisterského stupňa štúdia sa zároveň oboznamuje s predmetovou didaktikou zameranou na osvojovanie si metodických postupov vo výučbe anglického jazyka. Absolvent ovláda anglický jazyk na úrovni C2 Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky v písomnom aj ústnom prejave.
V teoretickej rovine vo všetkých centrálnych oblastiach štúdia (jazykoveda, britská a americká literatúra a britské a americké štúdie) sa nadväzuje na poznatky, ktoré nadobudli absolventi v bakalárskej forme štúdia s cieľom ich zásadného rozvinutia v teoretickej ako aj kreatívnej rovine.
V jazykovednej časti sú kľúčovými disciplínami povinného jadra korpusová lingvistika ako metodologické východisko moderného lingvistického bádania. Kľúčovým predmetom, ktorý nadväzuje na lingvistické poznatky získané na bakalárskom stupni, je jazyková typológia a univerzálie.
V literárnovednej časti je položený dôraz na metodológiu vedeckého výskumu literárnych diel, pozornosť sa venuje americkým etnickým literatúram ako výraznej charakteristiky americkej literatúry a vo vybraných kapitolách zo svetovej literatúry sa poskytne prierez významnými literárnymi dielami svetového významu.
V oblasti britských a amerických reálií sa hlavná pozornosť venuje súčasným USA a V. Británii a ich zahraničnej politike. Dôraz sa kladie na politické inštitúcie.
Súčasťou povinnej skladby predmetov je didaktika anglického jazyka, ktorá svojou podstatou oboznamuje študenta s učebnými štýlmi a stratégiami v cudzom jazyku, faktormi ovplyvňujúcimi osvojovanie si cudzieho jazyka a metodickými postupmi vo výučbe anglického jazyka so zreteľom na vekovú kategóriu učiaceho sa.
Okrem povinnej skladby majú študenti možnosť výberovej profilácie v súlade s výskumným zameraním záverečnej práce v predmetoch, ktoré predstavujú doplnenie a nadstavbu lingvistických a literárnovedných disciplín bakalárskeho stupňa.
Zručnosti
Praktický aspekt štúdia je zameraný na rozvíjanie schopností a zručností lingvistickej a literárnej analýzy textu, prekladu EU textov, komunikatívnych zručností. Absolvent je pripravený preukázať schopnosť funkčnej syntézy teoretických a praktických poznatkov pri samostatnej analýze zvoleného lingvistického alebo literárneho problému pri obhajobe diplomovej práce.
Kompetencie
- pozná a ovláda štruktúru jazykovedných a literárnovedných disciplín svojej predmetovej špecializácie
- je schopný aplikovať do predmetovej didaktiky vedomosti z lingvistických, literárnovedných disciplín, britských a amerických reálií
- je schopný profesne sa uplatniť v povolaniach vyžadujúcich dokonalú znalosť anglického jazyka v praktickej i teoretickej rovine, pričom dôraz je kladený na učiteľské povolanie
- po absolvovaní 2. stupňa vysokoškolského štúdia je spôsobilý pre ďalšie vzdelávanie na 3. stupni vysokoškolského štúdia
- má všestranné komunikačné schopnosti v anglickom jazyku
- jeho všestranné vedomosti mu umožňujú aktívne sa podieľať na riešení odborných a vedecko-výskumných úloh spojených s disciplínami svojej predmetovej špecializácie
- získané vedomosti dokáže tvorivo aplikovať v oblasti, pre ktorú sa špecializoval
- má základné schopnosti a spôsobilosti potrebné pre využívanie informačno-komunikačných technológií
Všetky vyššie uvedené vedomosti, zručnosti a kompetencie vie absolvent uplatniť v povolaní, na ktorý je pripravovaný: učiteľstvo.
Disponuje rozvinutými poznatkami o biologických, psychologických a sociálnych aspektoch vývinu jednotlivca, pozná a chápe koncept inštitucionálneho socializačného procesu v širších sociálnovedných súvislostiach. Absolvent má komplexný prehľad v sociálnej štruktúre spoločnosti, jej statike a dynamike, rozumie vzdelávacím a ďalším relevantným potrebám i špecifikám rôznorodých sociálnych skupín. Ovláda problematiku pedagogickej práce v kontexte diverzity vzdelávanej populácie. Disponuje rozsiahlymi poznatkami o odlišnostiach vývinu jednotlivcov vyplývajúcimi z ich zdravotných alebo sociálnych znevýhodnení, alebo nadania a talentu tak, aby dokázal pri realizácii výchovno-vzdelávacieho procesu v podmienkach inkluzívneho vzdelávania efektívne kooperovať so špeciálnymi pedagógmi, psychológmi a ďalšími odborníkmi a riadiť sa ich odbornými odporúčaniami a závermi. Absolvent disponuje rozsiahlym vedeckým poznaním v oblasti anglického jazyka a literatúry. Pozná aktuálne štátne vzdelávacie programy, ovláda teoretické základy projektovania, realizácie a hodnotenia výchovy a vzdelávania. Absolvent ovláda rozsiahle teoretické a praktické súvislosti obsahu vzdelávania a odborovej didaktiky alebo didaktiky a metodiky anglického jazyka. Disponuje rozsiahlymi psychologickými a didaktickými vedomosťami umožňujúcimi porozumieť vzťahu medzi procesmi učenia a vyučovania, vzdelávania a výchovy jednotlivca i dynamike sociálnej skupiny. Pozná široký repertoár vyučovacích stratégií a metód. Absolvent sa orientuje v systéme výchovy a vzdelávania v Slovenskej republike, v právnych predpisoch a kurikulárnych kontextoch výkonu učiteľskej profesie, pozná štruktúru profesie, profesijné zázemie odboru a princípy profesijnej etiky. Pozná metodologické súvislosti empirického výskumu v pedagogických vedách. Absolvent učiteľských študijných programov samostatne identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky a individuálne vzdelávacie potreby jednotlivca, akceptuje individualitu žiaka, má praktické skúsenosti s identifikáciou psychologických a sociálnych faktorov učenia sa jednotlivca, akceptuje diverzitu žiakov v sociokultúrnom kontexte. Absolvent sa orientuje vo všeobecne záväzných právnych predpisoch vzťahujúcich sa k práci učiteľa, v pedagogickej a ďalšej dokumentácii, v ostatných koncepčných a strategických dokumentoch a materiáloch školy. Aplikuje pedagogicko-psychologické a odborovo-didaktické poznanie vo výchovno-vzdelávacom procese. Dokáže samostatne hodnotiť rôznorodé pedagogické situácie a procesy, flexibilne na ne reagovať a optimálne ich riešiť. Dokáže samostatne zaznamenať, analyzovať a riešiť rôznorodé pedagogické situácie, má zručnosti efektívneho plánovania, projektovania, riadenia a organizácie výchovnovzdelávacieho procesu v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách. Disponuje rozsiahlymi metodickými spôsobilosťami v oblasti anglického jazyka a literatúry vrátane zručností v oblasti informačno-komunikačných technológií. Uskutočňuje samostatne a primeraným spôsobom pedagogické hodnotenie a evalváciu, je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj. Dokáže efektívne komunikovať a kooperovať s externým prostredím (rodičia, pestúni, komunita a podobne). Absolvent je spôsobilý realizovať skúmanie pedagogických javov v prostredí výchovy a vzdelávania, formulovať závery vlastného skúmania a disponuje spôsobilosťou akademického písania.
