Nejedná sa o spoločný študijný program. Daný študijný program sa realizuje len v rámci PF UPJŠ.
Absolvent študijného programu Teória vyučovania matematiky nadobudne najnovšie poznatky z teórie a praxe vyučovania matematiky, získa nové vedomosti z matematiky vo väzbe na zameranie dizertačnej práce, získa potrebné vedomosti z pedagogicko-psychologických disciplín a zo štatistických metód pre kvantitatívnu analýzu. Absolvent sa naučí zásady vedeckého formulovania problémov, testovať hypotézy, analyzovať a prezentovať výsledky svojej práce na domácich aj medzinárodných konferenciách a aplikovať ich v pedagogickej praxi. Osvojí si zásady efektívnej samostatnej aj tímovej vedeckej práce a získa schopnosti kriticky posúdiť jej kvalitu a aplikovateľnosť.
Absolvent študijného programu Teória vyučovania matematiky má kvalitné teoreticko-metodologické vedomosti z didaktiky matematiky, ovláda teoretické základy a vedecké metódy výskumu v oblasti matematického vzdelávania, je schopný skúmať a objavovať pedagogické vzťahy a interakcie medzi subjektmi a objektmi vzdelávania a navrhovať riešenia rôznych pedagogických problémov vyskytujúcich sa v školskej praxi, je schopný využívať moderné digitálnej technológie v súlade s DigCopmEdu. Počas absolvovania doktorandského štúdia si osvojí metódy prezentovania a obhajovania výsledkov vedeckého výskumu rôznymi formami, vrátane publikovania vo vedeckých časopisoch a vystupovania na vedeckých konferenciách. Je schopný sledovať vývoj vo svojej disciplíne a kontinuálne pokračovať vo vlastnom profesionálnom rozvoji.
Špecialisti s tretím stupňom vysokoškolského vzdelania v odbore Teória vyučovania matematiky sa môžu uplatniť vo viacerých oblastiach:
2330 Učitelia v stredných školách, 2330001 Učiteľ strednej odbornej školy, 2330003 Učiteľ gymnázia, 2341002 Učiteľ základnej školy, 2359006 Učiteľ pre kontinuálne vzdelávanie, 2310 Vysokoškolskí učitelia, 2310001 Profesor, 2310002 Docent
2310003 Odborný asistent vysokej školy, 2310004 Asistent vysokej školy, 2310005 Lektor vysokej školy, 2310006 Hosťujúci profesor, 2351 Metodici a inšpektori v oblasti výchovy a vzdelávania, 2351001 Inšpektor v oblasti výchovy a vzdelávania (školský inšpektor), 2351002 Metodik v oblasti výchovy a vzdelávania, 2351003 Špecialista samosprávy v oblasti výchovy a vzdelávania, 2351999 Metodik a inšpektor v oblasti výchovy a vzdelávania inde neuvedený, 1223 Riadiaci pracovníci (manažéri) v oblasti výskumu a vývoja, 1223001 Riadiaci pracovník výskumnej inštitúcie, 1223999 Riadiaci pracovník (manažér) v oblasti výskumu a vývoja inde neuvedený
Absolvent s tretím stupňom vysokoškolského vzdelania v odbore Teória vyučovania matematiky je spôsobilý vykonávať vysoko kvalifikované profesie:
- tvorivého učiteľa matematiky na všetkých stupňoch škôl,
- vysokoškolského učiteľa teórie a praxe vyučovania matematiky na fakultách pripravujúcich učiteľov matematiky pre základné a stredné školy,
- výskumného a metodicko-vývojového pracovníka v teórii a praxi vyučovania matematiky pre výskumné, vývojové a metodické pracoviská,
- autora učebníc, metodických a učebných materiálov pre vyučovanie matematiky na rôznych typoch škôl,
- riadiaceho pracovníka v zariadeniach patriacich pod rezort školstva,
- koordinátora národných a medzinárodných projektov zameraných na matematické vzdelávanie.
Tento študijný program sa netýka regulovaných povolaní.
Doktorandský študijný program Teória vyučovania matematiky produkuje malý počet absolventov, ktorí sa stopercentne uplatňujú v praxi. Uplatniteľnosť absolventov študijného programu Teória vyučovania matematiky pokrýva jednak akademickú sféru resp. školstvo vo všeobecnosti, absolventi pôsobia na pozíciách vysokoškolských a stredoškolských učiteľov, ale aj v pozícii výskumných a manažérskych pracovníkov v rámci vedeckovýskumných grantovo financovaných projektov, ako aj sféru korporátnu (pozície softwarových vývojárov, architektov komplexných IT-riešení, dátových analytikov, manažérov).
Medzi najúspešnejších doterajších absolventov študijného programu patria:
RNDr. Radovan Engel, PhD. (školiteľ doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc.) https://www.upjs.sk/UPJS/zamestnanec/radovan.engel/
RNDr. Jozef Sekerák, PhD. (školiteľ doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc.)
https://sk.linkedin.com/in/jozef-seker%C3%A1k-27475472
doc. RNDr. Iveta Scholtzová, PhD. (doc. RNDr. Peter Mihok, CSc.)
https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kme/scholtzova
RNDr. Jana Krajčiová, PhD. (školiteľ doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc.)
doc. RNDr. Alena Prídavková (školiteľ doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc.)
https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kme/pridavkova
doc. RNDr. Jana Pócsová, PhD. (rod. Mihalčová) (školiteľ prof. RNDr. Jozef Doboš, CSc.)
http://web.tuke.sk/uraivp/pocsova.html
RNDr. Peter Molnár, PhD. (školiteľ doc. RNDr. Matúš Harminc, CSc.)
RNDr. Andrea Kanáliková, PhD. (školiteľ prof. RNDr. Jozef Doboš, CSc.)
https://svf.tuke.sk/wps/portal/svf/fakulta/pracoviska/katedra-aplikovanej-matematiky
RNDr. Katarína Krajníková (rod. Furcoňová), PhD. (školiteľ doc. RNDr. Matúš Harminc, CSc.)
https://svf.tuke.sk/wps/portal/svf/fakulta/pracoviska/katedra-aplikovanej-matematiky
RNDr. Noémi Székelyová, PhD. (školiteľ doc. RNDr. Stanislav Lukáč, PhD.)