Absolvent, aj na základe absolvovania učiteľského základu, je pripravený pre povolanie definované v Zákone č.138/2019 o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch v kategórii učiteľ druhého stupňa základnej školy a učiteľ strednej školy. Uplatní sa ako učiteľ latinského jazyka na gymnáziu alebo zdravotníckej škole, no má potenciál uplatniť sa aj ako prekladateľ, pedagóg na vysokej škole či vedecký pracovník vo svojom odbore, prípadne v spríbuznených odboroch, v ktorých sa pracuje s latinským (príp. gréckym) písomným materiálom (história, archívnictvo, jazykoveda, filozofia, a pod.).
UPJŠ aplikuje na indikovanie povolaní, na výkon ktorých je študent po absolvovaní študijného programu pripravený, štatistickú klasifikáciu zamestnaní SK ISCO-08.
V študijnom programe sú povolania, na výkon ktorých je potrebná získaná kvalifikácia, indikované takto:
23 Pedagogickí a odborní pracovníci vo výchove a vzdelávaní
2330001 Učiteľ strednej odbornej školy
2330003 Učiteľ gymnázia
2341002 Učiteľ základnej školy
2643001 Prekladateľ cudzích jazykov
2643002 Tlmočník cudzích jazykov
2643007 Jazykovedec (filológ, lingvista)
2642 Žurnalisti, redaktori a ostatní špecialisti v žurnalisti
221999 Pracovník turistického informačného centra, cestovnej kancelárie a agentúry
4222 Pracovníci kontaktných informačných centier
5113 Turistickí sprievodcovia
1431 Riadiaci pracovníci (manažéri) v športových, rekreačných a kultúrnych zariadeniach
V porovnaní s mnohými inými vysokoškolskými programami príprava učiteľov pripravuje študentov na jasne definované povolanie, pre ktoré sú potrebné jasne definované kvalifikácie. Absolvent ŠP bude pripravený na výkon povolania učiteľa anglického jazyka na základnej a strednej škole. Absolventi nájdu uplatnenie aj v štátnej správe a samospráve, novinárskych profesiách, turizme. Indikované povolania podľa Štatistickej klasifikácie zamestnaní SK ISCO-08: učitelia v základných školách, učitelia v stredných školách, metodici a inšpektori v oblasti výchovy a vzdelávania, organizátor vzdelávacích aktivít, riadiaci pracovník vo výchove a vzdelávaní a pod.
Premonštrátske gymnázium Košice, Zdravotná škola Košice, Štátna vedecká knižnica Košice
irelevantné
Absolventi učiteľských študijných programov sa uplatňujú predovšetkým vo sfére vzdelávania ako pedagogickí zamestnanci. Latinský jazyk na strednej škole nie je častý (gymnázium, zdravotná škola, konzervatórium), ale vzhľadom na ponúkané kombinačné programy absolventi môžu naplniť základný úväzok pedagogického zamestnanca na strednej škole. Učitelia latinského jazyka sa môžu uplatniť aj na univerzite, pretože v niektorých učebných programoch sa vyskytuje latinský jazyk (humánna a veterinárska medicína, farmácia, biológia, filológia, filozofia, história, teológia). Z dôvodu nízkeho počtu absolventov vo zvolenej kombinácii kritérií stránka uplatnenie.sk nezobrazuje požadované údaje.
V čase prípravy tohto opisu na stránkach inzerujúcich voľné miesta (profesia.sk; jooble.sk; kariera.sk) sa vyskytlo vyše 70 pracovných pozícií, o ktoré by sa mohli uchádzať absolventi magisterského štúdia študijného programu učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii). Pri porovnaní počtu prijatých študentov a počet pracovných miest, treba brať do úvahy aj skutočnosť, že sa prehľad voľných miest robil v septembri – teda v čase, keď väčšia absolventov už pracovné uplatnenie má a miesta sú obsadené. Tento faktor treba mať na zreteli hlavne pri učiteľských pracovných pozíciách, ktorých bolo z celkového počtu voľných pracovných miest 15. Podľa Štátneho vzdelávacieho programu vyučovací predmet anglický jazyk patrí medzi všeobecnovzdelávacie predmety a spoločne s vyučovacím predmetom slovenský jazyk a literatúra, resp. jazyk národnostnej menšiny a literatúra vytvára vzdelávaciu oblasť Jazyk a komunikácia. V závislosti od typu školy a stupňa vzdelávania 1 až 5 hodín týždenne. Zvláštnu pozornosť pri tomto vyhodnocovaní treba venovať bilingválnym školám, kde absolvent učiteľstva anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) schopný vyučovať druhý predmet svojej aprobácie v anglickom jazyku. Z tohto hľadiska majú absolventi veľmi bohaté uplatnenie ako ukazuje aj bod 3b). Celkovo vyhodnocujeme uplatniteľnosť absolventov ako veľmi dobrú, pričom absolventi sú schopní vykryť štandardný úväzok na štandardnej škole.
Matúš Prekop (Premonštrátske gymnázium, Košice) prekopmatus@gmail.com
Katharina Bočkayová (Premonštrátsky kláštor Jasov) katharina.bockayova@gmail.com
Tel. 0949718908
Zuzana Krokosová (Filozofická fakulta UPJŠ) zuzana.krokosova7@gmail.com
Tel. 0918810435
Matej Kálna (Gymnázium sv. Edity Steinovej, Košice) casey.kalna@gmail.com
Tel. 0917144998
Radomila Bučková, učiteľka, Gymnázium Sv. Edity Šteinovej, Košice
Juliána Slinčáková, učiteľka, Obchodná akadémia, Michalovce
Katarína Rybárová, učiteľka, Evanjelické gymnázium Jána Amosa Komenského, Košice
Alexandra Šimoňáková Gymnazium Trebišovská, Košice
Mária Vraštiak učiteľka, Giles Academy v Spojenom kráľovstve
Viktória Némethy učiteľka, Gymnázium sv. Edity Steinovej, Košice
Petra Filová učiteľka, Gymnázium sv. Edity Steinovej, Košice
Sadloňová Alica, učiteľka, Gymnázium Trebišovská, Košice
Martin Vranovský učiteľ, Academic language, Košice
Peter Sirovec, Program Manager v TV JOJ, Bratislava
Zuzana Šarišská učiteľka, Autisti Prešov -Súkromná spojená škola, Prešov
Kvalita študijného programu sa odráža v dlhodobej spolupráci s rôznymi profesionálnymi organizáciami – ak by program nebol kvalitný a nemali by sme kvalitných uchádzačov, tieto organizácie by nemali záujem o opakovanú spoluprácu. Uvádzame prehľad spolupráce s krátkym opisom, v prípade možnosti aj s odkazom na príslušnú webovú stránku:
Utváranie študijných plánov na UPJŠ sa riadi ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia (dostupný na: https://www.upjs.sk/public/media/3166/studijny-poriadok-upjs-maj-2019.pdf), ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú Rozhodnutie rektora č. 7/2021 (Akreditačný poriadok UPJŠ, dostupné na: https://intranet.upjs.sk/out/out.ViewDocument.php?documentid=4252&showtree=1) a Rozhodnutie rektora č. 8/2021 (Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ, dostupné na: https://intranet.upjs.sk/out/out.ViewDocument.php?documentid=4253&showtree=1). Pri koncipovaní predkladaného študijného programu a študijného plánu boli zohľadnené európske odporúčania pre tvorbu študijných programov z histórie z roku 2018.
Utváranie študijných plánov na UPJŠ sa riadi ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 2. stupeň štúdia, ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú Rozhodnutie rektora č. 7/2021 (Akreditačný poriadok UPJŠ), a Rozhodnutie rektora č. 8/2021 (Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ). Pri koncipovaní predkladaného študijného programu a študijného plánu boli zohľadnené európske odporúčania pre tvorbu učiteľských študijných programov z roku 2018.
Pravidlá na utváranie študijných plánov sa riadia ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň, ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú Rozhodnutie rektora č. 7/2021 - Akreditačný poriadok UPJŠ a Rozhodnutie rektora č. 8/2021 - Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ.
Pri koncipovaní predkladaného študijného programu a študijného plánu boli zohľadnené európske odporúčania pre tvorbu učiteľských študijných programov z roku 2018.
Študijné plány sú vytvárané v Akademickom informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2. Študijné plány študijných programov s podprogramom história pre jednotlivé akademické roky sú verejne dostupné na web stránke FF UPJŠ na adresách:
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a anglického jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a etickej výchovy
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a histórie
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a nemeckého jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu
Príloha 1
Študijné plány sú vytvárané v Akademickom informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2. Študijné plány pre jednotlivé akademické roky a študijné kombinácie sú verejne dostupné na adrese: študijné programy na jednom mieste
Študijný poriadok UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia (dostupný na: https://www.upjs.sk/public/media/3166/studijny-poriadok-upjs-maj-2019.pdf)
Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia, opravných postupov definuje Študijný poriadok UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia.
Celý študijný plán sa realizuje v sídle vysokej školy. Študijný plán a informačné listy v požadovanej štruktúre sú vytvárané v Akademickom
informačnom systéme AiS2 a archivované v Monitorovacom paneli študijného programu v AiS2.
Všetky požadované informácie sú verejne dostupné v študijnom pláne v Registri študijných programov UPJŠ na adrese: študijné programy na jednom mieste .
Podrobný prehľad kreditov uvádzajú študijné plány:
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a anglického jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a etickej výchovy
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a histórie
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a nemeckého jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu
Počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 21 kreditov + 3 kredity za Diplomový seminár A a 3 kredity za Diplomový seminár B. Diplomový seminár A, Diplomový seminár B a Diplomovú prácu a jej obhajobu absolvujú študenti iba z toho odboru, v ktorom píšu diplomovú prácu.
Počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 6
Počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: nie je daný
Počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 15
Pravidlá sú uvedené v Študijnom poriadku UPJŠ v Košiciach na UPJŠ v Košiciach
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi
Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania
Zákonom o sťažnostiach, Rozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností
Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi dokumentom
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi
Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi dokumentom Zásady pre získavanie spätnej väzby na účely hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti, tvorivej činnosti. Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: Študijné programy.
Pravidlá pre uznávanie štúdia alebo jeho časti upravuje Študijný poriadok UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia (dostupný na: https://www.upjs.sk/public/media/3166/studijny-poriadok-upjs-maj-2019.pdf)
Pravidlá pre uznávanie štúdia alebo jeho časti upravuje Študijný poriadok pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/
Zoznam záverečných prác je prístupný na webovej stránke Katedry britských a amerických štúdií v položke Témy Bc./Mgr. prác na rok 2021/22.
Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe sú uvedené v Študijnom poriadku UPJŠ v Košiciach na UPJŠ a Zásadách pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.
Zahraničné mobility študentov a zamestnancov sú podstatnou oblasťou medzinárodných aktivít univerzity. Všetky informácie sú dostupné na: https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/ , https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/ .
Zásady pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ deklarujú dodržiavanie všeobecných princípov a pravidiel etického správania - Etický kódex UPJŠ a Etický kódex študenta UPJŠ, na ktoré sú úzko previazané Zásady dobrej praxe vedeckého publikovania, Pravidlá posudzovania plagiátorstva, Zásady správnej výskumnej praxe na UPJŠ a Zásady pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ.
Študentom so špecifickými potrebami sú k dispozícii tieto podporné služby:
Poradenstvo: psychologické, sociálne, právne, kariérove
Technická podpora (špeciálne prístroje a pomôcky)
IT poradenstvo - asistencia a podpora pri využívaní IT zdrojov.
Poradenstvo pre nastavenie AiS2 pre slabozrakých študentov. Nastavenia PC pre slabozrakých študentov.
Knižničné a výpožičné služby prispôsobené pre špeciálne potreby študentov.
Erasmus +: Študent UPJŠ so špeciálnymi potrebami má možnosť uchádzať sa o grant, ktorý slúži na pokrytie výdavkov súvisiacich so špeciálnymi potrebami počas realizácie mobility v zahraničí. Viac informácií na Referáte pre zahraničné vzťahy.
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania, Zákonom o sťažnostiach, Rozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností.
Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi Zásadami pre získavanie spätnej väzby na účely hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti, tvorivej činnosti a podporných činností na UPJŠ.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: Študijné programy
Viac informácii na: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/
Informačné listy sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AIS2.
Pre verejnosť sú k dispozícii v Registri študijných programov:
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a anglického jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a etickej výchovy
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a histórie
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a nemeckého jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu
Informačné listy sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Pre verejnosť sú k dispozícii v Registri študijných programov: https://studijne-programy.upjs.sk/fakulta/FF?rok=2022%2F2023
Harmonogram je prístupný na stránke Filozofickej fakulty: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/
Celouniverzitný aktuálny harmonogram je k dispozícii na stránke UPJŠ v sekcii informácii pre študentov. Harmonogram je prístupný aj na stránke Filozofickej fakulty: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov.
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.; livia.kortvelyessy@upjs.sk
doc. Mgr. Jana Balegová, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14830
Seminár z rímskych historikov 1 (Livius)
Seminár z rímskych historikov 2 (Tacitus)
doc. Mgr. Erika Brodňanská, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6385
Seminár z rímskej lyriky 1 (elegici)
Seminár z rímskej lyriky 2 (Horatius)
Prof. PhDr. František Šimon, CSc.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15419
Didaktika vyučovania latinského jazyka
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.
livia.kortvelyessy@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14789
Jazyková typológia a univerzálie pre AJALm AJEIEm
prof. PhDr. Pavel Stekauer, DrSc
pavel.stekauer@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15440
Korpusová lingvistika pre AJALm AJEIEm
Dr. h. c. prof.. Slávka Tomaščíková, PhD.
slavka.tomascikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15442
Politické inštitúcie Veľkej Británie a USA pre AJALm AJEIEm, Diplomový seminár B pre BASm d ext AJALm AJEIEm
doc. Mgr. Soňa Šnircová, PhD
sona.snircova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14788
Moderné literárne smery pre AJALm
doc. Mgr. Renáta Timková, PhD.