RNDr. Veronika Hubeňáková, PhD. (školiteľ doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc.)
https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/veronika.hubenakova/
RNDr. Pavel Molnár, PhD. (školiteľ doc. RNDr. Stanislav Lukáč, PhD.)
Vhodnosť a súlad doktorandského študijného programu Teória vyučovania matematiky s potrebami praxe súhlasne posúdili a potvrdili viacerí predstavitelia zamestnávateľov v regióne:
RNDr. Jana Krajčiová, PhD. (Gymnázium Alejová 1, Košice)
RNDr. Noémi Székelyová, PhD. (Gymnázium Opatovská cesta 7, Košice)
„Úspešní absolventi študijného programu Teória vyučovania matematiky sú veľmi dobre pripravení stať sa špičkovými odborníkmi ako vo vedeckom výskume v oblasti matematického vzdelávania, tak aj v učiteľskom povolaní na rôznych typoch škôl. Disponujú excelentnými znalosťami matematiky ako aj teórie vyučovania matematiky, pričom veľký dôraz kladú na rozvoj samostatnej tvorivosti žiakov a podporu bádateľských prístupov k učeniu svojich žiakov. Nadhľad získaný vysokou odbornosťou im umožňuje analyzovať, lepšie pochopiť a zefektívňovať procesy prebiehajúce pri vzdelávaní.“
Utváranie študijných plánov na UPJŠ sa riadi ustanoveniami Študijného poriadku doktorandského štúdia na UPJŠ https://www.upjs.sk/public/media/15322/studijny-poriadok-doktorand-upjs-maj-2019-dopl.pdf), ktorý definuje pracovnú záťaž študenta, hodnotenie, kontrolné etapy štúdia, spôsob ukončenia štúdia a iné náležitosti. Zodpovednosť za obsah štúdia a za korektný priebeh vyhodnocovania kvality definujú Rozhodnutie rektora č. 7/2021 (Akreditačný poriadok UPJŠ, dostupné na: https://intranet.upjs.sk/op/op.Public.php?documentid=4252) a Rozhodnutie rektora č. 8/2021 (Pravidlá vnútorného systému zabezpečovania a overovania kvality vzdelávania, vedeckej, výskumnej, vývojovej, umeleckej alebo ďalšej tvorivej a podpornej činnosti na UPJŠ dostupné na: https://intranet.upjs.sk/op/op.Public.php?documentid=4253) Pri koncipovaní predkladaného študijného programu a študijného plánu boli zohľadnené európske odporúčania pre tvorbu učiteľských študijných programov z roku 2018.
Prehľad študijných programov poskytovaných UPJŠ aj s odkazmi na osobné internetové stránky vyučujúcich s kontaktmi je dostupný na stránke: https://studijne-programy.upjs.sk/. Konkretizovaný študijný plán v súlade s ustanoveniami Študijného poriadku UPJŠ pre 1., 2. a spojený 1. a 2. stupeň štúdia a s požiadavkami doktorandského študijného programu Teória vyučovania matematiky zostavuje študent spolu so svojim školiteľom, v ktorého kompetencii je usmerňovanie a kontrola tvorivej vedecko-výskumnej činnosti. Všetky relevantné informácie k predmetom, ako sú výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia, prerekvizity, korekvizity, typy vzdelávacej činnosti a metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje, sylaby, rozsah aj učitelia sú uvedené v informačných listoch predmetov, ktoré sú k dispozícii v elektronickej podobe v akademickom informačnom systéme AiS2, viď. https://studijne-programy.upjs.sk/study-program/TVMd.
Všetky údaje a informácie sú uvedené v študijnom pláne, ktorý je generovaný z AIS2 a je tiež súčasťou odovzdanej dokumentácie.
Pre absolvovanie študijného programu Teória vyučovania matematiky sú platné nasledovné požiadavky:
· počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: 47
· minimálny počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: 13
· minimálny počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia:
· minimálny počet kreditov za vedeckú časť potrebných na riadne skončenie štúdia: 120
· minimálny počet kreditov za ďalšie aktivity potrebných na riadne skončenie štúdia: 25
· počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia za dizertačnú skúšku: 20
· počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia za obhajobu dizertačnej práce: 30
Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi Zásadami pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ (https://intranet.upjs.sk/op/op.Public.php?documentid=4253).
Preskúmavanie podnetov zo strany študenta, sa riadi:
Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania,
Rozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností a
Študijným poriadkom doktorandského štúdia.
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#4.
Podmienky, za ktorých je umožnená zmena študijného programu doktorandského štúdia alebo zmena školiteľa a podmienky a pravidlá pri prestupe z inej vysokej školy sú definované v článku 14 dokumentu Študijný poriadok doktorandského štúdia na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Pravidlá pre uznávanie štúdia alebo jeho časti tiež upravuje Študijný poriadok pre 3. stupeň na UPJŠ (https://www.upjs.sk/public/media/15322/studijny-poriadok-doktorand-upjs-maj-2019-dopl.pdf). Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/.
Témy záverečných prác doktorandského študijného programu Teória vyučovania matematiky sú každoročne zverejňované na webstránke fakulty a evidované centrálne v akademickom informačnom systéme AiS2: https://ais2.upjs.sk/ais/portal/changeModul.do?modul=ES.
Aktuálne sú v rámci študijného programu aktívni nasledujúci školitelia a témy:
(i) doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., (dusan.sveda@upjs.sk)
Rozvíjanie didaktického poznania obsahu matematiky v procese kontinuálneho vzdelávania učiteľov (RNDr. Zuzana Gönciová, začiatok doktorandského štúdia september 2017)
Konzultant: RNDr. Veronika Hubeňáková, PhD.
(ii) doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., (dusan.sveda@upjs.sk)
Sebahodnotenie a rovesnícke hodnotenie žiakov ako súčasť formatívneho hodnotenia (RNDr. Timea Gábová, začiatok doktorandského štúdia september 2014);
(iii) doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., (dusan.sveda@upjs.sk)
Presvedčenia učiteľov matematiky o matematike a jej učení v kontexte rozvíjania funkčného myslenia (Mgr. Monika Krišáková, začiatok doktorandského štúdia september 2020);
konzultant: RNDr. Veronika Hubeňáková, PhD.
(iv)doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., (dusan.sveda@upjs.sk)
Učiteľ matematiky a didaktické poznanie obsahu matematiky v kontexte rozvíjania funkčného myslenia (Mgr. Matej Slabý, začiatok doktorandského štúdia september 2020);
Konzultant: doc. RNDr. Ingrid Semanišinová, PhD.
(v) doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., (dusan.sveda@upjs.sk)
Rozvíjanie metakognitívnych schopností žiakov pri riešení problémových matematických úloh (PhDr. Mgr. Matúš Stáňa, začiatok doktorandského štúdia september 2021);
(vi) doc. RNDr. Stanislav Lukáč, PhD., (stanislav.lukac@upjs.sk)
Vplyv problémovej metódy na rozvoj kritického myslenia a argumentačných zručností žiakov vo vyučovaní matematiky (Mgr. Jana Salajová, začiatok doktorandského štúdia september 2021);
Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe sú uvedené v Študijnom poriadku pre 3. stupeň na UPJŠ (https://www.upjs.sk/public/media/15322/studijny-poriadok-doktorand-upjs-maj-2019-dopl.pdf) a v Zásadách pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ (https://intranet.upjs.sk/op/op.Public.php?documentid=4253).
Zahraničné mobility študentov a zamestnancov sú podstatnou oblasťou medzinárodných aktivít univerzity. Všetky informácie sú dostupné na: https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/, ako aj na https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#3.
Zásady pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ deklarujú dodržiavanie všeobecných princípov a pravidiel etického správania:
na ktoré sú úzko previazané
https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy
Študentom so špecifickými potrebami sú k dispozícii tieto podporné služby:
- Poradenstvo: psychologické, sociálne, právne, kariérne.
- Technická podpora (špeciálne prístroje a pomôcky).
- IT poradenstvo - asistencia a podpora pri využívaní IT zdrojov. Poradenstvo pre nastavenie AiS2 pre slabozrakých študentov. Nastavenia PC pre slabozrakých študentov.
- Knižničné a výpožičné služby prispôsobené pre špeciálne potreby študentov.
- Erasmus+: Študenti UPJŠ so špeciálnymi potrebami majú možnosť uchádzať sa o grant, ktorý slúži na pokrytie výdavkov súvisiacich so špeciálnymi potrebami počas realizácie mobility v zahraničí. Viac informácií na Referáte pre zahraničné vzťahy.
Viac informácii na: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7.
Preskúmavanie podnetov zo strany študentov UPJŠ sa riadi Zákonom o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania (https://www.slov-lex.sk/static/pdf/2018/269/ZZ_2018_269_20210101.pdf), Zákonom o sťažnostiach (https://www.slov-lex.sk/static/pdf/2010/9/ZZ_2010_9_20190201.pdf), Rozhodnutím rektora o vybavovaní sťažností a Študijným poriadkom pre 3. stupeň na UPJŠ (https://www.upjs.sk/public/media/15322/studijny-poriadok-doktorand-upjs-maj-2019-dopl.pdf). Overovanie spôsobov a objektívnosti udeľovania hodnotení študentom sa riadi Zásadami pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ v Košiciach (https://intranet.upjs.sk/op/op.Public.php?documentid=4253).
Ďalšie informácie sú verejne dostupné na stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#4.
Informačné listy sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Pre verejnosť sú k dispozícii v Registri študijných programov UPJŠ https://studijne-programy.upjs.sk/study-program/TVMd.
Harmonogram akademického roka je verejne dostupný na stránke https://www.upjs.sk/studium/ resp. https://www.science.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/harm/.
prof. RNDr. Jozef Doboš, CSc., profesor, jozef.dobos@upjs.sk, https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/jozef.dobos/
ÚMV/dTVM/10 Teória vyučovania matematiky: D. Šveda, /OZPP/ https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15279, dusan.sveda@upjs.sk
ÚMV/dVDM/10 Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky: I. Semanišinová, /OZPP/ https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15292, ingrid.semanisinova@upjs.sk
ÚMV/dVPM/15 Výskumný prístup k matematickému vzdelávaniu: D. Šveda, /OZPP/ https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15279, dusan.sveda@upjs.sk, S. Lukáč, /OZPP/ https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15366, stanislav.lukac@upjs.sk
ÚMV/dDTM/15 Digitálne technológie v matematickom vzdelávaní: S. Lukáč, /OZPP/ https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15366, stanislav.lukac@upjs.sk
ÚMV/dDSM/10 Diskrétna matematika: T. Madaras, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15368, tomas.madaras@upjs.sk, I. Fabrici, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14921, igor.fabrici@upjs.sk
ÚMV/dALG/10 Algebra: M. Ploščica, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15289, miroslav.ploscica@upjs.sk, D. Studenovská, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15277, danica.studenovska@upjs.sk
ÚMV/dMAN/10 Matematická analýza: O. Hutník, /OZPP/ https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15323, ondrej.hutnik@upjs.sk
ÚMV/dMRU/10 Metódy riešenia matematických úloh: J. Doboš, /OZŠP/ https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15237, jozef.dobos@upjs.sk
ÚMV/dSMD/10 Štatistické metódy spracovania dát: M. Hančová, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15054, martina.hancova@upjs.sk
ÚMV/dJMT/15 Jazyk matematiky: J. Doboš, /OZŠP/ https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15237, jozef.dobos@upjs.sk
Zoznam aktuálnych vyučujúcich a ich VUPCH sú dostupné aj z verejného registra študijných programov https://studijne-programy.upjs.sk/study-program/TVMd. VÚPCH osôb zodpovedných za profilové predmety sú k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v Akademickom informačnom systéme AiS2. Údaje z VÚPCH sú zakomponované aj do oficiálnych osobných stránok zamestnancov:
prof. RNDr. Jozef Doboš, CSc., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/jozef.dobos
doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/dusan.sveda
doc. RNDr. Ingrid Semanišinová, PhD., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/ingrid.semanisinova
doc. RNDr. Stanislav Lukáč, PhD., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/stanislav.lukac
prof. RNDr. Tomáš Madaras, PhD. https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/tomas.madaras
RNDr. Igor Fabrici, Dr. rer. nat. https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/igor.fabrici