renata.timkova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15421
Didaktika angličtiny 1 pre AJALm, Výstupová priebežná prax, Výstupová priebežná prax I, Výstupová priebežná prax II
VUPCH osôb zodpovedných za profilové predmety sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Údaje z VÚPCH sú zakomponované aj do oficiálnych osobných stránok zamestnancov, ktoré majú URL v tvare: https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/. Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného Registra študijných programov:
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a anglického jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a etickej výchovy
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a histórie
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a nemeckého jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu
VUPCH osôb zodpovedných za profilové predmety sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Údaje z VÚPCH sú zakomponované aj do oficiálnych osobných stránok zamestnancov, ktoré majú URL v tvare: https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/. Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného registra študijných programov https://studijne-programy.upjs.sk/fakulta/FF?rok=2022%2F2023
doc. Mgr. Jana Balegová, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14830
Latinský interpretačný seminár 6 (novolatinské texty)
Latinský interpretačný seminár 7 (diplomatické texty)
Latinský interpretačný seminár 9 (stredoveké kroniky)
doc. Mgr. Erika Brodňanská, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6385
Grécky interpretačný seminár 1 (Xenofón)
Grécky interpretačný seminár 2 (grécka patristika)
Antická metrika a versológia
Biblická gréčtina
Prof. PhDr. František Šimon, CSc.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15419
Latinský interpretačný seminár 8 (medicínske texty)
Žena v antike a stredoveku
Mgr. Mgr. Anabela Katreničová, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14823
Latinský interpretačný seminár 5 (filozofické texty, Augustinus)
Žena v antike a stredoveku
Priradenie vyučujúcich k predmetu je súčasťou učebného plánu:
Mgr. Zuzana Buráková, PhD.
zuzana.burakova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15425
prof. Myroslava Fabian DrSc.
myroslava.fabian@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15436
Mgr. Petra Filipová, PhD.
petra.filipova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26417
PhDr. Štefan Franko, PhD.
stefan.franko@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15444
doc. Mgr. Renáta Gregová, PhD.
renata.gregova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15443
doc. PhDr. Slávka Janigová, PhD.
slavka.janigova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15417
Mgr. Vesna Kalafus Antoniová, PhD.
vesna.kalafus.antoniova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30062
prof. PaedDr. Lívia Körtvélyessy, PhD.
livia.kortvelyessy@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14789
Mgr. Kurt Magsamen
kurt.magsamen@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14831
Mgr. Martina Martausová, PhD.
martina.martausova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14725
Prof. Renáta Panocová, PhD.
renata.panocova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15424
Mgr. Silvia Rosivalová Baučeková, PhD.
silvia.baucekova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/22920
Mgr. Július Rozenfeld, PhD.
julius.rozenfeld@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14727
Mgr. Karin Sabolíková, PhD.
karin.sabolikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15452
Mgr. Adriana Saboviková, PhD.
adriana.sabovikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14738
prof. PhDr. Pavel Stekauer, DrSc
pavel.stekauer@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15440
doc. Mgr. Soňa Šnircová, PhD
sona.snircova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14788
doc. Mgr. Renáta Timková, PhD.
renata.timkova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15421
Dr. h. c. prof. Mgr. Slávka Tomaščíková, PhD.
slavka.tomascikova@upjs.sk
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15442
Mgr. Emília Sotáková
emilia.sotakova@upjs.sk
doc. Mgr. Jana Balegová, PhD., jana.balegova@upjs.sk
Preklad,komentár a zaradenie do kontextu dejín literatúry vybraného, doteraz nepreloženého diela latinskej humanistickej literatúry, ktoré sa môže použiť ako literárny text vo vyučovaní latinského jazyka a didaktický materiál.
doc. Mgr. Erika Brodňanská, PhD. erika.brodnanska@upjs.sk
Preklad, komentár a zaradenie do kontextu dejín literatúry vybraného, doteraz nepreloženého diela latinskej humanistickej literatúry, ktoré sa môže použiť ako literárny text vo vyučovaní latinského jazyka a didaktický materiál.
prof. PhDr. František Šimon, CSc. frantisek.simon@upjs.sk
Preklad, komentár a zaradenie do kontextu dejín literatúry vybraného, doteraz nepreloženého diela latinskej humanistickej literatúry, ktoré sa môže použiť ako literárny text vo vyučovaní latinského jazyka a didaktický materiál.
Mgr. Mgr. Anabela Katreničová, PhD. anabela.katrenicova@upjs.sk
Preklad, komentár a zaradenie do kontextu dejín literatúry vybraného, doteraz nepreloženého diela latinskej patristickej a stredovekej literatúry, ktoré sa môže použiť ako literárny text vo vyučovaní latinského jazyka a didaktický materiál.
Školiteľmi záverečných prác sú zamestnanci katedry z bodu 7d).
Témy diplomových prác vypísaných v akademickom roku 2021/22:
On the influence of gender on the interprertation of complex words
Economy of expression vs.semantic transparency in word-formation
Motivation of complex words – contrastive analysis of a selected lexical field
On the semantics of N>V conversion (only MA)
Sound symbolism in comics
Phonosthemes - do they exist?
Corona and Covid-19: word-formation analysis
Android Smartphone terms: word-formation analysis
An Acoustic and Perceptual Analysis of Vowel Length in English and in Slovak
An Acoustic and Perceptual Analysis of Geminate Consonants in English (and in Slovak)
The use of multi- and poly- in scientific and general English
Neologisms in scientific writing
A corpus-based analysis of verbal derivatives in academic registers
A corpus-based analysis of adjectival derivatives in academic registers
Subject Adjuncts and Content Disjuncts and their counterparts in an English-Slovak translation corpus
Postmodifying dependent clauses in English and their Slovak counterparts in an English-Slovak corpus
Semantics of complex words from an onomasiological perspective
Productivity of compounding in a selected discourse – corpus driven analysis
Topic selected by students
Gender and language - comparative studies in languages
Phonetic characteristics of vowel reductions produced by Slovak learners of English
Intonation typology of English and Slovak
Complex tones in English and Slovak
Intonation-group boundaries in English and Slovak
Global Contexts in Ali Smith’s Quartet
The Poetics of Rural and Urban Spaces in Sara Baume’s Spill, Simmer, Falter and Caitriona Lally’s Eggshells
Representations of Scottish Identities in the Age of Globalization: Topics and Trends in the Short Story Genre
Suburban space and ethnic identities in selected American literature
Into The Wild – escaping the city in contemporary American fiction
Dystopian vision of American megalopolis in contemporary American literature
London as a Global Metropolis in British Fiction After 2000
Food and Identity in the Postmillennial British Novel
The Art of Food Writing: Analysing Cookbooks as Literature
Focusing on global, national, regional and local in selected post-millennial media discourses
Heritage in globalised food narratives in post-millennial media discourses
Global vs. local in food narratives in post-millennial media discourses
Gender and other social aspects in post-millennial media discourses
Gendered food narratives in post-millennial media discourses.