doc. RNDr. Miroslav Ploščica, CSc., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/miroslav.ploscica
prof. RNDr. Danica Studenovská, CSc.., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/danica.studenovska
doc. RNDr. Ondrej Hutník, PhD., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/ondrej.hutnik
doc. RNDr. Martina Hančová, PhD., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/martina.hancova
Učitelia z PF UPJŠ:
prof. RNDr. Jozef Doboš, CSc., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15237, jozef.dobos@upjs.sk
ÚMV/dMRU/10 Metódy riešenia matematických úloh
ÚMV/dJMT/15 Jazyk matematiky
doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15279, dusan.sveda@upjs.sk
ÚMV/dTVM/10 Teória vyučovania matematiky
ÚMV/dVPM/15 Výskumný prístup k matematickému vzdelávaniu
doc. RNDr. Ingrid Semanišinová, PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15292, ingrid.semanisinova@upjs.sk
ÚMV/dVDM/10 Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky
doc. RNDr. Stanislav Lukáč, PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15366, stanislav.lukac@upjs.sk
ÚMV/dVPM/15 Výskumný prístup k matematickému vzdelávaniu
ÚMV/dDTM/15 Digitálne technológie v matematickom vzdelávaní
prof. RNDr. Tomáš Madaras, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15368, tomas.madaras@upjs.sk
ÚMV/dDSM/10 Diskrétna matematika
RNDr. Igor Fabrici, Dr. rer. nat. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14921, igor.fabrici@upjs.sk
ÚMV/dDSM/10 Diskrétna matematika
doc. RNDr. Miroslav Ploščica, CSc., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15289, miroslav.ploscica@upjs.sk
ÚMV/dALG/10 Algebra
prof. RNDr. Danica Studenovská, CSc.., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15277, danica.studenovska@upjs.sk
ÚMV/dALG/10 Algebra
doc. RNDr. Ondrej Hutník, PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15323, ondrej.hutnik@upjs.sk
ÚMV/dMAN/10 Matematická analýza
doc. RNDr. Martina Hančová, PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15054, martina.hancova@upjs.sk
ÚMV/dSMD/10 Štatistické metódy spracovania dát
Učitelia z FF UPJŠ:
PhDr. Helena Petruňová, CSc., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15418, helena.petrunova@upjs.sk
CJP/AJD1/07 Anglický odborný jazyk pre doktorandov 1
CJP/AJD2/07 Anglický jazyk pre doktorandov 2
Mgr. Zuzana Kolaříková, PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15420, zuzana.kolarikova@upjs.sk
CJP/AJD1/07 Anglický odborný jazyk pre doktorandov 1
CJP/AJD2/07 Anglický jazyk pre doktorandov 2
PhDr. Anna Janovská, PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6858, anna.janovska@upjs.sk
KPPaPZ/PsVU/17 Psychológia pre vysokoškolských učiteľov
prof. PhDr. Oľga Orosová, CSc., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15370, olga.orosova@upjs.sk
KPE/PgVU/17 Pedagogika pre vysokoškolských učiteľov
Aktuálne sú v rámci študijného programu aktívni nasledujúci školitelia a témy:
(i) doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., (dusan.sveda@upjs.sk)
Rozvíjanie didaktického poznania obsahu matematiky v procese kontinuálneho vzdelávania učiteľov (RNDr. Zuzana Gönciová, začiatok doktorandského štúdia september 2017)
Konzultant: RNDr. Veronika Hubeňáková, PhD.
(ii) doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., (dusan.sveda@upjs.sk)
Sebahodnotenie a rovesnícke hodnotenie žiakov ako súčasť formatívneho hodnotenia (RNDr. Timea Gábová, začiatok doktorandského štúdia september 2014);
(iii) doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., (dusan.sveda@upjs.sk)
Presvedčenia učiteľov matematiky o matematike a jej učení v kontexte rozvíjania funkčného myslenia (Mgr. Monika Krišáková, začiatok doktorandského štúdia september 2020);
konzultant: RNDr. Veronika Hubeňáková, PhD.
(iv)doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., (dusan.sveda@upjs.sk)
Učiteľ matematiky a didaktické poznanie obsahu matematiky v kontexte rozvíjania funkčného myslenia (Mgr. Matej Slabý, začiatok doktorandského štúdia september 2020);
Konzultant: doc. RNDr. Ingrid Semanišinová, PhD.
(v) doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., (dusan.sveda@upjs.sk)
Rozvíjanie metakognitívnych schopností žiakov pri riešení problémových matematických úloh (PhDr. Mgr. Matúš Stáňa, začiatok doktorandského štúdia september 2021);
(vi) doc. RNDr. Stanislav Lukáč, PhD., (stanislav.lukac@upjs.sk)
Vplyv problémovej metódy na rozvoj kritického myslenia a argumentačných zručností žiakov vo vyučovaní matematiky (Mgr. Jana Salajová, začiatok doktorandského štúdia september 2021);
Základné informácie z vedecko/umelecko-pedagogických charakteristík školiteľov (a konzultantov) záverečných prác sú súčasťou ich oficiálnych osobných webstránok na univerzitnom servri:
doc. RNDr. Dušan Šveda, CSc., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/dusan.sveda/
doc. RNDr. Stanislav Lukáč, PhD., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/stanislav.lukac/
doc. RNDr. Ingrid Semanišinová, PhD., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/ingrid.semanisinova
RNDr. Veronika Hubeňáková, PhD., https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/veronika.hubenakova
VUPCH sú dostupné aj z verejného registra študijných programov https://studijne-programy.upjs.sk/study-program/TVMd.
Študenti majú zastúpenie v Rade študijného programu v osobe Mgr. Mateja Slabého, matej.slaby@student.upjs.sk. Aktuálne aj historické zloženie Rady študijného programu je k dispozícii v monitorovacom paneli študijného programu v AiS2 a verejnom registri študijných programov UPJŠ (http://studijne-programy.upjs.sk/study-program/TVMd). Študenti majú zastúpenie aj v Rade pre vnútorné overovanie kvality na UPJŠ v Košiciach https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/rada/
RNDr. Igor Fabrici, dr. rer. nat., igor.fabrici@upjs.sk; konzultácie a poradenstvo po predchádzajúcej dohode prostredníctvom e-mailu. https://www.upjs.sk/PF/zamestnanec/igor.fabrici/
Študijný program je podporovaný štandardne cez študijné oddelenie Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach (https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/so/) s využitím Akademického informačného systému AiS2. Väčšinu agendy dokáže študent efektívne vybaviť prostredníctvom informačného systému, bez priamej osobnej interakcie so študijným oddelením.
Študenti tiež môžu využiť služby Univerzitného poradenského centra UPJŠ v Košiciach (UNIPOC), ktoré je špecializovaným pracoviskom UPJŠ zriadeným rektorom UPJŠ s celouniverzitnou pôsobnosťou. Poslaním UNIPOC je poskytovať všetkým študentom UPJŠ bezplatné poradenstvo, konkrétne psychologické, kariérne, právne a sociálne poradenstvo a poradenstvo v efektívnom učení. UNIPOC má zároveň na starosti aj podporu
a starostlivosť o študentov so špecifickými potrebami. Poradenské služby môžu študenti vyžívať v osobnej aj online forme, v slovenskom aj anglickom jazyku. Zámerom poskytovaných služieb je zlepšovať uplatniteľnosť študentov a absolventov na pracovnom trhu, pôsobiť preventívne a pomáhať pri problémoch, ktoré by mohli ohroziť úspešné ukončenie štúdia našich študentov. Viac informácií možno nájsť na stránke UNIPOC: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/.
O možnostiach uplatniteľnosti na pracovnom trhu sa študenti môžu viac dozvedieť počas Dňa kariéry UPJŠ (https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/den-kariery/) alebo na internetovej stránke UPJŠ Moja kariéra: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/aktuality/e-learning-moja-kariera/.
Univerzitné poradenské centrum UPJŠ v Košiciach zabezpečuje aj podporu pre študentov so špecifickými potrebami: https://www.upjs.sk/pracoviska/unipoc/specialne-edukacne-potreby/.
UPJŠ v Košiciach ponúka študentom aj ubytovacie (https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-domovy/) a stravovacie služby (https://www.upjs.sk/pracoviska/studentske-domovy-jedalne/studentske-jedalne/) prostredníctvom Študentských domovov a jedálni UPJŠ alebo u zmluvných partnerov. Ubytovací subsystém je súčasťou AiS2, stravovanie v ŠDaJ je administrované samostatným informačným systémom, ktorý je integrovaný v rámci UIS UPJŠ.
UPJŠ v Košiciach zabezpečuje priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje ŠP primerane k cieľom a výstupom vzdelávania. Zabezpečenie plnohodnotnej infraštruktúry podporujúcej vysokoškolské vzdelávanie, tvorivé vedecké bádanie a výskumnú činnosť, patrí k prioritám univerzity. Neustále napredovanie univerzity sa odráža aj v kontinuálnom rozširovaní existujúcej infraštruktúry, rekonštrukcii budov a v zavedení moderných informačných a komunikačných technológií.
Existencia univerzitných pracovísk, je esenciálna na zabezpečenie požadovanej kvality vybraných služieb, ktoré sú charakteristické pre rešpektovanú a materiálne dobre vybavenú univerzitu. Všetky aktuálne informácie o zabezpečení študijných programov na univerzite sú uvedené na internetovej stránke: https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7. Podrobnosti o technickom a priestorovom zabezpečení všetkých študijných programov možno nájsť na týchto internetových stránkach:
- internetové prepojenie univerzity so sieťou Sanet 10Gbps, priepustnosť chrbtice siete SANET-2 krát 100GE kanály, možné rozšíriť až na 500Gbps (https://www.upjs.sk/pracoviska/ciakt/saunet/)
- WIFI pripojenie, pokryté všetky budovy univerzity, súčasť siete eduoram.org
- AiS2 – komplexný akademický informačný systém na riadenie štúdia (https://ais2.upjs.sk/ais/start.do)
- email pre zamestnancov a študentov prevádzkovaný na platforme Office 365 (https://outlook.office.com/) vlastná mailová doména @upjs.sk
- podpora dištančného vzdelávania MS Teams (https://www.upjs.sk/navody/teams/ ) a BigBlueButton (https://bbb.science.upjs.sk/b)
- kybernetická bezpečnosť - vlastný CSIRT tím (https://csirt.upjs.sk/#/)
- zvyšovanie bezpečnostného povedomia: podpora pre študentov v prípade úniku údajov, kompromitácie emailových adries, kompromitácie zariadení malvérom, Helpdesk IT podpory (https://www.upjs.sk/pracoviska/ciakt/ , https://www.upjs.sk/helpdesk/kontakty/)
- univerzita je zapojená aj do Národnej teleprezentačnej infraštruktúry CVTI s možnosťou 10 pripojení (https://www.tp.cvtisr.sk/telekonferencne-miestnosti/)
- e-learning – portál pre e-learnigové vzdelávanie (https://www.upjs.sk/elearning/)
- Technologický a inovačný park UPJŠ (https://www.upjs.sk/pracoviska/tip/), ktorého súčasťou je inkubátor
a podpora pre technologický transfer
- Učebno-výcvikové zariadenie Danišovce (https://www.upjs.sk/pracoviska/uvz-danisovce/).
Podpora dištančného vzdelávania na PF UPJŠ je realizovaná prostredníctvom platformy Microsoft Teams resp. BigBlueButton (dostupnej na https://bbb.science.upjs.sk/b).
Posluchárne a laboratóriá, v ktorých sa realizujú prednášky, cvičenia a semináre študijného programu Teória vyučovania matematiky, sú plne pokryté WiFi-fakultnou sieťou (ktorá je súčasťou siete Eduroam) a štandardne vybavené prezentačnými PC a dátovými projektormi. V špecializovaných posluchárňach sa nachádza aj najmodernejšia didaktická digitálna technika reprezentovaná elektronickými tabuľami, hlasovacími zariadeniami a vizualizérmi, resp. dotykovými tabuľkami s perami SmartPen. Súčasťou výučby je aj zvládnutie práce s matematickým softvérom. Významným softvérovým prostriedkom pri výučbe aj pri výskumnej práci v oblasti vyučovania matematiky sú dynamické geometrické systémy a systémy počítačovej algebry (CAS), ako sú GeoGebra, Wolfram Alpha, ako aj ďalšie prostriedky IKT (MS Office, Google dokumenty, light verzia systému Hot Potatoes, a ďalšie). Systémy počítačovej algebry a dynamické geometrické systémy sú využívané aj na implementáciu algoritmov na riešenie matematických úloh a na matematické modelovanie. Podpora dištančného vzdelávania na PF UPJŠ je realizovaná prostredníctvom platformy Microsoft Teams resp. BigBlueButton (dostupnej na https://bbb.science.upjs.sk/b).