Marginalized Identities in Post-millennial Television
Post-millenial Queerness and Gender Identities in Film
Regional identities in contemporary American cinema
Mobile and migrating fathers in contemporary American cinema
American Factory – The Impact of Globalization on American Life
Contrasting Globalization and Local Communities in Documentary: The Economics of Happiness
Promoting the Local for Global Audiences in the Documentary Slovakia: Treasures in the Heart of Europe
Social aspects of the Brexit in Northern Ireland (selected aspects)
Representation of cultural identities in changing Northern Ireland
Representation of national (British) phenomena in regional (Scottish) press
The case of local (British) female TV detectives becoming global phenomena
Základné informácie z VUPCH sú zakomponované do oficiálnych osobných WWW stránok zamestnancov, ktorých URL je v tvare https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/ VUPCH sú verejne dostupné v rámci prehľadu študijných programov a študijných plánov v Registri študijných programov:
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a anglického jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a etickej výchovy
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a histórie
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a nemeckého jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a literatúry
učiteľstvo latinského jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu
Základné informácie z VUPCH sú zakomponované do oficiálnych osobných WWW stránok zamestnancov, ktorých URL je v tvare https://www.upjs.sk/kod_fakulty/zamestnanec/meno.priezvisko/.
Bc. Dagmar Kušnírová dagmar.kusnirova@student.upjs.sk
Bc. Katarína Jurčová, katarina.jurcova@student.upjs.sk
Študenti majú zastúpenie v Rade študijného programu. Aktuálne aj historické zloženie Rady
študijného programu je k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu
v AiS2 a verejnom registri študijných programov UPJŠ. Študenti majú zastúpenie aj v Rade pre vnútorné overovanie kvality.
Mgr. Mgr. Anabela Katreničová, PhD. anabela.katrenicova@upjs.sk
Vzhľadom na malý počet študentov je to tútor pre všetky ročníky a konzultácia sa deje na základe dohovoru so študentom
Mgr. Karin Sabolíková, PhD. karin.sabolikova@upjs.sk
Administráciu štúdia zabezpečuje študijné oddelenie Filozofickej fakulty s využitím Akademického informačného systému AiS2:
Študijný referent: Ing. Jana Quitková (jana.quitkova@upjs.sk), Eva Mrázová (eva.mrazova@upjs.sk), Karolína Kelemenová (karolina.kelemenova@upjs.sk)
Fakultný správca AiS2: Mgr. Emília Sotáková (emilia.sotakova@upjs.sk)
Väčšinu agendy dokáže študent efektívne vybaviť prostredníctvom informačného systému, bez priamej interakcie s referentom.
Ďalšou dôležitou podpornou zložkou je UNIPOC – Univerzitné poradenské centrum. Ide o špecializované pracovisko UPJŠ zriadeným rektorom UPJŠ s celouniverzitnou pôsobnosťou. Poslaním UNIPOC je poskytovať bezplatne všetkým študentom Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach poradenstvo, konkrétne psychologické, kariérové, právne a sociálne poradenstvo a poradenstvo v efektívnom učení. UNIPOC má zároveň na starosti aj podporu a starostlivosť o študentov so špecifickými potrebami. Poradenské služby môžu študenti vyžívať v osobnej aj online forme, v slovenskom aj anglickom jazyku. Zámerom poskytovaných služieb je zlepšovať uplatniteľnosť študentov a absolventov na pracovnom trhu, pôsobiť preventívne a pomáhať pri problémoch, ktoré by mohli ohroziť úspešné ukončenie štúdia našich študentov. Viac informácií na:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/, https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/. UNIPOC zabezpečuje aj podporu pre študentov so špecifickými potrebami: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/.
Študijný referent sociálnej pomoci: Mgr. Lýdia Bereczová (lydia.bereczova@upjs.sk)
Referent pre stáže, Erasmus+: Bc. Oľga Gállová (olga.gallova@upjs.sk) https://www.studujsff.sk/
Koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami: doc. PhDr. Beáta Gajdošová, PhD. (beata.gajdosova1@upjs.sk)
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/
Dôležité stránky: Dôležité stránky | UPJŠ (upjs.sk)
Ubytovací referát: Kontakty | UPJŠ (upjs.sk)
Univerzitné poradenské centrum: UNIVERZITA PAVLA JOZEFA ŠAFÁRIKA V KOŠICIACH (upjs.sk)
Administráciu štúdia zabezpečuje Študijné oddelenie Filozofickej fakulty s využitím Akademického informačného systému AiS2. Väčšinu agendy dokáže študent efektívne vybaviť prostredníctvom informačného systému, bez priamej interakcie so študijným oddelením.
Ďalšou dôležitou podpornou zložkou je UNIPOC – Univerzitné poradenské centrum. Ide o špecializované pracovisko UPJŠ zriadeným rektorom UPJŠ s celouniverzitnou pôsobnosťou. Poslaním UNIPOC je poskytovať bezplatne všetkým študentom Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach poradenstvo, konkrétne psychologické, kariérové, právne a sociálne poradenstvo a poradenstvo v efektívnom učení. UNIPOC má zároveň na starosti aj podporu a starostlivosť o študentov so špecifickými potrebami. Poradenské služby môžu študenti využívať v osobnej aj online forme, v slovenskom aj anglickom jazyku. Zámerom poskytovaných služieb je zlepšovať uplatniteľnosť študentov a absolventov na pracovnom trhu, pôsobiť preventívne a pomáhať pri problémoch, ktoré by mohli ohroziť úspešné ukončenie štúdia našich študentov. Viac informácií na:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/, https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/. UNIPOC zabezpečuje aj podporu pre študentov so špecifickými potrebami: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/.
UPJŠ ponúka študentom aj ubytovacie (https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/) a stravovacie služby
(https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/) prostredníctvom Študentských domovov a jedálni UPJŠ alebo u zmluvných partnerov. Ubytovací subsystém je súčasťou AiS2, stravovanie v ŠDaJ je administrované samostatným informačným systémom, ktorý je integrovaný v rámci UIS UPJŠ.
Ďalšie kontakty a odkazy:
Študijný referent sociálnej pomoci: Ing. Vladimíra Albertová (vladimira.albertova@upjs.sk)
Referent pre stáže, Erasmus+: Bc. Oľga Gállová (olga.gallova@upjs.sk) https://www.studujsff.sk/
Koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami: doc. PhDr. Beáta Gajdošová, PhD. (beata.gajdosova1@upjs.sk)
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/
Fakultný správca AiS2: Mgr. Emília Sotáková (emilia.sotakova@upjs.sk)
Univerzitné poradenské centrum: UNIVERZITA PAVLA JOZEFA ŠAFÁRIKA V KOŠICIACH (upjs.sk)
https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/studijne-oddelenie/
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/
Deň kariéry UPJŠ:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/den-kariery/
Ubytovanie v Študentských domovoch:
https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/
Stravovanie v Študentských jedálňach:
https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/
Podpora študentov so špecifickými potrebami:
https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/
Výučba prebieha v posluchárňach a seminárnych miestnostiach, ktoré sú štandardne vybavené výpočtovou technikou, dataprojektorom, webkamerou, ozvučením, pripojením na internet a softvérových vybavením umožňujúcim online pripojenie na výučbu. V niektorých učebniach je k dispozícii aj interaktívna tabuľa. Všetkým študijným programom je k dispozícii počítačová učebňa vybavená výpočtovou technikou, dataprojektorom, pripojením na internet, interaktívnou tabuľou a štatistickým softvérom SPSS.
V priestoroch budov, v ktorých prebieha výučba na fakulte, sú umiestnené počítačové stanice s pripojením na internet a intranet, ktoré sú voľne prístupné pre študentov. Študentom je prístupná wifi sieť Eduroam v celom areáli.
UPJŠ zabezpečuje priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu osobitne pre každé sídlo, v ktorom sa študijný program uskutočňuje a to primerane k cieľom a výstupom vzdelávania. Zabezpečenie plnohodnotnej infraštruktúry podporujúcej vysokoškolské vzdelávanie, tvorivé vedecké bádanie a výskumnú činnosť, patrí k prioritám univerzity. Neustále napredovanie univerzity sa odráža aj v kontinuálnom rozširovaní existujúcej infraštruktúry, rekonštrukcii budov a v zavedení moderných informačných a komunikačných technológií.
Existencia univerzitných pracovísk, je esenciálna na zabezpečenie požadovanej kvality vybraných služieb, ktoré sú charakteristické pre rešpektovanú a materiálne dobre vybavenú univerzitu.
Všetky aktuálne informácie o zabezpečení študijných programov na univerzite sú uvedené na stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 .
Výučba prebieha v posluchárňach a seminárnych miestnostiach, ktoré sú štandardne vybavené výpočtovou technikou, dataprojektorom, webkamerou, ozvučením, pripojením na internet a softvérovým vybavením umožňujúcim online pripojenie na výučbu. V niektorých učebniach je k dispozícii aj interaktívna tabuľa. Všetkým študijným programom je k dispozícii počítačová učebňa vybavená výpočtovou technikou, dataprojektorom, pripojením na internet, interaktívnou tabuľou a štatistickým softvérom SPSS.
V priestoroch budov, v ktorých prebieha výučba na fakulte, sú umiestnené počítačové stanice s pripojením na internet a intranet, ktoré sú voľne prístupné pre študentov. Študentom je prístupná wifi sieť Eduroam v celom areáli.
Ďalšie priestory:
Prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom poskytuje Univerzitná knižnica UPJŠ v Košiciach (UNIVERZITA PAVLA JOZEFA ŠAFÁRIKA V KOŠICIACH (upjs.sk) ), v ktorej majú študenti v príručnej knižnici k dispozícii tiež väčšinu povinnej literatúry podľa infolistov, ako aj štandardné technické vybavenie (PC, skenery, tlačiarne, prístup na internet a pod.).
Hlavným poslaním univerzitného pracoviska, Univerzitnej knižnice UPJŠ (UK) ako informačného pracoviska univerzity, je podieľať sa na informačnom zabezpečení výučby i vedecko-výskumnej činnosti jej zamestnancov a študentov, vytvárať podmienky pre podporu vzdelávacieho procesu i inšpirujúce prostredie pre používateľov. UK plní toto poslanie tvorivým využívaním informačných zdrojov a technológií, poskytovaním, dokumentov, informácií a konzultácií, odborných znalostí personálu a zariadení na podporu výučby, vzdelávania a výskumu. Knižnično-informačné služby sú zdokumentované na stránke https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/. UPJŠ prevádzkuje Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ http://www.safarikpress.6f.sk Vydavateľstvo sa podieľa na šírení povedomia o možnostiach elektronického publikovania na univerzite. Portál Unibook poskytuje trvalé úložisko elektronických dokumentov, archív všetkých vydávaných publikácií a zároveň moderné možnosti nákupu knižných publikácií zamestnancov UPJŠ prostredníctvom štandardného webového rozhrania e-shopu (https://unibook.upjs.sk/sk/ ).
Na podporu komplexného riadenia vzdelávania na všetkých troch stupňoch vysokoškolského vzdelávania sa používa Akademický informačný systém AiS2.
Centrum informačných a komunikačných technológii (CIaKT) UPJŠ v Košiciach je celouniverzitné informačné pracovisko, ktoré zastrešuje aktivity informačno-komunikačných technológii vo vnútri UPJŠ, ale aj navonok vo väzbe na svoje okolie. Univerzitný uzol CIaKT UPJŠ je súčasne aj regionálnym uzlom siete SANET (Slovak Academic Network).
Študenti študijného programu majú okrem univerzitnej infraštruktúry k dispozícii bohaté zázemie v podobe Štátnej vedeckej knižnice v Košiciach, košických ústavov SAV, Východoslovenského múzea v Košiciach atď. Študentom je k dispozícii aj katedrové informačné centrum s prístupom na internet a s knižnými darmi od sponzorov (Veľvyslanectvo USA, absolventi, zamestnanci katedry).
Základom výučby je prezenčné vzdelávanie, avšak pri jednotlivých predmetoch uvádzame spravidla kombinované vzdelávanie. Do rozsahu dištančného vzdelávania rátame predovšetkým možnosť realizovať časť priebežného hodnotenia (napr. testov) prostredníctvom dostupných aplikácií. Za efektívnu považujeme tiež možnosť absolvovať dištančne časť individuálnych konzultácií. Pri dištančnom vzdelávaní je možné využívať licenciu na programy z balíka MS Office 365 a e-learningový portál UPJŠ (https://lms.upjs.sk/). O konkrétnom rozsahu dištančného vzdelávania rozhoduje vyučujúci pred začiatkom semestra a študentov oboznamuje s podmienkami absolvovania v zmysle študijného poriadku v prvom týždni semestra.
Vzdelávacie činnosti na UPJŠ, ktoré sú poskytované dištančnou, alebo kombinovanou metódou, sú dostatočne podporované a zabezpečené. Informácie o dištančnej forme, prehľade nástrojov s návodmi a dostupnými univerzitnými portálmi sú uvedené na web stránkach: https://www.upjs.sk/elearning/ https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/?documentid=4067#7
Výučba sa realizuje predovšetkým prezenčnou formou. Je však možné prejsť na dištančnú formu, respektíve kombinovať prezenčnú s dištančnou formou (napr. v prípade testov, konzultácií ale aj pri realizácií prednášok a seminárov). Pri dištančnej forme sú k dispozícii programy z balíka MS Office 365 a e-learnigový portál UPJŠ (https://lms.upjs.sk/). O konkrétnom rozsahu dištančného vzdelávania rozhoduje vyučujúci pred začiatkom semestra a študentov oboznamuje s podmienkami absolvovania v zmysle študijného poriadku v prvom týždni semestra.
Externí partneri sú stredné školy, na ktorých študenti absolvujú pedagogickú prax. Katedra je aj v kontakte so Štátnou vedeckou knižnicou v Košiciach, Oddelením historických fondov a bibliografie, s knižnicou v Premonštrátskom kláštore v Jasove.
Univerzita dbá na prepojenie vedomostí s praxou, ktoré je podporované silnými väzbami s významnými partnermi a organizáciami. Partneri sú oficiálne združení v Career Club UPJŠ.
UPJŠ je zakladajúcim členom Košice IT Valley. Spolupracuje aj s ďalšími partnermi https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/clenstva/.
Pracovisko zabezpečuje vzdelávacie činnosti prevažne vlastnými kapacitami. Spolupráca s externým prostredím je organizovaná napríklad v rámci programu Erazmus+. Stálymi partnermi pracoviska sú:
Pracovisko má dlhoročnú skúsenosť s dvojitými diplomami. Zavedenie a realizácia programov dvojitých diplomov v študijnom odbore Neslovanské jazyky a literatúry bolo najprv na úrovni doktorandského štúdia. Neskôr sa zaviedli dvojité diplomy aj na magisterskej úrovni. Intenzívna spolupráca prebieha predovšetkým s Univerzitou Baleárskych ostrovov, Španielsko (1 absolvent KAA FF UPJŠ a 2 absolventi UIB) a od roku 2017 s Národnou univerzitou Jurija Fedkoviča v Černivciach, Ukrajina (1 absolvent KAA FF UPJŠ a 3 absolventi NUJFC).