Primárnym zdrojom informačného zabezpečenia doktorandského študijného programu Teória vyučovania matematiky je Univerzitná knižnica UPJŠ (v ďalšom UK UPJŠ), ktorá sa - ako celouniverzitné pracovisko - podieľa na informačnom zabezpečení výučby a vedeckovýskumnej činnosti zamestnancov a študentov univerzity, vytvára podmienky pre podporu výchovno-vzdelávacieho procesu a podnetné prostredie pre používateľov. V súčasnosti sa UK usiluje o kombináciu klasických knižnično-informačných služieb s digitálnymi službami. Knižnica poskytuje svoje služby takmer 7400 používateľom (z toho je 5000 študentov) na 6 pracoviskách. V rámci zabezpečenia výchovno-vzdelávacieho procesu knižnica na svojich pracoviskách na jednotlivých fakultách UPJŠ buduje kvalitný fond študijnej literatúry, odbornej literatúry, vrátane časopisov - 233 000 knižničných jednotiek, 88 titulov periodík. Komfort vo vyhľadávaní literatúry ponúka študentom knižnično-informačný systém, ktorý sa neustále dopĺňa o nové funkcionality (možnosť rezervácie, prístup k plným textom elektronických kníh a pod.). Komplexný prehľad o knižnično-informačných službách poskytovaných UK UPJŠ možno nájsť na stránke https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/sluzby/.
Prírodovedecká knižnica patrí medzi najstaršie pracoviská univerzitnej knižnice. V súčasnosti poskytuje svoje služby na dvoch samostatných miestach: ako študovňa slúži používateľom Prírodovedeckej fakulty UPJŠ pracovisko v priestoroch kaplnky sv. Angely Merici (Park Angelinum č. 9); výpožičné služby spolu s možnosťou individuálneho štúdia zase poskytuje knižnica otvorená v roku 2007 v zrekonštruovaných priestoroch študentského domova na Medickej ul. č. 6. V študovni sv. A. Merici je k dispozícii 46 študijných miest, v knižnici na Medickej ul. č. 6 sa nachádza 17 študijných miest. Knižničný fond Prírodovedeckej knižnice tvorí viac ako 58000 knižničných jednotiek. Tento fond slúži cca 1400 registrovaným používateľom, z čoho je okolo 200 učiteľov a ostatných zamestnancov fakulty. Predaj vydavateľskej produkcie PF UPJŠ je realizovaný prostredníctvom predajne skrípt a študijnej literatúry situovanej na Tr. SNP 1, Košice. Prírodovedecká knižnica neustále rozširuje ponuku elektronických kníh. V študovni Park Angelinum 9 a v knižnici Medická 6 sú k dispozícii čítačky elektronických kníh Prestigio a Amazon Kindle. Knižničný fond sa neustále dopĺňa a jeho priemerný ročný prírastok v posledných rokoch je viac ako 1000 knižničných jednotiek. Dôležitou činnosťou knižnice je aj zabezpečenie prístupu do odborných databáz (elektronických informačných zdrojov, pozri https://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/e-kniznica/). Študijná literatúra je študentom k dispozícii v elektronickej alebo tlačenej forme. Univerzita každoročne vypracováva edičný plán, v rámci ktorého sa vydávajú skriptá a iné študijné materiály. Učebné texty a podklady pre štúdium v elektronickej forme môžu učitelia poskytnúť študentom prostredníctvom prostredia Moodle.
Študenti programu Teória vyučovania matematiky môžu využívať aj služby odbornej matematickej knižnice umiestnenej na ÚMV, ktorá spadá pod správu Prírodovedeckej knižnice. Študijná literatúra pre študijný program bola významne obohatená prírastkami získanými prostredníctvom ESF programu DOKTORAND. Pri štúdiu majú študenti matematiky k dispozícii aj čiastkovú knižnicu Ústavu matematických vied so zdrojmi pokrývajúcimi široké spektrum matematických odvetví; prístup k elektronickým informačným zdrojom je riešený v rámci intranetovej počítačovej siete fakulty.
Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ publikuje v papierovej aj elektronickej forme výučbové materiály zamestnancov aj výstupy ich konferenčnej činnosti, zborníky prác študentov prezentované na študentských vedeckých konferenciách. http://www.safarikpress.6f.sk Portál Unibook poskytuje trvalé úložisko elektronických dokumentov, archív všetkých vydávaných publikácií a zároveň moderné možnosti nákupu knižných publikácií zamestnancov UPJŠ prostredníctvom štandardného webového rozhrania e-shopu (https://unibook.upjs.sk/sk/ ).
Pre zabezpečenie prístupu k najnovším vedeckým publikáciám je nevyhnutný prístup k publikačným databázam Scopus, Web of Science, k plnotextovým časopisom špičkových vydavateľstiev ako Elsevier alebo Springer. Tento v súčasnosti zabezpečuje centrálne Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR.
Štandardnou formou vzdelávania pre doktorandský študijný program Teória vyučovania matematiky je prezenčná forma. Dištančná forma vzdelávania je využívaná najmä v situáciách, v ktorých nie je možné zabezpečiť formu prezenčnú (napr. pri pandemických obmedzeniach nariadených štátom resp. vedením UPJŠ). V takýchto výnimočných prípadoch všetci vyučujúci prechádzajú na dištančnú výuku a postupujú v súlade rozhodnutím rektora UPJŠ v Košiciach pre realizáciu telekonferenčných prednášok (viď. Rozhodnutie rektora 22/2020). Prechod z prezenčného na dištančné vzdelávanie v rámci opatrení proti šíreniu infekcie vírusom COVID-19 sa realizuje podľa aktuálnych smerníc vydaných univerzitou (pozri aj https://intranet.upjs.sk/op/op.Public.php?documentid=4067). Prehľad o dostupných riešeniach na pôde PF UPJŠ (z ktorých sú momentálne najčastejšie a najširšie využívané MS Teams a BigBlueButton) možno nájsť na stránke https://www.upjs.sk/elearning/distancne-vzdelavanie/nastroje/.