Na UPJŠ a na FF pôsobia študentské organizácie (https://www.upjs.sk/studium/studentske-organizacie/) a záujmové združenia (https://www.upjs.sk/studium/zaujmove-zdruzenia/), ktoré poskytujú študentom možnosti ako sociálneho, športového, kultúrneho a spoločenského vyžitia, do ktorého sa môžu zapojiť všetci študenti. Podporu a poradenstvo študentom poskytuje aj Univerzitné poradenské centrum UNIPOC (https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/). Športové aktivity ponúka študentom Ústav telesnej výchovy a športu (https://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/studenti-fakult-upjs/). Študenti majú možnosť duchovného vyžitia prostredníctvom Univerzitného pastoračného centra v Košiciach, ktorému UPJŠ vytvára priestor pre pôsobenie medzi študentami univerzity https://www.upcke.sk/rodina-upc/.
Študenti FF UPJŠ majú otvorené možnosti účasti na mobilitách s cieľom štúdia a stáží s pravidelnými aktualizáciami na webovej stránke Erasmus+ FF UPJŠ: https://www.studujsff.sk/.
FF UPJŠ má aktuálne v rámci programu Erasmus+ (KA 103 – štáty EÚ) platne uzavretých takmer 180 bilaterálnych zmlúv s viac ako 100 univerzitami z 24 krajín. Od roku 2015 sa UPJŠ každoročne zapája do programu Erasmus+ s partnerskými krajinami mimo EÚ (KA 107). Aktuálne sú v platnosti zmluvy s univerzitami v Albánsku, Gruzínsku, Kanade, Kazachstane, Kosove, Rusku, Ukrajine Uzbekistane. Fakultný Erasmus+ koordinátor je prodekan pre medzinárodné vzťahy. Zároveň má každá katedra určeného katedrového Erasmus+ koordinátora. V spolupráci s referátom pre zahraničné vzťahy UPJŠ FF UPJŠ vyhlasuje výberové konania na študentské mobility zverejnením výzvy na webových stránkach fakulty.
Zoznam vnútorných predpisov upravujúcich postupy účasti študentov na mobilitách:
Predpis upravujúci mobility Erasmus+ na UPJŠ: Smernica č. 1/2020, ktorou sa stanovuje postup administrácie programu Erasmus+ na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a jej súčastiach
Predpis upravujúci mobility Erasmus+ na FF UPJŠ: Smernica k realizácii študentských mobilít Erasmus+ na FF UPJŠ
Web stránky:
Erasmus+ UPJŠ: https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/erasmus-plus/
Erasmus+ FF UPJŠ: https://www.studujsff.sk/
Podmienky sú uvedené na webových stránkach fakulty v sekcii pre záujemcov o štúdium: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/
Absolvent bakalárskeho medziodborového študijného programu na FF UPJŠ v Košiciach môže pokračovať v štúdiu nadväzujúceho magisterského študijného programu v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy. Ak počet uchádzačov na daný magisterský študijný program prekračuje kapacitu študijného programu, uprednostnia sa uchádzači s lepším výsledkom štúdia na bakalárskom stupni. Pre absolventov bakalárskeho štúdia na iných vysokých školách v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy je podmienkou súhlas dekanky FF UPJŠ, že absolvovaný bakalársky študijný program je dostatočne kompatibilný s príslušným študijným programom FF UPJŠ na bakalárskom stupni (minimálne 3/5 obsahu predstavujúce jadro študijného programu).
Zásady prijímacieho konania na UPJŠ definujú základné legislatívne východiská a všeobecné princípy, podľa ktorých sa na univerzite uskutočňuje spoľahlivé, spravodlivé a transparentné prijímacie konanie na študijné programy uskutočňované na UPJŠ v I., II., spojenom I. a II. a v III. stupni vysokoškolského vzdelávania. Informácie k prijímaciemu konaniu na UPJŠ sú zverejnené na stránke:
Detailné podmienky ohľadom prijímania na jednotlivé študijné programy na fakulte sú zverejnené na stránke:
https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/
Zásady prijímacieho konania na UPJŠ definujú základné legislatívne východiská a všeobecné princípy, podľa ktorých sa na univerzite uskutočňuje spoľahlivé, spravodlivé a transparentné prijímacie konanie na študijné programy uskutočňované na UPJŠ v I., II., spojenom I. a II. a v III. stupni vysokoškolského vzdelávania. Informácie k prijímaciemu konaniu na UPJŠ sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/zaujemcovia-o-studium/ a https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/ - 4
Detailné podmienky ohľadom prijímania na jednotlivé študijné programy na fakulte sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-zaujemcov-o-studium/.
Plánovaný počet prijatých na jednotlivú učiteľskú kombináciu 5 Tieto údaje sú zverejnené na:
https://studijne-programy.upjs.sk/faculty/FF?prihlasky=
Prehľad uchádzačov o štúdium latinčiny (U), počte prijatých (P) a počte zapísaných (Z) za posledné obdobie:
Počet študentov k 31.1.02021
LjSjm 1. ročník 1 študentka
Sumár výsledkov prijímacieho konania za akademické roky 2016/17-2021/22:
Informácie o postupe monitorovania a hodnotenia spokojnosti študentov na univerzite sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Indikátory kvality a výsledky monitorovania kvality na UPJŠ a jej súčastiach sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/indikatory/.
Študenti môžu svoj názor vyjadriť vyplnením dotazníka v Akademickom informačnom systéme (AiS2). Výsledky sú predkladané vedeniu fakulty a zverejnené na webovom sídle fakulty v časti Vnútorný systém hodnotenia kvality | UPJŠ (upjs.sk).
Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu sa uskutočňuje dvojakou formou: priama komunikácia s vedúcou katedry a dotazník. Študenti môžu svoj názor vyjadriť vyplnením dotazníka v Akademickom informačnom systéme (AiS2). Výsledky sú predkladané vedeniu fakulty a zverejnené na webovom sídle fakulty v časti Vnútorný systém hodnotenia kvality | UPJŠ (upjs.sk) . V prípade zistenia nedostatkov zo strany vyučujúceho Vedenie fakulty si vyučujúceho zavolá na rokovanie. Zistenie a overenie hodnovernosti upozornenia je podľa závažnosti riešené v súlade s platnou legislatívou.
Skúsenosti ukazujú, že študenti uprednostňujú pred anonymným dotazníkom komunikáciu s vyučujúcim, resp. s vedúcou pracoviska.
Informácie o postupe monitorovania a hodnotenia spokojnosti študentov na univerzite sú zverejnené na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Indikátory kvality a výsledky monitorovania kvality na UPJŠ a jej súčastiach sú verejne dostupné na stránke:
Univerzita informuje o výsledkoch hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti na svojich stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/.
Konkrétne opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu na základe výsledkov realizovaných prieskumov sú uvedené v zápisniciach z rokovaní Odborovej komisie.