Univerzita dbá na prepojenie vedomostí s praxou, ktoré je podporované silnými väzbami s významnými partnermi a organizáciami. Partneri sú oficiálne združení v Career Club UPJŠ (https://www.upjs.sk/pracoviska/
unipoc/career-club-upjs/). UPJŠ je zakladajúcim členom Košice IT Valley. Univerzita spolupracuje aj s ďalšími partnermi https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/clenstva/.
Partnerstvá Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach umožňujúce zabezpečenie vzdelávacích činností študijného programu:
- centrá excelentnosti (https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/centra-exc/),
- start-up projekty (https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/start-up/),
- univerzitný vedecký park Technicom (https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/technicom/),
- spoločne využívané laboratóriá (https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/spolocne-laboratoria/),
- vedecko-výskumné centrum Promatech (https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/promatech/).
Pre potreby praxe v študijnom programe Teória vyučovania matematiky poskytujú gymnázia s rozšíreným vyučovaním matematiky (Gymnázium Poštová, Gymnázium Alejová) priestor pre experimentálnu výučbu v rámci doktorandského štúdia.
Rozvoj študentov UPJŠ je zabezpečený nielen kvalitným vzdelávaním, ale tiež sociálnym, športovým, kultúrnym, duchovným a spoločenským vyžitím počas štúdia. Prehľad toho, čo univerzita, jej pracoviská a tiež mesto Košice študentom ponúka, je možné nájsť na stránke https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7. Športové vyžitie pre študentov UPJŠ je zabezpečené Ústavom telesnej výchovy a športu (ÚTVŠ), ktorý prostredníctvom predmetu Športové aktivity ponúka možnosť výberu z 21 druhov športu (https://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/studenti-fakult-upjs/). Študenti si môžu zašportovať nielen v rámci povinného či výberového predmetu, ale aj nad rámec kreditovej formy. Okrem ponúkaných pohybových aktivít sa študenti môžu zúčastňovať vysokoškolskej ligy v 4 športoch (futsal, flotbal, basketbal, volejbal). Tradičným doplnením ponuky ÚTVŠ sú zimné a letné kurzy (lyžiarsky kurz, survival, cykloturistický kurz, splav rieky Tisa a cvičenie pri mori). Ďalšiu, oveľa širšiu paletu športov ponúka športový oddiel TJ Slávia UPJŠ. (http://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/o-nas-utvs/tj-slavia-upjs-kosice/. Pre športové vyžitie študentov je k dispozícii 5 telocviční, z ktorých väčšina prešla v posledných rokoch zásadnou obnovou. Posilňovňa je vybavená pre potreby rôznych úrovní – od začiatočníkov až po pokročilých a je pravidelne dopĺňaná a inovovaná. Okrem toho v objekte ÚTVŠ sa nachádzajú 4 tenisové kurty a 3 multifunkčné betónové ihriská, ktoré študenti využívajú predovšetkým na športové hry (bližšie pozri https://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/sluzby/telovychovne-objekty/). ÚTVŠ tiež pravidelne organizuje športové podujatia s celouniverzitnou pôsobnosťou, napr. Univerzitné dni športu (pozri https://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/aktuality/uds-2019-sprava/ ) či športové súťaže v rámci Juniálesu (viď aj https://www.upjs.sk/pracoviska/ustav-telesnej-vychovy/sportove-akcie-utvs/).
Sociálno-spoločenské aktivity na UPJŠ a na Prírodovedeckej fakulte zahŕňajú celý rad podujatí: každoročne organizované Prírodovedecké dni (s tradičným výletom do rekreačnej oblasti Alpinka, https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/sr/podujatia/alpinka/) a ScienceFest (https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/sr/siencefest/), imatrikulačný ples (https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/sr/podujatia/imatrikulacnyples/ ) či Juniáles (organizovaný vo vonkajšom areáli Botanickej záhrady UPJŠ).
Duchovnú starostlivosť v rámci UPJŠ pokrýva (v rámci komplexného pôsobenia v prostredí košických univerzít) Univerzitné pastoračné centrum (http://upcke.sk).
Komplexné informácie o ponuke mobilít a stáží a proces výberu uchádzačov možno nájsť na stránkach https://www.upjs.sk/univerzita/cinnost/medzinarodne-vztahy/ , https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/vonkajsie-vztahy/erasmusplus/. Administrácia mobilít v rámci univerzity prebieha pomocou akademického informačného systému AIS2 (https://ais2.upjs.sk/) V rámci vedeckej práce na vlastných projektoch resp. na projektoch školiteľa môžu byť študenti vyslaní na partnerské univerzity a výskumné inštitúcie v Európe i mimo nej. Študenti tiež môžu využívať aj bilaterálne medzinárodné mobilitné projekty (napr. cez Slovenskú akademickú informačnú agentúru a Národný štipendijný fond). Podmienky uznávania absolvovaného štúdia upravuje Študijný poriadok UPJŠ.
Kontaktná osoba pre mobility vzťahujúce sa k matematike na PF UPJŠ:
prof. RNDr. Katarína Cechlárová, DrSc., katarina.cechlarova@upjs.sk
Základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium je úspešné absolvovanie študijného programu
v magisterskom štúdiu v odbore učiteľstvo akademických predmetov, prípadne v príbuznom odbore. Potrebné schopnosti a predpoklady uchádzača o doktorandské štúdium sa overujú na základe posúdenia výsledkov predchádzajúceho vysokoškolského štúdia, na základe výsledkov ústnej prijímacej skúšky, ako aj zohľadnením ďalších aktivít nad rámec predchádzajúceho vysokoškolského štúdia.