Výsledky spätnej väzby študentov na vzdelávanie sú uvádzané a aktualizované na stránkach fakulty: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/vyhodnotenie-spokojnosti-ff/
Spätná väzba zo strany študentov je súčasťou rokovaní Rady študijného programu. Získané informácie sú spracované a následne nachádzajú svoj odraz vo vylepšovaní študijného programu ako po obsahovej tak aj po formálnej stránke. Konkrétne opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu na základe výsledkov realizovaných prieskumov sú uvedené v zápisniciach z rokovaní Rady študijného programu, ktoré sú archivované v monitorovacom paneli ŠP v AiS2.
Univerzita informuje o výsledkoch hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti na svojich stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/
Kritéria hodnotenia sú verejne prístupné, študenti sú s nimi oboznámení na začiatku výučby. Výsledky štúdia sú pravidelne monitorované a študenti sa majú možnosť zapojiť do hodnotenia jednotlivých predmetov po ukončení výučby. Ich názory sú sumarizované a reflektované na úrovni fakulty aj univerzity.
Informácie o monitorovaní spätnej väzby absolventov sú uvedené na stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/.
Aktuálne platné pravidlá, periodicita a metodológia dotazníkových prieskumov je popísaná na stránke:
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Na Katedre anglistiky a amerikanistiky bol v roku 2017 oficiálne založený Alumni club ako platforma na komunikáciu a networking medzi absolventmi katedry, členmi katedry a súčasnými študentmi. V skutočnosti funguje spolupráca s absolventmi katedry od jej vzniku, čoho dôkazom je množstvo prednášok, workshopov, ponuky praxe pre študentov, tlmočenia a prekladov a inej formy spolupráce. Jedným z prvých príkladov je spolupráca so vzdelávacou agentúrou SUVKO Coaching v Košiciach pod vedením absolventa anglického jazyka pre európske inštitúcie a ekonomiku Mgr. Matúša Draganovského (2014), či spolupráca s regionálnym riaditeľom americkej obchodnej komory Mgr. Martinom Mudrákom (2014) a výkonným riaditeľom jazykového inštitútu Academy language institute Mgr. Michalom Oroszom (absolvent KAaA 2012). Najúspešnejší absolventi katedry sa pravidelne zúčastňujú propagačných aktivít katedry za účelom vysvetliť a ukázať potenciálnym záujemcom o štúdium, ale aj momentálne študujúcim ako sa reálne vedia uplatniť v praxi. Napríklad v roku 2019 sa počas Alumni day predstavili bývalí absolventi katedry so svojimi prednáškami z oblasti ich profesionálneho pôsobenia: Mgr. Andrea Petrovčínová, autorka a copywriterka, Katakomby, ateliéry a strecha novej nemocnice, Creative Industry Košice, Mgr. Ivana Rusnáková, galeristka, produkčná a projektová manažérka, Aj umenie je práca, tati, VUNU Gallery Košice, Bc. Marek Sabo, programátor jazykových hier, Bc. Kristína Makóová, UPJŠ European Career Ambassador, Mgr. Slavomíra Hrabovská, Summer Work and Travel USA s Information Planet a mnoho ďalších.
V rokoch 2019-2022 počas pandémie Covid 19 sme boli nútení prejsť do online režimu spolupráce s absolventmi a založili sme schému Masterclass – učíme sa od najlepších počas ktorej študenti niekoľko workshopov napríklad s Mgr. Timeou Krauszovou (Refresher) a Mgr. Andreou Petrovčínovou (Creative Industry Košice) na témy ako je kreatívne písanie, content writing, copywriting a preklad. V ak. Roku 2021/22 plánujeme v týchto workshopoch pokračovať napr. s absolventkou katedry Mgr. Máriou Duffekovou z agentúry Promiseo, či Mgr. Tímeou Strihovou pôsobiacou ako manážér pre Digital Europe v Bruseli. Počas pandémie Covid 19 sme našim potenciálnym študentom, ale aj súčasným študentom priblížili prácu absolventov v sérii online rozhovorov napríklad s Mgr. Richardom Petrom, Mgr. Patrikom Kondášom, Mgr. Emese Koteles, Mgr. Jurajom Majcherom, Mgr. Katarínou Rybárovou, Mgr. Martinom Mudrákom, Mgr. Martinou Jesenskou, Mgr. Romanou Grajcarovou, Mgr. Robertou Erdyovou, ktoré sú dostupné na Youtube. Pridanou hodnotou týchto aktivít je, že do nej zapájame aj vybrané stredné školy v Košiciach na ktorých pôsobia taktiež absolventi katedry ako učitelia anglického jazyka, čo nám umožňuje ešte lepšiu komunikáciu. Členov alumni klubu spájame pomocou sociálnych sietí, ale predovšetkým platformy LinkedIn, kde dokážeme trasovať ich profesionálnu kariéru. Samozrejme osobné stretnutia sú určite príjemnejšie a už teraz plánujeme už štvrté stretnutie alumnistov KAaA na jar 2022.
Vyvrcholením tejto spolupráce je aj zriadenie nového predmetu pod názvom Zručnosti pre úspech – z university do praxe, ktorý vznikol práve vďaka spolupráci katedry anglistiky a amerikanistiky s absolventmi tejto katedry a ponúka sadu komunikačných nástrojov pre čerstvých absolventov nastupujúcich do praxe.
Tento spôsob prepájania praxe s akademickým prostredím sa ukázal ako jeden z najefektívnejších a najkonštruktívnejších spôsobov ako komunikovať poslanie katedry, teoretickú náplň jednotlivých predmetov s reálnymi požiadavkami praxe. Rovnako však vytvárame atraktívny networking pre samotných absolventov, ktorí tak majú možnosť lepšie prepájať svoje profesionálne záujmy, ale rovnako sa aj naďalej vzdelávať aj po ukončení svojho štúdia.
Univerzita a jej fakulty realizujú dotazníkové prieskumy o uplatnení absolventov univerzity s cieľom skvalitnenia profilu absolventa, užšieho prepojenia štúdia s praxou a zlepšenia postavenia absolventov na trhu práce. Informácie o monitorovaní spätnej väzby absolventov sú uvedené na stránkach: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/absolventi/, Aktuálne platné pravidlá, periodicita a metodológia dotazníkových prieskumov je popísaná na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#10.
Konkrétne závery z dotazníkových prieskumov realizovaných na úrovni univerzity, fakulty resp. pracoviska pre daný študijný program sú zdokumentované v zápisniciach z Rady študijného programu. Zápisnice sú archivované v monitorovacom paneli študijného programu v AiS
Všetky informácie k študijným programom, ktoré poskytujú komplexný prehľad o štúdiu, študijnom odbore, relevantných vnútorných predpisoch, poplatkoch, či študentských pôžičkách, sú dostupné pre verejnosť a pravidelne aktualizované na nasledujúcej stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 a tiež v informáciách pre študentov UPJŠ: https://www.upjs.sk/studium/
Špecifické informácie zverejňuje fakulta na stránke: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/.
Ďalšie podporné linky:
Všetky informácie k študijným programom, ktoré poskytujú prehľad o relevantných vnútorných predpisoch, poplatkoch, či študentských pôžičkách, sú dostupné pre verejnosť a pravidelne aktualizované na nasledujúcej stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 .
a tiež v informáciách pre študentov UPJŠ: https://www.upjs.sk/studium/.
Špecifické informácie zverejňuje fakulta na stránke: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/info-pre-studentov/.