Uchádzač o štúdium v ŠP Teória vyučovania matematiky musí disponovať znalosťami z didaktiky matematiky (predmet didaktiky matematiky, vývoj matematiky a vyučovania matematiky, ciele a úlohy vyučovania matematiky. ciele a úlohy vyučovania matematiky, plánovanie vo vyučovaní matematiky, logicko-didaktická analýza učiva, určovanie učebných cieľov, didaktické princípy, metódy a formy vo vyučovaní matematiky, hodnotenie učebných výsledkov, tvorba didaktických testov, matematické úlohy, systémy úloh, hodnotenie vo vyučovaní matematiky, didaktické testy, úlohy vo vyučovaní matematiky, tvorba systémov úloh, obsah a rozsah pojmu, triedenie a klasifikácia pojmov) a elementov matematickej logiky a stredoškolskej matematiky (výroky, operácie s výrokmi, definície, požiadavky na definície, pojem dôkazu, metódy dôkazu, vzťah dokázateľnosti a pravdivosti, matematické vety, dôkazy matematických viet, indukcia a dedukcia, analógia, rozvíjanie pojmu číslo v školskej matematike, relácie, zobrazenia a funkcie v školskej matematike, goniometria a trigonometria v školskej matematike, planimetria a stereometria v školskej matematike, vektorová algebra v školskej matematike, infinitezimálny počet v školskej matematike, kombinatorika, pravdepodobnosť a štatistika v školskej matematike).
Požiadavky na prijímacie konanie na doktorandské štúdium na Prírodovedeckej fakulte UPJŠ v Košiciach možno nájsť na internetovej stránke https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/doktorandske/poziadavky-na-prijimacie-konanie/.
Prijímanie na doktorandské štúdium rámcovo upravujú dokumenty „Zásady prijímacieho konania na štúdium na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach“ a „Študijný poriadok doktorandského štúdia na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach“ (https://intranet.upjs.sk/op/op.Public.php?documentid=4414 resp. https://www.upjs.sk/public/media/15322/studijny-poriadok-doktorand-upjs-maj-2019-dopl.pdf).
Prijímacia skúška sa koná pred prijímacou komisiou, ktorú menuje dekan. Predsedom najmenej štvorčlennej komisie je garant študijného programu a predseda odborovej komisie. Ďalšími členmi prijímacej komisie sú garantom navrhnutí školitelia, ktorí zadali témy pre prijímacie konanie na doktorandské štúdium. Ak ide o prijímacie konanie uchádzača na tému, ktorú vypísala externá vzdelávacia inštitúcia, je členom prijímacej komisie aj zástupca externej vzdelávacej inštitúcie.
Počas prijímacieho konania komisia vymedzí uchádzačom čas na písomnú prípravu, po ktorej nasleduje ústny pohovor z definovaných tém a overenie znalostí cudzieho jazyka.
Na základe výsledku pohovoru komisia zostaví poradovník uchádzačov, ktorí splnili podmienky pre prijatie a prípadne explicitne vymenuje uchádzačov, ktorí podmienky nesplnili. Zápisnicu z konania prijímacej skúšky zasiela predseda komisie dekanovi fakulty, ktorý na základe výsledkov prijímacej skúšky rozhodne o prijatí uchádzača do 30 dní odo dňa konania prijímacej skúšky.
2021/22 Plán
Uchádzači 1
Prijatí 1
Zapísaní 0
2020/21 Plán
Uchádzači 2
Prijatí 2
Zapísaní 2
2019/20 Plán
Uchádzači
Prijatí
Zapísaní
2018/19 Plán
Uchádzači
Prijatí
Zapísaní
2017/18 Plán
Uchádzači 1
Prijatí 1
Zapísaní 1
Všeobecný rámec monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu doktorandského študijného programu Teória vyučovania matematiky je určený vnútorným systémom hodnotenia kvality na UPJŠ (https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/vnutorne-hodnotenie/); monitorovanie a hodnotenie názorov študentov na kvalitu študijného programu sa realizuje prostredníctvom dotazníkového prieskumu (https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/anketa/studentska-anketa/, https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/). Indikátory kvality a výsledky monitorovania kvality na UPJŠ v Košiciach a jej súčastiach sú verejne dostupné na stránke https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/indikatory/.
Univerzita informuje o výsledkoch hodnotenia kvality vzdelávacej činnosti na svojich internetových stránkach https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/overovanie/prieskumy/. Postup zabezpečujúci projekciu výsledkov vyhodnotenia spätnej väzby od zainteresovaných strán do prijímania opatrení na zvýšenie kvality študijného programu bude súčasťou procesu zosúlaďovania vnútorného systému UPJŠ s akreditačnými štandardami SAAVŠ v rámci zákonom stanoveného prechodného obdobia. Spätná väzba študentov a s ňou súvisiace prijímanie opatrení na zvyšovanie kvality študijného programu bude taktiež predmetom pravidelných rokovaní Rady študijného programu Teória vyučovania matematiky.
UPJŠ a jej fakulty pravidelne realizujú vlastné dotazníkové prieskumy o uplatnení absolventov univerzity s cieľom skvalitnenia profilu absolventa, užšieho prepojenia štúdia s praxou a zlepšenia postavenia absolventov na trhu práce. Prírodovedecká fakulta UPJŠ udržiava kontakty so svojimi absolventmi prostredníctvom Klubu absolventov - Alumni Space (realizovaný ako súčasť informačného systému AIS2, pozri https://ais2.upjs.sk/ais/absolvent.html; registrovaní absolventi môžu po prihlásení sa vyplniť krátky dotazník spätnej väzby ich uplatnenia sa) resp. prostredníctvom spolupracujúceho združenia OZ Prírodovedec (https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/informacie-pre-ostatnych-zaujemcov/verejnost-a-media/prirodovedec/).
Všetky informácie k študijným programom, ktoré poskytujú prehľad o relevantných vnútorných predpisoch, poplatkoch, či študentských pôžičkách, sú dostupné pre verejnosť a pravidelne aktualizované na internetovej stránke https://www.upjs.sk/univerzita/kvalita/programy/#7 a tiež v informáciách pre študentov UPJŠ, ktoré možno nájsť na stránke: https://www.upjs.sk/studium/. Špecifické informácie pre štúdium na Prírodovedeckej fakulte UPJŠ v Košiciach zverejňuje fakulta na stránke https://www.upjs.sk/prirodovedecka-fakulta/studium/.